eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرمود: «روزی با فاطمه (س) محضر پیامبر خدا (ص) رسیدیم ٬ دیدیم حضرت به شدت گریه می‌کند. گفتم:پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله! چرا گریه می‌کنی؟ فرمود:یا علی! آن شب که مرا به معراج بردند، گروهی از زنان امت خود را در عذاب سختی دیدم و از شدت عذابشان گریستم و اکنون گریه ام برای ایشان است. زنی را دیدم که از موی سر آویزان است و مغز سرش از شدت حرارت می‌جوشد. آن زن در دنیا موی سر خود را از نامحرم نمی‌پوشاند. زنی را دیدم که دست و پایش را بسته اند و مار‌ها و عقرب‌ها بر او مسلط هستند. آن زن در زندگی به وضو، طهارت لباس، نماز، غسل جنابت و حیض اهمیت نمی‌داد. زنی را دیدم که کر و کور و لال بود و در تابوتی از آتش قرار داشت که مغز سرش از سوراخ‌های بینی اش بیرون می‌آمد و بدنش از شدت جذام و برص قطعه قطعه شده بود، زنی است که از راه زنا بچه به دنیا می‌آورد و به شوهرش می‌گوید بچه تو است. زنی را دیدم که گوشت بدنش را با قیچی‌های آتشین ریز ریز می‌کنند، این زن د دنیا خود را در اختیار مردان اجنبی می‌گذاشت. زنی را دیدم که صورت و دستهایش در آتش می‌سوزد و امعا و احشای داخلی اش را می‌خورد، زنی است که در دنیا واسطه کار‌های نامشروع و خلاف عفت و عصمت قرار می‌گرفت. زنی را دیدم که سرش سر خوک و بدنش بدن الاغ بود و به هزاران نوع عذاب گرفتار بود؛ او در دنیا سخن چین و دروغگو بود. (بحارالانوار ٬ ج ۵ ٬ص  .
دعایى از جبرئيل عليه السلام هنگام افطار ✍رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به امیرالمۆمنین علیه السلام فرمود: اباالحسن ! ماه رمضان نزدیك شده است ؛ قبل از افطار دعا كن .جبرئیل پیش من آمد و گفت : یا محمد! كسى كه در ماه ، با این دعا، قبل از ، دعا كند، خداوند دعاى او را ، نماز و روزه او را قبول و گناه او را بخشیده، و او را از بین برده، هایش را بر طرف كرده، او را برآورده نموده، او را به مقصودش مي رساند و عمل او را با عمل پیامبران و صدیقین بالا برده و در چهره او درخشان تر از ماه شب چهارده خواهد بود. گفتم : چه دعایى است ؟ گفت: «اللَّهمَّ ربَّ النُّورِ العَظیم، ورَبَّ الکُرسیِّ الرَّفیع، ورَبَّ البَحرِ المَسجور، ورَبَّ الشَّفعِ الکَبیر، والنُّور العَزیز، ورَبَّ التَّوراةِ والإنجیلِ والزَّبورِ، والفُرقانِ العَظیمِ. أنت إلهٌ مَن فی السَّمواتِ وإلهُ مَن فی الأرض.