eitaa logo
بینات || ناصر قیلاوی زاده
288 دنبال‌کننده
191 عکس
53 ویدیو
73 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت ها، تاملات و جلسات ناصر قیلاوی زاده، طلبه حوزه علمیه قم + مطالب برگزیده از امامین انقلاب، شهید مطهری و علامه طباطبایی ناصر قیلاوی زاده @GHILAVI @P_BAYYENATT کانال پشتیبان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بازگشت امام 🔷 حضرت امام خمینی (ره) پاسخ به یک نیاز واقعی و همیشگی بشر بودند. بازگشت امام به ایران نه فقط بازگشت یک رهبر سیاسی که بازگشت یک امام جامع الاطراف بود. 🔶 حقیقتا تفاوت پیامبر و امام را در شخصیت بی بدیل حضرت امام خمینی مشاهده می کنیم. ✅ شهید مطهری وقتی که از مدیریت و رهبری اجتماع صحبت می کند در باب تفاوت امام پیامبر چنین می فرمایند: ➖ نبوّت، ابلاغ، اخبار، اطّلاع دادن، اتمام حجّت و راهنمايى است. راهنما چه مى‏ كند؟ راه را نشان مى ‏دهد؛ وظيفه‏اش بيش از اين نيست كه راه را نشان دهد. ➖ ولى بشر علاوه بر راهنمايى به رهبرى نياز دارد؛ يعنى نيازمند است به افراد يا گروه و دستگاهى كه قوا و نيروهاى وى را بسيج كنند، حركت دهند، سامان و سازمان بخشند. نبوّت، راهنمايى است و يك منصب است؛ امّا امامت، رهبرى است و منصب ديگرى است. پيغمبران بزرگ، هم نبىّ و هم امام هستند. پيغمبران كوچك فقط نبى بودند و امام نبودند، رهنما بودند ولى رهبر نبودند؛ اما پيغمبران بزرگ هر دو منصب و هر دو شأن را داشته‏اند، هم شأن راهنمايى و هم شأن رهبرى. ➖ ابراهيم، موسى، عيسى هر كدام رهنما و رهبرند. 📚 مجموعه آثار شهید مطهری، ج‏3، ص: 319 ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
🔰 امام خمینی (ره)، مدیری در افق تمدن نوین اسلامی در متن پیش رو دو بخش از کلمات استاد شهید مرتضی مطهری و حضرت امام خمینی را بدون هیچگونه دخل و تصرفی می خوانیم. متون با علامت (🔷) از شهید مطهری و متون با علامت (🔶) از امام خمینی (ره) هستند. 🎙شهید مطهری در مدیریت و رهبری در اسلام: 🔷جنگ تبوك جنگى است كه در شرايط بسيار سخت، در وقتى كه قحطى شديدى مدينه را از پا در آورده بود واقع شد. مردم در فقر و گرسنگى سختى بسر مى ‏بردند. فصل خرماپزان بود. تازه خرماها رسيده و مردم انتظار مى‏ كشيدند كه از قحطى در آيند و به اصطلاح شكمى از عزا در آورند. در همين شرايط، داستان تهديد حوزه اسلام از ناحيه شمال يعنى روم پيش آمد. پيغمبر اكرم مصلحت ديدند كه به مرز روم لشكركشى كنند و اعلام بسيج عمومى كردند. 🔷منافقين سعى بسيار كردند كه كارشكنى كنند ولى موفّق نشدند. در چنين شرايطى پيغمبر سى هزار نفر را بسيج كرد. اين سپاه از بس دچار مضيقه و سختى بود «جيش العسرة» ( ) لقب يافت. مسلمانان مركب كافى نداشتند يعنى هر سه چهار نفر يك مركب داشتند. آنقدر آذوقه كم داشتند كه گاه با يك خرما قناعت مى‏ كردند و گاه يك خرما را يك نفر به دهان مى ‏گذاشت، مقدارى مى ‏مكيد و باقى را به ديگرى مى ‏داد. ولى چون رهبر گفته بود برويم، به دنبالش به راه افتادند. 🔷 ابوذر سوار شتر لاغرى بود. با اين شتر لاغر هر چه مى ‏آمد نمى‏ رسيد. سه نفر قبلًا تخلّف كرده بودند. به پيغمبر گفته شد فلان كس رفت. فرمود: «اگر خيرى در او باشد خدا او را به ما مى ‏رساند و اگر خيرى در او نيست بهتر كه اين نقطه ضعف در ميان ما نباشد». نفر دوم رفت، نفر سوم رفت و درباره آنها هم رسول خدا همان جمله را تكرار كرد. گفتند: يا رسول اللّه! ابوذر هم رفت. باز همان جمله را تكرار فرمود. 🎙 امام خمینی (ره) در سالگرد کشتار خونین مکه در سال 67 🔶 ‏‏ملت عزیز ما که مبارزان حقیقى و راستین ارزشهاى اسلامى هستند، به خوبى دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبى سازگار نیست؛ و آنها که تصور مى کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین ‏‏‏و محرومان جهان با سرمایه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه اند. 🔶و آنهایى هم که تصور مى کنند سرمایه داران و مرفهان بى درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مى کنند آب در هاون مى کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبى، بحث دنیاخواهى و آخرت جویى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند. 🔶و که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. 🔶 فقرا و متدینین بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
🔰 عدالت خواهی اسلامی و غیر اسلامی و تاثیر آن در رهبری امام خمینی 🔷 علت اين كه امام خمينى رهبر بلامعارض و بلامنازع اين نهضت شد اين است كه علاوه بر اين كه واقعا شرايط و مزاياى يك رهبر در فرد ايشان جمع بود ايشان در مسير فكرى و روحى و نيازهاى مردم ايران قرار داشت كه ديگران در اين مسير قرار نداشتند، يعنى اگر امام خمينى با همه مزاياى شخصى كه دارد منطقى كه به كار برد و اهرم هايى كه روى آن اهرمها دست مى ‏گذاشت و فشار مى‏ داد و جامعه را به حركت مى ‏آورد از نوع اهرم هايى بود كه ديگران روى آنها فشار مى ‏آورند، مثلا اگر ايشان هم همان منطق ديگران يعنى مسئله تضاد طبقاتى و به اصطلاح وارد كردن‏ تضادهاى طبقاتى در خودآگاهى مردم- فقط همين- را پيش مى‏گرفت [آيا مى‏توانست چنين نهضتى را پديد آورد؟] ✅ البته ايشان از اين مسئله هم استفاده كردند (به دليل اين كه اسلام مكتب جامعى است) ولى نه به اين منطق و بيان بلكه با منطقى كه با منطق اسلام جور در مى ‏آيد يعنى منطق عدالت خواهى. 👌🏻 عدالت خواهى در پرتو تعليمات اسلامى يكى از اهرم هاى اساسى بود كه ايشان هميشه روى آن فشار مى‏ آوردند. اگر فقط روى اين موضوع فشار مى ‏آوردند بدون آن كه رنگ اسلامى به مطلب بدهند، آيا امكان داشت كه بتوانند جامعه را اين طور به حركت درآورند؟ 📚مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏24، ص: 167 ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
هدایت شده از المرسلات
💢مدرسه مجازی المرسلات برگزار می کند: 🌀دوره کوتاه مدت: ✅بایسته های و آثار استاد شهید مطهری 🎙استاد سیدمجتبی امین جواهری ⁉️ مطالعه شهید مطهری را آغاز کنیم؟ ⁉️چه نظمی بر آثار شهید مطهری حاکم است؟ ⁉️در مطالعه آثار شهید مطهری، ابتدا از کدام کتب کنیم؟ ⁉️ فهم نظام فکری شهید مطهری چیست؟ ⏰زمان برگزاری: روزهای شنبه و سه شنبه (۱۴، ۱۷، ۲۱، ۲۴ و ۲۸ اسفند ساعت 19:30 (5جلسه) ⬇️لینک ثبت نام👇👇👇 soda96.ir/motaleae-motahari/ soda96.ir/motaleae-motahari/ 🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
هدایت شده از المرسلات
| کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، اثر رهبر معظم انقلاب 🎙استاد محمدمهدی مقدسی ✅تدریس این کتاب مدتی است که برای اساتید دانشگاه دامغان در حال برگزاری است. تا کنون ۱۹ جلسه برگزار شده که صوت مباحث از ابتدای بحث نبوت موجود است. 🌀صوت این جلسات در کانال بارگذاری می شود👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1 @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰تدریس نامه موسوم به 🔶 در جمع خواهران بینش پژوه استان قم 🔷 بیان ساختار و اهم مباحث مطرح شده در منشور بعلاوه تعیین سر فصل های اصلی قابل امتداد منشور روحانیت ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
إِلَهِی قَدْ سَتَرْتَ عَلَیَّ ذُنُوبا فِی الدُّنْیَا وَ أَنَا أَحْوَجُ إِلَى سَتْرِهَا عَلَیَّ مِنْکَ فِی الْأُخْرَى
سخنرانیِ روزمرگی در دین.mp3
18.39M
🔮متاسفانه ما در شعارهایمان دچار روزمرگی شدیم 👈و از معارف آن شعارها فاصله گرفتیم 💠در واقع به نحوی داره عمل میشه که از معارف ظاهرش حفظ شده اما از محتوا تهی است‼️ 📌نکته راه برون رفت از این مسئله آقا ابی عبدالله(ع) است🍃🕊 🔹چگونه👇 چون ایشان خودشان سردمدار مبارزه با این روزمرگی بودند -----------🍃🌺🍃------------ @shahidgomnam_313
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ✅ تذکرات معنوی: ☘️ نیّت صادقه: صادقانه قرار بگذاریم با خودمان، با خدای خودمان که در راه درست، قاطعانه، بدون احساس خستگی حرکت کنیم. 🌱 استغفار: از خیلی کارها، از بسیاری از کرده‌ها و نکرده‌های خودمان از خدای متعال باید معذرت بخواهیم. ✅ توصیه‌هایی درباره کار و روحیه و احساس مسئولان: 🔴 ضرورت توجه به دو آسیب: غرور و انفعال ▪️غرور از هر جهتی پیدا بشود، مقدّمه‌ی سقوط انسان است. 📍 انفعال یعنی خود را ناتوان پنداشتن، احساس بن‌بست در امور، احساس عدم امکان فرج 📱دشمنان [به شکلها و] جورهای مختلف؛ با ملاقات، با گفتگو، با شعار، با مصاحبه، با خبر، با بعضی از فعّالیّتهای عملیّاتی سعی میکنند در طرف مقابل خودشان ایجاد یأس و انفعال و بن‌بست بکنند. 🔰راه مقابله‌ی با انفعال در نظام جمهوری اسلامی: 1️⃣ وعده‌های الهی مبنی بر تاثیر نگذاشتن کید دشمن در صورت صبر و تقوا 2️⃣ این همه تجربه‌ی موفّق ✅ سفارشهای کاری و عملیاتی: 🔸 درباره مسئله شعار سال: 🔴 برای شرکتهای دانش‌بنیان باید ضوابط کیفی تعیین بشود. 🔎 یکی از اولویّتها این است که این شرکتها در جهت حلّ مسئله باشند. 🔸درباره مسئله‌ی خام‌فروشی: 🔎صادرات کشور، تولیدات و تولید دانش‌بنیان [بایستی] برود به این سمت که ما بتوانیم محصول نهایی را در همه‌ی موادّ گوناگون صادر کنیم. 🔸درباره مسئله‌ی برنامه‌ی هفتم توسعه: 🔎همّت کنید تا بر اساس سیاستهای کلّی، این برنامه تنظیم بشود و در دولت و مجلس ان‌شاءالله این مسئله به اتمام برسد. درباره مسئله‌ی مردمی بودن دولت: 🚩 این حضور در بین مردم و این سفرهای استانی کار بسیار باارزشی است. 📍 یکی از مهم‌ترین مسائل مردمی بودن، مردمی ماندن است؛ مردمی بمانید، خسته نشوید. 🔸درباره مسئله‌ی سیاستهای اصل ۴۴: ❌ به معنای واقعی کلمه سیاستهای اصل ۴۴ عمل نشده. بایستی به معنای واقعی کلمه اقتصاد کشور بیاید روی دوش مردم و دولت [فقط] نقش ویژه‌ی دولتی خودش را ایفاء کند و متصدّی نباشد 🔸درباره مسئله‌ی رشدِ اقتصادیِ بدونِ نفت: ⬅️ یک مسئله‌ی مهم و البتّه بلندمدّت، مسئله‌ی رشدِ اقتصادیِ بدونِ نفت است. اگر دولتها همّت کنند، ممکن است مثلاً در طولِ دو دولتِ هشت‌ساله این کار تحقّق پیدا کند. 🔸درباره مسئله‌ی منابع ارزی و مصرف آن: 🔴 اگر یک گشایش ارزی‌ای به وجود می‌آید، صرف واردات بی‌رویّه نشود، صرف کارهای زیربنائی بشود: مسئله‌ی حمل و نقل، مسائل گوناگون مربوط به شرکتهای دانش‌بنیان، مسئله‌ی راه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه، نوسازی صنایع، مسئله‌ی آب 🔸درباره شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا: 🔎 یک فرصت مهمّی که در اختیار مسئولین کشور هست، همین شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا است. مسئولین سه قوّه با همکاری کامل، با صمیمیّت کامل این را دنبال بکنند. 🔸درباره مسئله‌ی فرهنگ: ❇️ یک مجاهدت هوشمندانه در زمینه‌ی علم و فرهنگ لازم است و در جهت درست. 🔰 مخاطبان این درخواست: ✅ مراکز متعهّد رسمی و فعّالان فرهنگی 🔸درباره مسئله‌ی دیپلماسی: ✅ بحمدالله دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت میکند. ⏪ خوشبختانه وزیر محترم خارجه و آن مسئولین هیئت مذاکره‌کننده گزارشات دقیق خودشان را به رئیس‌جمهور میدهند، به شورای عالی امنیّت ملّی میدهند، در جریان قرار دارند، تصمیم‌‌‌گیری میکنند، فکر میکنند، جوانب قضیّه را میسنجند. 🔴 [البتّه] نقد کارهای این مسئولین هم اشکال ندارد، اظهار نظر اشکال ندارد، منتها مراقب باشید: ❌ بدبینانه نباشد. ❌ موجب تضعیف کسانی نشود که در این میدان مشغول تلاش و کار هستند. ❌ امید مردم تضعیف نشود. 🚩 هیئت مذاکره‌[کننده‌]ی ما بحمدالله در مقابل زورگویی‌های طرف مقابل و زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کرده و به توفیق الهی، بدون تردید مقاومت هم خواهد کرد. ✅ نکاتی درباره مسئله‌ی فلسطین و یمن: ⬅️ بر خلاف سیاستهای آمریکایی و سیاستهای پیروان آمریکا که خواستند مسئله‌ی فلسطین به فراموشی سپرده بشود، روز‌به‌روز پُررنگ‌تر شده. ❌ در مسئله‌ی یمن بنده یک حرف نصحیت‌آمیزی به آقایان سعودی دارم که این واقعاً از روی نصیحت و خیرخواهی است: چرا جنگی را که یقین دارید در آن پیروز نمیشوید ادامه میدهید؟ ✅ توصیه‌هایی به مسئولان: 🔴 فرصت مسئولیّت بسیار زودگذر است؛ این فرصت را مغتنم بشمرید؛ از هر ساعتش استفاده کنید. ❌ برای نمایش کار نکنید؛ این کار، برکت کار را از بین میبرد و خیلی اوقات کار به نتیجه هم نمیرسد. ☘️ من و شما در توجّه مردم به ما، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم منفعت عمومی کشور است؛ کدام را مقدّم خواهیم کرد؟ باید خدا را در نظر داشته باشیم. 📍 مجلس و دولت وظایف مشخّصی دارند در قانون؛ خطوط فاصل را حفظ کنید. 💻 @Khamenei_ir
بینات || ناصر قیلاوی زاده
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ✅ تذکرات معنوی: ☘️ نی
بسم الله الرحمن الرحیم ✅سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری (دیدار با مسئولان نظام) حقیقتا یک مانفیست کامل برای تمام آحاد مردم و مسئولان و اهل تفکر ایران است. ♻️این سخنرانی جنبه های مختلفی و ابعاد مختلفی را در بر داشت که به اونها اشاره می کنیم. 1️⃣ جنبه معنویت و شاخص ها و راهکارهای مهم حرکت معنوی انسان خصوصا در حوزه های اجتماعی رو گفته اند. ضمیمه بشه به صحبت های جلسه قبل حضرت آقا (https://eitaa.com/khamenei_ir/12758) 2️⃣ به کیفیت انجام کار و کارآمدی اجرایی می پردازند و آسیب های کار اجرایی را اشاره کرده اند. خیلی زیبا و خوب نکات مهمی رو اشاره کرده اند که معمولا مورد غقلت است. 3️⃣ نکات کلان اقتصادی را که هم مسئله مردم است و هم مسئله مسئولان هست را بیان کرده اند، برای اصلاح دید انسان ها خیلی مهم و اثر گذار است. اینکه وضعیت واقعی اقتصاد کشور را انسان بداند و مراحل تغییر و رشد و نواقص را ارزیابی کند خیلی خیلی اثر گذار است. 4️⃣ برای فعالین فرهنگی (به معنای اعم ) بسیار مهم است که در این سخنرانی حضرت آقا به جنبه های فرهنگی و کلان مملکت اشاره کرده اند. فعالین و مدعیان مباحث فرهنگی اجتماعی مخاطب کلام حضرت آقا بودند و راهبرد و برنامه های مهمی رو تبیین کردن. به نحوی که هیچ انسان متعهدی نمی تواند خود را از تکلیف خالی ببیند. 5️⃣ به مسئله سیاست خارجی ایران اشاره کرده و ارتباط آن با داخل را تبیین نمودند. 6️⃣ به ادب نقد و انتقاد و لوازم آن اشاره می کنند که خیلی خیلی خیلی مورد نیاز همه است. 7️⃣در نهایت هم به مسائل جهان اسلام اشاره می کنند و سفارشاتی برای مسئولان (نه دولتی بلکه اعم) بیان می کنند. نکته: حتما صوت سخنرانی رو استماع کنید یا متن کامل رو مطالعه بفرمایید تا تاثیر کلام رو حس کنید. https://eitaa.com/khamenei_ir/12894 📝ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
دیگر رسید لحظه ی فردای بی علی پوچیم و هیچ ما پس از این ، ” ما ” ی بی علی . ای کاسه های شیرِ به صف ننگ بر شما گر از علی کنید تمنای بی علی . مُرغ از قفس پرید ندا داد جبرئیل اینک شما و وحشتِ دنیای بی علی . قرآن بی علی ثمرش ابن ملجم است دارد خطر تلاوت هر آیه بی علی . بوی شکاف کعبه گرفته طواف ما باید گریخت ورنه ز هر جای بی علی . جز یا علی مگو و مدد از جهان مجو شیطان نشسته در پس هر ” یا ” ی بی علی . با یا علی ست گر دَم او زنده می کند بی معجزه ست هر دم عیسای بی علی . رمز شکاف کعبه و دریا علی ست ، پس غرق است بین حادثه موسای بی علی . در ” عین ” و ” لام ” و ” یا ” همه ی درس ها گمند بیهودگی ست مشق الفبای بی علی . یک عده پای غیر علی پا گرفته اند اسلامشان شده ست چه بی پایه بی علی . شیری که خورده اند از آن رو که نیست پاک از آنشان شده ست اذان های بی علی . ” ما را خدا ز زهد ریا بی نیاز کرد ” * دلخوش بمان تو شیخْ به تقوای بی علی …
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 در رسای دیار مقاومت و پایداری، ✳️إنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَ‏ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون‏ (فصلت 13) ✅ دزفول رو اهل علم به شیخ انصاری، ملاقلی جولا و سید صدر الدین کاشف دزفولی و سایر علمای آن می شناسند اما آنچه سبب تربیت این عالمان و حصون دین شده، فرهنگ اسلامی و ملی این دیار است. ♻️ پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی، مردم دزفول فرهنگ عمومی خود را به نمایش گذاردند و نشان دادند که چگونه آموزه های اسلامی در خون و گوشت و پوستشان ریشه دوانده و ظهور شیخ انصاری ها و صدرالدین ها اتفاقی نبوده است. 🔷با نمایش اقتدار و عزت و عظمت اجتماعی مردم دزفول در طول سال های جنگ تحمیلی و تثبیت آن در دل مردمان ایران و رزمندان دلاور اسلام، در سال 1366 دزفول از میان شهرهای درگیر جنگ بعنوان شهر نمونه مقاومت ایران انتخاب شد و توسط هیئت دولت وقت مورد تقدیر قرار گرفت. 🔷 هم اکنون در تقویم هایی که روزهای آن یکی پس از دیگری می گذرد ، چهارم خرداد ماه بعنوان روز مقاومت و پایداری و روز مردم دزفول معرفی می شود. قطعا اگر امروز مقاومت مردم یمن و جبهه مقاومت اسلامی را می ستاییم باید برای سنگ زیرین این آسیا و فرهنگ مجاهد پرور آن نقشی دو چندان قائل باشیم. ❌بقیه پیام های مرتبط را در کانال دنبال کنید❌ 📝ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
