eitaa logo
⚘باقیات الصالحات⚘
85 دنبال‌کننده
8هزار عکس
8.1هزار ویدیو
206 فایل
الهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم یاصاحب الزمان ادرکنی شرح زیارت آل یاسین7⃣ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یاخَلیفَهَ اللّهِ وُناصِرَحَقِّه در این جمله ی سلام از دو مقام دیگر آن وجود مقدّس سخن به میان آمده مقام اول مقامی رفیع و جایگاهی بلند است،که خداوند متعال مخلوق و بنده ای را به مقام خلافت و جانشینی ذات ربوبی خود منصوب بفرماید و او را به عنوان خلیفه خود معرفی کند. معنای خلیفه درلغت👇🏻👇🏻👇🏻 کسی که جانشین دیگری میگردد وذبه جای او مینشیند و همچنین به سلطان اعظم گفته میشود. درشرع امام و پیشوایی را میگویند که بالاتر از او امام و پیشوایی نیست. جمیع معانی که برای خلیفه ذکرشده برآن وجود مقدس تمام و کمال صدق میکند. خداوند متعال به وجود مقدس حجّت بن الحسن المهدی عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف مقام خلافت و جانشینی و سلطان اعظمی را بخشیده به گونه ای که همه ی سلطنت های عظیم،حتی ملک و سلطنت های حقّه همچون ملک داوود و سلطنت سلیمان در برابر ملک و سلطنت او حقیر و کوچک است. 💠رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمودند:مهدی علیه السلام خروج میکند درذحالی که بر سرش ابریست و درمیان آن منادیی است که ندا میکند:این مهدی خلیفه خداست،از او پیروی کنید. در اینجا توجه به این نکته لازم است که: کسی که دیگری ر اجانشین خوددقرار میدهد هر آنچه راذکه میشود به او منتقل کند به آن جانشین میبخشددتا اینکه آن جانشین بتواندداز هر حیث بر آنچه خودِ او‌ تسلّط و قدرت داشته ،تسلّط و قدرت داشته باشد. برای درک بیشتراین مطلب توجه به این روایت از امام صادق صلوات اللّه علیه ضروریست،که فرمود:ما را از خدایی پایین بیاورید و هرآنچه میخواهید درباره ما بگویید. پس،با توجه به فرمایش حضرت صادق علیه السلام و آنچه در معنای لغوی خلیفه گذشت،خلیفة اللّه کسی ست که خدا غیراز خدایی اش که قابل انتقال نیست و فقط ذات مقدس ربوبی او ربّ العالمین است تمامی صفاتش را به خلیفه اش ارزانی داشته است. 💠عبارت بعدازخلیفة الله در این فقره سلام ناصرحقّه است ناصرحقّه یعنی یاری دهنده حقّ خدا که برای توضیح این مقام حضرتش باید ببینیم حقّ خدا چیست که ولیّ عصر ارواحنا فداه یاری دهنده حق اوست 💠در رساله ی حقوق امام سجاد علیه السلام چنین آمده: حق خدای بزرگ بر تو این است که او راعبادت کنی و چیزی ر اشریک او قرار ندهی.. پس حق خداوند متعال توحید در ذات و صفات و افعال او و نفی شریک از اوست. اگرچه تمامی انبیا و اوصیاء ایشان ناصرحق پروردگار متعال بوده اند امّا در روزگار هر کدام از ایشان این امر درحدّ محدودی محقق شده است و خداوند عزّوجل این مقام نصرت حقّ خودش را به طور مطلق در وجود مقدس آن حضرت ذخیره ساخته و درقرآن آیه 56 سوره نور وعده داده است که: یَعبُدونَنی لایُشرِکونَ بی شَیئا یعنی:مرا میپرستند و هیچ چیز را با من شریک نمی سازند. و تنها در روزگار ظهور و قیام و تشکیل دولت حقّه ی آن حضرت است که اثری از شرک در کلّ عالم هستی باقی نمیماند. اهمیت این مقام را با ا ین مثال تا حدودی روشن میکنیم. گاهی کسی و یا جمعی حقی دارند و شخصی می آید و مقداری از آن حقوق را به آنان بر میگرداند و به همان مقدار موجبات سرور و شادی صاحبان حق را فراهم میکند ، امّا گاه کسی پیدا میشود که همه ی حقوق انسان را به طورکامل به او بر میگرداند،معلوم است چنین کسی چه جایگاهی در نزد صاحب حق دارد. 