فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ta Khoda Rahi Nist 40.mp3
1.81M
🎙🎙
قسمت 0⃣4⃣
پایانی ☕️📖🌿
@Bagheria_Neighborhood_Library
#بیزمستان
📖 بی زمستان یعنی بهار تابستان و پاییز. بهار و نوروز برای تاجیکستان، تابستان برای اذربایجان و پاییز از آن گرجستان است.
💎منصور ضابطیان تجربه ی شیرین سفر خویش به این سه کشور را در بی زمستان برای عاشقان سفر به نگارش دراورده است. تصاویر نیز این سفرنامه را همراهی می کند. زمستان از این سفر بی نصیب ماند اما نام خود را بر کتاب نهاد.
ضابطیان چشمان تیزبینش را همه جا گردانده است 👀
و علاوه بر کلیات سفر جزئیات زیبا و جذابی را نیز در نوشته ی خود ثبت کرده است. سفرنامه های نویسنده به مثابه رفتن به تعطیلات آخر هفته می ماند. شیرین و لذت بخشند و همانقدر که کوتاه هستند همانقدر هم دلچسب هستند.😊😍
✨ منصور ضابتیان به سه کشور تاجیکستان، آذربایجان و گرجستان سفر کرده که ماحصل این سفر کتابی به نام بی زمستان است نویسنده در این کتاب هر فصل را به یکی از این کشورها مرتبط ساخته اما تنها یک فصل بود که نتوانست به سفر برود و آن هم زمستان بود بنابراین نام کتاب را بی زمستان انتخاب کرد.
سفر به آذربایجان به سفارش نشنال جئوگرافی صورت گرفت بنابراین، این قسمت کتاب از لحاظ سبک نوشتن با بقیه آثار ضابتیان متفاوت است و رسمی تر و خشک تر به نظر می رسد. این کتاب برخلاف سفرنامه های دیگر، خیلی به جزئیات نپرداخته و با لحنی شیرین و دلچسب و کوتاه نوشته شده.
✅ #موجوددرکتابخانه📚
@Bagheria_Neighborhood_Library
📣 مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان برگزار میکند:
🍃 همایش #بینالمللی مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی
همراه با گرامیداشت شهیده فاطمه نیک
🔴 دو محور #پژوهشی و #فرهنگی با دو رویکرد حجاب و عفاف و جمعیت
🔰 محورهای همایش:
1. شاخصه های تربیت نسل تمدن ساز حسینی
2. اصول و روش های تربیت دینی نسل تمدن ساز حسینی
3. الگوهای فاطمی و تربیت نسل تمدن ساز حسینی
4. راهکارهای تکریم نسل تمدن ساز حسینی
5. مادران فاطمی: چالش ها و راهبردهای تربیت نسل حسینی
6. آثار تکریم مادران فاطمی بر تحقق تمدن نوین اسلامی
۷. نقش حجاب و عفاف مادر فاطمی در تربیت نسل تمدن ساز
۸. تحولات جمعیت و نسل تمدن ساز حسینی
🔰 قالبهای آثار پژوهشی همایش:
مقاله، کتاب، پایان نامه، طرح پژوهشی
🔰 قالبهای آثار فرهنگی همایش
1. هنرهای تصویری: فیلم کوتاه، نماهنگ، کلیپ، مستند، انیمیسن،موشن گرافیک، استوری موشن، پادکست.
2. تجسمی: عکس، نقاشی، پوستر، کاریکاتور.
3. موسیقی: تولید و اجرای سرود.
4. ادبیات: شعر کلاسیک، سپید، داستان کوتاه.
5. رسانه: گزارشهای خبری، ویدیوئی و متنی، عکسهای خبری.
6. طرح فرهنگی
📅 مهلت ارسال آثار؛ ۳۰ آبان ۱۴۰۱.
📅 زمان برگزاری همایش؛ ۹ آذر ۱۴۰۱.
🔰 ارسال آثار از طریق:
1. سایت http://www.borkahzanan.ir
2. فضای مجازی به شماره: ۰۹۹۰۶۴۹۲۶۳۰
3. ارسال به آدرس: هرمزگان، بندرعباس، خیابان آیتالله غفاری، کوچه غفاری ۱۵، طبقه اول، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان به کد پستی ۷۹۱۴۹۹۱۸۸۶۹.
