eitaa logo
عاشقان ولایت کچوییه
280 دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
10.4هزار ویدیو
527 فایل
امام خامنه ای: در جنگ نرم و جنگ روانی که جنگ روانی یکی از بخشهای جنگ نرم است- هدف دشمن این است که محاسبات طرف مقابل را عوض کند؛ در جنگ نرم، هدف آن چیزی است که در دل شماست، درذهن شماست، در مغز شماست؛ یعنی اراده‌ی شما. 1391/05/16
مشاهده در ایتا
دانلود
آموزش وضو واقامه نماز مدرسه زکریا رازی🌹 باحضورحاج آقا اکبری امام جماعت محترم مسجد حضرت ابوالفضل کچوئیه پایگاه مقاومت بسیج کچویبه
هدایت شده از ثامن لنجان
🔴 اعلام اسامی برندگان از وبینار استاد بازیاد در تاریخ  ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ 1.آقای میعاد رهیولی 2.خانم زهرا شمسی 3.خانم فاطمه جعفری 🔹 با تشکر از تمامی اعضای کانال ثامن لنجان و شرکت کنندگان در پاسخ صحیح به ترتیب ازچپ به راست گزینه های ۱۳۴۲ می باشد. تعداد شرکت کنندگان در مسابقه ۷۶ نفر 🆔 http://eitaa.com/samen_lenjan 🆔 http://rubika.ir/samen_lenjan3
📌"خشاب اسلحه اسرائیل را پر نکن" 🌀هر خرید = یک فشنگ جنگی 🔻 تصاویر ترند شده در فضای مجازی عربی برای تحریم برندهای مطرح حامی رژیم صهیونیستی ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
بسمه تعالی 🇮🇷باید به صف تبیین🇮🇷 🇮🇷شمشیر به کف باشیم🇮🇷 🔊نشست پخش زنده تصویری هادیان سیاسی فعال کشوری 🌱با سخنرانی : استاد گرامی جناب آقای دکتر رضا صارمی متخصص مسائل بین الملل و آمریکا موضوع: سیاست دولت آمریکا در قبال جنگ غزه و بیداری ملت ها 🍃زمان: سه شنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۲۱ 🍃مکان: کانال تحلیل سیاسی ثامن https://rubika.ir/tahlil_samen ♦️معاونت سیاسی نمایندگی ولي فقيه در سازمان بسیج مستضعفین♦️ |
هدایت شده از اولین قرارگاه فرهنگی،هنری، اجتماعی وستادبرگزاری مراسمات ملی ومذهبی کچوییه لنجان
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 عکسی که خیلی زود در تاریخ فراموش شد! 🚨در انتشار این مطالب کوشا باشید 🇮🇷🌸🌸🌸🌸🇮🇷 ✍شورای راهبردی مردمی استان اصفهان https://eitaa.com/joinchat/4030661205Caba0093d5e
اً» - غیبت كردن، نوعى درّندگى است. «یأكل لحم اخیه میتاً» - غیبت، با تقوا سازگارى ندارد. «لایغتب... واتّقوا اللَّه» - تقوا، انسان را به سوى توبه سوق مى دهد. «واتّقوا اللَّه ان اللّه توّاب» - در اسلام بن بست وجود ندارد، با توبه مى توان گناه گذشته را جبران كرد. «لایغتب... ان اللَّه توّاب رحیم» - عذرپذیرى خداوند، همراه با رحمت است. «توّاب رحیم» - توبه پذیرى خداوند، جلوه اى از رحمت اوست. «توّاب رحیم» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ حجرات - ١٢ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمانها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمانها گناه است؛ و هرگز (در کار دیگران) تجسّس نکنید؛ و هیچ یک از شما دیگری را غیبت نکند، آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به یقین) همه شما از این امر کراهت دارید؛ تقوای الهی پیشه کنید که خداوند توبه‌پذیر و مهربان است! ************** نکته ها: در ادامه آیه قبل، این آیه نیز به عواملى چون سوءظن، تجسّس و غیبت، كه صلح و صفا و اخوّت میان مؤمنان را به هم مى زند اشاره مى كند. در قرآن، به حسن ظن سفارش شده و از گمان بد نسبت به دیگران نهى گردیده است. در سوره ى نور مى خوانیم: «لولا اِذ سَمِعتُموه ظَنّ المؤمنونَ و المؤمنات باَنفسِهم خَیراً»(110) چرا در باره ى شنیده هاى خود نسبت به مردان و زنان با ایمان، حسن ظن ندارید؟ همان گونه كه آیه ى نهم این سوره، براى امنیّت و حفظ جان مردم، همه ى مسلمانان را مسئول مبارزه با یاغى و تجاوزگر دانست، این آیه نیز براى حفظ آبروى مردم؛ سوءظن، تجسّس و غیبت را حرام كرده است. امروزه حقوق دانان جهان، از حقوق بشر حرف مى زنند، ولى اسلام به مسائلى از قبیل تمسخر، تحقیر، تجسّس و غیبت توجّه دارد كه حقوق دانان از آن غافلند. هیچ گناهى مثل غیبت به درّندگى بى رحمانه تشبیه نشده است. آرى، حتّى حیوانات درنده هم نسبت به هم جنس خود تعرّض نمى كند. اقسام سوء ظن و بدگمانى سوء ظن اقسامى دارد كه بعضى پسندیده و برخى ناپسند است: 1. سوءظن به خدا، چنانكه در حدیث مى خوانیم: كسى كه از ترس خرج ومخارج زندگى ازدواج نمى كند، در حقیقت به خدا سوء ظن دارد؛ گویا خیال مى كند اگر تنها باشد خدا قادر است رزق او را بدهد، ولى اگر همسر داشته باشد، خدا قدرت ندارد. این سوءظن، مورد نهى است. 2. سوء ظن به مردم، كه در این آیه از آن نهى شده است. 3. سوء ظن به خود، كه مورد ستایش است. زیرا انسان نباید به خود حسن ظن داشته باشد و همه كارهاى خود را بى عیب بپندارد. حضرت على علیه السلام در برشمردن صفات متّقین در خطبه همام مى فرماید: یكى از كمالات افراد باتقوا آن است كه نسبت به خودشان سوء ظن دارند. آرى، افرادى كه خود را بى عیب مى دانند، در حقیقت نور علم و ایمانشان كم است و با نور كم، انسان چیزى نمى بیند. اگر شما با یك چراغ قوّه وارد سالنى بزرگ شوید، جز اشیاى بزرگ چیزى را نمى بینید، ولى اگر با نور قوى مانند پرژكتور وارد سالن شدید، حتّى اگر چوب كبریت یا سنجاقى در سالن باشد مى توانید آن را ببینید. افرادى كه نور ایمانشان كم است، جز گناهان بزرگ چیزى به نظرشان نمى آید و لذا گاهى مى گویند: ما كه كسى را نكشته ایم! از دیوار خانه اى كه بالا نرفته ایم! و گناه را تنها این قبیل كارها مى پندارند، امّا اگر نور ایمان زیاد باشد، ت ************** پیام ها: - ایمان، تعهّدآور است و باید از یك سرى افكار و اعمال دورى نماید. «یا ایّها الّذین آمنوا اجتنبوا...» (ایمان، با سوءظن و تجسّس و غیبت سازگار نیست.) - براى دورى از گناهان حتمى، باید از گناهان احتمالى اجتناب كنیم. (بنابراین از آنجایى كه برخى گمان ها گناه است، باید از بسیارى گمان ها، دورى كنیم.) «اجتنبوا كثیراً... انّ بعض الظن اثم» - در جامعه ى ایمانى، اصل بر اعتماد، كرامت و برائت انسان ها است. «انّ بعض الظن اثم» - براى جلوگیرى از غیبت باید زمینه هاى غیبت را مسدود كرد. (راه ورود به غیبت، اوّل سوء ظن و سپس پیگیرى و تجسّس است، لذا قرآن به همان ترتیب نهى كرده است.) «اجتنبوا كثیراً من الظن... لاتجسسوا ولا یغتب» - گناه، گرچه در ظاهر شیرین و دلنشین است، ولى در دید باطنى و ملكوتى، خباثت و تنفّرآور است. «یأكل لحم اخیه میتاً» (باطن غیبت، خوردن گوشت مرده است و درباره هیچ گناهى این نوع تعبیر بكار نرفته است.) - از شیوه هاى تبلیغ و تربیت، استفاده از مثال و تمثیل است. «أیحبّ احدكم...» - در شیوه نهى از منكر، از تعبیرات عاطفى استفاده كنیم. «لایغتب... أیحبّ احدكم ان یأكل لحم اخیه» - غیبت و بدگویى از دیگران حرام است، از هر سنّ و نژاد و مقامى كه باشد.