💚این آقایی که آقای تمامی عوالم است و ما به عنوان یاری دهنده حقّ خداوند متعال به او سلام میکنیم کسی ست که تمام حقّ خدای متعال را بر میگرداند و به دنبال آن حقوقِ همه ی صاحبان حق را نیز بر میگرداند. مقام و منزلت چنین ناصرحقّی را آن خدایی میداند که او را ناصر حقّ خودش قرار داده است. لازم به تذکراست که در دعاها و زیارات با عنوان «ناصر» و «منصور» آن حضرت مورد خطاب قرار گرفته است. یعنی هم یاری دهنده است و هم یاری شونده او ناصر (یاری دهنده ) خداست و این مقام چنین اقتضا میکند که منصور (یاری شونده) نیز باشد یعنی ازجانب پروردگارمتعال یاری شود. خداوند متعال چنان او رانصرت و یاری میکند که از آغاز عالم احدی را این چنین یاری نفرموده است. اَللّهُمَّ اجعَلنی مِن اَعوانِهِ وَاَنصارِه🤲🏻 اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج والعافیة والنصرومدّفی عمره الشریف وزیّن الارض بطول بقائه بحقّ محمّدٍ وآله ╭═━⊰🍃🌺🌻🍃⊱━═╮
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوت 🎤 ⚜️شجـــــࢪھ‌ طیـــــبــــــہ⚜️ 🔅تـــــلاوت زیباێ ‌آیات سوࢪه مبارڪه ابـــــراهیم،تقدێـــــم به پیشگاه نورانـــــے امام حـــــســـــن عسڪـــــࢪی علیـــــه الســـــلام وحضـــــرت نـــــڕجـــــس خـــــاتـــــوݩ ســـــلام الله علیـــــها🦋 🌙//
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) وَمِنْ آيَاتِهِ أَن تَقُومَ السَّمَاءُ وَالْأَرْضُ بِأَمْرِهِ ثُمَّ إِذَا دَعَاكُمْ دَعْوَةً مِّنَ الْأَرْضِ إِذَا أَنتُمْ تَخْرُجُونَ روم-25 و از آیات او این است که آسمان و زمین به فرمان او برپاست؛ سپس هنگامی که شما را (در قیامت) از زمین فراخواند، ناگهان همه خارج می‌شوید (و در صحنه محشر حضور می‌یابید)! ************** نکته ها: در این آیات، هم آفرینش انسان از خاك، نشانه ى قدرت الهى شمرده شد، «خلقكم من تراب» هم مرگ و خروج انسان از قبر. «من الارض اذا انتم تخرجون» خداوند در این آیه و پنج آیه ى قبل، پانزده مرتبه مردم را مخاطب قرار داده و نعمت هاى خود را برشمرده كه این، یكى از شیوه هاى تبلیغ است. ************** پیام ها: - استوارى نظام آفرینش، نه تصادفى است و نه به دست دیگران، به اراده الهى است. «تقوم ... بامره» - پیدایش معاد، با اراده و دعوت خداوند انجام مى گیرد. «دعاكم دعوةً» - دعوت پیامبر خدا، مرده را زنده مى كند، «ثمّ ادعُهنّ یأتینك سعیا»(169) تا چه رسد به دعوت الهى. «دعاكم دعوة من الارض اذا أنتم تخرجون» - ایمان به مبدأ، مقدّمه ى ایمان به معاد است. كسى كه نظام هستى را بر پا كرد، شما را نیز پس از مرگ زنده مى كند. «تقوم السّماء... اذا أنتم تخرجون» - معاد، جسمانى است. «من الارض ... تخرجون» - پیدایش معاد، دفعى است نه تدریجى. «اذا أنتم تخرجون» ----- 169) بقره، 260 . ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا