eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.4هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌 رمـــــان 🕌قسمت ۲ به صفحه گوشی نگاه کردم،.. سایت العربیه باز بود و ردیف اخبار سوریه که دوباره گوشی را سمتش گرفتم و پرسیدم : _با این میخوای انقلاب کنی؟ و نقشه ای دیگر به سرش افتاده بود که با لبخندی مرموز پاسخ داد : _میخوام با دلستر انقلاب کنم! نفهمیدم چه میگوید و سرِ پُرشور او دوباره سودایی شده بود که خندید و بی مقدمه پرسید: _دلستر میخوری؟ میدانستم زبان پُر رمز و رازی دارد و بعد از یک سال ، هنوز رمزگشایی از جمالتش برایم دشوار بود که به جای جواب، شیطنت کردم : _اون دلستری که تو بخوای باهاش انقلاب کنی، نمیخوام! دستش را از پشت سرش پایین آورد، از جا بلند شد و همانطور که به سمت آشپزخانه میرفت، صدا رساند _مجبوری بخوری! اسم انقلاب ، هیاهوی ٨٨ را دوباره به یادم آورده بود که گوشی را روی میز انداختم با دلخوری از اینهمه مبارزه بی نتیجه، نجوا کردم : _هرچی ما سال ٨٨ به جایی رسیدیم، شما هم میرسید! با دو شیشه دلستر لیمو برگشت، دوباره کنارم نشست و نجوایم را به خوبی شنیده بود که شیشه ها را روی میز نشاند و با حالتی منطقی نصیحتم کرد : _نازنین جان! انقلاب با بچه بازی فرق داره! خیره نگاهش کردم و او به خوبی میدانست چه میگوید که با لحنی مهربان دلیل آورد _ما سال ٨٨ بچه بازی میکردیم! فکر میکنی تجمع تو دانشگاه و شعار دادن چقدر اثر داشت؟ و من بابت همان چند ماه، مدال دانشجوی مبارز را به خودم داده بودم که صدایم سینه سپر کرد : _ما با همون کارها خیلی به ضربه زدیم! در پاسخم به تمسخر سری تکان داد و.. ادامه دارد.... 🌹نام نویسنده؛ خانم فاطمه ولی نژاد ↬
💠 غيبت کردن در حال روزه 💬 سوال: آيا غيبت کردن و دروغ گفتن روزه را باطل مي کنند؟ ✅ پاسخ: این کار هرچند روزه را باطل نمی کند اما حرام است و از ثواب و اثر روزه کم می کند. 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی .
💫دعاى مجير برای همه ایّام سال، به ویژه ایّام البیض ماه مبارک رمضان ✍مرحوم کفعمی در «مصباح» می‌نویسد: دعای مجیر، دعایی است که شأنی بالا و منزلتی عظیم دارد و از حضرت رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل شده است. حضرت جبرئیل علیه السلام  نازل شد و این دعا را آورد در حالی که پیامبرعلیه السلام  در مقام ابراهیم نماز می ‌خواند. جبرئیل، فضائل این دعا را برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله چنین بیان می ‌کند: هر کس در ایام البیض ماه رمضان این دعا را بخواند، گناهانش آمرزیده می ‌شود هرچند به اندازه قطره‌ های باران و تعداد برگ ‌های درختان و ریگ ‌های بیابان باشد.* به واسطه این دعا من به سوی زمین می ‌آیم و به سوی آسمان صعود می ‌کنم. این دعا بر حجره ‌های بهشت و منازل آن نوشته شده است و کسی که بر قرائت آن مداومت ورزد، رفیق تو در بهشت خواهد بود و محشور می‌ شود در حالی که صورتش همچون ماه شب بدر خواهد بود. کسی که سه روز روزه بگیرد و این دعا را هفت بار بخواند و بر پشت بخوابد، تو را در خواب می ‌بیند. کسی که ده بار این دعا را بخواند، خداوند او را بر براقی از نور سوار می کند که زینش از زبرجد سبز است تا آن که نزد خداوند متعال می ‌ایستد، به گونه‌ای که اهل موقف می‌ پندارند که وی در زمره انبیاء است. پاداش کسی که آن را بخواند، غیر قابل شمارش است. پس اگر دریاها مداد، و درختان قلم، و انس و جن و فرشتگان نویسنده شوند، نمی ‌توانند ثواب خواننده این دعا را به شمارش آورند. به واسطه این دعا، خداوندمتعال  بیمار را شفا می ‌دهد، دَین را ادا می ‌کند، فقیر را غنی می‌ سازد، غم را می برد، و گرفتاری را بر طرف می ‌کند و فرد را از دست سلطان و کید شیطان نجات می بخشد. اگر کسی چیزی را گم کرد یا از او به سرقت برده شد، چهار رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک حمد  و یازده مرتبه سورهٔ مبارکه توحید، سپس این دعا را بخواند، و (موقع خواب) دعا را زیر سرش بگذارد، گمشده به او بر می‌ گردد. اگر این دعا با اخلاص بر میّتی خوانده شود، زنده می‌ گردد و اگر بر کوهی خوانده شود، تکه تکه می‌ شود. کسی که ده بار این دعا را بخواند، من ضامن هستم که آتش جهنّم او را عذاب نمی ‌کند. کسی که این دعا را برای حاجتی بخواند، حاجت روا می‌شود. در این دعا اسم اعظم آمده است، اسماء الهی که خداوند عزوجل به وسیله آنها همه خلائق را آفریده است. 📚مصباح کفعمی، ص268-270
💠 مرحوم حاج اسماعیل دولابی: ما مثل بچه‌ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می‌کنند. بچه شیفته ویترین مغازه‌ها می‌شود و دست پدر را رها می‌کند و در بازار گم می‌شود. وقتی هم متوجه می‌شود که دیگر پدر را نمی‌بیند، گمان می‌کند پدرش گم شده است؛ در حالی که در واقع خودش گم شده است. انبیاء و اولیاء، پدران خلق‌اند و دست خلائق را می‌گیرند تا آن‌ها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند. غالب خلائق، شیفته متاع‌های دنیا شده‌اند. امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) هم گم و غائب نشده است؛ ما گم و محجوب گشته‌ایم. .
🥀 علامه حسن زاده آملی: ✍ برادر و خواهر من! این رودخانه‌‌ی هراز را می‌بینید، آب این رودخانه با چه سرعتی می‌رود؟ ما از سرعت آب رودخانه‌ی هراز قوی‌تر به سوی ابدمان، رهسپاریم. همین الان. وقتی نمانده است. جای امروز و فردا کردن نیست. جای مسامحه‌ کردن نیست. .
🔴 بوی سیب سرخ! ✍ مرحوم شیخ رجبعلی خیاط با جمعی از رفقایشان وارد قبرستانی شدند. یک‌مرتبه ایستادند و شروع کردند به امام حسین (ع) سلام دادن. بعد شیخ رجبعلی می‌گوید: رفقا بوی خوش گل سرخ و یا سیب سرخ را استشمام می‌کنید؟ آنها گفتند: نه. شیخ از مسئول قبرستان پرسید: امروز چه کسی را دفن کردند؟ می‌گوید: کسی را همین پیش پای شما دفن کردند. و آنها را سرقبر او می‌برد. در آنجا برخی دیگر همان بوی خوش را استشمام می‌کنند. شیخ می‌گوید: این شخص از محبان و اهل زیارت سیدالشهداء (ع) بود. وقتی دفن شد، سیدالشهداء به اینجا تشریف آوردند و بوی خوش از آن حضرت است. و به واسطه این شخص عذاب از این قبرستان برداشته شد. 🔹 نظام رشتی از مادحین حضرت بود. وی را پس از مرگ دیدند، پرسیدند: در قبر وضعیت چگونه است؟ فقط این بیت شعر را خواند: شکر خدا را که در پناه حسینم عالم از این خوب تر پناه ندارد... 📚 کتاب از احتضار تا عالم
🔴 درد و رنج در حال احتضار ✍ از امام صادق (ع) درباره علت راحت جان دادن بعضی از کفّار و مؤمنین و سخت جان دادن برخی دیگر سؤال شد و ایشان در جواب فرمود: «راحت جان دادن مؤمن ثواب عمل اوست که تعجیل در آن شده است. و سخت جان دادن او برای پاک کردن او از گناهانش است تا پاک و پاکیزه وارد آخرت شده مستحق ثواب ابدی گردد زیرا مانعی برای رسیدن به این ثواب جز گناهانش وجود ندارد. و راحت جان دادن کافر اجر کارهای نیک او در دنیا است تا وارد آخرت شود در حالی که در اعمالش جز آنچه موجب عذاب است، وجود ندارد. و سخت جان دادن کافر شروع عذاب خداوند در حق اوست بعد از اتمام جزای کارهای نیک اش. و همه اینها بدان جهت است که خدا عادل است و ستم نمی کند. 📚 کتاب انسان و معاد .
