eitaa logo
⚘باقیات الصالحات⚘
86 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
6.9هزار ویدیو
174 فایل
الهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
📘 💠 خطر وسواسی 🔹زراره و ابوبصیر می‌گویند: به امام صادق علیه السلام عرض کردیم: مردی در نماز شک میکند که چند رکعت خوانده و چند رکعت مانده، و هرچه نمازش را تکرار می‌کند باز همین شک و وسواس را دارد. چه کند؟ حضرت فرمودند:« به شک خود اعتنا نکند و نمازش را با همان وضع به آخر برساند.» 🔹سپس فرمودند: وسواس کار شیطان است، شیطان خبیث را با شکستن نماز و تکرار آن به طمع نیندازید و به او اجازه نفوذ ندهید، زیرا که او دست بردار نیست، بار دیگر شما را به وسوسه و شک می‌اندازد، بنابراین به شک خود اعتنا نکنید. وقتی شما اعتنا نکردید او مأیوس شده و به سراغ شما نخواهد آمد. إنما یرید الخبیث أن یطاع فإذا عصی لم یعد إلی أحدکم: به راستی شیطان ناپاک می‌خواهد از او پیروی شود. پس هرگاه از او پیروی نشد دیگر به سوی شما باز نمی گردد. 📌آری! وسواسی بودن نه تنها در نماز، کار شیطان است بلکه درکارهای دیگر نیز کار اوست و یک نوع مرض روحی و روانی است که باید جدأ از آن پرهیز نمود. 📚بحار ج ۲۷، ص ۸ و ۲۷۰. ✾📚 @Dastan 📚✾
🌸 بسْمِ اللّهِ النُّور السَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ الله اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🔹دعاى امیرالمؤمنین على علیه‌السّلام دربارۀ پيغمبر صلّى اللّٰه عليه و آله فراز ١_ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ اَلْعَالَمِينَ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى طَيِّبِ اَلْمُرْسَلِينَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ اَلْمُنْتَجَبِ اَلْفَاتِقِ اَلرَّاتِقِ ستايش خاصّ‌ خدا پروردگار جهانيان و درود خدا بر پاكيزۀ رسولان محمّد بن‌عبد اللّه بن‌عبدالمطلب آن (پيامبر) برگزيده كه كارها را فتق و رتق نمود. 🔹السَّلامُ عَلَیْكَ اَیُّهَا الاِْمامُ الْمَاْموُنُ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ اَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَاْموُلُ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ بِجَوامِعِ السَّلامِ   ١ @kalame_amir
میرباقری تعظیم یا تحقیر غرب در ذهن جوان.mp3
433.3K
🥇طلای خالص👌 📌 اهمیت غرب‌شناسی از نظر آیت الله میرباقری 🎙 اگر غرب را تحقیر کنید، پوشش دانشجو هم درست می‌شود👌👌 @fatemiyoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرافکنی، راهی برای فرار از دینداری محمدعلی انصاری زمان: ۲:۵۳ حجم: ۱۲.۹ MB @MohammadaliAnsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای شروع قرآن رعایت دو ادب لازم است: یکی ادب استعاذه است و دیگری ادب تسمیه. یکی گفتن «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ» و دیگری بر زبان راندنِ «بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ». در همه اذکار از جمله استعاذه، لفظ مطرح نیست؛ بلکه این اذکار باید در جان، متمکّن و متمرکز شوند و در عمل جلوه کنند. کسی که «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ» را صرفاً از سرِ عادت و تقلید و تکرار بر زبان آورد، از پناه خداوند بهره چندانی نمی‌برد. اما اگر در جانش، هم خداوند و بنده‌پروری‌اش را شناخته باشد و هم شیطان و دشمنی‌اش را، و آنگاه این لفظ را بر زبان جاری کند و در عمل نیز از شیطان به سوی خداوند بگریزد، از پناه امن خداوند برخوردار می‌شود و شیطان صدمه‌ای به او نمی‌رساند. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۴، صص ۳۴-‌۳۶. @MohammadaliAnsari
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) رَبَّنَا إِنَّكَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ آل عمران-192 پروردگارا! هر که را تو (بخاطر اعمالش،) به آتش افکنی، او را خوار و رسوا ساخته‌ای! و برای افراد ستمگر، هیچ یاوری نیست! ************** نکته ها: از امام باقرعلیه السلام درباره ى «و ما للظالمین من انصار» سؤال كردند، حضرت فرمودند: یعنى آنها امامانى ندارند تا آنان را به نام بخوانند، (و از آنان شفاعت كنند).[215] ----- 215) تفسیر عیّاشى، ج 1، ص 211. ************** پیام ها: - آتش قیامت سخت است، امّا نزد اولوا الالباب كه خواهان كرامت انسان هستند خوارى ورسوایى قیامت، دردناك تر از آن است. «من تدخل النّار فقد اخزیته» - ستمگران، از شفاعتِ دیگران محروم هستند. «ما للظالمین من انصار» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۱۷۴-دو کارکرد اصلی لباس از نظر قرآن کریم چیست؟ نگاه قرآن چه تفاوتی با دیگر نگاه‌ها دارد؟ خداوند در قرآن کریم دو كاربرد اصلی برای «لباس» مطرح می‌كند؛ نخست، پوشش و عفاف: «یوَارِی سَوْآتِكُمْ» و دوم، زینت و زیبایی ظاهر: «وَ رِیشاً». لباس انسان هم باید پوشش و عفاف او را تأمین كند و هم زینت و جمال او باشد. در فارسی نیز بن مضارع «پوش» در تمام مشتقات این واژه وجود دارد. اما در زبان انگلیسی و فرهنگ غربی، واژۀ «dress» به معنای «لباس» از ریشۀ «Directus» می‌آید كه به معنای مرتب كردن و آماده ساختن و آراسته كردن و زینت كردن است. بنابراین فلسفۀ لباس در فرهنگ شرقی بیشتر بر پوشش و در فرهنگ غربی بیشتر بر آراستگی و زیبایی تأكید دارد. اما همان طور كه بیان شد قرآن میان این دو نگاه جمع كرده است و فلسفۀ لباس را هم پوشش و هم زیبایی می‌داند. بر این اساس، اگر لباس فقط پوشانندۀ جسم انسان باشد و از زیبایی بی‌بهره باشد، یا فقط از زیبایی و جمال برخوردار باشد اما عفت و پوشش انسان را تأمین نكند، از نگاه قرآن كریم لباس كاملی نیست. کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۵، صص ۳۱-‌۳۲ @MohammadaliAnsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا