eitaa logo
بسیج علوم ریاضی
47 دنبال‌کننده
585 عکس
132 ویدیو
9 فایل
بسیج علوم ریاضی فردوسی مشهد
مشاهده در ایتا
دانلود
بسیج علوم ریاضی
#گام_دوم (۲۵) 💠 یک) علم و پژوهش ۱) علم و پژوهش: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. ر
(۲۶) امّا آن‌چه من می‌خواهم بگویم این است که این راه طی‌شده، با همه‌ی اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. باید از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم. ما از این مرحله هنوز بسیار عقبیم؛ ما از صفر شروع کرده‌ایم. عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجارها در هنگامی که مسابقه‌ی علمی دنیا تازه شروع شده بود، ضربه‌ی سختی بر ما وارد کرده و ما را از این کاروان شتابان، فرسنگ‌ها عقب نگه داشته بود. ما اکنون حرکت را ‌آغاز کرده و با شتاب پیش می‌رویم ولی این شتاب باید سال‌ها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقب‌افتادگی جبران شود. اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی در این‌باره تذکّر و هشدار و فراخوان داده‌ام، ولی اینک مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما به‌شدّت بیمناک است ناکام سازید.
بسیج علوم ریاضی
#گام_دوم (۲۶) امّا آن‌چه من می‌خواهم بگویم این است که این راه طی‌شده، با همه‌ی اهمّیّتش فقط یک آغاز
(۲۷) 💠 دو) معنویّت و اخلاق ۲) معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در خود و در جامعه است، و اخلاق به معنی رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتمادبه‌نفس و دیگر خلقیّات نیکو است. معنویّت و اخلاق، جهت‌دهنده‌ی همه‌ی حرکت‌ها و فعّالیّت‌های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ بودن آن‌ها، محیط زندگی را حتّی با کمبودهای مادّی، بهشت می‌سازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، جهنّم می‌آفریند.
بسیج علوم ریاضی
#گام_دوم (۲۷) 💠 دو) معنویّت و اخلاق ۲) معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزش‌های معنوی
(۲۸) شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومت‌ها توفیق چندانی نخواهد یافت. اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمی‌آید، پس حکومت‌ها نمی‌توانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانون‌های ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.
بسیج علوم ریاضی
#گام_دوم (۲۸) شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ ای
(۲۹) ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی دراین‌باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد. و این البتّه به معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. در دوره‌ی پیش‌ِرو باید دراین‌باره‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت جامعی تنظیم و اجرا شود؛ ان‌شاء‌الله.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ 🔻در زیارت عاشورا، شما به امام حسین (ع) عرض میکنید: 🏷یا اَبا عَبدِ اللهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکُم اِلىٰ یَومِ القِیامَة ❓«اِلىٰ یَومِ القِیامَة» یعنی چه؟ ✅یعنی این کارزار میان جبهه‌ حسینی و جبهه‌ یزیدی تمام‌نشدنی است 📌این جبهه‌ حسینی است که در مقابله‌ با ظلم فعالیت میکند و جهاد میکند ⛔️نقطه‌ مقابلش هم جبهه‌ جُور است، جبهه‌ ظلم است، ❌جبهه‌ شکستن عهد الهی است 👈امروز شما در دنیا این را می‌بینید، 🔹قبل از دوران امام حسین (ع) هم این دوجبهه‌ای وجود داشت، 🔸در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، 🔹تا آخر هم وجود خواهد داشت. 🔸در همه‌ اینها ✅«اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ ❎«حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم‌»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما میجنگد، میجنگم. ♨️این جنگ اَشکال مختلفی دارد: 🔸در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، 🔹در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر 🔸در دوران تبلیغات به وسیله‌ شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور 🔹در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور 🔸در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، 🔹در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر 🔺در همه‌ احوال هست. 📍«حَربٌ‌ لِمَن‌ حارَبَکُم» نباید فراموش بشود. 🔰«حَربٌ‌ لِمَن‌ حارَبَکُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ 🏷به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است 🔍بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. ✅اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همت کردیم، 👌زندگی معنا پیدا میکند، هدف پیدا میکند ❌پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد ⭕️مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند 🔅هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است 👈راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم 🌿جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ✨ان‌شاءالله شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت ☝️از این فرصت استفاده کنید 💻برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید؛ 🔻برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ 🔻برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، 🔻قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. ✏️یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. 