eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
86.3هزار عکس
81.6هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️مبارزات سیاسی حضرت زهرا"سلام الله علیها " (در دفاع از امامت ) تا شهادت ۱ ◾️ اهل بیت علیهم السلام بعد سقیفه: ◾️گروهی دور علی علیه السلام را گرفتند و خواستند با او بیعت کنند. حضرت علی علیه السلام به آنان فرمود: "فردا صبح با سرهای تراشیده، همین جا حاضر شوید" اما چون صبح شد. از آن عدّه بجز سه نفر کسی حاضر نشد.(۱) ◾️از آن پس، علی"علیه السلام" شب هنگام. فاطمه "سلام الله علیها " را بر چهارپایی می نشاند و به در خانه های انصار می برد و از آنان می خواست تا وی را در باز پس گرفتن حقّش یاری دهند. فاطمه سلام الله علیها نیز آنان را به یاری علی علیه السلام می خواند. امّا انصار در پاسخ ایشان می گفتند: ای دختر پیامبر " صل الله علیه و آله " ما با ابوبکر بیعت کرده ایم و کار از کار گذشته است. اگر پسرعمویت ، برای به دست گرفتن زمام خلافت، بر ابوبکر پیشی گرفته بود، البتّه ما ابوبکر را نمی پذیرفتیم. ◾️ علی علیه السلام در پاسخ آنان فرمود: " اَفَكُنتُ اَترُكُ رَسوُلُ اللهِ صل الله علیه و آله و سلم مَيتاً فِى بَيتِه لَمْ أُجَهِّزهُ وَ اَخرُجُ اِلَى النّاسِ اُنازِعهُم فِي سُلطانِه؟" یعنی (انتظار داشتید) من جنازه ی پیامبر خدا "صل الله علیه و آله " را، بدون غسل و کفن در خانه اش رها میکردم و برای به دست گرفتن خلافت و جانشینی او با مردم درگیر می شدم؟! ✔️ فاطمه"سلام الله علیها " نیز اضافه کرد: " ابوالحسن آنچه را که شایسته بوده انجام داده است، ولی مردم کاری کرده اند که سال ها بعد، خدا به حسابشان خواهد رسید و باید جوابگوی آن باشند" (۲) ۱_ تاریخ یعقوبی،۱۲۶/۲ ؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۴/۲ . ۲_ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۲۸/۶ به نقل از صحیفه جوهری؛ الامامة والسیاسة ۱/۱۲ . 📕منبع : علامه سید مرتضی عسکری،کتاب سقیفه، ص ۱۰۹_۱۱۰ https://eitaa.com/Basir_MN
🌺پیامبر اکرم(صلي الله عليه و آله و سلم): ⬅️به دیگران دشنام ندهید؛ زیرا دشنام دادن بین شما و دیگران دشمنی ایجاد می کند. 👈 #الكافي : ج 2 ص 360 ح 3 https://eitaa.com/Basir_MN
#پرسش_و_پاسخ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ سؤال: برای درمان اذیت کردن بچه چه کنیم؟ 📝 جواب: آب زمزم با تربت مخلوط شود و به نیت آرام‌شدن به او بدهند. 🔶 مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره https://eitaa.com/Basir_MN
حضرت زهرا بعد از ظهور (عليه السلام) 👇 ✍ آیا حضرت؛فاطمه (سلام الله عليها) بعد از ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) رجعت خواهند کرد؟ پاسخ:👇 ✅حدیثی در منابع روایی وجود دارد که حکایت از رجعت حضرت زهرا (سلام الله عليها) بعد از ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) دارد. داستان رجعت آن حضرت در ضمن روایتی طولانی که در پرسش مفضل از امام صادق (عليه السلام) مطرح شده، آمده است: 🔴 مفضل می گوید از امام صادق (عليه السلام) پرسیدم: آقا، آیا پیامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) و على (عليه السلام) با قائم (عجل الله تعالي فرجه الشريف) خواهند بود؟ 🔶 فرمود: آرى، و الله پیامبر و على (عليهما السلام) ناگزیر می باید قدم روى زمین بگذارند.... اى مفضل! گویا مى بینم که ما ائمه آن موقع جلوی پیامبر جمع شده و به آن حضرت شکایت مى کنیم که امت بعد از وى چه به روز ما آوردند، و مى گوییم امت، ما را تکذیب کردند؛ بى اعتنایى، نفرین، لعنت و تهدید به قتل نمودند، حاکمان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آورده به پایتخت خود بردند و جمعى از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر سخت گریه می کند و می فرماید اى فرزندان من! هر چه به شما رسید بیشتر به جد شما رسید. 🔸آن گاه فاطمۀ زهرا (سلام الله عليها) مى آید و از ظلم هایی که در حق او همسرش شده و غصب فدک، ملک خود توسط آنها، و رفتن به میان مهاجرین و انصار و ایراد خطبه اش در خصوص غصب فدک، شکایت می کند. سپس نقل می کند که چگونه جمعى امیر المؤمنین (عليه السلام) را از خانه خود براى بیعت گرفتن در سقیفه بنى ساعده بردند،... .[۱] 🌸 بنابر این، طبق این روایت که مفضل از امام صادق (عليه السلام) نقل می کند، حضرت فاطمه (سلام الله عليها) نیز جزو رجعت کنندگان خواهند بود. ✍ پی نوشت: [۱]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۷، مؤسسة الوفاء، بیروت، ۱۴۰۹ق؛ دوانى، على، مهدى موعود، (ترجمه ج ۵۱، بحار الأنوار)، ص ۱۱۶۶- ۱۱۶۷، اسلامیه، تهران، چاپ بیست و هشتم، ۱۳۷۸ش،📚 🔴 «قَالَ الْمُفَضَّلُ یَا سَیِّدِی...ثُمَّ تَبْتَدِئُ فَاطِمَة(عليها السلام) وَ تَشْکُو مَا نَالَهَا مِنْ أَبِی بَکْرٍ وَ عُمَرَ وَ أَخْذِ فَدَکَ مِنْهَا وَ مَشْیِهَا إِلَیْهِ فِی مَجْمَعٍ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ خِطَابِهَا لَهُ فِی أَمْرِ فَدَکَ وَ مَا رَدَّ عَلَیْهَا مِنْ قَوْلِهِ إِنَّ الْأَنْبِیَاءَ لَا تُورَثُ وَ احْتِجَاجِهَا بِقَوْلِ زَکَرِیَّا وَ یَحْیَى ع وَ قِصَّةِ دَاوُدَ وَ سُلَیْمَانَ ع وَ قَوْلِ عُمَرَ هَاتِی صَحِیفَتَکِ الَّتِی ذَکَرْتِ أَنَّ أَبَاکِ کَتَبَهَا لَکِ وَ إِخْرَاجِهَا الصَّحِیفَةَ وَ أَخْذِهِ إِیَّاهَا مِنْهَا وَ نَشْرِهِ لَهَا عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ مِنْ قُرَیْشٍ وَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ سَائِرِ الْعَرَبِ وَ تَفْلِهِ فِیهَا وَ تَمْزِیقِهِ إِیَّاهَا وَ بُکَائِهَا وَ رُجُوعِهَا إِلَى قَبْرِ أَبِیهَا رَسُولِ اللَّهِ ص بَاکِیَةً حَزِینَةً تَمْشِی عَلَى الرَّمْضَاءِ قَدْ أَقْلَقَتْهَا وَ اسْتِغَاثَتِهَا بِاللَّهِ وَ بِأَبِیهَا رَسُولِ اللَّهِ (صلي الله عليه و آله و سلم) وَ تَمَثُّلِهَا بِقَوْلِ رُقَیْقَةَ بِنْتِ صَیْفِی ...». https://eitaa.com/Basir_MN
#توییت جالب یک کاربر #عرب: ▪️"اذا كانت يد الحارس الايراني تقذف الكرة من اول الملعب الى اخره فإلى أين اذن تصل صواريخهم" #يتسائل_مراقبون 🔺"وقتی برد پرتاب دست دروازه بان ایرانی از اول ورزشگاه تا آخر آن است، پس برد موشک هایشان تا کجاست؟" https://eitaa.com/Basir_MN
1. غیبت متجاهر به فسق (کسی که علنی و آشکار گناه می کند)، که در مورد همان گناهش به اتفاق فقها جایز است و اما نسبت به گناهان دیگرش که پنهان است، مورد اختلاف است. 2. موارد تظلّم شخص از کسی که در حق او ظلم کرده، که می تواند ظلم او را بیان کند. 3. موارد مشورت، مانند کسی که می خواهد دخترش را به کسی بدهد، و با شخصی در مورد آن فرد مشورت می کند که آن شخص می تواند عیب پسر را نقل کند. 4. در موارد خیرخواهی و نصیحت، مثل اینکه شخصی با کسی رفیق شود و انسان احتمال دهد که این رفاقت منجر به فساد آن شخص شود. در این صورت، چون رفیق او آدم بدی است، می توان در مقام نصیحت و خیرخواهی، عیب او را ذکر نمود. 5. کسی که می خواهد به دین ضرر بزند. 6. کسی که می خواهد به خودش ضرری بزند که لازم است او را حفظ نمود. 7. کسانی که نوشته های مسموم، منحرف کننده و باطل دارند. (منهاج الصالحین، ج 1، م 39 تقلید؛ استفتائات جدید، ص 209) https://eitaa.com/Basir_MN
دستمزد کار ویژه در اداره 💠سوال: اگر کارمندی در ساعات اداری کار ویژه ای انجام دهد و بابت آن کار حق الزحمه دریافت نماید، این پول از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ ✅جواب: اقدام به انجام کارهای شخصی در اثناء کار در محل کار، تابع مقررات و اجازه قانونی مسئول مربوطه است. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
عبور از آسمان وطن 💠سوال: فرودگاه شهر بیرجند بیرون ـ در حد ترخص ـ شهر است. گاهی اوقات مسافرین که قصد مسافرت هوایی دارند وقت نماز در آنجا نماز می خوانند و چون بعضی پروازها از روی شهر عبور می کند مسافری که می داند دوباره از روی وطنش در ارتفاع پایین عبور می کند وظیفه نماز او در فرودگاه چگونه است؟ ✅جواب: در فرض سؤال چون عبور از بالای شهر عبور از وطن صدق نمی کند نماز در فرودگاه شکسته است @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
💠سوال:اخیراً رایج شده است که برخی پسران و مردان ابرو برمی‌دارند؛ آیا این کار اشکال دارد؟ ✅پاسخ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده -عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای : ✅پاسخ:به‌طورکلی آرایش زنانه برای مردان و آرایش مردانه برای زنان حرام است. از نظر اسلام آن شخصیت و تشخص مردانه برای مردان باید حفظ شود و آن شخصیت زنانه هم برای زنان؛ همچنان‌که گفته‌اند لباس خاص خانم‌ها را بنابر احتیاط واجب آقایان نپوشند و لباس خاص مردان را زنان نپوشند مگر برای یک غرض عقلایی مثلاً  اجرای فیلم یا نمایش. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحقير و تقدیم گل به رئيس و وزرای دولت توسط نماینده سبزوار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی 🔻ببینید #فوق_العاده هست https://eitaa.com/Basir_MN
✍🤔 😓گزارشی از مانور تجمل در شمال تهران؛ نمک سرمایه‌داران تازه به دوران رسیده بر زخم مستضعفین؛ بعد از بستنی و دونات طلا، نوشیدنی با طلا و نقره هم رسید! ☝️اسراف علاوه بر این که از لحاظ دینی نامشروع و حرام است مذموم اخلاقی نیز به حساب می‌آید. ضد فرهنگی که امروزه سبک زندگی قسمتی از مردم بر اساس آن شکل گرفته است. خرید و استفاده از کالاهای لوکس و لاکچری برای چشم و هم چشمی و تبرج آفتی شده که این روزها زیاد به چشم می‌آید. اخیرا برای خودنمایی، سرمایه‌داران نوکیسه اقدام به تبلیغ خوراکی‌هایی از جنس طلا می‌کنند. واین یعنی فروپاشی کامل اخلاق در طبقه نوکیسگان سرمایه‌دار! 🔹اگر در برخی از خیابان‌های بالای شهرتهران قدم بزنید و از هایپرمارکت‌های آن از نزدیک دیدن کنید چیزهایی را خواهید دید که نه با منطق و نه اخلاق و نه دین سازگاری ندارند. کالاهایی که ساخته شده‌اند برای یک طبقه سرمایه‌دار تا بیش از همیشه تمایز آنان با عموم مردم جامعه را به رخ بکشند. محصولات و کالاهایی که در ویترین‌ها به عرضه گذاشته می‌شوند تا همه‌ی جامعه را تحریک به خرید کنند، اما واقعیت این است که تنها یک طبقه اشراف و سرمایه‌داران نوکیسه توانایی خرید آن را دارند. به عبارتی فروشندگان عرضه همگانی می‌کنند اما ارضای طبقاتی! 🔵 تمایز طبقات سرمایه‌دار، متوسط و فقیر جامعه در حوزه خوراکی‌ها قبل‌تر در رستوران‌ها نمود عینی داشت. رستوران‌هایی که احتمالا عموم مردم سالی یک بار هم گذرشان به آن‌ها نمی‌افتاد. اما امروز هایپرمارکت‌ها که محل گذر همه‌ی مردم هستند تبدیل شده است به یک عامل مهم در ایجاد حس ناامیدی و شکاف طبقاتی. هایپرمارکت‌های برند فروشی که امروز در ویترین‌های خود نوشیدنی‌هایی حاوی طلای خوراکی به فروش می‌رسانند. 🔹یک نوشیدنی صدوبیست هزار تومانی! 🔸 بله درست خواندید، طلای خوراکی! آنهم در نوشیدنی‌های یک لیتری. نوشیدنی‌هایی که هیچ خاصیتی جز چشم و هم چشمی و تبرج یا خودنمایی ندارند. سرمایه‌دار نوکیسه برای نشان دادن تمایز طبقاتی خود مشتری پروپاقرص این نوشیدنی‌ها می‌شود. اتفاقی که به تبعیض و حس نفرت در جامعه منجر خواهد شد. 🔶 البته متاسفانه نوشیدنی‌های حاوی طلای خوراکی تنها نمونه خوراکی‌های لاکچری نیستند. در همان خیابان‌های تهران دونات فروشی‌هایی دیده می‌شود که اقدام به تهیه و تولید دونات‌هایی با روکش طلای بیست‌و‌چهار عیار می‌کنند. دونات‌هایی که روکش بدون طعم طلا دارند قرار نیست طعم جدیدی به مخاطبان خود ارائه دهند! این دونات‌های طلا برای ایجاد حس تمایز طبقه سرمایه‌دار تهیه می‌شوند. باید گفت هزینه‌ای که بچه پولدارها برای خرید دونات 5 هزار تومنی به قیمت نجومی می‌کنند هزینه استوری‌های اینستاگرامی برای چشم و هم چشمی است.👇👇👇 https://eitaa.com/Basir_MN
👆👆👆 🔴 نوشیدنی و دونات طلایی نمونه‌های متاخری از جولان سرمایه‌داری در زیرپوست شهر تهران هستند. این جریان از سال 91 و با عرضه بستنی روکش طلا در برج میلاد شروع شد. بستنی‌هایی که روکش طلای خوراکی آن به گفته مسئولان رستوران برج میلاد از آلمان می‌آمد و مخصوص شهروندان درجه یک تهرانی بود. یک بستنی طلایی با قیمت نجومی برای ایجاد تمایز بین شهروندان تهرانی و ایجاد حس برتری میان سرمایه‌داران نوکیسه! آن هم در برجی که پولش را مردم داده بودند. اگر مسئولان همان سال رو به روی این نوع اشرافی‌گری‌هایی که مستقیما در جامعه اتفاق می‌افتد ایستاده بودند و اجازه جولان سرمایه‌داری در شهر را نمی‌دادند وضعیت امروز این گونه نبود. 🔹 البته لاکچری زیست کردن تنها در استفاده از خوراکی‌های طلا خلاصه نمی‌شود اما تا به امروز این خودنمایی‌های سرمایه‌داری تا این اندازه توی چشم نزده بود. خوراکی‌هایی که تا دیروز فرقی بین طبقه بالا و پایین نمی‌گذاشت! نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های قابل خرید از سوپرمارکت‌ها برای همه قیمت معقولی داشت و خرید آن‌ها نشان برازندگی و تمایز نبود. اما امروزه در این هایپرمارکت‌ها خرید نوشیدنی و خوراکی و ... نشان برازندگی شده است. اتفاقی که باید سال‌ها پیش جلوی آن گرفته می‌شد و نشد تا به این وضعیت رسید. 🔶🐂🍗 شاید خنده‌دار به نظر برسد اما امروز گوشت گوساله‌‌ای در تهران عرضه می‌شود به قیمت کیلویی یک میلیون تومان! گوساله که گوساله است و فرقی ندارد، برای همین فروشندگان آن ادعایشان سر مسئله دیگری است. آن‌ها می‌گویند ما برای گوساله‌ها موزیک پخش می‌کنیم و آن‌ها را ماساژ می‌دهیم تا گوشت نرم تری داشته باشند!😳😆 بله با همین استدلال به شدت مضحک سرمایه‌داران را هم تلکه می‌کنند. البته همه می‌دانند که ماساژ دادن گوساله و یک میلیون کیلویی پول دادن بابت آن خنده‌دار است. اما این برای تمایز بین طبقات اجتماعی لازم است! سرمایه‌داران نوکیسه باید به یک شکل تمایز خود با دیگران را به رخ بکشند و برای همین حتی اگر تلکه هم شوند اعتراض نمی‌کنند. 🔸به هر صورت زیست لاکچری و تمایز طبقاتی از خرید خانه و ماشین به بطن زندگی مردم رسوخ کرده است. دیگر بحث تمایز در همه‌ی ابعاد آن به چشم می‌آید و کم‌کم چیزی نمی‌ماند که به صورت مشترک بین طبقات ثروتمند و عامه مردم استفاده شود. این خطرناک است. به چند علت هم خطرناک است. یکی به آن علت که تمایز بین افراد جامعه هرچه بیشتر شود شکاف طبقاتی بیشتر می‌شود و شکاف طبقاتی هرچه بیشتر شود هزینه‌های اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت و نارضایتی عمومی کشور را فرا خواهد گرفت. بنابراین باید مسئولان نسبت به این معضل جدی که بدون شک آسیب‌های زیادی را به کشور و جامعه وارد می‌کند حساس باشند. حساس بودن نیز به معنای تلاش برای جلوگیری از فراگیری و دست اندازی سرمایه‌داری به مرزهایی از بازار است که تا دیروز بین فقیر و غنی فرقی نمی‌گذاشت. https://eitaa.com/Basir_MN