• نَاصِرُنَا وَ مُحِبُّنَا يَنْتَظِرُ اَلرَّحْمَةَ
ياران و دوستان ما در انتظار رحمت الهى هستند،
• وَ عَدُوُّنَا وَ مُبْغِضُنَا يَنْتَظِرُ اَلسَّطْوَةَ
و دشمنان و كينهتوزان ما در انتظار كيفر خداوند به سر مىبرند.
📚 نهجالبلاغه؛ خ ۱۰۹
@darolketabb
✦ اَلسّلامُ عَلَی الحُسَین وَ عَلَی عَلي بنِ الحُسَین
✦ وَ عَلَی اَولادِ الحُسَین وَ عَلَی اَصحابِ الحُسَین
• ما هم از مستانِ این میْ بودهایم
• عاشقانِ درگه وی بودهایم
• نافِ ما بر مِهْرِ او بُبْریدهاند
• عشقِ او در جانِ ما کاریدهاند
- میلاد نور مبارک 🌷✨
@darolketabb
❖ وَ كانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلامُ لِأهْلِ الثُّغُورِ:
• اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ
خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست
• وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ
و به عزّتت مرزهای مسلمانان را استوار ساز
• وَ أيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ
و به نیرویت نگهبانان مرزها را توانایی بخش
• وَ أسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ
و عطایای آنان را به توانگریات کامل و سرشار کن.
📚 صحیفه کامله سجّادیه
@darolketabb
سیّد محمّد سرور واعظ بهسودیسخنرانی.mp3
زمان:
حجم:
4.5M
شهید آیةالله واعظ بهسودی؛ از علمای کابل و شاگرد آقای حکیم و آقای خویی بوده که مهمترین تقریرِ درس خارج اصول مرحوم خویی به قلم ایشان و با نام «مصباح الاصول» نوشته شده است.
این سخنان که [احتمالاً] در روز عاشوراء بیان شده و از ضبط آن حدود نیمقرن میگذرد، لکن هنوز هم حاوی نکات ناب و شنیدنیست.
عمدهی فعالیّت ایشان پس از نجف، در برابر طرفداران کمونیسم در افغانستان بود که دست آخر هم توسّط همین جماعت ناپدید گردید و به شهادت رسید.
«چرا حق نمیشنوی؟ چرا به حق و حقیقت عمل نمینمایی؟ چرا سست و افسردهای؟ غلط میکنید که سست و افسردهاید و میگویید یا امام زمان به فریاد ما برس»
1.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«ولی آموزشهایی که قرآن به ما داده، میگوید هنگامی که یک مبارزه مسالمتآمیز به موفقیت نمیرسد، پس شما موظف هستید یک مبـارزه مسلـحانه انجام دهید: جـهاد».
❓هل يجب على المواطن الايراني و غيره الحضور في التظاهرات التي تدعو اليها الجمهورية بشكل رسمي؟
✍ التبريزي: يجب الحضور اذا كان في تركه تضعيف للنظام، والله العالم.
📚 صراط النجاة في أجوبة الإستفتائات؛ ج ۲ ص ۵۵۹
#استفتائات
@darolketabb
پروردگارا!
این سرانجام مطلوب همه بندگان صالح خود را،
به حق محمّد و آل محمّد هرچه زودتر برسان..
از جهان دو بانگ میآید به ضِد
تا کدامین را تو باشی مُسْتَعِد
آن یکی بانگشْ نُشورِ اَتقیا
وان یکی بانگشْ فریبِ اَشقیا
این پذیرفتی بماندی زان دِگَر
که مُحِبْ از ضدِّ محبوب است کَر
در جهان هر چیزْ چیزی میکَشَد
کفرْ کافر را و مُرشِد را رَشَد
آن یکی چون نیست با اخیارْ یار
لاجرم شد پَهلویِ فُجّارْ جار
گر تو نَشْناسی کسی را از ظَلام
بِنْگَر او را کوش سازیدهست امام
#مولانا
❖ پاسخ آیةالله سیّد موسی #شبیری زنجانی به پرسش برخی از طلّاب دربارهی تبلیغ
⁉️ پرسش: یکی از مسائلی که ذهن طلبهها گاهی درگیر آن میشود این است که آیا در ایام ماه رمضان تبلیغ برویم یا مشغول مطالعه و درس باشیم؟
✍ پاسخ: موارد مختلف است، نمیشود بهطور کلی برای همه اشخاص یکجور گفت. گاهی کسی در درس استعداد خیلی ممتازی دارد، ولی بیان تبلیغی چندانی ندارد، اثر تبلیغیاش قابل توجه نیست، امّا تأثیر علمی و تحقیقی ویژهای دارد. این فرد باید کمتر مسافرت برود و ممحّض در درس باشد.
• گاهی برعکس است، شخص بیان خوبی دارد، صدای خوبی دارد، قدرت بحث و اقناع دارد و میتواند به هدایت و تبلیغ دین بپردازد ولی درس و بحثش چندان قوی نیست. مسلّم است که وظیفه او امر مهم تبلیغ است که جایگاه بالایی است.
• گاهی اشخاص حد وسط هستند. مناسب است ایشان بین تبلیغ و درس جمع کنند. کتابهایشان را با خود ببرند و مطالعه داشته باشند و اگر بتوانند جلسه علمی برگزار کنند یا مباحثهای داشته باشند که مطالب درسی از ذهنشان نرود، بسیار مطلوب است.
• آقا میرزا محمود انواری (پدر آشیخ یحیی انواری رحمة الله علیهما) از علمای همدان، و خیلی ملا و محترم و مورد قبول همگان بود. ایشان اطلاع پیدا میکند که در یکی از دهات اطراف همدان، شخصی مبلّغ بهاییت پیدا شده و مردم را گمراه میکند. ایشان با آن جلالت شأن میگوید من اینجا بمانم برای چه؟ و تمام شؤون خودش را رها میکند و به آن روستا میرود و در همانجا هم از دنیا میرود ولی آن منطقه را از آن تبلیغات بهاییها صاف میکند و آن ضلالت و اثر تلاشهای آنان را از بین میبرد.
• گاهی شرایط به گونهای است که یک عالم با چنان موقعیتی احساس میکند دین مردم در خطر است و وظیفه او هدایت و تبلیغ است و این اثرگذاری را باید بر امور دیگر مقدم کند. البته این کار سختی است و فداکاری لازم دارد و بسیاری حاضر نیستند چنین کاری انجام دهند.
• مهم این است که کار با قصد قربت و خلوص همراه باشد تا هم نتایج دنیوی و هم نتایج اخروی مترتب گردد.
@darolketabb