🔵 توقف در بهشت ✍ شخصی از آقا (آیت الله بهجت) می‌پرسید: «آقا، شما از این‌همه توقف در حرم خسته نمی‌شوید؟» آقا فرمودند: «من خودم را در بهشت می‌بینم. چرا بیرون بیایم؟!» 📚 برگرفته از کتاب صحبت .
🔵 شدت اشتیاق خداوند به بندگانش ✍️ حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد: خداوند در حدیث قدسی به حضرت داوود می‌فرماید: اگر بنده‌های گناهکاری که رو برگردانده‌اند، بدانند که چه قدر مشتاق آن‌ها هستم و چه قدر به برگشتن آن‌ها امید دارم از شوق جان می‌دهند و بند بند وجودشان از شدت محبت و عشق من از هم باز می‌شود. در ادامه می‌فرماید: ای داوود این شدت اشتیاق من به بنده‌های فراری است و چگونه است اشتیاق و ارادتم به بندگانی که در آغوش من هستند و به سمت من در حرکت هستند؟ این‌ها را خدایی می‌گوید که بی‌نیاز مطلق است و اگر تمام مخلوقات از او برگردند غباری بر دامن کبریایی نمی‌نشیند و اگر از عبادت و اطاعت محض پر شوند ذرهرای بر کبریایی او اضافه نخواهد شد. .
🌸 امام رضا علیه السلام: ✍ خداوند تبارک و تعالی هيچ خوردنى و آشاميدنى را مباح قرار نداده است مگر اينكه منفعت و صلاحى در آن باشد، و هيچ چيز را حرام نفرموده است مگر اينكه در آن زيان و تلف و فسادى باشد، پس هر چيز سودمندى كه به تن قوّت دهد، و بر نيروى بدن بيفزايد، حلال است. 📚 الحياة / ترجمه احمد آرام، ج‏6، ص: 203 🔹هرچه‌داریم 🔹زِ‌ آقای‌خراسان‌داریم.... .
💐 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: ✍ خداوند آخرت را دوست، و دنيا را دشمن مى دارد. پس، شما نيز آنچه را خدا دوست دارد، دوست بداريد و آنچه را دشمن مى دارد، دشمن بداريد، و فريب چيزى را كه از اهلش جدا مى شود، نخوريد، و براى آنچه ماندنى است، كار كنيد تا به پاداش آخرت دست يابيد. 📚 کتاب دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث .
🔴 پرخوری! وسائل الشیعة به نقل از حفص بن غیاث: از امام صادق علیه السلام، درباره سخنانی که میان یحیی علیه السلام و ابلیس رد و بدل شد، فرمود: ✍ یحیی به شیطان گفت: این آویزها چیست؟ شیطان گفت: اینها شهوات و امیالی است که فرزند آدم گرفتار آنها شده است. یحیی گفت: آیا چیزی از آنها برای من نیز هست؟ شیطان گفت: گاه سیر و پر می‌خوری و ما هم تو را از نماز و یاد خدا باز می‌داریم. یحیی گفت: با خدا عهد می‌بندم که هرگز معده خود را از غذا پر نکنم. و ابلیس گفت: من هم با خدا عهد می‌بندم که از این پس هرگز مسلمانی را اندرز ندهم. آن گاه امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: ای حفص! با خدا عهد می‌بندم که جعفر و خاندان جعفر هرگز شکمهای خود را از طعام انباشته نکنند و با خدا عهد می‌بندم که جعفر و خاندان جعفر هرگز برای دنیا کار نکنند .. 📚 میزان الحکمه جلد۱ ص ۱۸۷
✍ مردی خدمت حضرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) رسید و گفت: هیچ گناهی نمانده که انجام نداده باشم. چگونه می‌توانم توبه کنم؟ رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) پرسیدند : آیا هیچ‌ یک از پدر و مادرت زنده هستند؟ مرد پاسخ داد : پدرم زنده است. حضرت فرمودند : به پدرت نیکی کن تا آمرزیده شوی. وقتی او رفت ، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند : کاش مادرش زنده بود. اگر به مادرش نیکی می‌کرد، زودتر آمرزیده می‌شد. 📚 بحار الانوار ، ج۷۴، ص ۸۲ .
💠 شاخه درخت ✍ ابوعثمان مى گوید: من با سلمان فارسى زیر درختى نشسته بودم. او شاخه خشكى را گرفت و تكان داد و همه برگهایش فرو ریخت. آنگاه به من گفت: نمى پرسى چرا چنین كردم؟ گفتم: چرا این كار را كردى؟ در پاسخ گفت: زمانی زیر درختى در محضر پیامبر(ص) نشسته بودم. حضرت شاخه خشك درخت را گرفت و تكان داد و تمام برگهایش فرو ریخت. سپس فرمود: سلمان، سؤال نكردى چرا این كار را انجام دادم؟ گفتم: منظورتان از این كار چه بود؟ فرمود: وقتى كه مسلمان وضویش را به خوبى گرفت سپس نمازهاى پنچگانه را بجا آورد، گناهان او فرو مى ریزد همچنان كه برگ هاى این درخت فرو ریخت. 📚 بحار ج 82، ص 319 .
🌹 امیر المومنین علی (ع) : ✍ دنیا شگفت است و شگفت تر از آن غفلت ما در آن است... 📚 میزان الحکمه، ج۷، ص۶۶ .
🔴 زيارت قبور ✍ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمودند: زُرِ القُبُورَ تُذَكِّرُ بِهَا الا خرِةَ 🔹 به قبرستان زيارت اهل قبور برويد تا ياد آخرت در شما زنده شود. 🔸 كسى كه در هر جمعه به زيارت قبر پدر ومادرش يا يكى از آنان برود، هم گناهش بخشيده مى شود و هم نزد خداوند فرزند نيكوكار به حساب مى آيد. همچنين مى خوانيم: دعا نزد قبر والدين مستجاب است. و در روايات آمده است كه مردگان از زيارت شما مطلّع شده و شاد مى شوند و به شما علاقمند و ماءنوس مى شوند. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی .
🌹 حدیث قدسی : ✍ ای فرزند آدم! راحتى و آسایش را در بهشت قرار داده‏ ام، امّا مردم آن را در دنیا مى‏ جویند و نمى‏ یابند. 📚 بحار ۴۵۳، ۵۷ .
🔴 چگونگى حضور در قيامت! ✍ قرآن نحوه حاضر شدن انسان در صحنه قيامت را چند نوع بيان نموده است: گاهى مى فرمايد: انسان تنها مبعوث مى شود؛ «وكُلُّهم آتِيهِ يَومَ القِيامَةِ فَرداً» گاهى مى خوانيم: انسان همراه با رهبرى كه در دنيا پذيرفته است مبعوث مى شود؛ «يَومَ نَدعُوا كُلّ اُناسٍ بِاِمامِهِم» و گاهى مى خوانيم: مردم دسته دسته و بطور فوج فوج وارد مى شوند؛ «فَتَاءتُونَ اَفواجاً» دليل اين تفاوت‌ها آن است كه انسان از نظر فريادرسى تنهاى تنهاست، يعنى مال، ثروت، دوست و فاميل به درد او نمى خورند، واز نظر سرنوشت، با رهبرى كه انتخاب كرده همراه است، و از نظر شكل و قيافه، در ميان گروهى كه همكار و همفكر او هستند خود را مى يابد. بنابراين ممكن است انسانى در شكل خاصّى و در پشت سر رهبر خويش و در ميان انبوه جمعيّت باشد، ولى فريادرسى نداشته و خود را تنها ببيند. 📚 کتاب معاد، استاد .
