هدایت شده از رضائیان
🔸نکاتی از جزء ۱۷🔸
۱-♦️آنها که با حق سر جنگ دارند دلهایشان بطور کلی درسرگرمی و غفلت غرق شده؛ لذا مسائل جدی را شوخی میگیرند(انبیاء ۳).
۲-♦️اگر قدرتی بر تغییر جامعه فاسد ندارید، به فکر نجات خود از آنجا باشید. زندگی در جامعه کفرآلود بلایی بزرگ است(انبیاء ۷).
۳-♦️خداوند می فرماید: ما عالم را برای هدفی آفریدیم. و نه برای سرگرمی و اگر به فرض محال می خواستیم وسیله ای برای سرگرمی خود انتخاب کنیم، چیزی انتخاب میکردیم که متناسب ما باشد(انبیاء ۱۷).
۴-♦️ این کریمه از شتاب زدگی انسان سخن می گوید آنقدر که گویی از عجله آفریده شده است؛ عجله و شتابزدگی از صفات نکوهیده است. البته عجله را با "سرعت" نباید اشتباه کرد. "سرعت" آن است که برنامه کاملاً تنظیم گشته و تمام مسائل محاسبه شده باشد، پس بدون فوت وقت پیاده شود؛ ولی عجله این است که برنامه هنوز کاملاً آماده نباشد و نیاز به بررسی داشته باشد. پس سرعت مطلوب است و عجله نامطلوب(انبیاء ۳۷).
۵-♦️انسان عاقل نباید خود را پایبند سنن خرافی و غلط کند هر چند اکثریت پیرو اوهام باشند(انبیاء ۵۴).
۶-♦️ یکی از مواهب الهی به انسان داشتنِ فرزندِ صالح و نسلی شایسته است(انبیاء ۷۲)
۷-♦️" نبی انسان را به سوی اعتقادات حقه و اعمال صالح راهنمایی می کند، اما " امام" انسانهای لایق را بسوی مقامهای بالاتر می رساند(انبیاء ۷۳).
۸-♦️امام صادق ع فرمودند: بلایی که بر ایوب ع وارد شد، به خاطر کفران نعمت نبود بلکه به خاطر شکر نعمت بود. ابلیس بر او حسد برد و به پیشگاه خدا عرضه کرد که شاکر بودن ایوب بخاطر زندگی وسیع و مرفهی است که به او داده ای، مرا بر دنیای او مسلط کن تا معلوم شود. خداوند برای اینکه این ماجرا سندی برای همه رهروان راه حق باشد، این اجازه را به شیطان داد. شیطان اموال و فرزندان ایوب را یکی پس از دیگری از میان برداشت، ولی این حوادث بر شکر او افزود. بعد زراعت و گوسفندان او را از بین برد، باز هم حمد و شکر ایوب افزون شد. سرانجام بر بدن ایوب مسلط شد و باعث بیماری شدید او شد که از شدت جراحت قادر به حرکت نبود. خلاصه نعمت ها یکی پس از دیگری از ایوب گرفته می شد ولی به موازات آن مقام شکر او بالا می رفت. تا اینکه جمعی از رهبانان گفتند بگو ببینیم تو چه گناه بزرگی کرده ای که چنین گرفتار شدهای و به شماتت او پرداختند. ایوب که از عهده تمامی امتحانات در مقام شکیبایی و شکرگزاری برآمده بود، زبان به مناجات و دعا گشود و حل مشکلات خود را با تعبیری بسیار مودبانه و خالی از هرگونه شکایت از خدا خواست. در این هنگام درهای رحمت الهی گشوده شد. مشکلات به سرعت برطرف گشت و نعمتهای الهی افزون تر از آنچه بود به او روی آورد. خداوند فرزندان او را زنده کرد و به او فرزندان دیگری نیز داد(انبیاء ۸۳).
۹-♦️نحوه درخواستِ ایوب ع از خداوند به ما این پیام را می دهد که وقتی از خدا حاجتی می خواهیم طلبکارانه نباشد.(انبیاء ۸۴).
۱۰-♦️وقتی بخاطرِ گناهانتان گرفتارِ مصیبتی شدید و آنگاه به زشتی آن اظهارِ شرمندگی کردید و به خدا روی آوردید ما شما را از مهلکه های غیر ممکن نجات می دهیم(انبیاء ۸۷).
۱۱-♦️در آموزش و تربیت و هدایتِ بندگان ِخداوند، متوجه تدریجی بودنِ حصول تربیت و انقلابِ درونی انسانها باشید و در این باره عجله نکنید(انبیاء ۸۷).
۱۲-♦️طبق معمولِ فرهنگِ قرآن، ایمان و عمل صالح دو رکن اساسی نجات است (انبیاء ۹۴).
۱۳-♦️در قیامت، فرشتگان با انسانها سخن می گویند(انبیاء ۱۰۳).
۱۴-♦️"مجوس" قوم معروفی هستند که به زرتشت گرویدند و کتاب مقدس شان اوستا نام دارد. تاریخ حیات زرتشت و زمان ظهور او بسیار مبهم است این قوم کتاب مقدس خود را در ماجرای تسلط اسکندر بر ایران به کلی از دست دادند، تا آنکه در زمان پادشاهان ساسانی باز به رشته تحریر درآمد به همین جهت ممکن نیست که بر واقعیت مذهبشان وقوف یابیم. این مسلم است که مجوسیان معتقد هستند برای تدبیر عالم دو مبدا وجود دارد؛ یکی مبدا خیر و دیگری مبدا شر(حج ۱۷).
۱۵-♦️مقدس ترین کارها، در مقدس ترین مکان و در مقدس ترین ایام، اگر با اخلاص همراه نباشد، عاقبتش سقوط است نه رشد(حج ۳۱).
۱۶-♦️ اصل در تقوا، تقوای دل است. وقتی دل و نیت پاک شد، بقیه اعمال از آن نشأت می گیرد. آنچه از انفاق و قربانی به خدا میرسد و عمل انسان را آخرتی می کند، نیت و اخلاص است(حج ۳۲ و ۳۷).
۱۷-♦️امداد و نصرت الهی، بعد از حرکت و تلاش ماست(حج ۴۰).
۱۸-♦️ خداوند برای امتحان بندگان حاکمیت ظاهری خود را در این دنیا به جریان نمی اندازد و مردم را به حال خود گذاشته تا امتحان شوند(حج ۵۶).
۱۹-♦️برای هر امتی عبادتی مخصوص به خودشان قرار دادیم که چون امتهای بعدی کاملتر از امتهای قبلی بودند، در ادیان بعدی عبادات کاملتر را مقرر کردیم(حج ۶۷).
۲۰-♦️با افراد لجوج و اهل جدل درگیر نشوید(حج ۶۹).
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 باطنِ ماه مبارک رمضان،
ولی الله و خلیفه خداست!
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️ای ماهِ جمکران...
عجّل ظهورک یا صاحب الزمان
🏝هفدهم #رمضان سالروز تاسیس مسجد مقدّس جمکران
به امر مستقیم #امام_زمان مبارک 🏝
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
🔰 صورت برزخی اشخاص مختلف چگونه است؟
❓️میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممڪن است؟
پاسخ آیتالله حسنزادهآملی (ره):
🔸بله. هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد.
🔸اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به ڪار میبرد و به اطراف ڪارے ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است
🔸و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است.
🔸و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به ڪار میبرد و حيله و مڪر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطورے ڪه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است.
🔸و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده اند، "ملَك" (فرشته)است.
🔸و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك،
با ترڪ انواع معصیت، بسوے معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوڪ الى اللّه ، حرڪت دارد "انسان" است.
🔸خلاصه اینڪه بشرخاڪی به پنج گونه تقسیم میشود: بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان .
🔸حال هر ڪسی با این علم میتواند بفهمد ڪه در باطن به چه صورت است.
نیازے نیست انسان نزد ڪسی برود ڪه چشم برزخی دارد و از وے بخواهد باطن او را بگوید ...!
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) :
🖌 هر کس که آبروی خود را دوست دارد ، از جر و بحث بپرهیزد.
📗 نهج البلاغه ، حکمت ۳۶۲
هدایت شده از فاطمه سلام الله علیها بانوی عالمین
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ
وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ
عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ
وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللهُ
آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ
وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
eitaa.com/banoyealam
🏝 #آیات_مهدوی (۱۸)
جزء ۱۸، سوره نور، آیه ۵۵
💠 وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
🔰 خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادهاند وعده فرموده که در زمین خلافت دهد؛ چنانکه امم صالحِ پیامبران گذشته را جانشین پیشینیان خود ساخت و دینِ پسندیده آنان را بر همه جا مسلط و نافذ گرداند، و بر همه مؤمنان پس از ترس و هراس از دشمنان، ایمنی کامل عطا فرماید که مرا عبادت کرده هیچ به من شرک نورزند و هر که بعد از آن کافر شود، پس آن گروه، همان فاسقانِ تبهکارند.
✨ راوی میگوید: امام زين العابدين (ع) این آیه شریفه را تلاوت كرده و فرمودند:
آنها به خدا سوگند شیعیان ما اهل بیت هستند؛ خداوند این کار را به دست مردی از ما انجام خواهد داد، و اوست #امام_زمان این امت (عج)، و هم اوست که رسول خدا (ص) دربارهاش فرمود: چنانچه جز یک روز از دنیا باقی نماند خداوند آن روز را آنقدر طولانی خواهد ساخت تا مردی از عترت من که نامش نام من است بیاید و زمام امور را به دست گیرد، زمین را پر از عدل و قسط میکند همچنانکه از ظلم و جور پر شده باشد.
هُم وَاللّهِ شيعَتُنا أهلَ البَيتِ، يَفعَلُ اللّهُ ذلكَ بِهِم عَلي يَدَي رَجُلٍ مِنّا وَ هُوَ مَهدِيُّ هذِهِ الاُمَّةِ وَ هُوَ الّذي قالَ رَسولُ اللّهِ: لَو لَم يَبقِ مِنَ الدُّنيا إلّا يَومٌ واحِدٌ لَطَوَّلَ اللّهُ ذلكَ اليَومَ حَتّي يَاتي رَجُلٌ مِن عِترَتي إسمُهُ إسمي يَملاُ الأرضَ عَدلاً وَ قِسطاً كَما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً.
📚 تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۳۶۹
🤲🏻 اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَوَالْعافِیَةَوَالنَّصْرَ
#اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَوَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