eitaa logo
حــســیـنــیــہ‌بــیــت‌الـــرقــیــہ(س)
655 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
7 فایل
شهرڪ اندیشہ ، فــاز ۵ بلوار شوراء شرقــے حسینیہ بیت الــرقیہ (س) - هیئت مکتب الــمهدے (عج) مـراسـم هفتگــے : پنجشنبہ هـا از ساعت ۲۱:۳۰ ارتباط با ادمین(انتقادات و پیشنهادات)👇👇 @Khademol_roghayeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فلسفۀ سختی‌ها و دشواری‌هایِ مسیر انقلاب اسلامی چیست؟ استاد سید محمدمهدی میرباقری: مسلمانان در جنگ اُحُد مجروحین فراوان و شهيدان عزيزی مثل "حمزه سيدالشهداء" دادند و در امکانات و توانايی ها هم محدودیت داشتند. در مقابل، دشمن امکانات فراوان داشت. 👈 در سوره آل‌عمران ، اين سؤالات مطرح شده که چرا بايد اين همه کشته شوند؟ چرا اين همه سختی؟ اگر ما بر هستيم چرا ما بايد اين همه رنج ببريم؟ چرا اين همه تلخ‌کامی برای ماست؟ قرآن کریم اين سوال‌ها را مطرح می‌کند و پاسخ می‌دهد. خدای متعال اهدافی را برای اين درگيری ها تعريف می کند. گويا دست پشت‌سر اين صحنه‌هاست و صحنه‌ها را پيش می برد. می فرمايد اين کار ماست: ▪️مَا كَانَ اللَّهُ لِيذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيهِ حَتَّى يمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيبِ...{۱} خدا تا صف خوب‌ها و بدها را جدا نکند دست‌بردار نيست.‌ همه می گويند ما مسلمان هستيم! همين‌طور که نمی شود! [باید امتحان شوند.] با تعبير ديگری در سوره مبارکه آل‌عمران می فرمايد: ▪️وَمَا أَصَابَكُمْ يوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ * وَلِيعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا...{۲} آن سختی هايی که در روز احد به شما رسيد، بدون اجازه خدا نبود. کسی تلقی نکند خدای متعال نمی ديد. 👈اين بیان، خطاب به ما هم هست! در اين درگيری هايی که ما در اين چند دهه انقلاب داشته‌ایم، بلکه سختی‌هایی که در طول هزار و اندی سال داشته‌اند و یا جبهه انبياء از اول داشته‌اند ، "بدون اذن خدا نبوده است". وَمَا أَصَابَكُمْ يوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّه...ِ. 🔺 هدف از این سختی‌ها چيست؟ خداي متعال چرا اجازه می دهد مؤمنين در دنيا دچار سختی، رنج و دشواری ها شوند؟ می فرمايد: وَلِيعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ * وَلِيعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا... 👈 برای اينکه از جدا شود. 🔻اگر جنگ صفين نبود آيا صف خوارج از صف مومنين جدا می شد؟ شمر هم مدعی بود که طرفدار اميرالمومنين(ع) است! آنها در کجا جدا می شوند؟ اگر جنگ جمل و نهروان نبود آیا صفوف جدا می شد؟ خود اميرالمومنين (ع) در جنگ صفين مسئله را هدايت می کند و جنگ را به نقطه‌ای می رساند که تفاوت مالک اشتر با بقيه، و با خوارجی که آنها هم شمشير می زدند، روشن شود. __________________ ▫️سوره آل‌عمران/ آیه ۱۷۹ ▫️سوره آل‌عمران، آیه ۱۶۶ و ۱۶۷ حُسَيْنِيْهِ بِيْتُ اَلْــــرُّقَيِّه (س) هِيِّئَتْ مَكْتَبُ اَلْـــــمَهْدِی(عــج)
اَگَـرچِه غَـرقِ عَـزآییم، گَـرمِ پِیکآرِیم اَگَـر بَـنآیِ عَـزآ هَسٺ، مَـآ عَـزآدآرِیم بِدآن کِه دُشمنِ اِین خآک، فِکرِ جَنجآل اَسٺ اَگَرچِه ظآهِرِ غَمگِین گِرِفتِه، خوشحآل اَسٺ #اطلاع_رسانـــــــــے مراسم یادبود شهدای سقوط هواپیما 🎤 ســخنران : حجت الاسلام کــــریم زاده 🎤 مــرثیه خــوانــی : حــاج حسین رضاپـــور کربلائــی بـهنام رفیعی 📆 زمـــان : پنجشنبه ۲۶ دی از ساعت ۲۱ حُسَيْنِيْهِ بِيْتُ اَلْــــرُّقَيِّه (س) هِيِّئَتْ مَكْتَبُ اَلْـــــمَهْدِی(عــج) 🆔 @BEITOROGHAIEH
هدایت شده از ندای فطرت
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 آیه نور 📑 قسمت اول ✅ اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ (سوره نور آیه ۳۵) ✅اللهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَرضِ، در این قسمت مفسرین دو جور تفسیر کرده‌اند. تفسیر اول: بعضی از مفسرین گفته‌اند خدا که نور نیست، چون نور یک مخلوق است و خالق آن خداست. پس این «اَللهُ نُورُ السَّمَاوَات» تشبیه است و به قول ادبا صنعت مجازگویی است. مانند آیه‌ای که می‌فرماید: یَدُاللهِ فَوقَ اَیدیهِم (سوره فتح آیه ۱۰) دست خدا بالاترین دست‌هاست. خدا که دست ندارد پس دست خدا مجاز است پس منظورش دست نیست شاید منظورش قدرت خداوند باشد یا شاید هم چیز دیگر. ✅ تفسیر دوم: اما یک احتمال هم این است که بگوییم مجاز نیست بلکه حقیقت است لکن برای درک بهتر این معنا، ابتدا باید کلمه (نور) را به درستی معنا کنیم. اگر ما آنچه که از نور در ذهنمان تصور می‌کنیم همین نور خورشید و لامپ و... باشد، خب بله، باید بگوییم تشبیه و مجاز است. ولی اگر منظور از این نور هرچیزی است که اَلظاهِرُ بِنَفسِهِ اَلمُظهِرُ لِغَیرِهِ. یعنی آنچه که خود روشن است و روشنی بخش دیگران هم می‌باشد.