eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
تمام آدمهای خوش قلب ... بد اخلاقن چون طاقت  دروغ و دورویی رو ندارن و زود عصبی میشن بخیر
. خاص ترین و کیوت ترین لوازم آرایش دخترونه فانتزی باقیمت باورنکردنی 👰‍♀ این چند روز مدلا و قیمتامون بینظیره🥰🥰 با زیر 100 تومن😳😱 کلی میتونی خرید کنی 💅 https://eitaa.com/joinchat/2699297127C45fbc5859e ✨ببینی عاشقشون میشی🦄🦄 👆
💫 🍁دراین عصر زیبـای پاییزی 🍂لحظاتی شیرین 🍁با عـشق و دوستی 🍂و آرزوی 🍁سلامتی وخوشبختی 🍂قلبی شاد 🍁تقديم به تک تک 🍂شما مهربانان 🍁 عصرتون شاد .
🔵 جاودانگى، لطف الهى است... ✍ آيا در بهشت و جهنّم بودن، هميشگى است و هيچ كس نمى تواند انسان را از آن خارج كند؟ پاسخ: اوّلاً؛ خلود وابديّت تنها براى تمام بهشتيان است، امّا همه اهل جهنّم در آن براى هميشه نيستند، زيرا گروه هايى بعد از مدّتى عذاب وشكنجه مشمول شفاعت و عفو قرار مى گيرند. ثانيا؛ معناى خلود اين نيست كه خداوند نتواند مؤ منان را از بهشت بيرون كند و لذا در ادامه آيه جمله«الاّ ما شاءَ رَبّك» در كنار خلود و تداوم قهر يا لطف خدا آمده است. بنابراين خداوند قدرت دارد كه هر كارى را انجام بدهد، امّا چون بر خود لازم كرده و قول داده كه بهشتيان را در بهشت جاودانه قرار دهد، پس بهشتيان در بهشت جاودانه خواهند ماند. خداوند در قرآن بعضى كارها را بر خودش واجب كرده گرچه قدرت بر انجام ندادن آن را هم دارد، ولى بخاطر حكمت و عدالت يا وعده اى كه داده قطعاً عمل مى فرمايد از جمله: ۱ هدايت مردم. «اِنّ عَلَينَا لَلهُدى» ۲ رحمت و لطف. «كَتَبَ عَلى نَفسِهِ الرَّحمَة» ۳ رزق و روزى. «عَلَى اللّه رِزقُها» ۴ حفظ قرآن از تحريف. «و اِنّا لَهُ لَحافِظُون» ۵ يارى و نجات مؤمنان. «كانَ حَقّاً عَلَينا نَصرُالمُؤمِنِينَ كَذلِك حَقّا عَلَينا نُنجِ المؤمِنِينَ» ➥ .
༻🌸༺ 🔷🔹ســــه‌ دستـــه‌ شڪایت‌ ڪننده‌ در 🔹🔷 🌷قال الصادق علیه السلام: سه چیز نزد خدا شکایت می کنند: ۱)👈🏻 مسجد ویرانه ای که مردم در آن نماز نمی گذارند؛ ۲)👈🏻دانشمندی که درمیان مردم نادان قرار دارد؛ ۳)👈🏻 قرآنی که برای زیبایی  در منزل  گذاشته شده که گرد و خاک روی آن نشسته است و کسی آن را نمی خواند. ─═🍃🌸🍃═─ 📚خصال، ج۱ ، ص۱۴۲ .
