eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.5هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
0 فایل
خانواده هفت نفره ما با چهار تا دختر و یک پسر😌🌱 اینجا از تجربیات خودم حرف میزنم☺️🤍✨️ ✨️اگه کارم داشتی: @Banosiri_tabrz حرفاتون به صورت ناشناس : https://daigo.ir/secret/1821329142 🤍تبلیغات: @Baneshat ✨️کانال محصولات طبیعیمون: @SonaGal
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 پنج نوع قیامت داریم انواع ساعت- يعنى قيامت- پنج است: ⬅️ (۱) نوعى آن است كه در هر آن و ساعت است. ⬅️(۲) نوعى مرگ طبيعى است چنانكه پيامبر عليه الصلاة و السلام فرمود: هر كس بمرد پس قيامتش قيام كرده است. ⬅️(۳) نوعى موت ارادى است «قبل از آن كه به مرگ طبيعى بميريد به مرگ اختيارى بميريد». ⬅️(۴) نوعى ديگر از ساعت آن است كه همه در انتظار آنند(قيامت خواهد آمد و شكى در آن نيست) رسالة رتق و فتق ما متكفل بيان اين نوع ساعت است. ⬅️(۵) نوع پنجم ساعت فناء في اللّه و بقاء باللّه عارفان موحد است كه به قيامت كبرى موسوم‏ است. ⬅️منبع: ممد الهمم در شرح فصوص الحکم ⬅️ .
چهار عمل مختصر و مفید حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بر من وارد شد در وقتی که رختخواب خود را پهن کرده بودم و میخواستم بخوابم. فرمود: ای فاطمه! مخواب مگر چهار عمل به جا آوری. ١. ختم قرآن کنی. ۲. پیغمبران را شفیع خود قرار دهی. ٣. مؤمنین را از خود، خشنود گردانی. ۴. حج عمره انجام دهی. این را فرمود و داخل نماز شد. من توقف کردم تانماز خود را تمام کرد. آنگاه گفتم: یا رسول الله! به چهار چیز امر فرمودی که من قدرت آن را ندارم در این وقت (كم) انجام دهم. آن حضرت تبسم کرد و فرمود: ١. هرگاه سوره ی توحید را سه مرتبه بخوانی گویا ختم قرآن کرده ای. ۲. هرگاه صلوات بر من و پیامبران قبل از من بفرستی، ماشفیعان تو در روز قیامت خواهیم بود. ٣. هرگاه استغفار برای مؤمنین کنی، پس تمامی ایشان از تو خشنود شوند. ۴. هرگاه بگویی: «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر» پس حج عمره کرده ای. 📚خلاصه اذکار ـ مفاتیح الجنان ص961 .
در این شب میان های و هویِ تاریکی دلت را به همان خدایی بسپار که یک کهکشان را معلق نگه داشته تا تو آرام بخوابی! شبتون آروم
🍁سـلام صبح پاییزی ☔️یکشنبه تون با طراوت 🍁وچون صدای باران گوش نواز 🍁بیدارشو همه چیز مهیاست ☔️آرامش صبح، باران پاییزی 🍁و بوی عطر زندگی 🍁دلتون خالی از غصہ ☔️زندگيتون شیرین 🍁دنیاتون غرق درشادی وآرامش .
🌹🌸همراهان گرامی این 👇نماز فوق العاده و رو از دست ندید 🌸 بسیار عالی برای آمرزش 🌸 برای نماز 👌ثواب زیادی ذکر شده، 🌱🌺از جمله از رسول اکرم(ص) نقل شده هر کس این را به جا آورد، توبه‌اش‌ مقبول و آمرزیده می‌شود، دشمنان او در روز از او راضی شوند، با ایمان می‌میرد، دین و ایمانش از وی گرفته نمی‌شود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و از او راضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد؛ توسعه پیدا کند؛ الموت با او در وقت مردن مدارا کند؛ به جان دهد و... برخی از عالمان اخلاق از جمله میرزا جواد ملکی تبریزی به خواندن این نماز توصیه کرده‌اند.[۳] زمان اصلی خواندن این نماز است و در هر ساعتی از روز می‌توان آن را خواند برای خواندن این نماز لازم است ، کرده و برای بگیرد و سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه به‌جا آورد که در هر رکعت، یک‌بار سوره حمد و سه بار سوره توحید و یک‌بار سوره ناس و یک‌بار سوره فلق خوانده می‌شود و پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده (گفتن ذکری مانند اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه) و آنگاه یک‌بار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله بگوید و در پایان این دعا را بخواند: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ»[۱] .
