eitaa logo
بسیج اساتید،طلاب و روحانیون خراسان رضوی
1.9هزار دنبال‌کننده
22.5هزار عکس
7.1هزار ویدیو
548 فایل
🔹بسیج لشکر #مخلص خداست 🔹 ارتباط با ما: @mreza1403
مشاهده در ایتا
دانلود
«إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً» «خداوند آسمانها و زمین را نگاه می‌دارد تا از نظام خود منحرف نشوند و هرگاه منحرف گردند، کسی جز او نمی‌تواند آنها را نگاه دارد، او بردبار و غفور است!» (سوره فاطر آیه 41 .) 🔸@BasijAsatidKh
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب در دیدار اخیر: ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بِه‌روز باشیم. ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ 🔸@BasijAsatidKh
1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥به ما نگفتند درس بخوان، به ما گفتند صاحب نظر باش! 🎥 آیت الله جوادی_آملی : آنچه که در روایات ما هست که از قرآن گرفته شده است نظریه پردازی است ، هم در علوم انسانی و نقلی هم در علوم تجربی و هم در علوم تجریدی. به ما نگفتند درس بخوان، به ما گفتند صاحب نظر باش! این مقبوله عمر بن حنظله که معروف است در آن به ما فرمودند: «وَ نَظَرَ فِی حَلالِنا وَ حَرامِنا»، این نظر نگاه چشم نیست، این نظریه پردازی است؛ آنکه نظریه پرداز است مشمول مقبوله عمر بن حنظله و یا مشهوره ابی خدیجه و یا سایر روایات است. 🔸@BasijAsatidKh
بیانیه وزارت اطلاعات پیرامون حوادث در مدارس/ ماده سمی در کار نبود اما عوامل دیگر شناسایی شدند 🔹در موارد متعددی وجود یک عاملِ بودار در محیط یا اطراف آن موجب ایجاد هراس شده است. از جمله مصادیقِ کشف‌شده که موجب گزارش به اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس و حتی انتقال به درمانگاه شده عبارتند از: پرکردن گاز خودرو با روش‌های دستی و غیراستاندارد، قطع و وصل گاز شهری و نشتی مقداری گاز در محیط، آتش‌زدن ضایعات در زمین کنار مدرسه و انتشار دود در حیاط آن، استفاده از حشره‌کش، پارک‌نمودن تانکر حامل ته‌ماندۀ نفتا کنار یکی از دبیرستان‌ها و بازگذاشتن دریچه‌های روی تانکر برای متراکم‌نشدن گاز آن و مواردی دیگر از این قبیل. 🔹از نکات بسیار مهم این‌که در بیشتر موارد، ادعای بدحالی مختص دانش‌آموزان بوده و نمونه‌های بسیار انگشت‌شماری از اعلام مسمومیت در کادر آموزشی یا عوامل خدماتی مدارس گزارش شده است. 🔹«تمارض» یکی از عواملِ اثبات‌شده به تعداد قابل‌توجه بوده است. در بررسی انگیزه‌های تمارض، ۳ انگیزۀ بازیگوشی، فرار از درس و امتحان، و در موارد اندکی ایجاد التهاب و اغتشاش دخیل بوده است. 🔹نقش عاملِ‌ هراسِ جمعی در بسیاری از حوادث مدارس انکارناپذیر است. متن کامل بیانیه وزارت اطلاعات را اینجا بخوانید 🔸@BasijAsatidKh
📸 چه افرادی می‌توانند با ۱۲۳ یا اورژانس اجتماعی تماس بگیرند؟ 🔸@BasijAsatidKh
🌀 تاریخچه‌ی تخریب حرم بقیع 📝 ظلم و جسارت وهابیت به آستان مقدس آل‌الله صلوات الله علیهم اجمعین 🔸 وهابیان دو بار، ابتدا در ۱۲۲۰ق و سرانجام در ۱۳۴۴ق با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان مدینه، مبنی بر ممنوعیت اجماعیِ ساختن بنا بر روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند. 1⃣ در سال ۱۲۲۰ق، وهابیان پس از یک سال و نیم محاصره و در نتیجه شیوع قحطی در مدینه، شهر را به دست گرفتند. بنابر منابع موجود، سعود بن عبدالعزیز، پس از تسلیم شدن مدینه، همه اموال موجود در خزانه‌های حرم نبوی را توقیف کرد و همچنین دستور ویران کردن همه بناها و گنبدهای مدینه و از جمله قبرستان بقیع را صادر کرد. بر همین اساس، بارگاه چهار امام شیعه و همچنین گنبد منسوب به حضرت فاطمه(س) که بیت الاحزان خوانده می‌شد، در حمله نخست وهابیان در سال ۱۲۲۰ق از میان رفت، و یا دچار خسارت جدی شد. ♨️ پس از این رخداد، دولت عثمانی، لشکری را برای تصرف مدینه و بازپس‌گیری آن از وهابیان فرستاد و در ذی‌الحجة ۱۲۲۷ق، حکومت بر مدینه را پس گرفت. بر همین اساس، محمود دوم، سی‌امین سلطان عثمانی، در سال ۱۲۳۴ق دستور بازسازی بارگاه‌ها را صادر کرد. 2⃣ وهابیان بار دیگر در صفر ۱۳۴۴ق به مدینه حمله کردند. در این حمله، خسارت‌هایی به حرم نبوی و اماکن مذهبی وارد شد. هفت ماه بعد، در رمضان ۱۳۴۴ق، شیخ عبدالله بن بُلَیهد (۱۲۸۴-۱۳۵۹ق) که از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۵ق، قاضی القضات مکه بود، وارد مدینه شد و با استفتائی از مفتیان مدینه، حکم تخریب قبور را دریافت کرد. بدین ترتیب در ۸ شوال ۱۳۴۴ق، بقعه‌های بقیع تخریب شد. بر اساس اسناد موجود، پس از تخریب، ملک عبدالعزیز، پادشاه عربستان، در نامه‌ای به تاریخ ۱۲ شوال ۱۳۴۴ق خطاب به عبدالله بن بلیهد، اقدامات وی در این باره را تحسین کرد. 🌐 ویکی شیعه 🔸@BasijAsatidKh