🔻فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. 🔸اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، 🔹یک وقت در کلاس درس 🔸یک وقت داخل محیط دانشگاه 🔹یک وقت در محیط اجتماعی 🔸یک وقت در محیط سیاسی 🔹یک وقت در راه کربلا 🔸یک وقت در راه فلسطین است، 🔹یک وقت شعار برای اهداف عالیه‌ی اسلامی است. ✊انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. 🔺عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. 🔗ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. ✔️انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد. 💪میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. 👈میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است 🌿ان‌شاءالله که موفق و مؤید باشید
«لبخند انسان‌ها زیباست... و چه زیباتر آن که تو دلیل آن طرح لبخند باشی...». پویش بزرگ مهر تحصیلی جمع‌آوری کمک مالی جهت اهداء بسته‌های لوازم تحریر برای دانش آموزان کم بضاعت روستاهای محروم اطراف مشهد شماره کارت:
6063 7311 2692 7947
رضا رضائی ( با زدن روی شماره کارت کپی می‌شود ) 🆔 @veterinary_medicine_FUM 🆔 @jahad_e_hashie 🆔 @basfum
۱۰۰ روز از عروج شهیدان پرواز اردیبهشت گذشت... یاد شهدای والامقام و گرانقدر خدمت گرامی باد 🇮🇷 @Bas_Math
بسیج علوم ریاضی
#گام_دوم (۲۹) ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدّ معنوی
(۳۰) 💠 سه) اقتصاد ۳) اقتصاد: اقتصاد یک نقطه‌ی کلیدیِ تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادّیّات و معنویّات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد البتّه هدف جامعه‌ی اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف‌ها رسید. تأکید بر تقویت اقتصاد مستقلّ کشور که مبتنی‌ بر تولید انبوه و باکیفیّت، و توزیع عدالت‌محور، و مصرف به‌اندازه و بی‌اسراف، و مناسبات مدیریّتی خردمندانه است و در سال‌های اخیر از سوی اینجانب بارها تکرار و بر آن تأکید شده، به‌خاطر همین تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد. انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی‌اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریّتی است.
بسیج علوم ریاضی
#گام_دوم (۳۰) 💠 سه) اقتصاد ۳) اقتصاد: اقتصاد یک نقطه‌ی کلیدیِ تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه‌ی ق
(۳۱) مهم‌ترین عیوب، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه‌ی وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی، استفاده‌ی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن، و سرانجام عدم ثبات سیاست‌های اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویّت‌ها و وجود هزینه‌های زائد و حتّی مسرفانه در بخش‌هایی از دستگاه‌های حکومتی است. نتیجه‌ی این‌ها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوان‌ها، فقر درآمدی در طبقه‌ی ضعیف و امثال آن است. راه‌حلّ این مشکلات، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید برنامه‌های اجرائی برای همه‌ی بخش‌های آن تهیّه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولت‌ها پیگیری و اقدام شود. درون‌زایی اقتصاد کشور، مولّد شدن و دانش‌بنیان شدن آن، مردمی کردن اقتصاد و تصدّی‌گری نکردن دولت، برون‌گرایی با استفاده از ظرفیّت‌هایی که قبلاً به آن اشاره شد، بخش‌های مهمّ این راه‌حل‌ها است. بی‌گمان یک مجموعه‌ی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت خواهند توانست به این مقاصد برسند. دوران پیشِ‌رو باید میدان فعّالیّت چنین مجموعه‌ای باشد.
بسیج علوم ریاضی
#گام_دوم (۳۱) مهم‌ترین عیوب، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه‌ی وظای
(۳۲) جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه‌ی راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ی گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت‌زدگان داخلی صادر می‌شود، امّا منشأ آن، کانون‌های فکر و توطئه‌ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومی داخلی القاء می‌شود.
📎 امام حسن مجتبی (علیه السلام) می‌فرمایند: عَلِّمِ النّاسَ ، و تَعَلَّمْ عِلمَ غَيرِكَ ، فتَكونَ قَد أتقَنتَ عِلمَكَ ، و عَلِمتَ ما لَم تَعلَمْ: دانش خود را به ديگران بياموزان و دانش ديگران را بياموز؛ زيرا با اين كار هم دانش خودت را محكم و استوار كرده اى و هم آنچه را نمى دانسته اى آموخته اى. (كشف الغمّة : ۲/۱۹۷)                 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🏴 @bas_math