ِ لا إلهَ فِیهِما غَیرُکَ، وأنتَ جَبّارُ من فی السِّموات وجَبّار مَن فی  الإرضِ لا جَبّار فیهِما غَیرُکَ، أنت مَلِکُ مَن فی السَّموات، ومَلِکُ مَن فی الأرضِ، لا مَلِکَ فیهما غَیرُکَ، أسألُکَ  بِاسمِکَ الکَبیرِ، و نُور وَجهِکَ المُنیرِ، وبمُلکِکَ القَدیمِ یا حَیُّ یا قَیِّومُ، یا حَیُّ یا قَیُّوم یا حَیُّ یا قَیّوم، أسألُکَ بِاسمِکَ الّذی أشرَقَ بِهِ کُلِّ شَیءٍ، وبِاسمِکَ الّذی أشرَقَت بِهِ السّمواتُ والأرضُ، وبِاسمِکَ الّذی صَلُحَ بِهِ الأوَّلونَ، وبِهِ یَصلُحُ الاخِرونَ. یا حَیّاً قَبلَ کُلِّ حَیّ، ویا حَیّاً بَعدَ کُلِّ حَیّ، ویا حَیُّ لا إلهَ إلا أنت صَلِّ علی مُحَمّدٍ وآلِ مُحَمَّد، واغفِر لی ذُنُوبی،  واجعَل لی مِن أمرِی یُسراً وفَرَجاً قَریباً، وثَبِّتنی علی دینِ مُحَمَّدً وآل محمد و وعلی هُدی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّد،  وعلی سُنَّهِ مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّد، علیه وعلیهِم السَّلام واجعَل عَملِی فی المَرفوعِ المُتَقَبِّلِ، وهَب لی کما وَهَبتَ لأولیائِکِ وأهلِ طاعَتِکَ، فانّی مُۆمِنٌ بِکَ، ومُتَوَکِّلٌ عَلیک،  مُنیبٌ الیکَ، مَعَ مَصیری إلیکَ، وَتَجمَع لی ولأهلِی وَلوِلَدَی الخَیرَ کُلَّهُ، وتَصرِف عَنّی وَعَن وَلَدی وأهلِی الشَّرَّ کُلَّهُ. أنتَ الحَنّانُ المَنّانُ بَدیعُ السّمواتِ والأرضِ، تُعطِی الخَیرَ مَن تَشاءُ، وتَصرِفُهُ عَمَّن تَشاءُ، فَامنُن علی بِرَحمَتِکَ یا  أرحَمَ الرّاحِمِینَ» 📚المراقبات مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملكى تبریزى (ر ه)
اول نماز یا افطار؟ 🌹🌹امام باقر عليه السلام : در ماه رمضان ابتدا نماز بخوان، سپس افطار کن؛ مگر این که همراه عده ای بودی که منتظر افطار بودند. اگر قرار بود تو نیز با آنان افطار کنی، با ایشان مخالفت نکن و ابتدا افطار کن و در غیر این صورت ابتدا نماز بخوان. راوی پرسید: چرا این کار را کنم و ابتدا نماز بخوانم؟! فرمودند: چون دو وظیفه برای تو پیش آمده است: افطار و نماز؛ پس با چیزی شروع کن که بر دیگری برتری دارد و آن نماز است‌. سپس فرمودند: و تو روزه داری؛ پس اگر نمازت را با حالت روزه به جا آوری و روز را پایان دهی، برای من دوست داشتنی تر است. 📚 وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۱۵۰، ح ۲
✍رسوالله (صلی الله علیه وآله): خدیجه! و کجاست مانند خدیجه! زمانی که همه مرا تکذیب کردند،‌او مرا تصدیق کرد،‌ و زمانی که همه مرا رها کردند، خدیجه یاری ام کرد. با همه‌ی ثروت خود دین خدا را کمک کرد؛ خدا مرا دستور داد تا خدیجه را به بهشت بشارت دهم. 📚بحار؛ج43،ص131 🏴رحلت حضرت خدیجه(س) تسلیت .
