🌨 باران غم
✍ بردیا محمدی
از غربت آیینهها آتش گرفتم
حتی نمانده چیزی از خاکستر من
ای کاش زائر،نه، کبوتر بودم امروز
تا لااقل یک سایبان میشد، پر من
حتی مجال گریهی کوتاه هم نیست
از بس نگهبان ریخته دور و بر من
هُل داد پیش چشمهایم مادرم را
آوار شد انگار دنیا بر سر من
یک لحظه داغ کوچه را احساس کردم
روی زمین افتاد وقتی مادر من
📌بخشی از شعر آقای محمدی
#شعر
#تخریب_بقیع
✍ باران قلم 🌧
https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
🌀 یک روز و دو واقعه
📝 مردم! مقابل روحانیت یا پشتیبان روحانیت؟
✍ علی مهدوی
1️⃣ واقعه اول. تشییع پرشکوه آیت الله سلیمانی
واقعه مهم اول تشییع آیت الله سلیمانی بود؛ تشییعی که نه فقط روحانیت بلکه اقشار گوناگون مردم حاضر شده بودند و بار دیگر در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شد که مردم همچنان پای دین و روحانیت ایستادهاند؛ و دلدادگی مردم به روحانیت خدوم همچنان پابرجاست.
2️⃣ واقعه دوم. حمله به طلبه ایستاده در ایستگاه اتوبوس
صبح امروز رانندهای با خودروی سواری خود به دو روحانی ایستاده در ایستگاه اتوبوس تعرض کرده و بعد از تصادف با چاقو نیز به یکی از روحانیون حملهور میشود و سپس به پلیس حمله کرده؛ ناگفته نماند وی با چاقو به خودش نیز آسیب میزند.
🔺 عدهای بسیار علاقه دارند با بزرگنمایی چنین حملاتی، روحانیت را فاقد وجهه اجتماعی نشان دهند و میگویند: روحانیتی که تا دیروز معتمد و محترم مردم بوده، کارش به جایی رسیده که مردم نه تنها از دین بریدهاند، بلکه به روحانیت هم حمله میکنند!
🔻 اینکه فردی بر اثر جنون یا حتی مسمومیت در اثر القائات رسانههای معاند و جنگ شناختی، به یک روحانی ایستاده در ایستگاه اتوبوس حمله ور شود عجیب نیست؛ بلکه تعجب اینجاست که این حوادث بگونهای انعکاس داده شود که گویا ضارب، نمایندهی اکثریت مردم است!!؟
♨️ در عصر رسانه، روایت صحیح هر ماجرایی بسیار مهم است؛ چرا که در جنگ روایتها،مخصوصا روایت اول، تأثیرات و تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت. از جمله: حس امنیت روحانیون و خانواده ایشان، حس جامعه به اینکه روحانیت در کشور امنیت دارد یا ندارد و....
پر واضح است که امنیت روانی از خود امنیت مهمتر است.
🔺 بیاندیشیم که دشمن در زمین رسانه دنبال القای کدام روایت و تزریق کدام حس در جامعه است و ما در پازل دشمن بازی نخوریم.
🔻 هرچند روحانیت همیشه مظلومترین قشر این جامعه بوده و هست؛ اما مسؤوولین هم مثل گذشته وظیفه دارند با هرگونه تعرضی مقابله کنند و میکنند انشاءالله.
#جامعه_امروز
#پایگاه_اجتماعی_روحانیت
✍ باران قلم 🌧
https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
〽️میرود از سینهات رنج تمام سالها
آن زمانی که میآید عشق بر بالین تو〽️
🔸عمامهی خونین
✍ سیده فرشته حسینی
در خیالم شد مجسم عالم شیرین تو
روزگار سادۀ تو، حجرۀ رنگین تو
چشم بستم تا هجوم اشک را مخفی کنم
چشم وا کردم بیاموزم کمی از دین تو
درد دین داری و عمری خون دل قوتت شده
داغها جاریست بر پیشانی پرچین تو
بیتعلق، بیریا، در خاک و خون افتادهای
سادگی، آزادگی، افتادگی آیین تو
با خودم میگویم از این دو چه چیزی برتر است؟
خونِ بر عمامه یا عمامهی خونین تو؟
میرود از سینهات رنج تمام سالها
آن زمانی که میآید عشق بر بالین تو
#شعر
#روحانیت
✍ باران قلم 🌧
https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
🔸زایمان تورم
✍ محمدجواد محمودی
یکی از فواید افزایش نرخ تورم و گرانیها،
حل بحران جمعیت و افزایش زاد و ولدهاست.