🔴جایگاه بعد از کسانی که می کنند کجاست؟ ✳️درباره این که فردی که خود کشی می کند جایگاهش کجاست آنچه که از روایات برداشت می شود این است که فردی که به دست خود رشته حیاتش را پاره می کند و دار زندگی را وداع می گوید جهنمی بوده و در آن جاودان خواهد بود. 🌺امام صادق علیه السلام :هرکس عمدا خودکشی بکند، همیشه در آتش خواهد بود.》 🌕اگر فرض کنیم که فرد خودکشی کننده شیعه است ، طبق این آیه در جهنّم ابدی خواهد بود. البته حقیقت آن است که خودکشی کننده ، اگر چه اسماً شیعه باشد ، رسما شیعه نیست. 🍀چون طبق روایات ، شیعه محال است خودکشی کند.لذا شخص ابتدا از محبّت اهل بیت (علیه السلام) بیرون می رود و آنگاه خودکشی می کند. 🌺امام باقر(علیه السلام ) :مؤمن به هر بلايي مبتلا مي شود و با هر نوع مرگي مي ميرد ولي خودکشي نمي کند. 🔵خودکشی علاوه بر اینکه است، نشانگر این است که شخصی که خودکشی می کند، از رحمت الهی مایوس شده است و دیگر امیدی به خداوند ندارد!! 🌟 این مسئله بسیار مهم است که ما باید همواره به خداوند ایمان داشته باشیم وبه کمکهایش امیدوار: 🌹ألَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ آيا خدا برای نگهداری بنده اش کافی نيست؟! ✳️ابوسعید خدری می گوید: ما در جنگها به صورت کاروانهای نوزده نفری بیرون می رفتیم و کارها را در میان خود تقسیم می کردیم . ⚡️اتفاقا در کاروان ما مردی بودکه کار سه نفر را انجام می داد؛ هم هیزم جمع می کرد، هم آب می آورد و هم غذا پخت می کرد. ❄️ این موضوع، به عرض پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رسید. حضرت فرمودند: او اهل دوزخ 🔥است.» ❗️ما تعجب کردیم. وقتی که با دشمن روبرو شدیم و به جنگ پرداختیم، آن مرد مجروح شد، تیری برداشت و خودش را با آن کشت. 🔰شد که فقط بخاطر خودکشی آن همه ثواب محو شود و او اهل دوزخ گردد...🔥 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 منابع: 📗لخرائج والجوارح، قطب الدین راوندی (م 573 ه)، الطبعة الاولی، مؤسسة الامام المهدی (عج)، 149 ه، ج1، ص61، ح104 📒فروع کافی ج 7 ص45 .
💠دیدن تمامی اعمال در یک لحظه در قیامت💠 ⁉️ چگونه میشود انسان در قیامت در یک لحظه به تمامی اعمال خود، از اول زندگی تا لحظه مرگش، احاطه و علم پیدا می‌کند؟ به این آیه توجه کنید: 💢 وَ وُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا.[کهف آیه 49] در روز كتاب‌ گذارده‌ ميشود، پس‌ تو ای پيغمبر! میبينی كه‌ مردمان‌ مجرم‌ از آنچه‌ در آن‌ هست‌ به‌ خوف‌ و ترس‌ میافتند و ميگويند: 🔹ای وای بر ما! اين‌ چه‌ كتابی‌ است‌ كه‌ از شمارش‌ هيچ‌ عمل‌ كوچكی و يا بزرگی دريغ‌ نكرده‌ است‌. 🔹و آنچه‌ را كه‌ در بجای آورده‌ بودند، همه‌ را یکجا حاضر میيابند 🔹و پروردگار تو به‌ هيچ‌ كس‌ ظلم‌ نمیكند ✅زمان از خصوصیات عالم دنیاست و در قیامت زمان به این صورت که در دنیا هست نمی‌باشد 👌 وقتی كه‌ بشر برای‌ حساب‌ و كتاب‌ محشور میشود از زمان‌ بالاتر میرود و در یک لحظه بر تمام‌ أفعال‌ و كردار خود، اطّلاع‌ پيدا ميكند، ‌ 👈در واقع چنانچه‌ زمان‌ برداشته شود، ديگر‌ گذشته‌ و آينده‌ و حال‌ برای ما مساوی است‌ و ما ميتوانيم‌ با يك‌ نظر به‌ تمام‌ آنها نگاه کنیم، ⏱چون‌ آنچه‌ بين‌ ما و موجودات‌ گذشته و آینده، فاصله‌ میاندازد زمان‌ است و با برداشته شدن زمان‌ ديگر گذشته و آینده ‌معنی ندارد، 👌 زمان‌ حضرت آدم‌ با زمان‌ حضرت‌ نوح‌ و‌ ديگر پیامبران و يا زمان‌ ائمه يكسان‌ خواهد شد و همه‌ و همه‌ یکجا حاضر و در یک رديف‌ هستند. 📕 معادشناسی علامه طهرانی ج ۶، ص ۱۰۷ – ۱۰۸ .
🔴 ✍ من به خاطر بیشمارم و به خاطر پیامدهای ناگوارشان (در عالم برزخ) در رنج بودم. به خاطر آزردن دخترم؛ تحقیر همسرم؛ فریاد کشیدن بر سر پدرم؛ ایجاد مزاحمت برای همسایه ام، رعایت نکردن نوبت در صف نانوایی؛ غیبت کردن؛ سکوت ظلمی که به یکی از دانشجوها شده بود و... و خلف وعده. - یادتان هست امروز موقع صرف صبحانه به من چه گفتید؟ گفتید وقتی کتاب تان چاپ شد، نسخه ای از کتاب را برایم می آورید. به خاطر دارید که من چه گفتم؟ عرض کردم: "اگر واقعا این کار را خواهید کرد، می توانید به من وعده بدهید. در غیر این صورت، هیچ قولی، هیچ قولی به من ندهید." میدانید چرا این را گفتم؟ چون اگر شما به کسی وعده بدهید، در واقع، برایش حقی ایجاد کرده اید. چنانچه به وعده خود عمل نکنید، این حق را از او گرفته اید. در نتیجه، در عالم معذب خواهید بود.،،،، 📚 منبع: کتاب آن سوی .
🔴ملاقات حضرت ابراهیم(ع) با حضرت‌عزرائیل ✍ در روایتی آمده است: که حضرت عزرائیل علیه السلام بر ابراهیم خلیل الله علیه السلام ظاهر شد، حضرت ابراهیم (ع) وقتی حضرت عزرائیل را دید، حس کرد دیگر آخر کار است. پرسید: آیا آمده ای دعوتم کنی خودم به اختیار خودم بیایم، یا دیگر کار تمام است و اختیاری نیست؟ گفت: نه، اختیار داری. حضرت ابراهیم (ع) فرمود: آیا دیده ای دوستی جـان دوستش را بـگـیـرد؟ حضرت عزرائیل ماند که چه کند و چه بگوید. خداوند متعال فرمود: به ابراهیم بگو: آیـا دوستی را دیده ای کـه از ملاقـات دوستش ناراحت باشد؟! قطعا دوست مشتاق دیدار دوست است. بنابراین، هر چه ایمان و اعتقادات ما محکم تر باشد، مرگ برای‌انسان راحت تر و لذت بخش تر است. چنان که خداوند در قرآن می‌فرماید: يُثَبِّتُ اللهُ الذين آمنوا بالقولِ الثّابِتِ فِی الحياةِ الدّنيا وفِی الآخرة، خداوند کسانی را که ایمان آوردند، بـه خاطـر گفتار و اعتقاد ثابت‌شان، اسـتـوار می دارد؛ هم در این جهان، و هم در سرای دیگر! 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر ➥ .
💠 برای مومن و کافر، خوب است💠 🔲شخصی از امام صادق (ع) پرسید: مرگ برای انسان کافر خوب است یا بد؟ 💢حضرت فرمودند: مرگ هم برای مؤمن خوب است و هم برای کافر پرسید: چطور چنین چیزی ممکن است؟ 💐برای مؤمن از آن جهت خوب است که چون آنچه خداوند در نزد خود برای نیکان آماده کرده است بهتر از آن چیزی است که در دنیا از آن بهره‌مند هستند. ⭕️اما برای کفار بهتر است؛ زیرا فرصت بیشتر در دنیا به ضرر آنهاست؛ ⛔️چون خداوند در قرآن می‌فرماید: کافران گمان نکنند، اینکه ما به آنها فرصت داده‌ایم به نفع آنان است، به درستی که ما به آنها فرصت دادیم که بر گناهانشان بیافزایند. و برای آنان عذاب دردناکی است.(آل عمران آیه 178) 📕تفسیر العیّاشی، ج 1، ص 206 .
🎇 در ✨روايت داريم حق الناس در انسان را اسير مي كند مثلا يك سوم فشار قبر متعلق به غيبت است. در روايتی دیگر هست كه خداوند بر روي پل صراط كمينی قرار داده كه هر كس حق الناس بر گردن دارد، از آنجا به بعد حق عبور ندارد. 💎 (ص) فرمودند: بيچاره ترين مردم كسی است كه با اعمال خوب وارد صحراي محشر شود مثلا در نماز ، حج و ... مشكلی نداشته باشد و جز اصحاب يمين قرار گيرد اما زماني كه قصد ورود به بهشت می كند گروهی از مردم مانع می شوند . علت را جويا مي شود و می شنوند كه حقوق آنها را پايمال كرده است . در آن لحظه از فرشتگان كمك می طلبند و آنها می گويند: حلاليت بگير , يعنی قسمتی از اعمال خوب خود را به آنها بده تا حلالت كنند وقتی اين كار را می كنند متوجه می شوند ديگر هيچ چيز ندارند و نامه را به دست چپ می دهند كه از نظر بيچاره ترين بنده ها هستند. 〖از بیانات حجت الاسلام رفیعی〗 .
