🌼خدایا ما را ببخش بندگانی خوبی برای تو نبودیم و نخواهیم بود.
✍چه زیبا و دقیق در قرآن فرمودی که بندگان کمتری از من مرا شکر میگویند. تو خود فرمودی:هر چه مصیبتی به شما میرسد از گناهان توست، ای بشر!ولی ما هر وقت ثواب کردیم، شیطان ما را به وسوسه انداخت که بلای ما از ثواب ماست تا ما را از ثواب بازدارد. چنانچه وقتی روزه گرفتیم و اندکی سرمان درد کرد به جای آنکه بدانیم این سردرد از گناه است، شیطان آن را به ثواب و روزهمان ربط داد و خود را مریض پنداشته و افطار کردیم.
خدایا ببخش ما را که برای هر کاری وقت داشتیم ولی وقتی زمان ادای نماز تو شد، بهانه کردیم که وقت نداریم. ببخش ما را وقتی برای عروسی شبی دعوت شدیم، تا نصف شب بیدار ماندیم اما کسلترین و بیحالترین زمانهایمان را به عبادت تو اختصاص دادیم.
خدایا ببخش ما را فرمودی در راه من به بندگان فقیرم قرض دهید (انفاق). وقتی خواستیم فطریه را بدهیم خود را فقیر و بیچیز دیدیم اما وقتیکه از تو حاجتی خواستیم تو را غنی یافتیم. وقتی تو از ما انتظار داشتی ما انتظار تو را ندیدیم ولی زمانیکه دعا کردیم و اجابت آن تأخیر افتاد از تو شکایت کردیم.
🌱 خدایا ببخش ما را به خاطر هزاران ناشکریمان...
.
🔴 قطع کردنِ چرخهیِ خشونت
گذشت اهلبیت
✍پس از جنگ جمل، امیرالمومنین امامعلى عليهالسلام و لشكريانش، پیروزمندانه وارد شهر بصره شدند.
همسر عبدالله بن خلف، بر در خانه خود ايستاد و رو به امامعلی عليهالسلام كرد و گفت:
🔹«يا قاتِلَ الْأَحِبَّةِ لَا مَرْحَباً بِكَ أيْتَمَ اللهُ مِنْكَ وَلَدَكَ كَمَا أيْتَمْتَ بَنِى عَبْدِاللهِ بْنِ خَلَف»؛
یعنی:
🔹((اى قاتل ! خوش نيامدى! خداوند، فرزندانت را يتيم كند همان گونه كه فرزندان عبداللهبنخلف را يتيم كردى))
امام علی عليه السلام، هيچ پاسخى به او ندادند و تنها اشاره به گوشهاى از خانه آن زن كردند! زیرا میدانستند که دو نفر از فرماندهان سپاهدشمن (عبداللهبنزبير و مروانبنحكم)، آنجا پنهان شدهاند!
آن زن، اين اشارهی پرمعنا را فهميد و ساكت شد و به خانه برگشت.
امیرالمومنین امام علی عليهالسلام با حلم و گذشتی كه داشتند، از تعقیب و مجازات فراریان دشمن صرف نظر کردند.
📚شرح نهج البلاغة، ابن أبي الحديد(مصحح: محمد ابوالفضل ابراهيم، مكتبة آية الله المرعشي النجفي، قم، ۱۴۰۴ قمری، چاپ: اول) جلد۱۵، صفحه ۱۰۵
🔰کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش
✍️آیت الله جوادی آملی: کسی که بداند مسافر است، قهرا به فکر حرکت است و اگر مسافر به فکر حرکت باشد، به فکر تحصیل زاد و توشه مطابق با مسیر و مقصد خواهد بود.
در تعبیرات دینی از کسانی که اهل سیر و سلوک نیستند به عنوان خوابیده یا مست یاد میشود. مست کسی است که «می» عقلش را پوشانده است و بنابراین، جوانی و یا مقام و غرور و مال هم از آن جهت که چهره عقل را میپوشاند و نمیگذارد انسان بیدار شود و حرکت کند، مستکننده است.
به هر تقدیر، کسی که نداند ناقص است و کاملی باید او را تکمیل کند و یا نداند نیازمند است و بینیازی باید نیازش را رفع کند و یا نداند مسافر است و باید حرکت کند، او در خواب است و سهمی از اخلاق ندارد و در حالت خواب هم میمیرد و در همان حال او را به جایی که نمیخواهد، میبرند؛ چون حرکت، ضروری و یقینی
.
🌹🍃دور کردن فقر 🍃🌹
🔱 امام صادق علیه السلام فرمود :
📌هر کس در هر روز سی (30) مرتبه بگوید :
✨ لَا إِلَهَ إِلَّا الَّلهُ الْمَلِكُ الْحَقُ الْمُبِينُ ✨
🌺✨ رو به غنا و ثروت خواهد آورد و فقر و فاقه را پشت سر خواهد گذاشت و درب بهشت را می کوبد.✨🌺
📚 وسائل الشیعه ج ۷ ص ۲۲راه زندگی
.
↬ @rhgoshay_Zendgi ↫
════༻♥️༺════
💢 قضاء #حوائج و #وسعت_رزق
☘ از مجربات در قضاء حوائج و وسعت رزق صد مرتبه این تعقیبات است .
♦️بعد از نماز #صبح : لَا إِلَهَ إِلَّا الَّلهُ الْمَلِکُ الْحَقُ الْمُبِینُ
♦️بعد از نماز #ظهر : اللَّهُمَ صَلِ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ َّبَارِکْ وَ سَلَّم
♦️بعد از نماز #عصر : أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِنْ کُلِ ذَنْبٍ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ
♦️بعد از نماز #مغرب : لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِیٌ وَلِیُ اللَّهِ
♦️بعد از نماز #عشاء : سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ وَلَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
💢و هم چنین بعد از نماز صبح ✨سوره یس
💢و بعد از نماز ظهر ✨سوره انا فتحنا (فتح)
💢و بعد از نماز عصر✨ سوره عم یتساءلون (نباء)
💢و بعد از نماز مغرب ✨سوره واقعه
💢و بعد از نماز عشاء ✨سوره تبارک را بخواند
📗 تحفة الرضویة ص 51
.
✅سخنی گهربار از امیرالمومنین
✍️حضرت امیرالمومنین علیه السلام به همراه تعدادی از صحابه در مسجد نشسته بود. آنها به حضرت گفتند: ای امیرالمومنین با ما سخن بگو. حضرت فرمودند: سخن من بر شما سخت و دشوار است و جز عالمان آن را نمیفهمند. گفتند: باید برای ما سخن بگویی. فرمودند: با من بیایید آن گاه وارد خانه شد و فرمودند: من کسی هستم که بالا رفتم و مقهور ساختم، من کسی هستم که زنده میکنم و میمیرانم، من اول و آخر و ظاهر و باطن هستم.
آنها خشمگین شده و گفتند: این سخنان کفر است و بلند شدند. سپس حضرت فرمودند: آیا به شما نگفتم که سخن سخت و دشوار است و جز عالمان آنها را نمی فهمند؟! بیایید تا تفسیر آنها را به شما بگویم. امّا این که گفتم من کسی هستم که بالا بردم و مقهور ساختم، یعنی این که من شما را با این شمشیر بالا برده و مغلوبتان ساختم تا به خدا و رسولش ایمان آورید و مراد از این که من زنده میکنم و میمیرانم.
یعنی این که من سنت را زنده کرده و بدعت را از بین میبرم و این که من اول هستم یعنی من اولین کسی هستم که به خدا ایمان آوردم و اسلام آوردم و من آخر هستم یعنی من آخرین کسی هستم که پیامبر صلی الله علیه و آله را -با لباسش- کفن کردم و دفن نمودم و من ظاهر و باطن هستم یعنی این که من علم ظاهر و باطن دارم. آنها گفتند: آسوده خاطرمان ساختی، خداوند تو را آسوده گرداند.
📚بحارالانوار، ج 42، صفحه 189
✍امام علی(ع)
خداوند براى مهدى، مردمانى را بر مى انگيزد كه از گوشه و كنار زمين جمع مىشوند، همچنان كه ابرهاى پراكنده پاييزى به هم مىآيند. به خدا سوگند، من نامهاى آنها را و نام اميرشان را و جايى را كه مركب هايشان را مىخسبانند، مىدانم. مهدى به كعبه وارد مى شود و مى گريد و به درگاه خدا زارى مى كند. خداوند عزّوجلّ فرموده است: «يا [ كيست ] آن كس كه درمانده را ـ چون وى را بخواند ـ اجابت مىكند و گرفتارى را برطرف مىگرداند و شما را جانشينان اين زمين قرار مىدهد؟ »
📚بحارالأنوار جلد۳۳ صفحه ۱۵۸
.