بنده روزانه افراد زیادی را میبینیم که زیر بار قیمتها زایمان میکنند!
#تلخند
#بحران_اقتصاد
#بحران_جمعیت
✍ باران قلم 🌧
https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
🔸پایان باز و القای آنارشیسم
✍ علیرضا محمدلو
از نگاه رسانه و دکترین بازنمایی، اتفاقاتی مثل #باغ_شازده و #ترور امروز[حجتالاسلام سلیمانی] اگر #زیگزاگ، روایت شوند و مدیریت صحنه و پساماجرا، شفاف و روشن نباشد، قصههای معلق با #پایان_باز تلقی میشوند که فقط #القای_آنارشیسم، پیام ناامنی و خوانش متکثر برای جامعه منتقل میکنند.
#حجتالاسلام_سلیمانی #امنیت
#جنگ_روایتها #جامعه_امروز
✍ باران قلم 🌧
https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
🔸مذهبیها اینگونهاند؟
✍ مجید ابطحی
🔹این بخش از حرفهای خواهر شهید الداغی(شهید غیرت) برایم جالب بود:
"بعضیا فکر میکنن فقط کسانی میتونن با غیرت باشن که یقهشون رو میبندن و شلوار پارچهای میپوشند و... در حالیکه حمیدرضا اینجوری نبود! "
سوال: این《#بعضیها》چه درصدی از جامعه هستند؟ شاید از نظر ایشان بسیاری از مذهبیها، چنین نگاه منفی ای به افراد《به ظاهر غیر مذهبی》دارندو گمان می کنند فقط افرادی که《یقهبسته و شلوار پارچه ای》هستند مولفه های اخلاقی و دینی را رعایت می کنند و بقیه کلا بی دین اند!
واقعا مذهبی ها این نگاه را به دیگران دارند؟ و امثال #شهیدغیرت را غیرمذهبی میدانند؟
🔹کلام ایشان یک مثال است (اصلا شاید مقصودشان چیز دیگری بوده)
اما اگر افراد زیادی چنین تصوری از مذهبیها داشته باشند، فاجعه است! (اساسا #تقسیم افراد جامعه به مذهبی و غیر مذهبی درست نیست و عموم مردم ایران مذهبیاند، البته با سطوح متفاوت)
🔹به عنوان کسی که حدود ۱۰ سال است در بین طلبه ها زندگی میکنم_ که تابلو و #نمادمذهبیها محسوب می شوند_ در اطراف خودم به این نگاهها برخورد نکردهام، یعنی ندیدهام(یا به ندرت دیدهام) طلبهای این نگرش منفی را به غیرمذهبیها داشته باشد!
🔹نکته این است که این نگاه از طرف افرادِ(ظاهرا)غیرمذهبی به مذهبیها و اصلا تقسیم بندی مردم به مذهبی و غیر مذهبی، یک #دوقطبی و #دودستگی ایجاد میکند که همان خواست #دشمن است!
در نتیجهی این نگاه، بخشی از جامعه به خود #القا میکند که《من مذهبی نیستم و با مذهبی ها فاصله دارم!》این افراد بتدریج خود را از جمعهای مذهبی و حتی مراسم و آئینهای دینی، جدا میکنند.
🔹شاید این روزها که بحث حجاب داغ شده، از بین بردن این دوقطبی ضرورت بیشتری بطلبد؛ البته تاکید بر اصول و #ارزشهایاسلامی و خصوصا #حجابوعفاف(و تفاوت محجبه و بدحجاب) نباید مورد غفلت واقع شود!
#دوقطبیهای_کاذب
#مذهبیهایِبهظاهرغیرمذهبی
✍ باران قلم 🌧
https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9