! 💕🍃آیت الله صافی گلپایگانی (ره)می‌فرمودند: آیت الله العظمی بروجردی برای خشم خود، کرده بودند که اگر بعد از این ناراحت شوند، یک سال بگیرند. اتفاقا یک بار عصبانی شده بودند؛ از این رو تمام سال را غیر از روزهایی که حرام بود، روزه گرفتند! .
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 💠هیزم جهنم انسانهای گنهکار هستند💠 ⚜ برگرفته از بیانات آیة الله جوادی آملی: ⭕️اگر انسان مؤمن باشد به فكر توشه است نه به فكر تيشه. ❓مگر اين خيانتها تيشه نمي‌شود؟ ❓مگر اينها ارّه نمي‌شود؟ ❓مگر اينها داس و تبر نمي‌شود؟ ❓مگر نفرمود: وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً؟ 🔥هیزم جهنم قاسطین خواهند بود. هيزم را آنجا از جنگل نمي‌آورند. مواد سوخت و سوز مثل زغال سنگ را از معدن نمي‌آورند ❗️بلكه خود اين انسان خائن مي‌شود هيزم جهنم! ❗️آنهم هيزم نسوز! 🔘اين ‌طور نيست كه بسوزد و خاكستر بشود: 💢كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَيْرَهَا هر گاه پوستهای تنشان در آتش جهنم بسوزد، پوستهای دیگری به جای آن قرار میدهیم. 💻سایت إسراء، نمازجمعه ۸۲/۲/۲۵ .
🌱🌺پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: مَثل نماز و اعمال آدم، مَثل مردی است که در خاک بغلتد، آن چنان که سراپایش را خاک و کثافات فراگیرد، سپس به طرف آبگیری که آبش پاک است برود، و در آن غسل نماید و خود را شست و شو دهد و خاک و کثافات را از خود دور کند. این چنین است نماز های پنجگانه، زمانی که بنده با حضور قلب خدا را عبادت کند، کثافات گناه از وی شسته می شود. 📚مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۱۸۳ .
. .┊ ┊ ┊ Ⓐ ┊ ┊ ☆ ┊ Ⓢ︎ ♡ مذهبᭂی ✨
. 💕🍃 حرف علماء ✍از (ره) سوال کردند چه کار کنيم که در نــماز حواسمان جمـــــع باشد؟؟ 👌فــرمود قــبل از نمـــاز مــراقب خودتان باشيد نماز با حضـور قلب مـــزد است و آنـرا به هر کسی نمی دهند اين هـــديه را به کسی ميدهند که قبلاً زحمتی کشيده باشد. این نامــرد همـیشه همه چیو خـــــراب میکنه قـــبول دارید؟! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️هشدار ❌ 📛عوارض ناگواری که عمل لاغری میتواند به سر افراد بیاورد😱 🔰این کلیپ به اونایی که میخوان بصورت طبیعی وزن کم کنند خیلی کمک میکنه 📣برای دریافت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید👇🏻👇🏻 https://landing.getz.ir/gTQst https://landing.getz.ir/gTQst
🔴 مدت زمان روز قیامت ✍ در آیه چهارم سوره معارج آمده است که قیامت پنجاه هزار سال طول خواهد کشید. البتـه چنان کـه آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه نوشته است، این مدت طولانی ویـژه مـجــرمـان، ظـالـمـان و کـافـران است و برای مومنان بسیار زود خواهد بود .
تکرار_کن 👌😍 خدای من، خدای معجزه هاست امروز معجزه ای رخ می‌دهد 🩵 ‌ بخیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️🍂 بوی یلدا را میشنوی؟ انتهای خیابان آذر… باز هم قرار عاشقانه پاییز و زمستان... قراری طولانی به بلندای یک شب... شب عشق بازی برگ و برف… پاییز چمدان به دست ایستاده! عزم رفتن دارد… آسمان بغض کرده و میبارد... خدا هم میداند عروس فصل ها چقدر دوست داشتنیست… کاسه ای آب میریزم پشت پای پاییز… و تمام میشود پاییز ... ای آبستن روزهای عاشقی رفتنت به خیر و سفرت بی خطر... بخیر