«لایغتب...» («احدكم» شامل كوچك و بزرگ، مشهور و گمنام، عالم و جاهل، زن و مرد و... مى شود.) - مردم باایمان، برادر و هم خون یكدیگرند. «لحم اخیه» - همان گونه كه مرده قدرت دفاع از خود را ندارد، شخصى كه مورد غیبت قرار گرفته است، چون حاضر نیست، قدرت دفاع ندارد. «میت
هدایت شده از ثامن لنجان
🔰 حرف روز 💢 خط القای ناامیدی احزاب سیاسی را می‌توان بازیگران اصلی میدان انتخابات دانست که بیش از دیگر بازیگران در شکل‌گیری روندهای انتخاباتی نقش‌آفرین‌ هستند. در این میان، شاید مهم‌ترین رسالت احزاب و گروه‌های سیاسی آن است که افکار عمومی را به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات سوق دهند. نگاه امیدوارانه آنان به آینده کشور می‌تواند امید را در جامعه تقویت کند. پاسخ آنان به پرسش‌ها و ابهامات سیاسی می‌تواند اذهان جامعه را به سمت حقیقت امور و زحماتی که دولتمردان برای اصلاح و بهبود زندگی مردم کشیده‌اند، سوق دهد و اجازه ندهد بدخواهان و دشمنان این سرزمین میدان‌دار شده و از طریق رسانه‌هایی که متأسفانه فراگیر شده و به سادگی در اختیار همگان قرار گرفته است، با تحریف واقعیات و وارونه کردن حقیقت، گرد ناامیدی و یأس را بر اذهان جامعه بپاشند. در این میدان، جریان اصلاح‌طلب در عرصه کمک به رونق انتخابات و تقویت مشارکت، در طول هفته‌های اخیر نمره قبولی نمی‌گیرد. این جریان از دوگانه‌ای رنج می‌برد که حاصل آن تناقض در مواجهه با انتخابات است. از یک سو به دلایل متعدد، از جمله عملکرد و کارنامه ضعیف در دوران حاکمیت دولت مورد حمایت‌شان، نابسامانی تشکیلاتی، تضعیف پایگاه اجتماعی، اسیر شدن در دست جریان‌های استحاله شده رادیکال، نداشتن برنامه‌ای مشخص برای اداره امور و حل مشکلات کشور و... طیفی از اصلاح‌طلبان حضور در عرصه انتخابات را چندان مقرون به نتیجه نمی‌داند و خود را بازنده میدان می‌بیند (هرچند تلاش دارد تا این ناکامی را به گردن دیگران انداخته و با فرافکنی نظام و شورای نگهبان و... را متهم کنند)؛ لذا با قهر با انتخابات به شرکت در این آوردگاه تمایل ندارند. نکته تأسف‌برانگیز آنکه طیف قهری و تحریمی، نه تنها خود در انتخابات شرکت نمی‌کند، بلکه با القای یأس و ناامیدی تلاش دارد افکار عمومی را نیز به ترک انتخابات دعوت کند. این جریان نه تنها کمکی به گره‌گشایی اذهان جامعه نسبت به انتخابات نمی‌کند، بلکه خود به عاملی برای شیوع اتهامات و دروغ‌پردازی‌ها بدل شده است. کافی است مروری بر رسانه‌های در اختیار این جریان بیندازید تا ببینید روزانه چند پیام و نوشته از این جریان منتشر می‌شود تا از میل مردم به انتخابات بکاهد! حتی طیف اعتدالی از اردوگاه اصلاح‌طلبان که با عقلانیت سیاسی به استقبال انتخابات رفته‌اند نیز از طعن و اتهام این جریان مصون نمانده و تلاش شده است تا از انگیزه‌های آنان نیز کاسته شود. به هر حال انتخابات با مشارکت پرشور مردم برگزار خواهد شد و در این میان آنهایی که برخلاف منافع ملی برای سرد شدن انتخابات تلاش کرده‌اند، سرشان بی‌کلاه خواهد ماند. ✍️