eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ✨️✨️ ❤️ چون خواهد ڪسے را محبوب دل ڪسے ڪند این آیـہ را در ڪاغذے بنویسد و نام او و نام مادرش را بنویسد و با خود نگاـہ دارد مقصو د حاصل گردد انشاء اللـہ تعالے بـہ شرط آنڪـہ اهل نماز و متدین باشد آیـہ ۷ سورہ مائدہ✨ واذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَمِيثَاقَهُ الَّذِي وَاثَقَكُم بِهِ إِذْ قُلْتُمْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ 💕🌿 خواص آیات قرآن ڪریم ص ۴۹
‌ ✨برای افراد : اگر می خواهی مردم یا فردی را مسخر خود گردانی و همه در حقت محبت داشته باشن در وقت ظهر ۲۰۰ مرتبه این اذکار را بخوان یقینا در عرض سه روز آن شخص مطیع تو خواهد شد و هر حاجتی که از او داشته باشی برآورده خواهد کرد و آن ذکر این است اللهُمَّ اَنْتَ الْقادِرُ وَ اَنَا الْمَقْدُور فَمَنْ یَدَعُ الْمَقْدُورَ وَ اِلَّا الْقادِرُ یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ نویسنده کتاب ذکر کرده این عمل مجرب است و تا به حال خلافی از آن ندیده ام 📚منبع : کنز الحسینی صفحه۸
🔴 از همان روز بلوغ، تمام کارهای من با جزئیات نوشته شده بود. کوچک ترین کارها. حتى ذره‌ای کـار خـوب و بد را دقیق نوشته بودند و صرف نظر نکرده‌بودند. تازه فهمیدم که «فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره» یعنی چه. هر چی که ما اینجا شوخی حساب کرده بودیم، آن‌ ها جدی نوشته بودند؛ در داخل این کتاب، در کنار هر کدام از کارهای روزانه من، چیزی شبیه یک تصویر کوچک وجود داشت که وقتی به آن خیره می‌شدیم، مثل‌فیلم به نمایش در می‌آمد. درست مثـل قسمت ویدئو در موبایل هـای جدید، فـیلـم آن مـاجـرا را مشاهده می کردیم. آن هم فیلم سه بعدی با تمام جـزئیات! یعنی در مواجـه بـا دیگران حتی فکر افراد را هم می‌دیدیم. لذا نمی‌شد هیچ کدام از آن کارها را انکار کرد. غیر از کارها، حتی نیت های ما ثبت شده بود. آن‌ها همه چیز را دقیق نوشته بودند. جای هیچگونه اعتراضی نبود... 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت ‌
💠وای به حال عاقلان بی عمل💠 🌷امام باقر (ع) میفرمایند: 💢انما یداق الله العباد فی الحساب یوم القیامة علی قدر ما اتاهم من العقول فی الدنیا خدا در روز به اندازه عقلی که در دنیا به بندگانش داده است در حسابرسی آنها دقت میکند. 📕معانی الاخبار ص 2 👈این روایت نشان میده که خدا به بعضی از بندگان بیشتر از بعضی دیگر عقل و علم و دانش عنایت کرده و به همون اندازه هم در حسابشون سختگیری میکنه، چون توقعی که از انسان عاقل می‌رود بیشتر از انسان کم عقل است. 🔷شاید به همین خاطر هست که در روایت آمده: هفتاد جاهل بخشیده می‏شود، قبل از آن كه یك گناه عالم بخشیده شود. 📕كافی، ج 1، ص 47 ⚠️و وای به حال کسانی که عقل و علم داشته باشند و از آن برای کسب دنیای حرام استفاده کنند .
. 💥هفت چیزی که مسخره می باشدچیست؟💥 🌹 امام رضا علیه السّلام فرمود: ☄1- کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده ☄2- کسی که از توفیق کار خیر طلب کند ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده ☄3- کسی که از خدا بخواهد و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده ☄4- کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده ☄ 5- آنکس که یاد کند و از آن ترس داشته باشد ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده ☄6- کسی که را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده ☄7- کسی که بدون از خدا طلب عفو و بخشش کند، خودش را مسخره کرده است. 📚 نصایح مشکینی صفحه 274 بحارالانوار مجلسی جلد 78 ص 356 .
چکار کنم لحظه ایمانم از بین نرود🤔 ✅اهل بیت اعمالی رو بیان کردند که با انجام آنها ایمان در قلب انسان محکم می‌شود و انسان ایمانش را از دست نمی‌دهد: 💢خواندن دعای عدیله(در مفاتیح الجنان)؛ 💢خواندن دعای: رضیت بالله ربا و بمحمد صلى الله عليه و آله نبيا و ... 💢مواظبت به اوقات نمازهاى واجب است: در حديثى است كه در مشرق و مغرب عالم خانواده‌ای نيست مگر آنكه ملك الموت در هر شبانه روز در اوقات پنج مرتبه به ايشان نظر میكند پس هر گاه كسى را كه مى خواهد قبض روح كند از كسانى باشد كه مواظب اوقات نماز است پس ملك الموت به او شهادتين را تلقين كند و شيطان را از او دور سازد. (سفینةالبحار،ج2،ص549)؛ 💢 مداومت به اين آیه: "ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هديتنا و هب لنا من لدنك رحمة انك انت الوهاب "(آل عمران - 8)؛ 💢 خواندن سوره‌ی مؤمنون در هر جمعه؛ 💢 گفتن "بسم الله الرحمن الرحيم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم " هفت مرتبه بعد از نماز صبح و نماز مغرب. 📕 منازل الاخره، شیخ عباس قمی .
🔴 ✍ من به خاطر بیشمارم و به خاطر پیامدهای ناگوارشان (در عالم برزخ) در رنج بودم. به خاطر آزردن دخترم؛ تحقیر همسرم؛ فریاد کشیدن بر سر پدرم؛ ایجاد مزاحمت برای همسایه ام، رعایت نکردن نوبت در صف نانوایی؛ غیبت کردن؛ سکوت ظلمی که به یکی از دانشجوها شده بود و... و خلف وعده. - یادتان هست امروز موقع صرف صبحانه به من چه گفتید؟ گفتید وقتی کتاب تان چاپ شد، نسخه ای از کتاب را برایم می آورید. به خاطر دارید که من چه گفتم؟ عرض کردم: "اگر واقعا این کار را خواهید کرد، می توانید به من وعده بدهید. در غیر این صورت، هیچ قولی، هیچ قولی به من ندهید." میدانید چرا این را گفتم؟ چون اگر شما به کسی وعده بدهید، در واقع، برایش حقی ایجاد کرده اید. چنانچه به وعده خود عمل نکنید، این حق را از او گرفته اید. در نتیجه، در عالم معذب خواهید بود.،،،، 📚 منبع: کتاب آن سوی
⚠️ ❌تلنگر❌ 💠 از بزرگی پرسیدند فلسفه حرام بودن نگاه به نامحرم چیست؟ 👈 گفت : 👀 میبینی،میخواهی،به وصالش نمیرسی،دچار افسردگی میشوی! 👀 میبینی،شیفته میشوی،عیب هارا نمیبینی،ازدواج میکنی،طلاق میدهی! 👀 میبینی ،دائم به او فکر میکنی،از یاد خــدا غافل میشوی،از عبادت لذت نمیبری! 👀 میبینی،باهمسرت مقایسه میکنی،ناراحت میشوی،بداخلاقی میکنی! 👀 میبینی،لذت میبری،به این لذت عادت میکنی، چشم چران میشوی،درنظر دیگران خوار میگردی! 👀 میبینی،لذت میبری،حب خدا دردلت کم میشود،ایمانت ضعیف میشود! 👀 میبینی،عاشق میشوی،از راه حلال نمیرسی،دچار گناه میشوی! ‎‎‌‌‎‎ .
