eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
322 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ پيامبر  صلي الله عليه و آله:  اَقْرَبُكُمْ غَدا مِنّى فِى الْمَوْقِفِ، اَصْدَقُكُمْ لِلْحَديثِ وَ اَدّاكُمْ لِلاَْمانَةِ وَ اَوْفاكُمْ بِالْعَهْدِ وَ اَحْسَنُـكُمْ خُلْقا وَ اَقْرَبُكُمْ مِنَ النّاسِ؛  پيامبر  صلي الله عليه و آله: نزديك ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پيمان، خوش اخلاق ترين و نزديك ترين شما به مردم است. امالى طوسى، ص 229.
🌸 پيامبر  صلي الله عليه و آله: مَن كانَ يُؤْمِنُ بِاللّه ِ وَ الْيَومِ الآْخِر فَلْيَفِ اِذا وَعَدَ؛  پيامبر  صلي الله عليه و آله: هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، هرگاه وعده مى دهد، بايد وفا كند. كافى، ج 2، 364، ح 2.
✳️امام خمینی رحمت الله علیه : سماعه از حضرت صادق عليه‌السلام حديث كند كه گفت همانا در كتاب على عليه‌السلام است اينكه همانا مردم از حيث ، پس جانشينان آنها، پس نيكوتر پس نيكوتر. و همانا چنين است كه مى‌شود به اندازه كارهاى ، پس كسى كه درست باشد دين او و نيكو باشد كار او، سخت گردد بلاى او. و اين براى آن است كه خداى تعالى قرار نداده است را از براى مؤمنى و نه براى كافرى. و كسى كه تنك است دينش و ضعيف است عقلش، كم باشد بلايش. و همانا بلا است به سوى مؤمنِ پرهيزگار از به سوى آرامگاه زمين. 📚 (صفحه ۲۳۵) 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠«اربعین» نماد «عشق بشریّت» به «اهل بیت(علیهم السلام)» ✅«اربعین حسینى» گردهمایی عظیمی است که در دنیا شبیه و مانند ندارد! بیش از بیست میلیون نفر براى بزرگداشت شهیدانى که چهارده قرن پیش براى مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و شرف برخاسته‌ اند، با پای پیاده از راه ‌هاى دور و نزدیک به سوى مرقد آنان ـ در سرزمین «کربلا» ـ حرکت مى کنند. حتى افراد ناتوان و معلول نیز مسافر راه می شوند؛ و این بزرگداشت عظیم را در تاریخ ثبت می کنند. چیزی که این واقعه را اعجاب آورتر می کند حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف اعم از سنی‌ ها، مسیحی‌ ها، ایزدی ‌ها، زرتشتی‌ ها و صائبین است؛ در حالی که این واقعه صرفاً در ارتباط با امور معنوی شیعیان است و از واقعه غم انگیزی در تاریخ شیعه حکایت دارد. این ارتباط و علاقه ی قلبی عمومی به اهل بیت(علیهم السلام)، عجیب نیست! و پیشینه ای به عمر اسلام دارد. یعنی از زمان خود امام حسین(علیه السلام) و سایر چهارده معصوم(علیهم السلام) تا کنون مردم فارغ از عقیده و قومیتشان به این بزرگواران عشق می ورزیدند. نمونه آن، شیفتگی جوانی مسیحی به نام «وهب» به امام حسین(علیه السلام) است. او که به شدّت تحت تأثیر شخصیت این امام بزرگوار قرار گرفته بود، با ایشان همراه شد و در روز عاشورا دلیرانه تا آخرین نفس جنگید.(۱) اکنون نیز، حتی با گذشت قرن ها از زمان حیات آن فرستادگان الهی، رفتار، سخنان و اندیشه ای که از ایشان به یادگار مانده است، موجب جذب اقشار مختلف مردم با عقاید و سلایق مختلف می شود. منشاء این گرایش، حق جویی انسان، و حقّ گویی اهل بیت(علیهم السلام) است؛ آنان خواه ناخواه حقّ جویان عالم را مجذوب و تابع خویش می سازند. امام رضا(علیه السلام) که فرمود: «فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا» (۲)؛ (مردم اگر زیبایی های کلام ما را بشنوند از ما تبعیت می کنند). این تبعیّت دارای مراتب و سطوح مختلفی است. شاید کمترین حدّ آن، همین همراهی و هم گامی با زائرین اربعین باشد. اما کار به اینجا ختم نمی گردد! بلکه می توان لحظه به لحظه شاهد تقویت این ارتباط معنوی بود، تا جایی که به ایمان و اعتقاد قلبی بیانجامد. ایمان و اعتقادی که در زمان ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) همگانی شده و قلوب همه مردمان ـ و پیروان همه ادیان و مذاهب ـ را فرا می گیرد. همانگونه که خداوند در قرآن وعده داده است که دین بر حقّش را فراگیر فرماید: «وَ دِینِ الْحَقّ‏ِ لِیُظْهِرَهُ عَلىَ الدِینِ کُلِّهِ‏» .