💠 القاب حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها ✍با داشتن حضرت خديجه جايگاه ام المؤمنيني براي شيعه است، و قدر آن را شيعه بايد بداند. جای غصه فراوان دارد که اینقدر درباره حضرت خديجه کار نکرديم و حضرت خديجه (سلام الله عليها) را معرفی نکردیم که دیگران اسوه‌هاي خود را بر سر تاريخ زدند. ما با داشتن حضرت و آن همه کرامت وفضیلت، چرا نبايد مصداق ام المؤمنين را ما ارائه کنيم؟ در همان زمان هم نسبت به حضرت خديجه حسادت مي کردند. ايشان خانه‌ای پشت مسعی (محل سعی بین صفا ومروه) داشت آنقدر بزرگ بود که اهل مکه آن زمان يکجا براي اطعام آنجا جمع می شدند. قبل از اينکه همسر رسول خدا بشود به ام الأيتام، مشهور بود خيلی‌ها (از اشراف وغیره) اين لقب را برای او نمی پسندیدند... می‌گفت: نه، من همين لقب را می‌خواهم. از ایشان يک جمله نقل نشده که اشاره‌ای باشد به این که من اموالم را براي رشد اسلام دادم؛ خيلي مهم  است، يک نفر اين همه اموال را اصلاً نبيند، فقط رسول خدا را ببیند. آن وقت چرا ما درباره  شخصيت ايشان کار نمی‌کنيم؟ سزاوار است گروهی از خواهران حوزه‌های علمیه ممحض شوند در احياء چنین اسوه‌ای. پژوهش کنند ببينند چقدر بزرگ است؟! بعد مستدل و مستند ارائه کنند ؛ حضرت زهرا خشنود می‌شوند، اميرالمؤمنين و رسول خدا خشنود می‌شوند. 📚حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
نکات کلیدی جزء دهم قرآن کریم .
پیام‌های دعا 1- توکل بر خدا 2- قرارگرفتن جزء رستگاران 3-قرارگرفتن جزء مقربان درگاه الهی 4- احسان خداوند به بندگان پیام منتخب انسان باايمان، بايد در امور گوناگون به خداوند توكل کند و معتقد باشد كه خدا خير او را می‌خواهد: «وَ عَلَی اللهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمؤمِنونَ؛ و مؤمنان بايد تنها بر خدا توكل كنند!» آل‌عمران، آيۀ ۱۲۲ اما از اين نكتۀ مهم نبايد غافل شد، توكل هنگامی معنا پيدا می‌كند كه ما وظيفه و عمل صحيح خويش را انجام داده باشيم و پس از آن توكل كنيم. مردی در زمان رسول خدا(ص)، می‌خواست با توكل به خدا شترش را نبندد و آن را رها سازد؛ اما پيامبر به او فرمود: «ابتدا شترت را ببند و سپس توكل كن.» ابن ابی‌الحدید، شرح نهج‌البلاغه، ‌ج ۱۱، ص ۲۰۱ نتیجۀ توكل بر خدا: «وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَی اللهِ فَهُوَ حَسْبَهُ؛ هركس بر خدا توكل و اعتماد كند، او برايش بس است.» طلاق، آيۀ ۳ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای روز دهم ماه مبارک رمضان اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُتَوَكِّلِينَ عَلَيْكَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْفَائِزِينَ لَدَيْكَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ إِلَيْكَ بِإِحْسَانِكَ يَا غَايَةَ الطَّالِبِينَ خدایا مرا در این روز از توکل‌کنندگان (به درگاهت) قرار ده و از کسانی که نزد تو فوز و سعادت یابند قرارم ده و مرا از آنان که مقربان درگاه تو باشند قرار ده به حق احسانت ای منتهای آرزوی طالبان .
پیام‌های دعا 1- درخواست بهره‌مندی از رحمت واسعۀ الهی 2- راهنمایی به سوی براهین و ادلۀ روشن الهی 3.- سوق به سمت موجبات خشنودی خداوند 4- دوستی و محبت خداوند نسبت به بندگان پیام منتخب خداوند متعال دارای دو رحمت است؛ 1- رحمتی عام و مطلق که فراگیر است و شامل همۀ موجودات، اعم از مؤمن‌ و کافر و بد و خوب می‌شود. «وَ رَحْمَتی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ؛ رحمتم همه‌چيز را فراگرفته است‌»، .اعراف‌،آیۀ ۱۵۶ «رَبَّنَا وَسِعْتَ کُلَّ شَیْءٍ رَّحْمَةً وَ عِلْماً؛پروردگارا! رحمت و علم تو، همه چیز را فراگرفته است‌.» 1غافر، آیۀ ۷. در برابر این رحمت بی‌كران، چیزی به نام غضب و سخط نیست. 2-رحمت خاص: اين نوع از رحمت، در برابر غضب خاص قرار دارد و مخصوص اهل ايمان و نيکوکاران است که شامل کافران و منافقان نمی‌شود. «إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ؛ رحمت خدا به نيکوکاران، نزديک است» اعراف‌،آیۀ ۵۶. «وَ کانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيم؛ و برای مؤمنان، همواره مهربان بوده است‌.» احزاب‌، آیۀ ۴۳ در دعای كميل نیز می‌خوانيم: «بِرَحْمَتِكَ الَّتی وَسِعَتْ كُلُّ شَیء» و در دعای ابوحمزۀ ثمالی می‌گوييم: «اَيْنَ رَحْمَتَكَ .
🔴 از همان روز بلوغ، تمام کارهای من با جزئیات نوشته شده بود. کوچک ترین کارها. حتى ذره‌ای کـار خـوب و بد را دقیق نوشته بودند و صرف نظر نکرده‌بودند. تازه فهمیدم که «فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره» یعنی چه. هر چی که ما اینجا شوخی حساب کرده بودیم، آن‌ ها جدی نوشته بودند؛ در داخل این کتاب، در کنار هر کدام از کارهای روزانه من، چیزی شبیه یک تصویر کوچک وجود داشت که وقتی به آن خیره می‌شدیم، مثل‌فیلم به نمایش در می‌آمد. درست مثـل قسمت ویدئو در موبایل هـای جدید، فـیلـم آن مـاجـرا را مشاهده می کردیم. آن هم فیلم سه بعدی با تمام جـزئیات! یعنی در مواجـه بـا دیگران حتی فکر افراد را هم می‌دیدیم. لذا نمی‌شد هیچ کدام از آن کارها را انکار کرد. غیر از کارها، حتی نیت های ما ثبت شده بود. آن‌ها همه چیز را دقیق نوشته بودند. جای هیچگونه اعتراضی نبود... 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت ‌ .
....: ‍⭕️ علت افزایش ⬅️آزار پدر و مادر عامل کوتاهی عمر امام صادق علیه السلام می فرماید: «نعوذ بالله من الذنوب التی تعجل الفناء وتقرب الآجال و تخلی الدیار ،و هی قطیعة الرحم و العقوق و ترک البر»: «پناه می برم به خدا از گناهانی که در نابودی شتاب می کنند و مرگ ها را نزدیک می سازد و خانه را بی خانمان می کنند و آنها عبارتند از : ⛔️قطع رحم ، ⛔️آزردن والدین ⛔️و دست کشیدن از احسان و نیکی» .(اصول کافی ج4 ص184) ⬅️در حدیثی دیگر رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: «سه گناه است که در کیفر آن (در دنیا)شتاب شود و به روز قیامت نیفتد : 💥 نافرمانی و آزردن پدر و مادر ، 💥ستم بر مردم 💥و کفران احسان و نیکی(یعنی ترک احسان ونیکی)». (امالی شیخ طوسی ج2 ص13) ⬅️اینها مهمترین گناهانی است که در کوتاهی عمر و مرگ های ناگهانی و بد نقش به سزایی .
امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرمود: «روزی با فاطمه (س) محضر پیامبر خدا (ص) رسیدیم ٬ دیدیم حضرت به شدت گریه می‌کند. گفتم:پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله! چرا گریه می‌کنی؟ فرمود:یا علی! آن شب که مرا به معراج بردند، گروهی از زنان امت خود را در عذاب سختی دیدم و از شدت عذابشان گریستم و اکنون گریه ام برای ایشان است. زنی را دیدم که از موی سر آویزان است و مغز سرش از شدت حرارت می‌جوشد. آن زن در دنیا موی سر خود را از نامحرم نمی‌پوشاند. زنی را دیدم که دست و پایش را بسته اند و مار‌ها و عقرب‌ها بر او مسلط هستند. آن زن در زندگی به وضو، طهارت لباس، نماز، غسل جنابت و حیض اهمیت نمی‌داد. زنی را دیدم که کر و کور و لال بود و در تابوتی از آتش قرار داشت که مغز سرش از سوراخ‌های بینی اش بیرون می‌آمد و بدنش از شدت جذام و برص قطعه قطعه شده بود، زنی است که از راه زنا بچه به دنیا می‌آورد و به شوهرش می‌گوید بچه تو است. زنی را دیدم که گوشت بدنش را با قیچی‌های آتشین ریز ریز می‌کنند، این زن د دنیا خود را در اختیار مردان اجنبی می‌گذاشت. زنی را دیدم که صورت و دستهایش در آتش می‌سوزد و امعا و احشای داخلی اش را می‌خورد، زنی است که در دنیا واسطه کار‌های نامشروع و خلاف عفت و عصمت قرار می‌گرفت. زنی را دیدم که سرش سر خوک و بدنش بدن الاغ بود و به هزاران نوع عذاب گرفتار بود؛ او در دنیا سخن چین و دروغگو بود. (بحارالانوار ٬ ج ۵ .
. 💥هفت چیزی که مسخره می باشدچیست؟💥 🌹 امام رضا علیه السّلام فرمود: ☄1- کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده ☄2- کسی که از توفیق کار خیر طلب کند ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده ☄3- کسی که از خدا بخواهد و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده ☄4- کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده ☄ 5- آنکس که یاد کند و از آن ترس داشته باشد ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده ☄6- کسی که را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده ☄7- کسی که بدون از خدا طلب عفو و بخشش کند، خودش را مسخره کرده است. 📚 نصایح مشکینی صفحه 274 بحارالانوار مجلسی جلد 78 ص 356 .
چکار کنم لحظه ایمانم از بین نرود🤔 ✅اهل بیت اعمالی رو بیان کردند که با انجام آنها ایمان در قلب انسان محکم می‌شود و انسان ایمانش را از دست نمی‌دهد: 💢خواندن دعای عدیله(در مفاتیح الجنان)؛ 💢خواندن دعای: رضیت بالله ربا و بمحمد صلى الله عليه و آله نبيا و ... 💢مواظبت به اوقات نمازهاى واجب است: در حديثى است كه در مشرق و مغرب عالم خانواده‌ای نيست مگر آنكه ملك الموت در هر شبانه روز در اوقات پنج مرتبه به ايشان نظر میكند پس هر گاه كسى را كه مى خواهد قبض روح كند از كسانى باشد كه مواظب اوقات نماز است پس ملك الموت به او شهادتين را تلقين كند و شيطان را از او دور سازد. (سفینةالبحار،ج2،ص549)؛ 💢 مداومت به اين آیه: "ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هديتنا و هب لنا من لدنك رحمة انك انت الوهاب "(آل عمران - 8)؛ 💢 خواندن سوره‌ی مؤمنون در هر جمعه؛ 💢 گفتن "بسم الله الرحمن الرحيم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم " هفت مرتبه بعد از نماز صبح و نماز مغرب. 📕 منازل الاخره، شیخ عباس قمی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨هیچ شبی، پایان زندگی نیست. از ورای هر شب، دوباره خورشید طلوع می‌کند و بشارت صبحی دیگر می‌دهد. این یعنی امید هرگز نمی‌میرد امیدت روز افزون و شبتان زیبا ✨🌝❤️ *شبتون بخیر* ‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‎‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‎‌‌‎‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‎‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‌‎‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‎‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‍‌‌ ♥️
با طلوع خورشید صبح در نهایت طراوت قدمی ڪشد روزی دیگرآغازمی ‌شود نفس بکش و یڪ بار دیگـر برای بیداری خود خداراشاکـر باش و بامهـر و محبت قدر نعمت ها را به جا آور ...! 🌞سلام ♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان بسم الله الرّحمن الرّحیم اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ یا عِصْمَةَ الخائِفین. خدا در این روز مرا به زیور پوشش و عفت بیارای و به جامه‌ی قناعت و کفاف بپوشان و به کار عدل و انصاف بدار و از هر چه ترسانم مرا ایمن ساز به نگهداری خود ای نگهدارنده آنان که می‌ترسند .