🔰 گفتارهای کوتاه 1️⃣ از دزفول تا دوکوهه ✅در دوره دفاع مقدس بسیاری از مردم و رزمندگان، با رسیدن به پادگان دوکوهه خود را در دل میدان جنگ می دیدند و جوانان راهیان نور دوره کنونی، با حضور در این یادمان، خودشان را واصل به میادین رزم حس می کنند. 🔅 به حقیقت چنین است ، خانه عشق و محل نظم و یادگیری رزم سرباران اسلام بود اما همین نکته را تذکر بدهم که این محل مقدس قریب 20 کیلومتر عقب تر از شهر دزفول است، شهری که تا پایان جنگ زن و کودک و پیر و جوان در زندگی می کردند... 📝ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-1779556607_249632600.mp3
5.45M
🎙 بشنوید | به‌مناسبت 🔺 آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه ۴۲ سال پیش درباره ایمان و فداکاری مردم 💻 @Khamenei_ir
2️⃣ رادیو عراق، 🔷 رادیو عراق برای ایجاد ترس و خالی کردن دل ملت ایران اسلامی، از همان اوایل جنگ شروع به بمباران شهرهای مختلف ایران می کند. 🔶 برای اینکه اثر تبلیغاتی بیشتری کسب کند، قبل از هر بمباران نام شهرهایی را که مورد اصابت موشک قرار می گرفت را از رادیو مطابق حروف الفبا می خواند و هر بار شهرهای تازه ای را هدف قرار می داد. در این میان حرف الف همیشه برای دزفول کنار گذاشته شده بود، همیشه ابتدا گفته می شد و بعد نوبت سایر شهرها می رسید... 📝ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
3️⃣ موشک 12 متری در کوچه 6 متری! 🔷بمباران های شهر دزفول با گذشت فقط 17 روز از شروع جنگ آغاز شد. نکته مهم در باب موشک باران های دزفول این است که دزفول تنها شهر اشغال نشده ای است که زندگی در آن جریان داشته و این حجم از تهاجم را تحمل کرده است. 🔹200 بار موشک باران 🔹176 موشک فراگ 7 و اسکاد 🔹489 بمب 🔹331 راکت هواپیما 🔹5821 گلوله توپ سنگین 🔹تخریب 19هزار واحد مسکونی و تجاری 🔹شهادت 250 کودک زیر 10 سال ⭕️ در مجموع 2600 شهیدی که بسیاری از آنها شهید میدان رزم هستند نه شهدای موشک باران و این معنای بسیار بلندی دارد... 📝ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
4️⃣ مانده برپای وطن 🔷 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در دفاع مقدس، نقش پشت جبهه به قدر جبهه اهمّیّت داشت. برخی با حمایتهای فرهنگی و تبلیغاتی دائم مشغول خنثی‌سازی عملیّات روانی دشمن بودند، از شعر و شعار و پذیرایی از جنگ‌زده‌ها، تا ماندن مردم شهرها زیر موشک‌باران دشمن، مثل دزفول؛ یکی از موارد افتخارآمیز پشت جبهه، ماندن مردم اهالی شهرهای زیر موشک‌باران بعضی از شهرها بود.» ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ پ.ن: تصاویری از حضور آیت الله خامنه ای در مسجد جامع دزفول در اوایل جنگ تحمیلی ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
5️⃣ شهدای دیار مقاومت 🔰 این دیار شهدای شاخص زیاد دارد، به کدامین اشاره کنیم؟! شهید سید جمشید صفویان شهید عبد الحسین خبری شهید عبدالحسین کیانی شهیده عصمت پورانوری شهید عظیم محمدی شهید...... 🔷هر کدام از این نام ها، بخاطر علقه الهی که داشته اند عظمتی حیرت فزون دارند که با مطالعه آثار و افکار و رفتارشان حیرت به حیرت انسان افزوده می شود و سرتعظیم در مقابلشان فرود می آید... ♻️باید قرعه فال زد از میان این خیل شهیدان، قرعه به نام می زنیم... ✅ شهیدی نوجوان و دانش آموزی که روگار خود را به روح عجین کرده بود. هیچ از او نمی گوییم جز وصیت نامه حیرت انگیزی که باید در خلوتی و با تامل خوانده شود. لینک وصیتنامه شهید حسین بیدخ https://eitaa.com/BAYYENATT/310 ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
🔰وصیتنامه اعجاب برانگیز نوجوان شهید، حسین بیدخ ➖ کل نفس ذائقه الموت هر نفسی مزه مرگ را خواهد چشید. 🔷 آنان که به هزاران دلیل زندگی می‌کنند نمی‌توانند به یک دلیل بمیرند و آنان که به یک دلیل زندگی می‌کنند با همان دلیل نیز می‌میرند. 🔶بعد از یک عمر گناه حال باید در آزمایش الهی آماده سفر مرگ بشوی، بعد از یک عمر معصیت حال باید افسوس یک عمر خطا را بخوری، بعد از یک عمر خنده حال باید نشست و بر یک عمر اشتباه رفتن و نفهمیدن گریست، دیگر جای خنده نیست آخر دلیلی بر خندیدن نیست، آخر در کجای دنیا انسانی که بین بهشت و جهنم در رفت و آمد است خود را به خندیدن خوشحال می‌کند. ✅هر نفسی مزه ی مرگ را خواهد چشید، برای عده ای مرگ گلو بند زیبایی است بر گلوی دختران و برای عده ای مرگ خاری است در گلو که هرگز پایین نمی‌رود. عجیب است حال انسانهایی که می‌دانند می‌میرند و می‌دانند در پای میز محاکمه به بند کشیده خواهند شد اما باز نشسته‌اند و دست بر روی دست، می‌خورند و می‌خوابند آسوده و بی خیال، چه عجیب است داستان آدمی که می داند بعد از مرگ، او را باز خواست می کنند اما بی خیال از یک زندگی آسوده روز را به معصیت می‌گذراند و شب آسوده همراه شیفتگان رؤیاها به خواب می‌رود. ✳️بعد از یک عمر حساب نکردن حال باید حساب پس داد، حاسِبوا قَبْلَ اَنْ تُحاسَبوا دیگر چاره‌ای نیست جز گریه، گریه به حال خویش و گذشته‌هایی که هرگز به عقب بر نمی‌گردد. گناهانی که تا ابد وسیله شکنجه روح تو شده، دیگر هیچ چاره‌ای نیست جز دعا که خداوندا، با عدلت با من رفتار نکن که جز آتش جهنم نصیبم نیست، با عفوت از من گذر که بجز عفو تو امیدی نیست. ♻️خدایا، گناهکارم، خطا از من است، می‌دانم همیشه مغلوب نفسم شده‌ام خدایا از من درگذر که جز گذشت تو منزلگاه من جز دوزخ چیزی نیست. خدایا ای مهربان‌ترین مهربانها، ای عزیزترین عزیزانم، ای زیباترین زیبا رویان در نزدم، ای پاکترین پاکان، ای نوید دهنده، ای برپا کننده،ای همیشه زنده، ای میراننده، ای سریع الرضا، ای کاشف البلاء، ای گذرنده، به هر نحو می‌خواهی بکشیم، بکشم. به هر گونه می‌خواهی ببریم، ببرم. اگر یک بار به مرگم راضی نیستی هر بار بکشم، زنده‌ام کن باز بکشم، حاضرم، راضیم فقط یک چیز از تو می‌خواهم: ای عزیز از من بگذر، گناهانم را محو کن، آتش جهنم را یار من مکن. ❇️خدایا، بار الها، معبودا، ایزدا، ای یار صالحان، ای دشمن کافران، ای همراه متقیان، ای عدو ظالمین، ای با مؤمنین یار و با مشرکین خصم، جز به تو امید نیست ای خالق، ای حاکم، با عدلت با من حکم مکن. 💠ای همیشه زنده، زندگی آن دنیا را برایم در دوزخ مخواه، ای میراننده‌، مرگ مرا زندگی برای دیگران ساز، برای ملتم، دینم و امتم. برای آن سیاه دربند، برای آن سفید بی چیز، برای فقیر غمین، برای آنان که جز اشک سلاحی ندارند و جز ذکر تو دوایی. 🌀برادرم، خواهرم، مادرم، ای پرورش دهنده روحم، پدرم ما را فراری از مرگ نیست و با مردن نیز فراری از حکم خدا نیست، خوشا بحال آنان که جز راه خدا راهی ندارند و جز ذکر خدا یادی ندارند. پدرم، مادرم، برادرم و خواهرم از اینان باشید. به لحظه مرگ زندگی جز افسوس چیزی نیست خویشتن را بیابید. به لحظه وداع گناهان معذب روح اند، زندگی را دریابید به هنگام مردن از مرگ فراری نیست، خدایی زندگی کنید چنان باشید که به قول امام علی(ع): برای هر لحظه مردن آماده باشید. 🎥دوربین فیلم برداری خدا را که هیچگاه ندیدم، حالا دیدم گویی فرشتگان مأمور در حال گرفتن فیلم از مایند. برادرم چنان زندگی کن که همیشه دوربین خدا را در حال گرفتن فیلم از خود ببینی. ⏰زیاد مخواب که فردا باید سالها در زیر خاک بخوابی، زیاد مخور که برای خوردن وقت هاست، زیاد مخند که دلیلی بر خندیدن نیست، به هر کجا می روی بدان سرانجام دیدار آن دنیاست. ⭕️مرگ را همیشه ببین، با گذشت باش که خدا نیز از تو بگذرد، پدرم، مادرم اگر در نزدتان عزیز نبودم و وجودم برایتان جز رنج هدیه ای نبود خوشحال باشید که رفتم و اگر در نزدتان عزیز و گرامی بودم بدانید که خدا سفارش فرموده است از آنچه دوست دارید انفاق کنید. مرا انفاق در راه خدا فرض کنید، بهترین انفاقتان. 👌🏻خواهرم تو سنگری است آغشته به خون من، می دانم بالاتر از آنی که سفارش به پوشش و حجاب تو را کنم ولی بدان تفنگی که در دست من است چادری است که بر سر توست اگر میل به حفظ سلاحم داری چادرت را سلاحم بدان. 🔷برادرم زندگی چند صباحی بیش نیست، نیامده می گذرد، آنچنان سریع می‌گذرد که رود به دریا می پیوندد. چنان زندگی کن که فردا برای رفتنت وحشتی نداشته باشی. ادامه👇🏻👇🏻
ادامه👆🏻👆🏻 🔷برادر، کوچکتر از آنم که به تو چیزی یاد دهم اما می‌خواهم بگویم داستان قیامت داستان حقیقی است اگر نمی‌دانی سعی کن بدانی و اگر می‌دانی سعی کن ببینی و اگر می‌بینی سعی کن عمل کنی، فردا دفترچه ی‌ اعمالت را جلویت باز می‌کنند و تو چیزی نداری، جوابی نداری جز یک کار، افسوس، افسوس، افسوس بر عمری که گذشت. در کودکی بازی، در جوانی مستی، در پیری سستی، پس کی خدا پرستی؟ ✅برادرم می خواهم با زبان عاجزم و با قلم ناتوانم برایت سفارش کنم، وصیتی نمایم، پیامی دهم، می خواهم بگویم برادر، روحانیتی که اکنون پرچمدار این انقلاب است، پیشرو این اسلام است, حفظش کن. هر چه به تو گفته اند دروغ است. به خدا آنها را دیده ام بر منبرها و در سنگرها, با زبانشان و با سلاحشان, دیده ام در جبهه ها, جایی که ما را توان و شهامت رفتن نبود آنها رفته اند، به آنها احترام بگذار، البته نه آنهایی که از روحانیت تنها چیزی که دارند عبا و عمامه‌ای است. 