🔴 چه كنيم تا از مرگ نترسيم؟ 🔹 قسمت یک: ✍ استاد قرائتی: براى اينكه از مرگ نترسيم، ابتدا بايد چيزهايى را كه از عوامل ترس است از بين ببريم، يعنى اگر ريشه ترس، ناآگاهى و ضعف شناخت و خيال نابودى و سقوط است، بايد به دليل عقل و راهنمايى هاى قرآن بدانيم كه مرگ به معناى نيستى نيست و بدين وسيله با اوّلين عامل ترس از مردن مبارزه كنيم. اگر ترس به خاطر دلبستگى به دنيا و جدايى از مال و فرزند و همسر است، بايد بدانيم كه اگر خداوند در آستانه مرگ ما را از خانه و مال و فرزند فانى جدا مى كند، در عوض نعمت هاى ديگر (كه قابل قياس با نعمت هاى دنيا نيست، ) در اختيارمان قرار مى دهد. پس بايد در دنيا سعى كنيم كه زاهد باشيم و نگذاريم حبّ دنيا در دل ما آنچنان اثر كند كه جدايى از آن مثل كندن چسب زخم از پشت دست، سبب زجر ما شود. البتّه منظور اين نيست كه مال و ثروت بد است، بلكه علاقه و وابستگى به آن خطرناك است كه سبب ترس از مرگ و جدايى از آن مى شود. زيرا مالى كه بتوان با آن آخرت را آباد كرد، باعث اشتياق انسان به مرگ و ترك دنيا مى شود. اگر ترس به خاطر تصوّر ورود به يك مرحله مبهم و تاريك و خطرناك است، بايد بدانيم كه راه مرگ تاريك نيست، بلكه پاگذاردن به يك مرحله از مراحل تكاملى انسان است و در جاى خود لازم و زيباست. زيرا مرگ و حركت به سراى ديگر و طىّ كردن مراحل تكاملى، يكى پس از ديگرى سبب رشد و امرى لازم و ضرورى است. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی .
حتما بخونید 🍀🌸إنَّ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ فرقان 12 🍀🌸همانا كسانى‏كه از پروردگارشان در نهان مى‏ترسند، برایشان آمرزش و پاداشى بزرگ است. ⁉️اگر کسی نمیتواند گناهانش راترک کند باید چکار کند ⁉️ 💢دوراه دارد : 1. به هیچ وجه از رحمت خدا نا امید نشود و اگرگناه کرد دوباره توبه کند حتی اگر هزاربار توبه شکست نا امید نشود 2. اگر مبتلا به کبیره ای هست بداند عاقبت عجیبی پس از در انتظار اوست 💢البته سخن ما با کسانی است که به اعتقاد دارند و این که قرآن مستقیما از طرف خداوند فرستاده شده است. .
رسول خدا صلےالله علیه وآله: ❣هرکس خانواده اش را شاد کند، از آن شادى موجودى مى آفریند که تا روز براى او آمرزش بخواهد. 📚 کنزالعمال/ج۱۶/ص۳۷۹ .
⚡️ ⚡️ ⛔️به خاطر ۳چیز هیچگاه کسی رو مسخره نکن: ۱_چهره ۲_والدین. ۳_زادگاه. چون انسان هیچگاه حق انتخابی در مورد آنها ندارد. 🌹به زیباییت نناز تو خلقش نکرده ای ، آفریدگارجهانیان امرش براین زیبایی قرارگرفته 🌱افتخار به اصل و نسبت نکن تو انتخابش نکرده ای سیرتکاملی جهان براین امرقراگرفته ❣اگه میتوانی [ ایمان واخلاق] [مَنِش] [و انسانیتت رابساز ] چون فقط خودت هستی که این خصلت ها رو درخودت بوجودمیاری👌 .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: المَوتُ يَأتيكُم بَغتَةً، فَمَن يَزرَع خَيرا يَحصِد غِبطَةً، ومَن يَزرَع شَرّا يَحصِد نَدامَةً مرگ، ناگهان به سراغ شما مى آيد. پس هر كه نيكى بكارد، سعادت دِرو مى كند و هر كه بدى بكارد، ندامت دِرو مى نماید . .
💠دیدن تمامی اعمال در یک لحظه در قیامت💠 ⁉️ چگونه میشود انسان در قیامت در یک لحظه به تمامی اعمال خود، از اول زندگی تا لحظه مرگش، احاطه و علم پیدا می‌کند؟ به این آیه توجه کنید: 💢 وَ وُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا.[کهف آیه 49] در روز كتاب‌ گذارده‌ ميشود، پس‌ تو ای پيغمبر! میبينی كه‌ مردمان‌ مجرم‌ از آنچه‌ در آن‌ هست‌ به‌ خوف‌ و ترس‌ میافتند و ميگويند: 🔹ای وای بر ما! اين‌ چه‌ كتابی‌ است‌ كه‌ از شمارش‌ هيچ‌ عمل‌ كوچكی و يا بزرگی دريغ‌ نكرده‌ است‌. 🔹و آنچه‌ را كه‌ در بجای آورده‌ بودند، همه‌ را یکجا حاضر میيابند 🔹و پروردگار تو به‌ هيچ‌ كس‌ ظلم‌ نمیكند ✅زمان از خصوصیات عالم دنیاست و در قیامت زمان به این صورت که در دنیا هست نمی‌باشد 👌 وقتی كه‌ بشر برای‌ حساب‌ و كتاب‌ محشور میشود از زمان‌ بالاتر میرود و در یک لحظه بر تمام‌ أفعال‌ و كردار خود، اطّلاع‌ پيدا ميكند، ‌ 👈در واقع چنانچه‌ زمان‌ برداشته شود، ديگر‌ گذشته‌ و آينده‌ و حال‌ برای ما مساوی است‌ و ما ميتوانيم‌ با يك‌ نظر به‌ تمام‌ آنها نگاه کنیم، ⏱چون‌ آنچه‌ بين‌ ما و موجودات‌ گذشته و آینده، فاصله‌ میاندازد زمان‌ است و با برداشته شدن زمان‌ ديگر گذشته و آینده ‌معنی ندارد، 👌 زمان‌ حضرت آدم‌ با زمان‌ حضرت‌ نوح‌ و‌ ديگر پیامبران و يا زمان‌ ائمه يكسان‌ خواهد شد و همه‌ و همه‌ یکجا حاضر و در یک رديف‌ هستند. 📕 معادشناسی علامه طهرانی ج ۶، ص ۱۰۷ – ۱۰۸ .
دولت‌امام‌عصر 💠چه چیزهایی از پیامبران نزد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است؟ ۱-تابوت آدم ۲-وسيله‌ی نجاری نوح•° ۳-مجموعه‌ی ابراهيم •° ۴-عصای موسی•° ۵-حجر موسی•° ۶-تورات موسی•° ۷-الواح موسی •° ۸-تابوت موسی•° ۹-انجيل عيسی•° ۱۰-رحل عيسی•° ۱۱-صاع يوسف •° ۱۲-پيراهن يوسف•° ۱۳-تاج سليمان•° ۱۴-انگشتر سليمان•° ۱۵-مکيال شعيب•° ۱۶-آئينه شعيب•° ۱۷-زره داود•° ۱۸-ترکه هود و صالح•° ۱۹-پيراهن پيامبراکرم•° ۲۰-زره پيامبراسلام•° ۲۱-انگشتر رسول خدا •° ۲۲-عصای پيامبراکرم•° ۲۳-شمشير ذوالفقار•° ۲۴-مصحف اميرالمومنين علی •° ۲۵-عهدنامه مخصوص پيامبر •° ۲۶-ميراث جميع پيغمبران و مرسلين و همه ی کتب آسمانی ديگر...•° 📚مهدي منتظر ص۴۶ و ۴۷ معجم احاديث الامام المهدی/ج۳ .
⁉️ مردگان روز چگونه از قبرها مبعوث میشوند؟ ✨از حضرت صادق علیه السلام روایت است که چون پروردگار اراده کند که عالم آفرینش را مبعوث فرماید، بر زمین چهل روز باران می بارد قطعات بدن بهم می پیوندند و روی آنها گوشت روئیده میشود. 🔹سپس آن حضرت فرمود: جبرائیل نزد اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و دست او را گرفت و به بقیع آورد؛ تا اینکه کنار قبری رسیدند و جبرائیل صاحب آن قبر را صدا زد و گفت: به اذن خدا برخیز! 🔹 مردی که موهای سر و صورتش سفید بود از میان برخاست و خاک را با دست خود از چهره خود پاک میکرد، و می گفت: الْحَمْدُ لِلهِ وَ اللَهُ أَکْبَرُ. جبرائیل به او گفت: به اذن خدا دو مرتبه در قبر باز گرد! 🔹سپس به کنار قبری دیگر آمدند و جبرائیل صاحبش را ندا درداد: به اذن خدا برخیز! از میان قبر مردی با چهره و سیمای سیاه برخاست و می گفت: یَا حَسْرَتَاهُ! یَا ثُبُورَاهُ! و سپس جبرائیل به او گفت: باز گرد به مکانی که بودی به اذن خدا. 🔹و پس از آن گفت: ای محمد! این قِسم مردگان در روز محشور میشوند. مؤمنان میگویند: الْحَمْدُ لِلهِ وَ اللَهُ أَکْبَرُ. و دسته دیگر میگویند: یَا حَسْرَتَاهُ، یَا ثُبُورَاهُ... 📚 بحار الانوار ج 7 ص .
💠بهشت و جهنم💠 🔰امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند: ⚜الجنة محفوفة بالمکاره و الصبر ، فمن صبر علی المکاره فی الدنیا دخل الجنة و جهنم محفوفة باللذات و الشهوات فمن اعطی نفسها لذتها و شهوتها دخل النار ⚜ در لا بلای ناراحتیها و صبر و شکیبایی و استقامت پوشیده شده است، هر کس در برابر ناراحتیها ( و ترک شهوات) در دنیا شکیبایی کند داخل بهشت می شود ⚜و در لا به لای لذات نامشروع و شهوات سرکش پیچیده شده و هرکس نفس خویش را در برابر این لذات و شهوات آزاد بگذارد داخل آتش می شود.   نورالثقلین ج 5 ص 507 حدیث 46 به نقل از تفسیر نمون📚 .
🔴 وقتی فرا رسد، گوید: پروردگارا مرا باز گردان تا کارهایی که ترک کردم را به جا آورم، اما به او گفته شود: هرگز… حَتَّى إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا… 📚 مومنون، آیه۹۹-۱۰۰ .
✅آیا آرزوی مرگ برای خود انسان حرام هست؟ ✍آرزوي مرگ از سوي يك مومن نبايد ناشي از ناتواني در برابر مشكلات و سختي هاي زندگي باشد. فرد مومن بايد با تقويت دانش و معرفت ديني و قرآني خود، و ارتباط با خدا از طريق دعا و نماز، و تحكيم قدرت صبر و بردباري، و اراده و عزم خود بر مشكلات و سختي ها غلبه كند. روزي پيامبر اكرم (صلی الله علیه و اله و سلم) به عيادت بيماري رفت. از او احوالپرسي كرد. بيمار از درد و مشكلاتش ناليد و آرزوي مرگ كرد. حضرت به او فرمود:«لَا تَتَمَنَّ الْمَوْتَ فَإِنَّكَ إِنْ تَكُ مُحْسِناً تَزْدَدْ إِحْسَاناً وَ إِنْ تَكُ مُسِيئاً فَتُؤَخَّرُ تُسْتَعْتَبُ فَلَا تَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ»(1) آرزوي نداشته باش، زيرا اگر تو آدم خوب و نيكو كاري باشي با طولاني تر شدن عمرت بر كارهاي نيك شما افزوده مي شود و اگر آدم بدي باشي با تأخير افتادن مرگت، چه بسا دچار عتاب گردي و توبه كني و يا گرفتار سختي و رنج هايي در دنيا شوي و آن ها كفاره بدي ها و گناهانت شود و به خاطر آن آمرزيده شوي. 📚۱-وسائل الشيعه، ج۲، ص۴۴۹ .
🕊صلَّیَ اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💬 امام باقر علیه‌السلام فرمودند: يَا زُرَارَةُ! إِنَّهُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ جَلَسَ الْحُسَيْنُ فِي ظِلِّ الْعَرْشِ، وَجَمَعَ اللهُ زُوَّارَهُ وَشِيعَتَهُ لِيَصِيرُوا مِنَ الْكَرَامَةِ وَالنَّضْرَةِ وَالْبَهْجَةِ وَالسُّرُورِ إِلَى أَمْرٍ لَا يَعْلَمُ صِفَتَهُ إِلَّا اللهَ. 🔰 ای زراره، روز حسین علیه‌السلام در سایۀ عرش بنشیند و خداوند زائران و شیعیانش را جمع سازد تا به کرامت و فرح و نشاط و سروری رسند که صفت آن را مگر خدا نمی‌داند. 📚 بحار الأنوار، ج۹۸، .