هرکس با خرمای حلال افطار کند، به پاداش نمازش به اندازه چهارصد نماز افزوده می شود 🌼 📚بحارالانوار .
🔴 ✍ (حسابرسی اعمال) : همینطور که به صفحه اول (اعمال) نگاه می کردم و به اعمال خودم افتخار می کردم، یکدفعه دیدم، تمام اعمال خوبم در حال محو شدن است! صفحه پر از اعمال خوب بود اما حالا تبدیل به کاغذ سفید شده بود! با عصبانیت به آقایی که پشت میز بود (مأمور الهی در برزخ) گفتم: چرا این ها محو شد. مگر من این کارهای خوب را انجام ندادم!؟ گفت: بله درست می گویی، اما همان روز یکی از دوستانت را کردی. اعمال خوب شما به نامه عمل او منتقل شد. 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت
⚠️ ❌تلنگر❌ 💠 از بزرگی پرسیدند فلسفه حرام بودن نگاه به نامحرم چیست؟ 👈 گفت : 👀 میبینی،میخواهی،به وصالش نمیرسی،دچار افسردگی میشوی! 👀 میبینی،شیفته میشوی،عیب هارا نمیبینی،ازدواج میکنی،طلاق میدهی! 👀 میبینی ،دائم به او فکر میکنی،از یاد خــدا غافل میشوی،از عبادت لذت نمیبری! 👀 میبینی،باهمسرت مقایسه میکنی،ناراحت میشوی،بداخلاقی میکنی! 👀 میبینی،لذت میبری،به این لذت عادت میکنی، چشم چران میشوی،درنظر دیگران خوار میگردی! 👀 میبینی،لذت میبری،حب خدا دردلت کم میشود،ایمانت ضعیف میشود! 👀 میبینی،عاشق میشوی،از راه حلال نمیرسی،دچار گناه میشوی! ‎‎‌‌‎‎ .
🔴دعایی پرفیض‌در ماه رمضان ✍ حضرت رسول (صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ آله) نقل کرده اند که آن حضرت فرمود: هرکه این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبى بخواند حق تعالى بیامرزد گناهان او را تا روز قیامت و دعا این است :  💥اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ اَللّهُمَّ اَغْنِ کلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کلَّ جایعٍ اَللّهُمَّ اکسُ کلَّ عُرْیانٍ اَللّهُمَّ اقْضِ دَینَ کلِّ مَدینٍ اَللّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کلِّ مَکرُوبٍ اَللّهُمَّ رُدَّ کلَّ غَریبٍ اَللّهُمَّ فُک کلَّ اَسیرٍ اَللّهُمَّ اَصْلِحْ کلَّ فاسِدٍ مِنْ اُمُورِ الْمُسْلِمینَ اَللّهُمَّ اشْفِ کلَّ مَریضٍ اَللّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنا بِغِناک اَللّهُمَّ غَیرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِک اَللّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّینَ وَاَغْنِنا مِنَ الْفَقْرِ اِنَّک عَلى کلِّشَىءٍ قَدیرٌ💥   خدایا بفرست بر خفتگان در گور نشاط و سرور خدایا دارا کن هر ندارى را خدایا سیر کن هر گرسنه اى را خدایا بپوشان هر برهنه را خدایا ادا کن قرض هر قرضدارى را خدایا بگشا اندوه هر غمزده را خدایا به وطن بازگردان هر دور از وطنى را خدایا آزاد کن هر اسیرى را خدایا اصلاح کن هر فسادى را از کار مسلمین خدایا درمان کن هر بیمارى را خدایا ببند رخنه فقر ما را به وسیله دارائى خود خدایا بدى حال ما را بخوبى حال خودت مبدل کن خدایا ادا کن از ما قرض و بدهیمان را و بى نیازمان کن از ندارى که راستى تو بر هر چیز توانائى   📚مفاتیح الجنان
🔹 مهم ترین رهایی از فشار قبر ✍ انس و عشق و محبت به خداوند متعال و تعلق نداشتن به دنیا، مهم ترین عامل رهایی از فشار است. با وجود انس با خداوند دیگر تنهایی و وحشت معنا ندارد. همه شنیده ایم که وقتی امام کاظم علیه السلام را به زندان‌های مخوف و تاریک می‌بردند، حضرت به سجده افتادند که خدایا، شکرت؛ به دنبال جای خلوتی برای عبادت بودم، تو برایم فراهم کردی. حضرت از تنهایی و تاریکی وحشتی نداشت؛ چون با خدا انس داشت. و با محبّت حضرت حق، احساس تنهایی و وحشت وجود ندارد. 📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر
🔴 چه كنيم تا از مرگ نترسيم؟ 🔹 قسمت یک: ✍ استاد قرائتی: براى اينكه از مرگ نترسيم، ابتدا بايد چيزهايى را كه از عوامل ترس است از بين ببريم، يعنى اگر ريشه ترس، ناآگاهى و ضعف شناخت و خيال نابودى و سقوط است، بايد به دليل عقل و راهنمايى هاى قرآن بدانيم كه مرگ به معناى نيستى نيست و بدين وسيله با اوّلين عامل ترس از مردن مبارزه كنيم. اگر ترس به خاطر دلبستگى به دنيا و جدايى از مال و فرزند و همسر است، بايد بدانيم كه اگر خداوند در آستانه مرگ ما را از خانه و مال و فرزند فانى جدا مى كند، در عوض نعمت هاى ديگر (كه قابل قياس با نعمت هاى دنيا نيست، ) در اختيارمان قرار مى دهد. پس بايد در دنيا سعى كنيم كه زاهد باشيم و نگذاريم حبّ دنيا در دل ما آنچنان اثر كند كه جدايى از آن مثل كندن چسب زخم از پشت دست، سبب زجر ما شود. البتّه منظور اين نيست كه مال و ثروت بد است، بلكه علاقه و وابستگى به آن خطرناك است كه سبب ترس از مرگ و جدايى از آن مى شود. زيرا مالى كه بتوان با آن آخرت را آباد كرد، باعث اشتياق انسان به مرگ و ترك دنيا مى شود. اگر ترس به خاطر تصوّر ورود به يك مرحله مبهم و تاريك و خطرناك است، بايد بدانيم كه راه مرگ تاريك نيست، بلكه پاگذاردن به يك مرحله از مراحل تكاملى انسان است و در جاى خود لازم و زيباست. زيرا مرگ و حركت به سراى ديگر و طىّ كردن مراحل تكاملى، يكى پس از ديگرى سبب رشد و امرى لازم و ضرورى است. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی .
حتما بخونید 🍀🌸إنَّ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ فرقان 12 🍀🌸همانا كسانى‏كه از پروردگارشان در نهان مى‏ترسند، برایشان آمرزش و پاداشى بزرگ است. ⁉️اگر کسی نمیتواند گناهانش راترک کند باید چکار کند ⁉️ 💢دوراه دارد : 1. به هیچ وجه از رحمت خدا نا امید نشود و اگرگناه کرد دوباره توبه کند حتی اگر هزاربار توبه شکست نا امید نشود 2. اگر مبتلا به کبیره ای هست بداند عاقبت عجیبی پس از در انتظار اوست 💢البته سخن ما با کسانی است که به اعتقاد دارند و این که قرآن مستقیما از طرف خداوند فرستاده شده است. .
رسول خدا صلےالله علیه وآله: ❣هرکس خانواده اش را شاد کند، از آن شادى موجودى مى آفریند که تا روز براى او آمرزش بخواهد. 📚 کنزالعمال/ج۱۶/ص۳۷۹ .