هدایت شده از 📚 داستان های آموزنده 📚
📘#داستانهایبحارالانوار
💠 خطر وسواسی
🔹زراره و ابوبصیر میگویند:
به امام صادق علیه السلام عرض کردیم:
مردی در نماز شک میکند که چند رکعت خوانده و چند رکعت مانده، و هرچه نمازش را تکرار میکند باز همین شک و وسواس را دارد. چه کند؟
حضرت فرمودند:« به شک خود اعتنا نکند و نمازش را با همان وضع به آخر برساند.»
🔹سپس فرمودند:
وسواس کار شیطان است، شیطان خبیث را با شکستن نماز و تکرار آن به طمع نیندازید و به او اجازه نفوذ ندهید، زیرا که او دست بردار نیست، بار دیگر شما را به وسوسه و شک میاندازد، بنابراین به شک خود اعتنا نکنید. وقتی شما اعتنا نکردید او مأیوس شده و به سراغ شما نخواهد آمد.
إنما یرید الخبیث أن یطاع فإذا عصی لم یعد إلی أحدکم: به راستی شیطان ناپاک میخواهد از او پیروی شود. پس هرگاه از او پیروی نشد دیگر به سوی شما باز نمی گردد.
📌آری! وسواسی بودن نه تنها در نماز، کار شیطان است بلکه درکارهای دیگر نیز کار اوست و یک نوع مرض روحی و روانی است که باید جدأ از آن پرهیز نمود.
📚بحار ج ۲۷، ص ۸ و ۲۷۰.
✾📚 @Dastan 📚✾
🌸 بسْمِ اللّهِ النُّور
السَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ الله
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
🔹دعاى امیرالمؤمنین على علیهالسّلام دربارۀ پيغمبر صلّى اللّٰه عليه و آله
فراز ١_ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ اَلْعَالَمِينَ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى طَيِّبِ اَلْمُرْسَلِينَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ اَلْمُنْتَجَبِ اَلْفَاتِقِ اَلرَّاتِقِ
ستايش خاصّ خدا پروردگار جهانيان و درود خدا بر پاكيزۀ رسولان محمّد بنعبد اللّه بنعبدالمطلب آن (پيامبر) برگزيده كه كارها را فتق و رتق نمود.
🔹السَّلامُ عَلَیْكَ اَیُّهَا الاِْمامُ الْمَاْموُنُ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ اَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَاْموُلُ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ بِجَوامِعِ السَّلامِ
#صحیفهعلویه
#دربارهپيامبر ١
@kalame_amir
هدایت شده از کانال یالثارات الحسين🇮🇷🇵🇸
میرباقری تعظیم یا تحقیر غرب در ذهن جوان.mp3
433.3K
🥇طلای خالص👌
📌 اهمیت غربشناسی از نظر آیت الله میرباقری
🎙 اگر غرب را تحقیر کنید، پوشش دانشجو هم درست میشود👌👌
#خودتحقیری
@fatemiyoon110
فرافکنی، راهی برای فرار از دینداری
محمدعلی انصاری
زمان: ۲:۵۳ حجم: ۱۲.۹ MB
#ترنم_وحی
#ویدئو
@MohammadaliAnsari
برای شروع قرآن رعایت دو ادب لازم است: یکی ادب استعاذه است و دیگری ادب تسمیه. یکی گفتن «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ» و دیگری بر زبان راندنِ «بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ».
در همه اذکار از جمله استعاذه، لفظ مطرح نیست؛ بلکه این اذکار باید در جان، متمکّن و متمرکز شوند و در عمل جلوه کنند.
کسی که «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ» را صرفاً از سرِ عادت و تقلید و تکرار بر زبان آورد، از پناه خداوند بهره چندانی نمیبرد. اما اگر در جانش، هم خداوند و بندهپروریاش را شناخته باشد و هم شیطان و دشمنیاش را، و آنگاه این لفظ را بر زبان جاری کند و در عمل نیز از شیطان به سوی خداوند بگریزد، از پناه امن خداوند برخوردار میشود و شیطان صدمهای به او نمیرساند.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۴، صص ۳۴-۳۶.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۴
@MohammadaliAnsari
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
رَبَّنَا إِنَّكَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ
آل عمران-192
پروردگارا! هر که را تو (بخاطر اعمالش،) به آتش افکنی، او را خوار و رسوا ساختهای! و برای افراد ستمگر، هیچ یاوری نیست!
**************
نکته ها:
از امام باقرعلیه السلام درباره ى «و ما للظالمین من انصار» سؤال كردند، حضرت فرمودند: یعنى آنها امامانى ندارند تا آنان را به نام بخوانند، (و از آنان شفاعت كنند).[215]
-----
215) تفسیر عیّاشى، ج 1، ص 211.
**************
پیام ها:
- آتش قیامت سخت است، امّا نزد اولوا الالباب كه خواهان كرامت انسان هستند خوارى ورسوایى قیامت، دردناك تر از آن است. «من تدخل النّار فقد اخزیته»
- ستمگران، از شفاعتِ دیگران محروم هستند. «ما للظالمین من انصار»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
🔰۱۷۴-دو کارکرد اصلی لباس از نظر قرآن کریم چیست؟ نگاه قرآن چه تفاوتی با دیگر نگاهها دارد؟
خداوند در قرآن کریم دو كاربرد اصلی برای «لباس» مطرح میكند؛
نخست، پوشش و عفاف: «یوَارِی سَوْآتِكُمْ» و دوم، زینت و زیبایی ظاهر: «وَ رِیشاً».
لباس انسان هم باید پوشش و عفاف او را تأمین كند و هم زینت و جمال او باشد.
در فارسی نیز بن مضارع «پوش» در تمام مشتقات این واژه وجود دارد. اما در زبان انگلیسی و فرهنگ غربی، واژۀ «dress» به معنای «لباس» از ریشۀ «Directus» میآید كه به معنای مرتب كردن و آماده ساختن و آراسته كردن و زینت كردن است.
بنابراین فلسفۀ لباس در فرهنگ شرقی بیشتر بر پوشش و در فرهنگ غربی بیشتر بر آراستگی و زیبایی تأكید دارد.
اما همان طور كه بیان شد قرآن میان این دو نگاه جمع كرده است و فلسفۀ لباس را هم پوشش و هم زیبایی میداند. بر این اساس، اگر لباس فقط پوشانندۀ جسم انسان باشد و از زیبایی بیبهره باشد، یا فقط از زیبایی و جمال برخوردار باشد اما عفت و پوشش انسان را تأمین نكند، از نگاه قرآن كریم لباس كاملی نیست.
کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۵، صص ۳۱-۳۲
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد15
@MohammadaliAnsari