✍امام علی علیه السلام: همانا خداى سبحان روزى فقيران را در اموال توانگران واجب فرموده و هيچ فقيرى گرسنه نمى‌ماند، مگر آن كه توانگرى از وى بهره برده است و خداى تعالى توانگران را از اين، بازخواست خواهد كرد. 📚 نهج البلاغه حکمت ۳۲۸ .
🔵 جاودانگى، لطف الهى است... ✍ آيا در بهشت و جهنّم بودن، هميشگى است و هيچ كس نمى تواند انسان را از آن خارج كند؟ پاسخ: اوّلاً؛ خلود وابديّت تنها براى تمام بهشتيان است، امّا همه اهل جهنّم در آن براى هميشه نيستند، زيرا گروه هايى بعد از مدّتى عذاب وشكنجه مشمول شفاعت و عفو قرار مى گيرند. ثانيا؛ معناى خلود اين نيست كه خداوند نتواند مؤ منان را از بهشت بيرون كند و لذا در ادامه آيه جمله«الاّ ما شاءَ رَبّك» در كنار خلود و تداوم قهر يا لطف خدا آمده است. بنابراين خداوند قدرت دارد كه هر كارى را انجام بدهد، امّا چون بر خود لازم كرده و قول داده كه بهشتيان را در بهشت جاودانه قرار دهد، پس بهشتيان در بهشت جاودانه خواهند ماند. خداوند در قرآن بعضى كارها را بر خودش واجب كرده گرچه قدرت بر انجام ندادن آن را هم دارد، ولى بخاطر حكمت و عدالت يا وعده اى كه داده قطعاً عمل مى فرمايد از جمله: ۱ هدايت مردم. «اِنّ عَلَينَا لَلهُدى» ۲ رحمت و لطف. «كَتَبَ عَلى نَفسِهِ الرَّحمَة» ۳ رزق و روزى. «عَلَى اللّه رِزقُها» ۴ حفظ قرآن از تحريف. «و اِنّا لَهُ لَحافِظُون» ۵ يارى و نجات مؤمنان. «كانَ حَقّاً عَلَينا نَصرُالمُؤمِنِينَ كَذلِك حَقّا عَلَينا نُنجِ المؤمِنِينَ» .
خوشبختی زمانی است که آنچه فکر می کنید، آنچه می گویید باهم هماهنگ باشند
دل بــســـپــار به آتشی که نمى سوزاند ابراهیم را و دریایى که غرق نمی کند موسى را نهنگی که نمیخورد یونس را کودکی که مادرش او را به دست موجهاى نیل می سپارد تا برسد به خانه ی تشنه به خونش دیگری را برادرانش به چاه مى اندازند سر از خانه ی عزیز مصر درمی آورد آیا هنوز هم نیاموختی ؟! که اگر همه ی عالم قصد ضرر رساندن به تو را داشته باشند و خدا نخواهد، نمی توانند پس به تدبیرش اعتماد کن به حکمتش دل بسپار به او توکل کن و به سمت او قدمی بردار شبتون بخیر ♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای روز پانزدهم ماه رمضان «اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین» خدایا در این روز طاعت خاشعان (فروتنان) را به من ده و سینه ام را به توبه فروتنان وسعت ده به امان دادنت ای امان آنان که می‌ترسند .
تبریک که سبط مصطفی می آید زیبا گل باغ مرتضی می آید... ای اهل ولا کریم آل طاها .... یعنی که امام مجتبی می آید میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مبارک باد .