فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جشن طرفداران رئیسی در بجنورد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جشن انتخاباتی مردم کرج
✅ *چند نکته پیرامون مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰*
🔰 درباره میزان مشارکت در انتخابات و مباحث پیش آمده چند نکته نیاز است در نظر گرفته شود :
1️⃣ _ هر چند مشارکت بالای ۵۰درصد اتفاقی بود که می توانست کام ما را بیشتر از این شیرین کند، اما در هر حال ظاهرا شرایط به شکل دیگری رقم خورده است و ما دوستداران انقلاب نیز کسانی نیستیم که فاز تقابل با بخش های متولی انتخابات را در پیش بگیریم.
2️⃣ _ فقط یک راه می ماند. راه مهم نیز آن است که دولت آقای رئیسی با عملکرد مثبت خود امیدها و اعتماد های کم رنگ شده و یا از دست رفته را برگرداند و مسئله مشارکت را نه با تبلیغات و شعار که با عمل و کارآمدی خود و به شکل بنيادين حل نماید.
3️⃣ _ آنچه می تواند تولید سرمایه اجتماعی کند عملکرد موفق دولت است و الا کافیست در نظر آوریم دولت آقای روحانی با مشارکت حدود۷۰درصد کشور و اقتصاد و معیشت مردم را در چه شرایط دشواری قرار داده است و به سرمایه اجتماعی کشور و ناامیدی مردم ضربه مهلکی زده است.
4️⃣ _ خود آقای رئیسی در قوه قضائیه که نهادی انتصابی بود با اصلاح و تصحیح برخی رویکردها چگونه امیدها را در دل های مردم زنده کرد. بنابراین صرف مشارکت بالا دردی را دوا نمی کند.
5️⃣_ بنابراین موضوع اساسی برای ایجاد امید و قراردادن انقلاب و نظام بر ریل اساسی خود اصلاح امور و کوشش برای حل مسائل معیشتی مردم است. دولت در فرصت پیش رو می تواند با برنامه ریزی و اجرای برخی کارها و اقدامات برای انتخابات ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ مجلس شورای اسلامي و ریاستجمهوری مردم را تشویق به مشارکت حداکثری نماید و در کنار حل مسئله کارآمدی مشروعيت مردمی نظام را نیز محقق کند.
👈 بنابراین با یک نگاه فرآيندي و رو به جلو درک سختی و تلخکامی وضعیت کنونی آسان می نمایاند، چرا که انقلاب و نظام در حال حرکت به سوی افق و آینده پرامید خود است.
👌 این راه ادامه دارد.......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شادی مردم کرمان در جشن انتخابات در کنار مزار حاجقاسم
🔴 جناب احمدینژاد
🔻کاهش مشارکت، نتیجه عملکرد جنابعالی بود که مردم حاضر شدند به کسی مثل روحانی رای دهند!
🔻راستی یادتان رفته جریان شما در انتخاباتِ دوره دوم انتخابات شورای شهر تهران در سال۱۳۸۱ با کمترین مشارکت(۲۹ درصد) رای آورد و خروجیاش شهردار شدن شما بود و بعد مطرح شدنتان برای ریاست جمهوری؟
✅ #داود_مدرسی_یان
سرمقاله مدیرمسوول روزنامه جوان
انتخابات ۱۴۰۰ را چگونه بفهمیم؟
✍️ عبدالله گنجی
انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰ ایران به تعبیر اهل جبهه در میانه آتش برگزار شد.
اینکه میزان مشارکت مطلوب است یا خیر بدون توجه به ملاحظات و مقتضیات زمان قابل درک نیست. قطعاً رأی ریاستجمهوری را نباید با مجلس مقایسه کرد که اگر این بود، نسبت به ۱۳۹۸ رشد داشتهایم، بلکه باید با ریاستجمهوری قبل مقایسه کرد و کاهش حدود ۲۰ درصدی مشارکت را پذیرفت.
از عوامل کاهش مشارکت کرونا عاملی مهم بود که ۲۸ درصد مردم معتقد بودند احتمالاً به خاطر آن شرکت نمیکنند. فشارهای اقتصادی و معیشتی عامل مهم دیگری است. علاوه بر این دو عامل کلیدی، بسیج جهان غرب و اپوزیسیون نیز بیتأثیر نبود.
ردصلاحیتها کمترین تأثیر را داشت چراکه در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ که مرحوم هاشمی و احمدینژاد تأیید صلاحیت نشدند، مشارکت کاهش نیافت. حال نیز امثال جهانگیری و لاریجانی بالاترین رأی منفی را در نظرسنجیها داشتند (هر کدام حدود ۳۹ درصد)، بنابراین از اول رأیآوری آنان جدی برآورد نمیشد. تساهلاً اگر غیبت همه این افراد را مؤثر در رأی بدانیم، باید آن را در درون رأی باطله جستوجو کنیم. اما محورهای زیر را باید در تحلیل این رأی از ذهن دور نداشت:
۱- بهرغم فشارهای اقتصادی، کرونا، جنگ روانی و تحریم بخشی از اصلاحطلبان باید مشارکت را مطلوب دانست که اگر این عوامل نبودند، باید برای درک کاهش مشارکت به شاخصهای دیگری رجوع میشد.
دشمن در تحلیل کاهش مشارکت صرفاً «عناد» را عامل اصلی میداند. حال آنکه عناد با نظام طبق نظرسنجیهای خارجی ۵ درصد و طبق نظرسنجیهای داخلی ۸ درصد است، بنابراین حد فاصل بین ۹۵ درصد تا ۵۰ درصد را باید در عوامل نارضایتی اقتصادی و بیماری کرونا تحلیل کرد.
۲- رأی به رئیسی نشان میدهد بهرغم تخریب گسترده روحانیت در سالهای اخیر همچنان این قشر معتمدترین نزد مردمند. از سال ۱۳۶۰ که امام اجازه ورود روحانیت را به عرصه اجرایی صادر کرد، مردم ۹ بار به رئیسجمهور روحانی رأی دادند و صرفاً دو بار به غیرروحانی گرایش یافتند و این در حالی بود که ابتدا او را نیز در تراز روحانیت میدیدند. بهرغم حضور و وجود کت شلواریهای متخصص، همچنان روحانیت در اولویت انتخاب مردم است و دشمنان و سکولارها در تحلیل مردمسالاری در ایران نباید این رویکرد مردم ایران را گم کنند.
۳- برخی اصلاحطلبان که هیچ حد و مرزی برای ابراز کنایه به مشروعیت نظام ندارند، در طول انتخابات از تعابیری مانند «مهندسی انتخابات»، «تحمیل یک نفر» «نابودی جمهوریت»، «انتصابات» و «حکومت اسلامی» نام بردند. حال آنکه میزان رأی آقای رئیسی قبل از تأییدصلاحیتها در مقایسه با کسانی که تأیید نشدند، موجود است. مردمی که به آقای رئیسی رأی دادند، نباید مورد توهین واقع شوند. مگر با زور سرنیزه به سوی شخص هدایت شدند؟ آنان نیز میتوانستند مانند بقیه راههای دیگری را دنبال کنند. مگر فرصتی که برای دادن رأی باطله، رأی به کاندیدای دیگر و عدم مشارکت در اختیار دیگر رأیدهندگان بود، برای ۱۸ میلیون نفری که به رئیسی رأی دادند، فراهم نبود؟ اتقوالله یعنی همین.
۴- رأی جناب همتی نشان داد از خاتمی تا سروش و ۱۶ حزب اصلاحطلب هیچ تأثیری بر مشارکت نداشتهاند. این نشان میدهد اگر جهانگیری هم حضور داشت، چفت و بست وی با دولت مستقر شرایط را بدتر میکرد، بنابراین یا مردم پذیرفتهاند که اصلاحطلبی در مسیر اولویتهای آنان نیست یا رقیب توانسته است با اثبات خود این گزاره را در ذهن جامعه معتبر نماید.
۵- این رأی در سختترین شرایط موجود به صندوق ریخته شد که نشان از قدرت بسیجگری نظام جمهوری اسلامی دارد. جنگ «تحریم – مشارکت» شاخص اصلی انتخابات ۱۴۰۰ بود، اما میتوان با تجزیه کسانی که رأی ندادند، تأثیر دشمن را کماثر یافت. بالاخره مردم - و حتی کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند - میدانند که پول و رسانه سعودی صلاحیت نقد مردمسالاری را در ایران ندارند و تبلیغات آنان را توهین به هر ایرانی میدانند.
ادامه در پست بعدی... 👇
...ادامه از پست قبلی 👆
انتخابات ۱۴۰۰ را چگونه بفهمیم؟
۶- انتخابات در کشور ما به جهت روانی – اجتماعی پرهزینه است که حاکمیت باید علل آن را احصا و لحاظ کند. جدال جمهوریخواهی عرفی با جمهوری اسلامی بخشی از این کارزار است، اما بخش دیگر آن قانع نشدن نخبگان از علل ردصلاحیتهاست.
ممکن است شورای نگهبان اشتباه کند، اما ریگی به کفش ندارد که اگر داشت، باید یک اصولگرا و پنج اصلاحطلب را تأیید میکرد، اگر قانون اجازه اقناع اجتماعی را نمیدهد، باید برای اصلاح آن اقدام کرد. عدماقناع نیروهای مؤمن به انقلاب و کسانی که حاضرند همه جان، مال و آبروی خود را فدای انقلاب اسلامی کنند، شاخصی است که میتواند به اصلاح قوانین و روندها منجر شود. پذیرش تعبدی تصمیمات در دهههای اخیر تا حدودی کاهش یافته و پذیرش علل تصمیمات به روش اقناع و استدلالی رشد کرده است. نظام سیاسی ما باید متناسب با این تغییر ذائقه قوانین و روشها را اصلاح کند.
۷- آقا محسن بر شعارهای ملموس اقتصادی - معیشتی متمرکز شد، اما نتوانست آن را در ذهن ملت معتبر کند. شاید بتوان این موضوع را به صورتی دیگر نیز درک کرد و آن اینکه صرفاً شعارهای اقتصادی جذابیت ایجاد نمیکند. مردم خصایص و شعارهای دیگر را نیز در کنار معیشت به صورت ترکیبی مدنظر قرار میدهند.
۸- این انتخابات و نتیجه آن، آزمون سخت نیروهای مؤمن انقلاب اسلامی است. در این چهار سال همه مدعیات آنان ورق خواهد خورد و در نمایشگاه ملت آبدیده خواهد شد، هیچ فرصتی برای خوشحالی و ماه عسل نیست، باید سریعاً اولویتها را شناخت و در سه سطح کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت به آن اقدام کرد وگرنه مردم با هیچ کس عقد اخوت نبستهاند.
۹- تردیدی نیست که نگرش حاکم بر دولت رئیسی، دولت «انسجام ملی» خواهد بود و رسانههای اصلاحطلب زودتر از دیگران به این مهم پی بردند. دولت جدید اگر چه فکر و نگرش اصلاحطلبان را در تراز انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی امام نمیداند، اما قبول نداشتن، مانع به رسمیت شناختن آنان نخواهد شد.
۱۰-تیم عمیق، منسجم، کاردان و غیراحساسی میتواند بار ملت را بهتر حمل کند و بارقههای امید را در چشمان ملت نمایان کند. تحلیل اعتقادی گرایش مردم در این شرایط سخت را نیز نباید از نظر دور داشت که تحلیل آن را به خوانندگان محترم میسپارم.
🔗 Dr_A_Ganji
16.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از دست فروشی تا ریاست جمهوری
زندگینامه حجتالاسلام سید ابراهیم رئیسی
✅
22.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ ۲۳ وعده رییسی در ایام تبلیغات انتخابات...
🔹ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب از وعدههای خود در برابر مردم رونمایی کرده است؛
اجرایی شدن وعدههایش بسیاری از مشکلات موجود در کشور را حل میکند.
او ثابت کرده مرد عمل به وعده هاست
و امید ایرانیان را احیا خواهد کرد..
🌸🌸🌸🌸🌸
*وعده های انتخاباتی جناب رئیسی*
پایان روابط فساد انگیز و جریان رانت خواری
ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال
برخورد با مظاهر فساد
تغییر وضع موجود به نفع مردم
تحول در نظام اجرایی و شیوه اداره کشور
سامان دادن اقتصاد، معیشت و فرهنگ و مسائل اجتماعی و حقوق مردم در عرصه سیاست خارجی
اصلاح نظام بانکی کشور
سوق دادن نقدینگی به سمت تولید
تک رقمی شدن تورم
پرداخت هزینه درمان از طریق ارائه کارت سلامت برای برخی از اقشار جامعه
توجه به معیشت و حقوق پزشکان و پرستاران
ایجاد یک میلیون شغل به صورت سالانه
رایگان شدن اینترنت برای دهکهای پایین جامعه
کاهش ۵۰ درصد از هزینههای درمان
رونق اقتصاد فضای مجازی
مبارزه با فساد در همه بخشها
قرار دادن تولید به عنوان اولویت نخست و برنامهریزی برای آنکه نقدینگی به طرف تولید برود
ایجاد تیم اقتصادی هماهنگ
اجرای خصوصی سازی واقعی
مدیریت بازار
استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت خالی اقتصاد کشور
ایجاد سازوکارها برای افزایش تولید
هدایت نقدینگی به سمت تولید
تحقق شفافیت و صداقت با مردم
تک رقمی شدن تورم
در اولویت بودن سفره مردم
عدم مداخله دولت در بازارها
حل مشکل حاشیهنشینان
ارائه خدمات به حاشیهنشینان
نظارت بر ارز حاصل از صادرات
نظارت دقیق بر زنجیره تأمین، تولید، توزیع و مصرف کالا
کاهش جدی میزان قاچاق
ارائه تسهیلات به انبوه سازان و مسکن سازان
کمک به دهکهای پایین جامعه در حوزه مسکن
پیگیری شکلگیری دولت الکترونیک
تشکیل دولت هوشمند
جذابیت زدایی از سرمایهگذاری در حوزههای اقتصادی غیرمولد
جلوگیری از هدایت سرمایهها به سمت بازار ارز، طلا و زمین
ایجاد جذابیت برای فعالیتهای اقتصادی تولیدی
تعدیل مالیات دریافتی از تولیدکنندگان
اصلاح چند نرخی بودن ارز
کشت دانههای روغنی در ۶۰۰ هزار هکتار زمین
تولید نهادههای دامی مورد نیاز در داخل کشور
قطع وابستگی سفره مردم به خارج و تکانهها
اجرای سیستم هوشمند مالیاتی برای شفافیت روند اقتصادی
جلوگیری از فرار مالیاتی
اجرای عدالت مالیاتی
کاهش میزان بیکاری در کشور
ایجاد صندوق بیمهای و جبران خسارت مردم در بورس
توسعه اقتصاد دریا