اکسیر کن مرا به عیار نگاه خود
چون طاق صحن کهنه، مطلا شود دلم
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ حُجَّتَهُ عَلَى عِبَادِهِ
#سلام_آقا
📸 امیر حسامی نژاد
✅✅ مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان جغتای به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.
#جغتای
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
تهیه و توزیع بسته های معیشتی به ارزش 4 میلیون تومان بین نیازمندان محله توسط خیرین پایگاه عترت در سالروز شهادت امام مهربانیها امام رضا (علیه السلام ).
#پایگاه_عترت
#طرح_محرومیت_زدایی
#حوزه_۲_کوثر
#ناحیه_ابوذر
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
برگزاری یادواره سردار شهید مهدی میرزایی، مؤسس تخریب خراسان با حضور بیش از 200 نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی...
مجتمع زینبیه،
#پایگاه_شهید_عامل_برادران #پایگاه_زینبیه
#حوزه_۸_کوثر
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
«عَفَا اللَّهُ عَنكَ لِمَ أَذِنتَ لَهُمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَتَعْلَمَ الْكَاذِبِينَ»
خداوند تو را بخشید. چرا پیش از آن که راستگویان براى تو آشکار شوند و دروغگویان را بشناسى، به آنها اجازه دادى؟!
(خوب بود صبر مى کردى، تا هر دو گروه خود را نشان دهند.)
(سوره مبارکه توبه/ آیه ۴۳)
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
❇ تفســــــیر ❇
سعى کن منافقان را بشناسى
از آیات فوق استفاده مى شود که گروهى از منافقان نزد پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمدند و پس از بیان عذرهاى گوناگون و حتى سوگند خوردن، اجازه خواستند که آنها را از شرکت در میدان تبوک معذور دارد، و پیامبر به این عده اجازه داد.
خداوند در، آیه مورد بحث پیامبرش را مورد عتاب قرار مى دهد و مى فرماید: خداوند تو را بخشید; چرا به آنها اجازه دادى که از شرکت در میدان جهاد خوددارى کنند؟!(عَفَا اللّهُ عَنْکَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ).
چرا نگذاشتى آنها که راست مى گویند از آنها که دروغ مى گویند شناخته شوند؟ و به ماهیت آنها پى برى؟ (حَتّى یَتَبَیَّنَ لَکَ الَّذینَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْکاذِبینَ).
در این که عتاب و سرزنش فوق که توأم با اعلام عفو پروردگار است دلیل بر آن است که اجازه پیامبر(صلى الله علیه وآله) کار خلافى بوده، یا تنها ترک اولى، و یا هیچ کدام، در میان مفسران گفتگو است.
🌼🌼🌼
انصاف این است که در این آیه ـ حتى در ظاهر آن ـ هیچ گونه دلیلى بر صدور گناهى از پیامبر(صلى الله علیه وآله)وجود ندارد; زیرا همه قرائن نشان مى دهد چه پیامبر(صلى الله علیه وآله) به آنها اجازه مى داد و چه اجازه نمى داد، این گروه منافق در میدان تبوک شرکت نمى کردند، و به فرض که شرکت مى کردند نه تنها گرهى از کار مسلمانان نمى گشودند که مشکلى بر مشکلات مى افزودند، چنان که در چند آیه بعد آمده که خداوند از انبعاث آنها به سمت میدان جهاد کراهت داشت و به دلیل این که اگر شرکت مى کردند موجب تخریب بودند.
بنابراین، هیچ گونه مصلحتى از مسلمانان با اذن پیامبر(صلى الله علیه وآله) فوت نشد، تنها چیزى که در این میان وجود داشت این بود که اگر پیامبر(صلى الله علیه وآله) به آنها اجازه نمى داد، مشت آنها زودتر باز مى شد و مردم به ماهیتشان زودتر آشنا مى شدند.
ولى این موضوع، چنان نبود که از دست رفتن آن موجب ارتکاب گناهى باشد، شاید فقط بتوان نام ترک اولى بر آن گذارد، به این معنى که اذن دادن پیامبر(صلى الله علیه وآله) در آن شرایط و در برابر سوگندها و اصرارهاى منافقین، هر چند کار بدى نبود اما ترک اذن از آن بهتر بود تا این گروه زودتر شناخته شوند.
این احتمال نیز در تفسیر آیه وجود دارد که عتاب و خطاب مزبور جنبه کنائى داشته و حتى ترک اولى نیز در کار نباشد، بلکه منظور بیان روح منافقگرى منافقان با یک بیان لطیف و کنایه آمیز بوده است.
این موضوع را با ذکر مثالى مى توان روشن ساخت; فرض کنید، ستمگرى مى خواهد به صورت فرزند شما سیلى بزند، یکى از دوستانتان دست او را مى گیرد، شما نه تنها از این کار ناراحت نمى شوید که خوشحال نیز خواهید شد.
اما براى اثبات زشتى باطن طرف، به صورت عتاب آمیز به دوستتان مى گوئید: چرا نگذاشتى سیلى بزند تا همه مردم این سنگدل منافق را بشناسند ؟!
و هدفتان از این بیان، تنها اثبات سنگدلى و نفاق اوست که در لباس عتاب و سرزنش دوست مدافع ظاهر شده است!
مطلب دیگرى که در تفسیر آیه باید مورد توجه واقع شود این است که مگر پیامبر(صلى الله علیه وآله)منافقان را نمى شناخت که خداوند مى گوید: مى خواستى به آنها اذن ندهى تا وضع آنها بر تو روشن گردد.
پاسخ این سؤال این است که
اوّلاً ـ پیامبر(صلى الله علیه وآله)از طریق علم عادى به وضع این گروه آشنائى نداشت و علم غیب براى قضاوت درباره موضوعات کافى نیست، بلکه باید از طریق مدارک عادى وضع آنها روشن گردد.
و ثانیاً ـ هدف تنها این نبوده که پیامبر(صلى الله علیه وآله) بداند بلکه ممکن است هدف این بوده که همه مسلمانان آگاه شوند، هر چند روى سخن به پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۴۳ سوره مبارکه توبه)
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
هر دل زخمی دخیل پنجره فولاد توست
چون کبوتر در میان لانه درمان میشود
السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصِّدِّیقُ الشَّهِیدُ
#سلام_آقا
📸 هدی برزگر
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
گزارش تصویری از دیدار فرمانده سپاه خوشاب و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه به همراه فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) با فرمانده کلانتری مرکزی شهر سلطان اباد به مناسبت هفته نیروی انتظامی و عرض تبریک و خسته نباشید به پرسنل ناجا بدلیل تلاشهای بی دریغ در جهت تامین امنیت و ارامش
#خوشاب
#هفته_نیروی_انتظامی
#بسیج
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
🔰 #گزارش_تصویری
🌷 به مناسبت هفته نیروی انتظامی
✅ گوشهای از فعالیتهای شکوفه های مهدوی در مهد کودک و پیش دبستانی یوسف زهرا(س) مسجد امام زمان"عج" توسط #پایگاه_خواهران_بقیهالله (حوزه۴ریحانهالنبی_ناحیهمقداد)
💠 در این کارگاه آموزشی بازی و نمایش کار چراغ راهنمایی توسط مربیان مهد برای شکوفه های مهدوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی آموزش داده شد
۹۹/۷/۲۸
#تربیت_دینی_فرزند
#آتش_به_اختیار
#حوزه۴ریحانهالنبی_ناحیهمقداد
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
نامگذاری 103 کلاس به نام شهدای ناجا در مدارس نیشابور+ تصاویر
طی مراسمی 103 کلاس در 10 مدرسه شهرستان نیشابور به نام شهدای ناجا نامگذاری شد.
ادامه خبر در 👇
https://dnws.ir/422560
#چهلمین_سالگرد_دفاع_مقدس
#کنگره_ملی_بزرگداشت_هجده_هزار_شهید_استان_خراسان_رضوی
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
گزارش تصویری از دیدار رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب و مسئول بسیج مهندسین باجناب سرگرد ذوالفقاری فرمانده سپاه ناحیه خوشاب
در این دیدار که در تاریخ ۹۹.۰۷.۳۰ صورت گرفت وحدت و همگرایی بیشتر در امورات جهت محرومت زدایی و اشتغال زایی در سطح شهرستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
روابط عمومی سپاه خوشاب
#خوشاب
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi