نیازی سرپرست وزارت صمت شد
🔹در پی رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استیضاح سیدرضا فاطمی امین، رئیس جمهور تا زمان اعلام گزینه پیشنهادی برای تصدی این وزارتخانه به مجلس، سیدمهدی نیازی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد.
https://eitaa.com/Basir_MN
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فارسی حرفزدنِ نظامیان آمریکایی در خلیج فارس
🔹اقتدار ایران باعث شده تا نظامیان آمریکا و سایر کشورها مجبور شوند هنگام عبور از خلبج فارس به زبان فارسی صحبت کنند.
https://eitaa.com/Basir_MN
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات علیرضا دبیر درباره حواشی جلسه انتخابات مجمع هیات کشتی استان مازندران: اصلا مهم نیست! مهم این است که جلسه خوب برگزار شد و ایشان هم باید میفهمید که حرف بیربط نزند
مجامع فدراسیونها باید بدون خبرنگار باشد./بامدادنو
https://eitaa.com/Basir_MN
♦️دو نفر از مرتبطان جاسوسانِ فرانسوی بازداشت شدند
🔹اعضای یک جلسۀ تشکیلاتی متشکل از عناصری با سوابق وابستگی به گروهکهای ضد انقلاب مارکسیستی، منافقین و جاسوسان فرانسوی بازداشت شدند.
🔹بازداشتشدگان که همگی دارای سوابق بازداشت بوده و با عفو رهبر انقلاب آزاد شده بودند، با هدف طراحی و هماهنگی برای ایجاد تنش در تجمعات کارگری و معلمان و هدایت آنها به سوی اعتصاب و نیز برجستهسازی مجدد پروژه مسمومیتهای مصنوعی در مدارس گردهم آمده بودند.
🔹آنیشا اسداللهی و ریحانه انصاری نیز از افراد دستگیر شده هستند که پارسال بهدلیل ارتباط و همکاری با دو جاسوس فرانسوی دستگیر شده بودند.
https://eitaa.com/Basir_MN
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طرفداران کمال قلیچداروغلو، رقیب انتخاباتی رجب طیب اردوغان در ازمیر
https://eitaa.com/Basir_MN
🚨سکوتی که بوی خون میدهد!
🔻صد سیلی به زن مسلمان بخورد باز هم عدهای چشم از خلخال زن یهودی بر نمیدارند!/ سوز چاقو بیشتر است یا ماست؟
محمد فخرا، فعال رسانهای:
🔹نمیدانم شنیدید یا نه ولی در هفتهای که گذشت سه گلوله بر تن انسانی اصابت کرد و چاقو سینهای را شکافت و دو فرزند پانزده و شانزده ساله از نعمت پدر و مادر محروم شدند؛ خداروشکر اما ماست بر سر کسی ریخته نشد! احتمالا اینها به گوشتان نرسیده است چون بریده شدن گلوی یک طلبه آنقدر جذاب نیست که ترند فضای مجازی شود. یا مثلاً برای حمید علیمی و امثالش گلوله خوردن یک آیت الله کمتر از چپه شدن یک سطل ماست اهمیت دارد. حتی مسئله ماست هم نیست؛ مسئله کسی است که ماستی شده است. صد سیلی به زن مسلمان بخورد عدهای چشم از خلخال زن یهودی بر نمیدارند که مبادا خش بردارد.
🔹آیت الله سلیمانی عضو سابق خبرگان رهبری بر روی صندلی بانک مورد هدف یازده گلوله قرار گرفت. خب به ضارب هم حق بدهیم؛ با خود گفته دیگر کی فرصت میکنم یک چنین مقام سابقی را بدون خدم و حشم در یک مکان عمومی میان مردم پیدا کنم. شاید آمده پول شارژ بادیگاردها و ماشین ضد گلولهاش را تحویل بگیرد. در مجازی گفتند بحث روی عدد چهار میلیارد تومان بالا گرفته بود. تقصیر خود شهید بود که فکر میکرد آن مقدار پول در جیب عبا جای میگیرد و با خدمتکاران خود تعارف کرد بر سر تحویل پول از بانک. واقعیت این است که آیت الله سلیمانی میان مردم یازده گلوله خورد و آنها که در ذهن مشوش خود توانایی هضم بادیگارد و نوکر نداشتن عضو سابق خبرگان را هم ندارند، به او تهمتهای میلیاردی زدند تا شاید وجدانشان را اینچنین گول بزنند. وجدانی که هر چند سنگ شده باشد اما از سکوت تناقض آمیز برای خون یک انسان اندکی بدرد میاید.
🔹به طلبهی دیگری با ماشین حمله شد و سپس ضارب با چاقو به جان او افتاد و خون انسانی بر زمین جاری شد. خوشبختانه آن طلبه فوت نکرده است اما وجدان بعضی زودتر از اینها مرده است. هر چقدر مقایسه کنیم که سوز چاقو بیشتر است یا ماست کم گفتیم. شاید به آن ضارب هم گفتهاند این طلبهها خطرناکند. اگر با چاقو سینهشان را نشکافیم فردا روزی بر سر مردم ماست میریزند. امروز بزن بر قلبش تا فردا ماستی نشوی.
