1_1483813040.mp3
8.36M
#امام_زمان
🍃﴿أللّهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالْفَرَجْ﴾🍃
@ostad_mortazavi
┄┅┅═❅❅♦️❅❅═┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اگر ظهور به مشیت الهی است، چرا باید برای ظهور دعا کنیم؟!
🎙 #استاد_جعفری
#کلیپ_مهدوی
#امام_زمان
السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه✋
🌸اَلّلهُمـّ؏َجِّللِوَلیِّڪَالفَرَجَواَقِمنابِخِدمَـتِه🌸
اهل دین را برسانید خدا هست هنوز
راه سخت است ولی راهنما هست هنوز
جانم به فدای #رهبرم_سیدعلی
#مطیع_امر_رهبریم
🙏 نماز حاجت در روز سوم ماه صفر
مرحوم سید بن طاووس در اقبال الاعمال می نویسد:
مستحب است که روز سوم صفر دو رکعت نماز بخوانید، در رکعت اول سوره حمد و سوره فتح، و در رکعت دوم سوره حمد و سوره توحید. بعد از سلام نماز، صد بار صلوات، صد بار لعن بر آل ابوسفیان، و صد بار استغفار نمایید و به دنبال آن حاجت خود را از خداوند درخواست نمایید.(بحارالأنوار،ج98،ص347 به نقل از اقبال الاعمال)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گل باش!🌸
به گل آب بدهی گلاب می دهد؛ یعنی همان چیز، بهترش را به شما برمی گرداند. خدا دوست دارد مثل گل باشیم. یعنی هرکس به ما محبتی کرد با محبت بیشتر پاسخ بدهیم
وَ اِذا حُیِّیتُم بِتَحیَةٍ فَحَیُّوا بِاَحسَنَ مِنها(ایه۸۶سوره نساء)؛ هنگامی که شما را احترام کردند شما زیباتر احترام کنید.
امام علی علیه السلام: از کسی که از تو عیادت نمی کند، عیادت کن
عُد مَن لا یَعودُکَ
میزان الحکمه، جلد ۱۳
🌹#استاد_محسن_عباسی_ولدی
❌ سؤال شما: بهتر نیست بچه یه دونه باشه یا حداقل فاصله سنی بینشون زیاد باشه تا با هم دعوا نکنن و بهشون ظلم نشه؟😳
✅ ما نمیخوایم بگیم هر دعوایی که بین بچّهها اتفاق میافته خوبه، ولی در کل، رقابتی که بین بچّهها تو خونوادههای پُرجمعیت وجود داره، یه آموزش کارگاهی برا یاد گرفتن تعاملات اجتماعیه. 💪
🔶 بچّهها وقتی با هم دعوا میکنن، یاد میگیرن که چطور حقّشون رو بگیرن، البته همین دعواهای معمولی.
🌀 ما بزرگترا هم وقتی بچّه بودیم، با برادر و خواهرامون دعوا داشتیم؛ امّا حالا حوصلهمون کم شده و تحمّل دعوای بچّههای خودمون رو هم نداریم.👀
💡یکی از حُسنهای دعواهای طبیعی، اینه که بچّهها با خشونت و تندی به صورت طبیعی آشنا میشن و وقتی تو جامعه با برخوردهای خشن مواجه میشن، به این راحتی عقب نمیکشن. 💪
⚠️این دعواها، مثل واکسن میمونه. واکسن، میکروب ضعیف شدهایه که بدن با اون مبارزه میکنه تا اگه میکروب حقیقی وارد بدن شد، بتونه به راحتی با اون مبارزه کنه.💉
‼️ خیلی از تکفرزندها، توی رقابتهای اجتماعی به شدّت آسیبپذیر و کمتحمّلن، چون که اونها تو زندگیشون، نه تنها رقابت نکردن بلکه همیشه بدون اینکه زحمتی بکشن، در کانون توجّهات بودن.☝️
@sabkezendegi_ivle
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُوا الْأَلْبَابِ
ص-29
این کتابی است پربرکت که بر تو نازل کردهایم تا در آیات آن تدبّر کنند و خردمندان متذکّر شوند!
**************
نکته ها:
«مبارك» به چیزى گفته مى شود كه فایده و خیر آن، رشد و فزونىِ زیاد و ثابت داشته باشد. قرآن از منبع مبارك است. «تبارك الّذى» در شب مبارك نازل شده است. «فى لیلة مباركه» در مكان مبارك نازل شده «ببكة مباركا» و خودش نیز مبارك است. «كتاب... مبارك»
سیماى قرآن در این آیه ترسیم شده است:
الف) متن آن نوشته شده است. «كتاب»
ب) از سرچشمه ى وحى و علم بى نهایت الهى است. «انزلناه»
ج) گیرنده ى آن شخص معصوم است. «الیك»
د) محتوایش پر بركت است. «مبارك»
ه) هدف از نزول، تدبّر در آن است. «لیدّبروا»
و) علم و آگاهى به نكات و معارف آن، مقدّمه ى حركت معنوى و قرب به خداست. «لیتذكّر»
ز) كسانى این توفیق را خواهند داشت كه خردمند باشند. «اولواالالباب»
اهمّیت قرآن و تدّبر در آن
* كسى كه در آیات قرآن تدبّر نكند سزاوار تحقیر الهى است. «أفلا یتدبّرون القرآن ام على قلوب اقفالها»(25)
* عالم ربانى كسى است كه سروكارش با تحصیل و تدریس قرآن باشد. «... كونوا ربانیین بما كنتم تعلمون الكتاب و بما كنتم تدرسون»(26)
* كتاب آسمانى را باید با جدّیت گرفت. «خذ الكتاب بقوّة»(27)
* كسانى كه قرآن را مهجور كردند، در قیامت مورد شكایت پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله قرار مى گیرند. «و قال الرسول یا ربّ ان قومى اتخذوا هذا القرآن مهجورا»(28)
* امام سجّاد علیه السلام فرمود: اگر قرآن داشته باشم و تنها باشم احساس غربت نمى كنم. «لو مات من بین المشرق و المغرب لما استوحشت بعد ان یكون القرآن معى»(29)
* حضرت على علیه السلام فرمود: قرآن دریایى است كه هیچ كس به قعر آن نمى رسد. «بحراً لا یدرك قعره»(30)
* امام خمینى قدس سره به شدّت تأسّف مى خورد كه چرا تمام عمر خود را صرف تدّبر در قرآن نكرده است،(31) همان گونه كه مرحوم ملاّصدرا در تفسیر سوره ى واقعه این تأسّف را دارد.
-----
25) محمّد، 24 .
26) آل عمران، 79 .
27) مریم، 12.
28) فرقان، 30.
29) كافى، ج 2، ص 602.
30) نهج البلاغه، خطبه 198.
31) صحیفه نور، ج 20، ص 20.
**************
پیام ها:
- قرآن، مبارك است. (تلاوت، تدّبر، تاریخ، استدلال، داستان، الگوهاى، معارف، اخبار غیبى، تشبیهات، اوامر و نواهى آن، همه و همه پر از راز و رمز است). «كتاب... مبارك»
- گرچه قرآن، مبارك است، امّا براى تدبّر است، نه فقط تبرّك جستن به ظاهر آن. (براى حفظ منزل، مسافر و عروس از خطرات) «كتاب... مبارك لیدبّروا»
- تدّبر در قرآن مقدّمه ى تذكّر است وگرنه چه بسا انسان اسرار و لطایف علمى قرآن را درك كند ولى مایه ى غرورش شود. «یدّبّروا - یتذكّر»
- تدّبر باید در همه ى آیات قرآن باشد نه تنها در آیات الاحكام. «لیدّبروا آیاته»
- شرط تدبّر و بهره گیرى و پندپذیرى، عقل و خرد است. «لیدّبروا... و لیتذكّر اولواالالباب»
- كسانى كه از قرآن متذكّر نمى شوند، بى خردند. «لیتذكّر اولواالالباب»
- قرآن، مطابق عقل و خرد است، لذا اهل خرد با تدبّر در آن به احكام و رموزش پى مى برند. «لیتذكّر اولوا الالباب» (در قرآن، امرى مخالف عقل یافت نمى شود)
- معارف قرآن پایان ناپذیر است. این كه به همه دستور تدبّر مى دهد نشان آن است كه هر كس تدبّر كند به نكته ى تازه اى مى رسد و اگر علما و دانشمندان گذشته همه ى اسرار قرآن را فهمیده باشند، تدّبر ما لغو است. «لیدبّروا آیاته»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
خانه مادری برگزار میکند:
🏴وبینار تخصصی روضه خانگی 🏴
💠موضوع:
جهاد تبیین با رویکرد اثرگذاری روضه های خانگی
🗣مدرس:
طاهره شعبانی تفتی
کارشناسی ارشد الهیات
بیش از 20سال سابقه تدریس علوم قرآنی وترجمه وشرح خطبه ها
.مدرس ومبلغ در مرکز وسازمانها
کارشناس صدا و سیما.
سخنران استان ملکوتی امام رضا علیه السلام
سخنرانی در مدارس ومساجد
🗓 زمان برگزاری دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
🕑 ساعت: ۱۰ الی ۱۱ صبح
"ویژه بانوان"
"مشارکت برای عموم رایگان است"
🌐 لینک ورود به جلسه:
https://webinar.mobasheran.org/webinar/index/1064
💠 رمز ورود: 1122
آی دی ارتباط گیری:
@khanehmadari_admin
#نشر_خوبیها
#اتحاد_و_همدلی
#پیوند_اجتماعی
در کانال خانه مادری عضو شوید :
https://eitaa.com/khanehmadari