(۳) امیرالمومنین(علیه السلام)، تحقّق وعده خداوند در آیه فوق را مربوط به دوران «حکومت مهدوی» می داند، که آیین اسلام فراگیر شده و در همه آبادی های جهان، به یگانگی خداوند و پیامبری رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) شهادت داده می شود.(۴) امام صادق(علیه السلام) نیز در این باره می فرماید: (اختلاف مذاهب و ادیان از بین مى رود و فقط یک دین در سراسر گیتى حکمفرما می شود)؛ «لَیُرفَعَ عَنِ المِلَلِ وَ الأَدیَانِ الإِختِلَافُ وَ یَکُونُ الدِینُ کُلُهُ وَاحِداً» . چنان که خداى تبارک و تعالى فرموده است: «به راستى دین در نزد خدا، اسلام است»)؛ «إِنَّ الدِینَ عِندَاللهِ الإِسلَامُ» .(۵) در این زمان است که «همه یهودیان و مسیحیان و پیروان ادیان مختلف مسلمان می شوند»،(۶) و فطرت حقّ جوی خویش را از زلال حقّ سیراب می سازند. ✍پی نوشت : (۱). بحارالانوار، مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی، مصحح: جمعی از محققان، دار احیاء التراث العربی، بیروت، ج ۴۵، ص ۱۶. (۲). عیون اخبار الرضا(علیه السلام)، شیخ صدوق، محمد بن على بن بابویه‏، محقق / مصحح: لاجوردى، مهدى‏، نشر جهان‏، تهران‏، ۱۳۷۸ هـ ق‏، چاپ اول‏، ج ۱، ص ۳۰۷، (باب فیما جاء عن الإمام علی بن موسى(علیه السلام) من الأخبار المتفرقة). (۳). سوره توبه، آیه ۳۳. (۴). البرهان فی تفسیر القرآن‏، بحرانى، سید هاشم، محقق / مصحح: قسم الدراسات الإسلامیة مؤسسة البعثة، مؤسسه بعثه‏، قم‏، ۱۳۷۴ ش‏، چاپ اول‏، ج ۵، ص ۳۶۶؛ تأویل الآیات الظاهرة فی فضائل العترة الطاهرة، استرآبادى، علی، مؤسسة النشر الإسلامی‏، قم‏، ۱۴۰۹ ق‏، چاپ اول‏، ص ۶۶۳. (۵). مختصر البصائر، حلى، حسن بن سلیمان بن محمد، مؤسسة النشر الإسلامی، قم، چاپ اول، ۱۴۲۱ هـ ق، ص ۴۳۶.  (۶). ابن عباس ذیل آیه ۳۳ سوره توبه می گوید: وعده خداوند در این آیه زمانی محقق می شود که: «لَا یَبْقَى یَهُودِیٌّ وَ لَا نَصْرَانِیٌّ وَ لَا صَاحِبُ مِلَّةٍ إِلَّا دَخَلَ‏ فِی‏ الْإِسْلَامِ‏». بحار الأنوار، همان، ج ۵۱، ص ۶۱.
📚بخوانید : جمعه ها . مهدویت 💠 امام مهدی علیه السلام در قرآن ✳️«وَيَقُولُونَ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلّهِ فَانْتَظِرُواْ إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ (یونس/۲۰)» [و مى‏ گويند: چرا معجزه‏اى از جانب پروردگارش بر او نازل نمى ‏شود؟ بگو: غيب فقط به خدا اختصاص دارد. پس منتظر باشيد كه من هم با شما از منتظرانم] ✔️یحیی بن ابی القاسم نقل كرده است كه از امام صادق علیه السلام درباره تفسیر آیه «الم * ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِّلْمُتَّقِینَ * الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ »(بقره/۱ ـ ۳) [الف لام میم * این است كتابی كه در (حقّانیّت) آن هیچ تردیدی نیست (و) مایه هدایت تقوا پیشگان است * آنان كه به غیب ایمان می‌آورند و نماز را بر پا می‌دارند و از آن چه به ایشان روزی داده‌ایم، انفاق می‌كنند] سؤال كردم. در جواب فرمودند: مقصود از با تقوایان در این آیه، شیعیان علی علیه السلام هستند و «غیب»، حضرت قائم علیه السلام است و دلیل من بر این گفتار، آیه «وَیَقُولُونَ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَیْهِ آیَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَیْبُ لِلّهِ فَانْتَظِرُواْ إِنِّی مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِینَ» است. ✔️محمد بن فضیل، از امام رضا علیه السلام نقل می‌كند كه از ایشان درباره‌ فَرَج سؤال كردم. فرمود: پروردگار متعال می‌فرماید: «فَانتَظِروا إنّی مَعَكُم مِنَ المُنتَظِرِینَ». ✍ كمال ‌الدین و تمام النعمة، ص ۵۸۴، ح ۴ https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