🔹عدهای ناشناس زنی را در سراوان به شهادت رساندند. مولوی عبدالحمید بخاطر این زن بالای منبر میرود؟ حمید علیمی برای بچههای پانزده و شانزده سالهاش توئیت میزند؟ عزاداران خلخال زن یهودی و سطل ماست لبنیاتی آیا برای آنها عزاداری میکنند و هشتگ زن زندگی آزادی میزنند؟ یا وقتی بفهمند شوهر این خانم فرمانده نیروی انتظامی سراوان بوده و در ماشین همراه همسرش به شهادت رسیده است، روضه سکوت میگیرند؟ اینها یک طرف و شهید امر به معروف که برای دو دختر کم حجاب غیرت داشت یک طرف. باز هم هست و نیازی به گفتنش نیست. آخر کلام اینکه مواضعتان خونی شده است. توئیتهای شما بوی خون میدهد. از ماست گفتنهایتان خون میچکد. سکوت شما همه جا را خونی کرده است.
https://eitaa.com/Basir_MN
قانون حمایت از آمران.mp3
5.71M
⭕️ بسیار مهم بشنوید؛
لزوم آشنایی واطلاع رسانی قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر
🔹این قانون مکمل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وعمل به آن کمک کننده به پیگیری هوشمند فراجا و عاملی راهگشا برای فضای کنونی جامعه است
🔹در ماده ۷ این قانون آمده است: مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد.
🔹در مواد دیگر این قانون به صراحت از آمربه معروف در ابعاد مختلف حمایت شده که اطلاع رسانی وعمل به آن از یکسو باعث تقویت جریان انقلابی و از سوی دیگر منجر اتمام حجت با هنجارشکنان و کاهش تنش ها در جامعه خواهد شد
+ توضیح مواد قانون حمایت از آمران به معروف...
https://eitaa.com/Basir_MN
⭕️ از سطل ماست تا قتل طلبهها
🔰 ماجرا را باید از ریشه خشکاند
✍️چند هفته پیش فیلمی از رفتار کاملا خطا و زننده یک جوان با دو خانم بی حجاب در یک لبنیاتی که جای هیچ دفاعی هم نداشت، منتشر شد. فضای رسانه ای کشور حداقل دو سه روز درگیر این موضوعات شد. سلبریتیها، کاربران فضای مجازی و برخی شخصیتهای سیاسی در این باره واکنش نشان دادند.
چند روز پیش یک طلبه جوان در خیابان مرزداران تهران توسط راننده پراید زیرگرفته شد. پیش تر از آن آیت الله سلیمانی، نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بانک مرکزی بابلسر مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید. به تازگی دو طلبه در قم زیر گرفته شدند و سپس یکی از آنها با ضربات چاقوی راننده مورد حمله واقع شد. یک جوان سبزواری توسط دو نفر از اوباش مزاحم نوامیس مردم مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.
در همه این موارد مشخصا جان یک فرد مورد هدف قرار گرفته اما در فضای مجازی سروصدایی از سوی جریان مدعی حیات و آزادی بلند نشده است.
به عبارت بهتر برای قتل یک نفر یا اقدام به قتل نفر دیگر، واکنش و حساسیتی دیده نمی شود اما درباره یک رفتار زننده هیاهو به راه می افتد. فی الواقع قبیله گرایی بخشی از جامعه با میدان داری سیاسیون مغرض، سلبریتی ها و کاربران رسانه ای آنها به این صورت است که اگر بتوانند یک خطا را تا مرز بحران پیش میبرند اما به راحتی از کنار قتل افراد می گذرند و در حال القای این دوگانه خطرناک به جامعه هستند.
فرض کنید به جای فرد زیر گرفته شده در مرزداران و یا به جای آیت الله سلیمانی در بانک و یا به جای ان طلبه منتظر در خیابان یک دختر بی حجاب یا کم حجاب بود، اکنون جو رسانه ای کشور تا چه حد متشنج بود؟ نکته مهم دیگر انجاست که بعضا جامعه رسانه انقلابی کشور هم متاثر از جوسازی این افراد وارد عرصه تبیین و توضیح می شوند و اگر موضوعی توسط آن قبیله به چالش جدی تبدیل نشده باشد از کنار آن عبور می کنند.
این قبیله گرایی با محوریت رسانه در اغتشاشات سال گذشته هم از ابتدا به خوبی حس شد. مرگ عادی مهسا امینی با شیطنت همین طیف و علی رغم صدهابار توضیح به چالشی حل نشدنی برای بخشی از جامعه تبدیل شده بود اما از کنار شکنجه آرمان علی وردی تا به شهادت رساندن او در کنار خیابان و شهادت روح الله عجمیان در رفتاری فراتر از توحش و درندگی عبور می کنند.
خباثت رسانه ای می تواند خادم را خائن جلوه دهد و حتی برای یک اقلیت هم که شده کینه شان را به دل بنشاند.
طلبه جوان زیر گرفته شده در مرزداران گفته می شود کسی است که در اوج کرونا داوطلبانه برای غسل و کفن متوفیان کرونایی که بستگان خودشان هم از نزدیک شدن به آنها وحشت داشتند، اقدام می کرد.
آیت الله سلیمانی، روحانی ساده زیستی بود که با 76 سال سن بدون محافظ برای یک عملیات بانکی چهار میلیونی به بانک ملی بابلسر رفته بود.
جوان سبزواری که مظلومانه به شهادت رسید اتفاقا کسی است که برای دفاع از دو دختر با حجاب نامناسب در مقابل اراذل و اوباش مورد حمله قرار گرفت.
آرمان علی وردی و روح الله عجمیان مدافعان امنیتی بودند که جان خود را سر دست گرفته بودند و داوطلبانه برای دفاع از جان، مال و ناموس مردم به خیابان آمده بودند.
خطر این جریان رسانهای پشت پرده به مراتب ده ها بیشتر از عوامل میدانی این جنایت هاست. ماجرا را باید از ریشه خشکاند.
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار پروفسور ساروخانی، پدر جامعهشناسی ایران، درباره بزرگترین خطری که جامعه ما را تهدید میکند
https://eitaa.com/Basir_MN
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت شهروند سبزواری در دفاع از دختران جوان
دادستان سبزوار:
🔹مطابق تصاویر دوربینهای مداربسته و تحقیقات بهعمل آمده، در شامگاه ۸ اردیبهشت، یکی از شهروندان که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری ۲ جوان با یک دختر جوان و کشاندن دختر در خیابان به اجبار و زور شده و در یک اقدام شجاعانه و انسانی، بلافاصله برای نجات دختر جوان اقدام میکند.
🔹متاسفانه هر ۲ جوان مزاحم، که دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع شهروند سبزواری از دختر جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو و سپس نفر دوم از روبهرو مورد جرح شدید قرار میدهند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری میشوند.
🔹در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربین شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر شدند.
✍همه این پررویی ها به خاطر عدم قاطعیت دستگاه قضایی کشور است اگر چاقوکشی به روی مردم حکم محارب داشت و اجرا می شد این گونه اتفاقات به صفر میرسید.
#روانبخش
https://eitaa.com/Basir_MN
🔰نقد روششناسانۀ تحلیل آیتالله علیدوست درباره اجرای حکم حجاب :
🔺قواعد مصلحتاندیشی در بازسازی اجتماعی
🔻۱. آیتالله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کردهاند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست:
▫️الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است.
▫️ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بیاعتقادی» در جامعه است.
▫️ج. این وضع، نقض غرض شارع است.
▫️د. چون عمل حاکمیّت در این باره، مصداق نهیازمنکرِ مفسدهانگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط میشود.
▫️هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه بهصورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود.
🔻۲. از ایشان که نظریهپرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار میرفت که بسیار فراتر از معادلههای گفتهشده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحتاندیشانهشان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحتبینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفهها» است، حالآنکه مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست میآید. تنها آنهنگام میتوان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادلهسازیهای تکمتغیّره»، موجب «سادهسازی نابجا» میشوند و ازاینرو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، دهها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونهای در صورتبندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسألههای اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگیشان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکهای» نمیتوان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّتهاست از عهد آغازین ربطهای علّیِ خطّی و تکبُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلافها و پراکندگیهای فراوان در مسألههای اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوریها و آراء، برآمده از «فهمهای موردی» و «بینشهای تکّهای» هستند.
🔻۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چهبسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیینکننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمیخورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبههای مصلحتاندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چهبسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفهها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساختشکنی در عرصههای دیگر»، «سستشدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع در لایۀ مردمی»، «رقیقشدن اقتدار نظام در روایتها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشتساز در معادلهسازیهای معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند.
🔻۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حالآنکه این سخن، اثباتنشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچگونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمیکند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشتهاند و بر اساس آن، قضاوت کردهاند، درحالیکه این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمیتوان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوجشدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواهناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی بهتدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیهها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچگونه مسیر منحصربهفردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّعها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختیها» و «همگونیها». ازاینرو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیفها و طبقهها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد.
✍️مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/Basir_MN
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اظهارات جالب تحلیلگر عرب زبان شبکه صهیونیستی درباره افول آمریکا و اسرائیل و قدرت گرفتن ایران!!
🔶 دکتر «حسن مرهج» تحلیلگر سیاسی شبکه صهیونیستی "i24":
🔺"ایران از جمله کشورهای بنیانگذار قطب دوم جهان در کنار چین و روسیه است؛ اخیرا غرب، شرق و کشورهای عربی متوجه اشتباه خود شده و قراردادهایی که با ایران و سوریه منعقد شده در این زمینه است!"
https://eitaa.com/Basir_MN