eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
86هزار عکس
81.3هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نیایش امام حسین عليه السلام در روز عرفه.pdf
741.3K
📚 نیایش امام حسین(عليه السلام) در روز عرفه ✍️ ماشاءالله رهبران‌ یزدی . https://eitaa.com/Basir_MN
نیایش های امام حسین عليه السلام در صحرای عرفات.pdf
1.33M
📚 نیایش امام حسین (عليه السلام) در صحرای عرفات ✍️ محمدتقی جعفری. https://eitaa.com/Basir_MN
سواد رسانه ای.pdf
5.75M
📚 سواد رسانه 2 💠 الفبای سواد رسانه ای به زبان ساده برای والدین ✍️ سید بشیر حسینی . https://eitaa.com/Basir_MN
‌یکبار به #علامه_طباطبایی گفتند: فلان کس از شما انتقاد کرده است. علامه فرمود :" من که رسوای جهانم! عیب من یکی دوتا نیست، خب این هم رویش!". https://eitaa.com/Basir_MN
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطره آیت‌الله خامنه‌ای از جلسه عزل منتظری 🔺بخشی از کتاب #روایت_رهبری . https://eitaa.com/Basir_MN
نماز شب‌خوان‌های غرب‌گرایی که به فکر صلاح ملت‌اند، نه به دنبال ضربه زدن به اسلام! هستند اشخاصی که #متدین هم‌ هستند، نمازخوان هم هستند، شاید نماز شب هم می‌خوانند، اما افکارشان این طوری پرورش یافته؛ یعنی، از بچگی به گوش اینها خوانده‌اند که این کشورهای ضعیف بدون وابستگی یا به این طرف یا به آن طرف، بدون این، برایشان امکان استمرار حیات نیست! وقتی هم وارد شدند در مدرسه، توی مدرسه این را به گوششان خوانده‌اند. وقتی هم وارد شدند در جامعه، هی این در گوششان خوانده شده است، در روزنامه‌ها تبلیغ شده است، در مجلات تبلیغ شده است، همه جا این مطلب پیش آمده است که شما خودتان نمی‌توانید خودتان را اداره کنید. اگر از دامن شرق فرار کنید، به دامن غرب باید پناهنده بشوید! این اشخاص متدینی هم که نمازخوان هم هستند، متدین هم هستند، لکن این معنا در ذهنشان هست که... باید به طرف غرب برویم، و حالا امریکاست. اینها نه اینکه غرضشان این است که - مثلاً - یک صدمه‌ای به اسلام وارد بشود، نه، اصلاً این طوری پرورش پیدا کرده‌اند؛ فکرشان این طوری است؛ صلاح را این می‌دانند. 🔹صحیفه امام خمینی(ره)، ج۱۴،ص ۴۳۵-۴۳۶. https://eitaa.com/Basir_MN
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️آیا کاری کردیم که شرمنده شهدا نباشیم؟ از خودتون سوال کنید! . https://eitaa.com/Basir_MN
دیوان امام.pdf
10.32M
ديوان امام خميني ره https://eitaa.com/Basir_MN
امام صادق عليه السلام: 🌷إنَّ سُوءَ الخُلُقِ لِیُفسِدُ العَمَلَ کَمَا یُفسِدُ الخَلُّ العَسَلَ 🌹بد اخلاقی عمل را تباه می کند، همانند سرکه، که عسل را فاسد می کند. 📚 کافی(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 321 https://eitaa.com/Basir_MN
حدیث بیداری.pdf
8.56M
حديث بيداري زندگي‌نامه امام خميني ره https://eitaa.com/Basir_MN
امام علي(ع)ازنگاه ديگران.ppsx
10.79M
امام علي عليه السلام از نگاه ديگران https://eitaa.com/Basir_MN
بده بستان های سیاسی با هزینه کرد از مدارج حوزوی 🔻 در حاشیه امضای اجتهاد توسط آقای 🔸یکی از سنتهای اصیل حوزوی اجازه اجتهادهایی است که یک استاد مبرز و به فضلای برجسته در حلقه درس خود می دهد اما جناب آقای حسن روحانی سه شنبه 15 مرداد 1398 این اصطلاح را به شخصی نسبت داد که به جز چند درس طلبگی ابتدایی که در نوجوانی خوانده; هیچ ارتباطی با حوزه علمیه نداشته است. 🔸او در جلسه ای که با مسوولین وزارت خارجه و جناب ظریف داشت گفت: "وزیر خارجه ما یک نخبه و است. برخی درس سیاسی خوانده‌اند، اما مجتهد نشده‌اند اما ظریف علاوه بر اینکه دارد، یک مجتهد سیاسی است." ◀️اگر این تعبیر آقای رئیس جمهور را خارج از منظومه فکری ببینیم برای ما یک تعریف و تمجید ساده به نظر خواهد آمد و شاید آن را به مثابه تمام اغراق های سابق بدانیم و بگوییم منظور آقای روحانی از مجتهد; معنای لغوی آن بوده و می خواسته بگوید که آقای ظریف شخصی صاحب نظر در عرصه سیاسی است اما وقتی آن را در چارچوب گفتمانی اعتدال قرار می دهیم معنایی متفاوت از آن برداشت خواهیم کرد. 🔹تبیین مؤلفه های فکری خود موضوع بحثی مفصل است اما آنچه در این مجال کوتاه به کار می آید دانستن این نکته است که منابع و روش اجتهاد سیاسی در با منابع و روش اجتهاد جواهری تفاوت بنیادین دارد و این جریان در فرایند استنباط سیاسی و اجتماعی; در ابتدا عرصه دین را از عرصه عقل عملی (که متصدی استنباط در سیاست مدن است) جدا می کند و با رهایی از دین; از زاویه جهانی شدن به این مسائل نگاه می کند و برای حل آن مسائل به دو منبع و عقل/علم منهای وحی مراجعه می نماید. 🔻به عنوان مثال حسن روحانی پس از مرزبندی آشکار میان عقل و دین; ورود جامع فقه، به عنوان دستگاه استنباطی دین، به عرصه های مختلف را خطرناک توصیف می کند: "اگر کسی مرز عقل و دین را تفکیک نکند... و بگوید در همه امور باید به فقه و دین مراجعه کند بسیار خطرناک است."(اندیشه های سیاسی اسلام ج1 ص240) و همو قائل به لزوم بازنگری در قوانین اسلامی(حتی قوانین جزایی که حدود ثابت الهی اند) بر پایه اقتضائات جدید است.(رویکردهای حوزه علمیه و بایستگی های نوین، مجله راهبرد، زمستان 87 ص20) 🔹بنابراین همانطور که گفته شد اجتهاد سیاسی در دستگاه فکری اعتدال با اجتهاد سنتی و جواهری از حیث منابع و اصول متفاوت است و لقب جدیدی که حسن روحانی به هم قطاری خود داد استعاری نبود بلکه مطابق تعریف جریان اعتدال از اجتهاد سیاسی به کار برده شده بود. 🔹پس از تبیین این نکته باید گفت که آقایان و حتی بر اساس منابع و روش شناسی خودشان نیز مجتهد سیاسی نبوده و نیستند چراکه نتیجه فعالیت سیاسی این آقایان در طی شش سال دولت داری بوده و کسی که بعد از شش سال دوندگی و هزینه کرد ملی به موفقیت چشم گیری دست نمی یابد نه تنها یک مجتهد سیاسی نیست بلکه نزد عقلای عالم یک کارگزار و سیاستمدار متوسط نیز به حساب نمی آید. https://eitaa.com/Basir_MN