‍ ‍ 🕌 امام خمینی رحمت الله علیه : کسی که خودش فاسد است،نمی تواند کلامش را یک طوری ادا کند که مردم صحیح بشوند،تأثیر ندارد.آن وقتی کلام تأثیر دارد که از قلب مهذب و پاک بیرون بیاید،اگر چنانچه از قلب ناپاک بیرون بیاید و از قلب شیطانی بیرون بیاید،به زبان شیطانی گفته بشود،این تأثیر نمی تواند بکند در قلب اشخاص. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۹۲ 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 ‍ ‍ ‍
💠 الإمامُ الحسينُ عليه  السلام  :  أكُونُ أوَّلَ مَن يَنشَقُ الأرضُ عَنهُ ، فَأخرُجُ خَرجَةً يُوافِقُ ذلكَ خَرجَةَ أميرِالمؤمنينَ و قيامَ قائِمِنا .    من نخستين كسى هستم كه وقتى زمين شكاف مى خورد از آن بيرون مى آيم و اين همزمان است با رجعت اميرالمؤمنين و قيام قائم ما . بحار الأنوار : 53/ 62/ 52
10.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از شایعه تا واقعیت در هفته ای که گذشت
💠 پيامبر  صلي الله عليه و آله:  ثَلاثٌ لَيسَ لاَِحَدِ مِنَ النّاسِ فيهِنَّ رُخْصَةٌ: بِرُّ الْوالِدَينِ مُسْلِما كانَ اَوْ كافِرا وَ الْوَفاءُ بِالْعَهدِ لِمُسْلِمٍ اَوْ كافِرا وَ اَداءُ الاَْمانَةُ اِلى مُسْلِمٍ كانَ اَوْ كافِرا؛   سه چيز است كه ترك آن براى هيچ كس جايز نيست: نيكى به پدر و مادر، مسلمان باشند يا كافر، وفاى به عهد با مسلمان يا كافر و اداى امانت به مسلمان يا كافر. جامع الصغير، ج 2، ص 716، ح 3469.
⭕️ «فساد و اختلاس همه جا را گرفته» درست نیست! رهبر انقلاب : "یکی از مشکلات ما، عدم مبارزه‌ی جدّی با است. من اینجا عرض بکنم که امروز مسئله‌ی فساد در کشور یعنی شهرتِ فساد و مُفسد در کشور، به یک مسئله‌ی خیلی رایجی درآمده؛ نه، این خبرها نیست. البتّه فساد کمش هم بد است، کمش هم مضر است؛ امّا اینکه بعضی تبلیغ میکنند که «حالا همه‌جا را فساد گرفته»، نخیر، به‌هیچ‌وجه این‌جوری نیست. آدمهای صالح، آدمهای مؤمن، آدمهای درستکار، آدمهای پاک‌دست در مجموعه‌ی مدیریّتهای کشور کم نیستند، زیادند؛ اکثر آنها هستند؛ حالا یک تعدادی هم البتّه فاسدند. البتّه با این فاسدها باید مبارزه‌ی جدّی کرد، باید مبارزه‌ی پیگیر کرد؛ اینکه ما بگوییم، یک سروصدایی راه بیفتد و بعد از چند وقتی هم خاموش بشود، این آن کاری نیست که برای کشور، در نهایت مفید باشد. پس یکی از مشکلات، عدم مبارزه‌ی جدّی با فساد است." ١فروردین٩٧
... 💢آیا میدارید؟ تقریبا در یکی از مواردی که بیشتر از قبل قابل رویت است، نگهداری از و در خانه و حتی همراهی آنها با انسانها در سطح جامعه می باشد. لابه لای این ماجرا یکی از حرفهایی که شنیده میشود، احترام به حقوق حیوانات است. اما براستی در انسانِ مدرن حقوق حیوانات رعایت میشود؟ حقوق هر موجودی براساس و خود او باید در نظر گرفته شود. اینکه ما حیوانی را از دل طبیعت خارج کنیم و در ۷۰ یا ۶۰ متری زندانی کنیم و مدعی باشیم همه امکانات را برای او فراهم کرده ایم آیا تامین حقوق حیوانات است یا ارضای علاقه ی خودمان؟ آیا ذات این نیست که در طبعیت باشد؟ حالا بیایید فکر کنید مثلا اگر برخلاف ذاتِ انسان بیایند و بگویند ما علاقه  داریم از نوزاد انسانها در طبیعت مراقبت کنیم و را برای نگهداری به جنگل یا کوه ببرند و در حد توان خود بیشترین خدمات را به او بدهند، آیا نوزاد برای این کار ساخته شده است؟ حتی اگر سگها بهترین خدمات را به او بدهند. برخی از رفتارهای ما انسانها قابل درک نیست، اینکه در میبینیم   و را در خانه به حمام میبرند یا واکسن میزنند، لباس دخترانه یا پسرانه به آنها میپوشانند.... این رفتارها بنام انسان، برای سلب حقوق حیوانات بزرگترین ظلم در حق موجوداتی است که ذاتشان حمام رفتن لباس دخترانه پوشیدن یا... نیست. انسان امروزی برای ارضای علاقه خود این حیوانات را کرده است. منبع: مباهله قرن21