( خودش ظاهر و ظهوربخش است) ✅ اگر این معنا را بگوییم شامل خدا می‌شود. چون خدای متعال هم روشنی ذاتی دارد و هم از طرفی روشنی بخش و ظهوربخش است. اگر این را بپذیریم نیازی نیست بگوییم مجاز است. چون حقیقتا خدا این طور است نه مجازا. ✅ حالا بحث به اینجا می‌رسد که یعنی چه که خداوند ظاهر است یا ظهوربخش و روشنی بخش است؟ زمانی که شب و تاریکی باشد هیچ چیزی را نمی‌توانیم ببینیم یعنی انگار هیچ چیزی وجود ندارد، وقتی لامپ را می‌زنیم و روشن می‌شود همه چیز پدیدار می‌شود، موجودیت پیدا میکند. پس می‌شود گفت سبب پدیدار شدن موجودات نور است. حالا همین معنا را پیاده می‌کنیم روی آسمانها و زمین. ✅ آسمانها و زمین کی پدیدار می‌شوند؟ چه کسی باعث این پدیداری و روشنایی آسمانها و زمین است؟ وقتی خدا هست و وقتی او اراده میکند. اگر اراده خداوند نباشد پدیدار نیست یعنی اصلا نیست تا پیدا باشد. در واقع تاریکی، عَدَم و روشنایی، وجود است. پس نهایتا به این معنا می‌رسیم که اَللهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَرض یعنی خداوند علت پدیدار شدن به سبب موجودیت و هستی یافتن آسمانها و زمین است. اینهایی که گفتیم لایه اولیه از فهم این آیه بود. ادامه دارد... 🆔@ostadgholami
هدایت شده از ندای فطرت
برای ارسال به دوستان خارج از کشور 🆔@ostadgholami
هیچ چیز در عالم تصادفی نیست ... فرض کنید شما باید با شخصی ملاقات کنید تا او به شما کمک مالی یا فکری کند . ولی او در شهر دیگری زندگی می کند . باید سفر کنید تا آنجا او را ببینید و این کار برای شما دشوار است . صبح با قصد و خویش از خانه بیرون می آیید . اتوبوس که سوار می شوید ، می بینید رفیقی که در شهر دیگر بود و با او کار داشتید ، کنار شما نشسته است !!! می بایست مدتی در راه باشید ، تحمل دشواری کنید یا چند روز معطل شوید و سفر کنید تا او را ببینید ، امّا به همین راحتی او را ملاقات می کنید ! "می گوییم این ملاقات اتفاقی بود ". 👈 امّا از منظر توحیدی ، این ملاقات اتفاقی نیست ؛ جبری هم در کار نیست . شما با نیت و خود از خانه بیرون آمدید و کسی شما را مجبور نکرد . همچنین با خود سوار خودرو شدید . رفیقتان نیز مجبور نشده بود و برای کار خودش بیرون آمده بود و شما به یکدیگر رسیدید . 🔺آموزه دینی این است که همه این حوادث ، تدبیری فوقانی دارد . یعنی تدبیر الهی فوق تدبیر شما و رفیقتان هست که شما باید همدیگر را اینگونه ملاقات کنید . شما کار خودتان را کردید او هم کار خودش را کرد ؛ امّا چیزی که خواسته شما و چه بسا خواسته او نیز بود و چه بسا احتمالش را هم نمی دادید ، عملی شد . "ما عادت کرده ایم که بگوییم این ها اتفاق یا تصادف است" . 🔻اما در بینش دینی ، هیچ چیزی در عالم تصادفی نیست . همه این ها تحت تدبیر اراده قاهری است که همه عالم را اداره می کند . حُسَيْنِيْهِ بِيْتُ اَلْــــرُّقَيِّه (س) هِيِّئَتْ مَكْتَبُ اَلْـــــمَهْدِی(عــج) 🆔 @BEITOROGHAIEH
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شیرجه! 👈🏻 چه افرادی برای ریاست و مدیریت مناسب هستند؟ #انتخابات ! حُسَيْنِيْهِ بِيْتُ اَلْــــرُّقَيِّه (س) هِيِّئَتْ مَكْتَبُ اَلْـــــمَهْدِی(عــج) 🆔 @BEITOROGHAIEH
▪️مراسم هفتگی زیارت عاشورا▪️ 📆 زمـــان : پنجشنبه ۳ بهمن از ساعت ۷:۳۰ صبح 🕌 مـــکان : مسجد جامع امام علی (ع) دفتر امام جمعه شهر اندیشه ''''""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" حُسَيْنِيْهِ بِيْتُ اَلْــــرُّقَيِّه (س) هِيِّئَتْ مَكْتَبُ اَلْـــــمَهْدِی(عــج) 🆔 @BEITOROGHAIEH
بنابر آنچه از قرآن ، تجربه های عملی و موارد تأیید شده در روان شناسی به دست می آید ، مهم ترین عامل "فتنه گری" #حسد است . حُسَيْنِيْهِ بِيْتُ اَلْــــرُّقَيِّه (س) هِيِّئَتْ مَكْتَبُ اَلْـــــمَهْدِی(عــج)