🔶برادر امام را تنها نگذارید که فردا باید به غم این اشتباه افسوس‌ها بخورید. فقط این را بدانید که اگر او نبود ما هنوز می بایست سر صف سینما‌ها به سر و کول هم بزنیم، در سالن های قمار به دعوا بپردازیم، حس حقارت و کوچکی ما را عذاب دهد. ✳️بخدا من او را افتخار دینم و ملتم می‌دانم و باعث افتخار خودم. با جانم با ذره ذره ی وجودم در خوابم، در زندگی ام، در شلیکم، در نمازم، به هنگام نیازم، به هر زمان، در هر کجا با هر زبان او را دعا می‌کنم، تو نیز او را دعا کن. اگر او نبود هنوز ما می‌بایست ذلت پذیرش ظلم را به خاطر مصلحتی پوچ بپذیریم، اگر او نبود ما از مسلمان بودن خویش هیچ نداشتیم جز نمازی که نماز نبود و جز روزه ای که جز گرسنه بودن فایده‌ای در بر نداشت. ♻️نمی‌دانم تو او را چه می‌دانی، من او را مسلمانی مجاهد، مجاهدی مؤمن، مؤمنی عابد، عابدی سرکش، سرکشی متواضع، متواضعی پیروز، پیروزی ساکت، ساکتی خروشان و خروشانی ساکت می‌دانم. او را دعا می‌کنم تو نیز او را دعا کن. ❗️برادر، وکیلت می‌کنم از جانب خودم تا بعد از مرگم و شهادتم راهم را ادامه دهی. ❌آمریکا را همیشه دشمن بدار، سعی کن همیشه بمبی باشی تا هر کجا خواستی ضامن آن را بکشی و هزاران کثیف را از زندگی که برای آنها چیزی جز نفس کشیدن نیست راحت کنی. 🙏🏻برادر، خون شهدا را همیشه عزیز دار «پیمان مقدس ما خون من است.» 🔹از یادم مبر که محتاج بیاد توام، برادر هر شب جمعه بر سر قبرم، منزلگاه ابدیم حاضر شو برایم دعا کن که خدا از من بگذرد. 🌐از کسی کینه‌ای ندارم جز دشمنان خدا، آمریکا، شوروی و ابرقدرتهایی که حاضرند هزاران نفر بمیرند تا خود بر مسندی که مسند نیست تکیه زنند. به همه مهر می‌ورزم جز دشمنان دینم، ملتم، مذهبم، مکتبم و راهم. 🔆برادر اگر امانتی نزدم داری از خانواده‌ام بگیر یا در راه خدا گذر کن. هر امانتی نزدت دارم یا در راه خدا برایم انفاق کن و یا به تو بخشیده می‌شود. همه را به خدا می‌سپارم، از همه شما طلب عفو و گذشت دارم. 🙏🏻خدایا به حال کسی که جز اشک سلاحی ندارد و جز یاد تو دوایی, رحم کن که محتاج یک راحمم. ـ پادگان دو کوهه ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔰صحبت های پیرامون 🔸قسمتی از جلسه (نظام حقوق زن و مرد در اسلام) ۴خرداد⬅️ روز مقاومت دزفول ------------------•[]💠[]•--------------- https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221 کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🔰 معنای دقیق كلماتى كه بر انواع ادراكات آدمى در قرآن کریم دلالت مى‏كنند. 🔷 كلماتى كه در قرآن كريم در باره انواع ادراكات انسانى آمده، بسيار است و چه بسا تا بيست جور لفظ برسد، مانند" ظن"،" حسبان"،" شعور"،" ذكر"،" عرفان"،" فهم"،" فقه"،" درايت"،" يقين"،" فكر"،" رأى"،" زعم"،" حفظ"،" حكمت"،" خبرت"،" شهادت"، و" عقل"، كه كلماتى نظير" فتوى" و" بصيرت" نيز ملحق به آنها است و بد نيست در اينجا معناى اين كلمات را بدانيم، لذا مى‏گوئيم: كلمه" ظن" به معناى تصديق بيش از پنجاه درصد و نرسيده به صد در صد است، زيرا كه اگر به درجه صد در صد برسد جزم و قطع مى‏شود. 🔶 كلمه" حسبان" هم به معناى ظن است، با اين تفاوت كه گويا استعمال كلمه حسبان در مورد ظن استعمالى است استعارى، مانند كلمه" عد- شمردن" چون همه مى‏دانيم كه لفظ حساب كردن و لفظ شمردن، معناى اصلى‏اش چيست، ولى ما همين دو كلمه را در مورد احتمال راجح نيز استعمال مى‏كنيم، و مى‏گوييم: من فلانى را از شجاعان مى‏دانستم، و از دلاوران به حساب مى‏آوردم، و منظور اين است كه او را در هنگام شمردن شجاعان، ملحق به آنان مى‏دانستم. ✳️و اما كلمه" شعور" كه به معناى ادراك دقيق است از ماده" شعر- به فتح شين" گرفته شده، كه به معناى مو بوده و ادراك دقيق را از آنجا كه مانند مو باريك است، شعور خوانده‏اند و مورد استعمال اين كلمه محسوسات است، نه معقولات و به همين جهت حواس ظاهرى را مشاعر مى‏گويند. ♻️ و كلمه" ذكر"، به معناى پيش كشيدن صورتهايى است كه در خزينه ذهن انبار شده، و آن را بعد از آنكه از نظر و فكر غايب بوده، حاضر سازيم، و يا اگر حاضر بوده، نگذاريم غايب شود. ✅ و اما كلمه" عرفان و معرفت"، به معناى آن است كه انسان صورتى را كه در قوه دراكه‏اش ترسيم شده، با آنچه كه در خزينه ذهنش پنهان دارد، تطبيق كند، و تشخيص دهد كه اين همان است يا غير آن، و بدين جهت است كه گفته‏اند معرفت عبارت است از ادراك بعد از علم قبلى. ➖ اما كلمه" فهم" به معناى آن است كه ذهن آدمى در برخورد با خارج به نوعى عكس العمل نشان داده و صورت خارج را در خود نقش كند. ✳️و كلمه" فقه" به معناى آن است كه فهم، يعنى همان صورت ذهنى را بپذيرد، و در پذيرش و تصديق آن مستقر شود. 🔹 و كلمه" درايت" به معناى فرو رفتن در اين نقش و دقت در آن براى درك خصوصيات و اسرار و مزاياى نهفته آن است، و به همين جهت، اين كلمه در مقام بزرگداشت و تعظيم به كار مى‏رود، هم چنان كه مى‏بينيم در آيات شريفه" الْحَاقَّةُ مَا الْحَاقَّةُ وَ ما أَدْراكَ مَا الْحَاقَّةُ" «1» و آيات" إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ ما أَدْراكَ ما لَيْلَةُ الْقَدْرِ" «2» استعمال شده، مى‏فهماند كه تشخيص خصوصيات و اسرار قيامت و اسرار ليلة القدر امرى عظيم است كه كسى قادر به درك آن نيست و اما يقين عبارت است از اينكه همان درك ذهنى آن چنان قوت و شدت داشته باشد كه ديگر قابل سستى و زوال نباشد. 🔘 و كلمه" فكر" به معناى نوعى سير و مرور بر معلومات موجود حاضر در ذهن است، تا شايد از مرور در آن، و يك بار ديگر در نظر گرفتن آن، مجهولاتى براى انسان كشف شود. ◾️و كلمه" رأى" به معناى تصديقى است كه از همان فكر و تجديد نظر در مطالب حاضر در ذهن پيدا مى‏شود، چيزى كه هست بيشتر در علوم عملى كه پيرامون آنچه" بايد كرد" و آنچه" نبايد كرد"، بحث مى‏كند، استعمال مى‏شود، نه در علوم نظرى كه مربوط است به امور تكوينى. كلمات سه‏گانه" قول" و" بصيرت" و" افتاء" هم نزديك به همين معنا را مى‏دهد، با اين تفاوت كه استعمال" قول" در تصديق حاصل از فكر، استعمال در معناى لغوى آن (گفتن) نيست، بلكه تقريبا شبيه به استعمال مجازى و استعارى و از قبيل بكار بردن" لازم" در مورد" ملزوم" است، چون قول در هر چيز، بعد از آن است كه اعتقاد به آن پيدا شده باشد، پس استعمال قول در خود اعتقاد، استعمال لازم در مورد ملزوم است. 🔸 و اما كلمه" زعم" به معناى تصديق مطلب است، تصديق از اين حيث كه مطلب نامبرده صورتى است در ذهن، حال يا اين تصديق شصت در صد باشد، و يا صد در صد. (پس كلمه نامبرده هم در مورد ظن استعمال مى‏شود و هم در مورد قطع و جزم). 1️⃣و كلمه" علم" همانطور كه گفتيم به معناى احتمال صد در صد است، بطورى كه حتى يك در صد هم احتمال خلاف آن داده نمى‏شود. 2️⃣و كلمه" حفظ" به معناى ضبط كردن صورت آن چيزى است كه براى ما معلوم شده است، بطورى كه هيچ دگرگونى و تغييرى در آن پيدا نشود. 3️⃣ و كلمه" حكمت"، به معناى صورت علميه است، اما از اين جهت كه مطلبى محكم و استوار است. 4️⃣ و كلمه" خبرت" به معناى اين است كه شخص خبره صورت علميه‏اى را كه در ذهن دارد آن چنان بدان احاطه داشته باشد كه بداند از مقدمات آن چه نتائجى بر آن مترتب مى‏شود.
5️⃣ و كلمه" شهادت"، به معناى ديدن و رسيدن به عين يك چيز و يا يك صحنه است، حال يا به حس ظاهرى مانند" ديدن"،" شنيدن"،" بوئيدن"، و" لمس محسوسات"، و يا به حس باطن مانند" مشاهده"،" درك يقينى وجدانيات"، درك اين كه مثلا (من ميدانم و اراده و محبت و بغض و نظائر آن را دارم). 💯 همه الفاظى كه تا كنون معنا كرديم به غير از پنج لفظ اخير تا حدى سر و كار با ماده و حركت و دگرگونى دارند، و به همين جهت در مورد خداى تعالى استعمال نمى‏شوند، مثلا گفته نمى‏شود: خداى تعالى ظن مى‏كند و مى‏پندارد، و يا خيال مى‏كند و يا مى‏فهمد، و يا تفقه مى‏كند و ... 💢 و اما الفاظ پنجگانه اخير از آنجايى كه مستلزم نقص و فقدانى نيست، در مورد خداى‏ سبحان نيز به كار مى‏رود، هم چنان كه مى‏بينيم در آيات زير بكار رفته" وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَلِيمٌ" «1»" وَ رَبُّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ حَفِيظٌ" «2»" وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ" «3»" إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ" «4»" أَنَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ شَهِيدٌ" «5». ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ Eitaa.com/Bayyenatt