! 🌾🌺 زائران سید الشهدا سلام الله علیه 🌱🌸امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس امام حسین (ع) را با معرفت زیارت کند مانند کسی است که خدا را در عرش خود زیارت کرده است. دیدار کننده از رفیق خود 🌺🌱امام باقر علیه السلام فرمود: مرديكه (کسی که)ديدن كند رفیق مؤمن خود را براى خدا زائر محسوب شود. .
🌼🍃 💞 (ع) می فرماید: 🍃هرگاه خداوند بنده ای را دردمند کند به اندازه بیماری اش گناهان او را می زداید.🌻 📚 دعائم الاسلام، ج۱، ص۲۱۸🌿 🍃 🌸 🍃 ❣ اکرم (ص) می فرمایند: 🍀انسان نزد خداوند درجه ای دارد که تنها با عمل خود به آن نخواهد رسید تا اینکه بدنش به بلایی گرفتار شود و بدین وسیله، به آن درجه دست یابد.🌾 📚 الدعوات، ص۱۷۲🌿 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❀••┈••❈✿♥️✿❈••┈••❀ حدیث گرافی🍃 ☀ 🖤 .
💠عالم با عالم تفاوت دارد💠 🔳قیامت بر دو قسم است: قیامت صغری و قیامت کبری 1⃣ هر کس میمیرد قیامت صغراى او بر پا میشود؛ من مات قامت قیامته در واقع قیامت صغری همان ورود به عالم برزخ است 2⃣قیامت کبری همان قیامتی است که با آن دنیا تمام می‌شود ⭕️ترس و هول قیامت صغری مثل هول قیامت کبری است، با این فرق که در قیامت صغری هولش فردى است و در قیامت کبری هولش جمیع خلق را فرا مى‏گیرد. 📕تفسیر نمونه، ج‏۲۲، ص ۴۶۵٫ ✅روح انسان با قیامت صغری وارد عالم برزخ میگردد و عالم برزخ غیر از عالم قیامت است ◀️قرآن در این باره میگوید: و پس از زندگی دنیوی آنان، حیات برزخی است که تا قیامت ادامه دارد (مومنون آیه 100) 👌پس در واقع ما سه عالم داریم؛ دنیا‌، برزخ و آخرت 👈و عالم برزخ بین دو عالم دنیا و آخرت است و غیر از آنهاست ◀️یعنی روح انسان بعد از مرگ ابتدا در عالم برزخ در رنج یا نعمت خواهد بود سپس بار دیگر با برپایی قیامت کبری به بدن اصلی باز میگردد و صحنه شروع می‌شود. .
✅ثواب گریه بر امام حسین(ع) ✍امام (ع) فرمودند: هر مؤمنی که به خاطر شهادت امام حسین(ع) گریه کند تا اشکش بر گونه‌هایش جاری گردد، خداوند منان غرفه‌ای در بهشت به او دهد که مدت‌ها در آن ساکن گردد. و هر مؤمنی به خاطر آزاری که از دشمنان ما در دنیا به ما رسیده گریه کند تا اشکش بر گونه‌هایش جاری شود، خداوند متعال در بهشت به او جایگاه شایسته‌ای دهد و هر مؤمنی در راه ما اذیت و ازاری به او رسد پس بگرید تا اشکش بر گونه‌‌هایش جاری گردد، خداوند متعال آزار و ناراحتی را از او بگرداند و در روز قیامت از غضب و آتش دوزخ در امانش قرار دهد 📚کامل الزیارات/صفحه ۳۲۲ .
پس از روز قیامت آیا در جهان حیات جدیدی به وجود خواهد آمد و یا به کلی از بین خواهد رفت؟؟؟ از مجموع نشانه‌ها و شواهدی که در آیات قرآن برای قیامت بیان شده است، می‌توان چنین نتیجه گرفت که قیامت ادامه دنیا نیست؛ بلکه این جهان به کلی در هم کوبیده می‌شود؛ زیرا انفجارهای عظیم و زلزله‌های هولناک همه چیز را در هم می‌ریزد و سپس طرح تازه‌ای ریخته می‌شود و جهان نوینی بر ویرانه‌های این جهان برپا می‌شود و رستاخیز انسان‌ها در آن عالم جدید است. با این حال آنچه در برخی روایات آمده است، این است که پس از برچیده شدن این جهان و برپایی قیامت و استقرار بهشتیان در بهشت و جهنمیان در جهنم، خداوند دست به خلقت جدیدی در جهانی جدید می‌زند که با انسان‌های موجود و جهان کنونی متفاوت‌ است. .
🌷 🍃مردى به امام  کاظم (عليه السلام) شكايت كرد كه ده نفر افراد خانواده ام همه بيمارند. 🌱💕حضرت(عليه السلام) فرمود : آنان را با درمان كن ، زيرا هيچ چيزى سريع الاجابه تر و سودمندتر از نيست 📚 بحارالانوار ، ج 62 ، ص 265 .