🔰 همراه با جوایز ارزنده و چاپ مقالات و...
#جانستانکابلستان
📕کتاب جانستان کابلستان از رضا امیرخانی اولین بار در سال 1390 از سوی «انتشارات افق» منتشر شد.این کتاب روایت نویسنده از سفر چند روزهاش به کشور افغانستان است. ✈️
📌سال 1388 رضا امیرخانی همراه همسر و فرزندش برای سخنرانی در مراسم دانشجویان جدید الورود دانشگاه شریف راهی مشهد میشوند.
🖇 رضا امیرخانی در میانه سفر مشهدش، تصمیم میگیرد راهی افغانستان شود. او به قصد دیدار با استادان و ادیبان دانشگاه هرات به کنسولگری افغانستان میرود و به راحتی مراحل اداری ورود به این کشور را طی میکند. امیرخانی به همراه خانوادهاش بدون هیچ پیش زمینهای که ممکن است چه اتفاقهایی در انتظار آنها باشد، راهی افغانستان میشوند. 🛩
آنها به شهرهای «هرات»، «مزارشریف»و «کابل» سفر میکنند و امیرخانی با زبان عامیانه وضعیت اجتماعی و فرهنگی مردمان کشور افغانستان را توصیف میکند. ✏️
📝 رضا امیرخانی با نثر روان و پویایش سفرنامهی جذابی خلق میکند، او قبلا هم این کار را در کتاب «داستان سیستان» انجام داده است.✨
او در سفر کوتاهش پنجرهای کوچک به سمت افغانستان میگشاید و ما را با آداب و رسوم مردم افغان از نزدیک آشنا میکند. او علاوه بر اینکه سفر خود را روایت میکند اوضاع سیاسی، اقتصادی و پیشینهی این کشور را نیز بازگو میکند.🗣
📖 امیرخانی طی 9 فصل سفرنامهاش را در کتاب جانستان کابلستان روایت میکند. فصل اول با نام «مور و تیمور» پیش درآمد کتاب است که نویسنده صعود دماوندش را توصیف میکند.👌🏻👌🏻
✅ #موجوددرکتابخانه
✅ #موجوددراپلیکیشنفیدیبو📱
@Bagheria_Neighborhood_Library
🖋 گزیدهای از کتاب
📝🖇 این مجلس برای من، بسیار آموزنده است و دوستداشتنی. ما، که در هوای تشیع نفس میکشیم، هیچگاه به فاصلهی میان طریقت و شریعت، نیاندیشیدهایم. چنان هیات و تکیه و حسینیه با منبر و سمجد و محراب، ممزوج شدهاند و چندان روحانی و آخوند به پیر و مرشد نزدیکند که هیچگاه نیازی ندیدهایم تا فتوت نامهها را کنار رسالهها بگذاریم.
اصلا به همین دلیل، خانقاهها رفته رفته کنار رفتهاند و حتاام روز نیز فاصلهی مسجد و حسینیه، چندان معنادار نیست. اما به جز تشیع، در باقی مکاتب، فاصلهای جدی هست میان طریقت و شریعت. شاید در میان اهل تشیع طریقت گرایان افراطی را مطرود بدانیم و نیازی به مجالسی خارج از مجالس متعارف احساس نکنیم اما در مکاتب دیگر فصه گونهای دیگر دارد.
در سایر مکاتب، جریانهای طریقنی، راه نجات از شریعت خشک است. مجلس سماع از این دستی که نگاشتم، یعنی یک گام دور شدن از طالبان؛ یعنی یک قدم دور شدن از عملیات انتحاری بر ضد پیروان سایر مکاتب. مجلس سماع از آن رنگی که در قونیه هست یا از این رنگی که در مزار دیدم، شاید عالم حوزه نشین ما را خوش نیاید، اما سدی است برای جلوگیری از نفوذ وهابیت.
دینی با این رنگ، قطعا برتر مینشیند از دینی بدون رنگ. دین بدون رنگ، دین شریعتمدار محض، همان دینی است که در مدارس دیوبندی پاکستان، تدریس میشود و به مرور، همریخت میشود با وهابیت.
@Bagheria_Neighborhood_Library