✍ فضائل زیبای امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) 🔹انتخاب رسول خدا برای همسری دخترش فاطمه زهرا (س) و سخن پیامبر: «خداوند در آسمان فاطمه را به همسری تو درآورد» 🔸اعتماد پیامبر به امیر المؤمنین و مامور ابلاغ پیام رسول خدا به جنیان 🔹نسل پاک امیر المؤمنین از حضرت آدم تا پدر ایشان، طبق فرموده‌ پیامبر خطاب به علی : «من و تو از زمان حضرت آدم تا عبدالمطلب در تمام طبقات حلال زاده بوده‌ایم و هیچ شبهه ای در گذشته ما وجود ندارد» 🔸پدر حسن و حسین، دو نواده و دو گل خوشبوی رسول خدا که فرمود: «حسن و حسین سرور جوانان بهشتی‌اند و پدرشان از آن دو بهتر است» 🔹داشتن برادری [جعفر بن ابی طالب] که مزین به دو بال است و در بهشت با فرشتگان پرواز می‌کند 📚 کتاب علی از زبان علی .
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 💢۱۵ بلای وحشتناک نتیجه بی اعتنایی به 💢 🍃🔆روزی حضرت زهرا(سلام الله علیها) کنار رسول خدا(ص) نشسته بودند🔆🍃. 🍃🌹حضرت فاطمه(س): از پدر بزرگوارش پرسید: پدر جان، یا رسول الله! زنان و مردانى که نسبت به نماز بى‌‌اعتنا هستند و نماز را سبک مى‌‌شمارند، چه عواقبى را در پیش دارند؟ 🍃💐رسول خدا(ص) فرمود: فاطمه جان! هر کسى از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مى‌‌سازد: 🔷شش مورد در دنیا، سه مورد در وقت ، و سه مورد آنها در قبر و سه مورد در زمانى که از قبر خارج شود. 🔻اما آن شش بلایى که در دنیا دامنگیرش مى‌‌شود: 1- خداوند برکت را از عمرش مى‌‌برد. 2- خداوند برکت را از رزقش مى‌‌برد. 3- خداوند عزوجل سیماى صالحین را از چهره‌‌اش محو مى‌‌کند. 4- هر عملى که انجام مى‌‌دهد پاداش داده نمى‌‌شود. 5- دعایش به آسمان نمى‌‌رود. 6- بهره‌‌اى از صالحین براى او نیست. 🔻 اما آن سه بلایى که هنگام گرفتارش خواهد شد: 1- ذلیل از دنیا مى‌‌رود. 2- هنگام در حال گرسنگى خواهد بود. 3- تشنه از دنیا خواهد رفت، اگر چه آب نهرهاى دنیا را به او بدهند. 🔻اما آن سه بلایى که در قبر دامنگیرش مى‌‌شود: 1- خداوند ملکى در قبر براى او مى‌‌گمارد تا او را زجر دهد. 2- قبرش براى او تنگ خواهد شد. 3- گرفتار ظلمت و تاریکى قبر خواهد شد. ♦️اما آن سه بلایى که در روز گرفتارش خواهد شد: 1- خداوند ملکى را موکل مى‌‌سازد تا او را با صورت بر زمین بکشد، در حالى که خلایق تماشا مى‌‌کنند. 2- محاسبه اعمالش به سختى انجام مى‌‌شود. 3- خدا به نظر لطف به او نمى‌‌نگرد و براى اوست عذاب همیشگى. 📗 .
(ع) من برشما درعالم میترسم (چون شفاعت دربرزخ وجود ندارد) پرسیدند: عالم برزخ كجاست؟ فرمود: است.زندگى درآن از زمان تاروز رستاخیز... كافی؛ج‏3ص242 .
🌹 آیت الله مجتهدی (ره) : ✍ می دانید قیمت دنیا را چه زمانی ما متوجه می شویم؟ وقتی اجل به سراغ ما می آید و از او مهلت می خواهیم: یک سال، یک ماه، یک هفته، یک روز، یک ساعت، اما او به ما مهلت نمی دهد و می گوید: «نمی شود.» پس آن وقت است که ما متوجه ارزش عمرمان می شویم. در لحظه قبض روح شدن می فهمیم که چه قدر یک ساعت این دنیا ارزش داشته است. 📚 کتاب در محضر مجتهدی جلد ۲ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ .
🌱 آيت‌الله بهجت (ره) : ✍ اگر گرفتاری و حاجت داری، پدر و مادرت را خوشنود کن و اگر زنده نيستند برایشان صدقه بده چون مردگان زنده‌اند و ما توانایی ديدنشان را نداريم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ .