eitaa logo
بصير
2.5هزار دنبال‌کننده
79.3هزار عکس
73.5هزار ویدیو
2.7هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#در_محضر_شیخ_محمداسماعیل_دولابی 🍃هر وقت در زندگی ات گیری پیش اومد و راه بندون شد بدون کار خدا بوده ، زود برو باهاش خلوت کن بگو با من چکار داشتی که راهمو بستی ؟هر کس که گرفتار است در واقع گرفتار یار است .
#احترام_به_پدر_و_مادر 🍃مواظب باشید عاق والدین نشوید و پدر و مادر نفرینتان نکنند و بگویند:"خدایا من از این فرزندم نمی گذرم" یک وقت خیره خیره به پدر و مادرتان نگاه نکنید. حالا پدرتان سر شما داد زده است، نباید کاری کنی...
✍🏻 کعبه های دروغین بهائیت 🔸 حسینعلی نوری معروف به بها و موسس فرقه ضاله بهائیت که همزمان مدعی رسالت و الوهیت بود حتی عرضه و توان ابداع مفاهیم جدید دینی را نیز نداشت و با استفاده از تحریف اساسی و مصداقی الفاظ و عناوین اسلامی دین جدید خویش را بنا نهاد. 🔸 بها با استفاده از الفاظی مانند حج، صلاة، قبله، طهارت، وضو و... احکامی برای فرقه ضاله خویش تعریف کرد که در تضاد مسلم با اسلام و خرد انسانی بود. در بحث حج، دستور داد تا خانه خود و خانه باب به عنوان کعبه مورد طواف قرار بگیرد و برای این حج احکامی نیز از خود ساخت. 🔸 از جمله سرقت های دیگر بها در بحث الفاظ شریعت، کلمه استطاعت است، بها در شرایط حج خانه باب می نویسد: جايز نيست مسافرت کردن به سوي خانه باب مگر براي کسي که بينياز و متمکن است، بطوريکه در راه سفر مواجه به ناملايمات و اسباب حزن نشود و لازم است بر هر کسي که عازم زيارت است اينکه چهار مثقال طلا براي خدام آن بيت عطاء نمايد.(1) 🔸 همچنین بها برای پیروان فرقه ضاله خود دو کعبه مشخص کرد و گفت: "بيت که بر رجال است بيت اعظم در بغداد و بيت نقطه اولي در شيراز مقصود است هر يک را که حج نمايند کافي است هر کدام که نزديکتر به هر بلد است اهل آن بلد آن را حج نمايند"(2) 🔸 با بررسی دیدگاه بهائیان مشخص می شود که پرستش بها و باب مقصود حقیقی این فرقه ضاله می باشد چنانچه باب و بها خانه های خود را کعبه و بها قبر خویش را نیز قبله برای بهائیان قرار داد. در حقیقت کعبه که تعبیر به خانه خدا در بین مسلمانان می شود در بین بهائیان خانه انسان هایی است که افراد زیادی را دعوت به پرستش اشیا و لوازم خود کرده اند. 🔸 و اما نکته جالب این که زنان حق طواف خانه باب را ندارند و این مناسک مختص مردان می باشد. بها در کتاب اقدس می گوید: قد حکم الله لمن استطاعه منکم حج البیت دون النساء … این مسافرت بر مردانی که استطاعت دارند، واجب است و زنان (که نیمی از جامعه هستند) از آن معاف شده اند.(3) 🔸 با این وصف مشخص است که بهائیان حتی در مناسک دینی هم بین زنان و مردان تمایز قائل هستند و ادعای تساوی حقوق زنان با مردان به هیچ وجه با مبانی این فرق سازگاری ندارد. 🔸 منبع: 1)اقدس صفحه 10 2) گنجينه احکام صفحه 53 3) کتاب اقدس صفحه ۲۸
🔵 انکار حمایت از روحانی، نه جوانمردانه است، نه واقعیت دارد... 🔻 طی یادداشتی با انتقاد از همقطاران سیاسی خود در اعلام برائت از دولت نوشت: 🔹«اینکه گفته شود اصلاح‌طلبان عقد اخوت یا ائتلاف سیاسی با روحانی نبسته و نداشته‌اند، شاید اکنون چندان جوانمردانه نباشد و با واقعیات همخوانی نداشته باشد... در عین حال شرایط به گونه‌ای هم نیست که تمامیت جریان اصلاحات از دولت دور بوده و احساس بیگانگی با دولت روحانی داشته باشند. بنابراین جدا کردن کامل جریان از دولت به نظر نمی‌رسد راهکار مناسب و صحیحی باشد. 🔻پ ن: 🔸گفتنی است، در روزهای گذشته سعید گفته بود: «ما با دکتر روحانی عقدی‌ـ به‌ صورت ائتلاف‌ـ نبسته بودیم. ایشان وعده‌هایی به مردم دادند و مردم هم به‌دلیل همان وعده‌ها پای صندوق رأی رفتند. دفاع ما بر اساس همین وعده‌ها بود و نه خواسته‌های حداکثری خودمان!!!
#واقعا_میشود_همچین_چیزی❓ ✅ آیت الله بهجت (ره): مگر می شود ما خدا را بخواهیم و او ما را رها کند و به خود راهنمایی نکند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📥 سوال: لعن کردن علنی خلفاء و مقدسات اهل سنت چه حکمی دارد؟ [1] 📤 پاسخ: ✍ مقام معظم رهبری: هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد، شرعا حرام اکید است. ✍ آیت الله بهجت: چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. در جایی دیگر فرمودند: ممکن است این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند، گردد. در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود، ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. ✍ آیت الله سید محمد صادق روحانی: قال الله تعالی «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» (آل عمران، 103) و قال عز و جل «و اطیعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم» (انفال، 46) و قال عز و جل «ان الذین فرقوا دینهم و کانوا شیعا لست منهم فی شیء» (انعام، 159) و آیات و روایات دیگر مثل این ها که دلالت می کند بر وحدت و پرهیز از تفرقه و تشتت. ✍ آیت الله سیستانی: دشنام به مقدسات اهل سنت مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود است. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. در صحیحه ابی بصیر از حضرت باقر (علیه السلام) نقل شده است: إِنَّ رَجُلًا مِنْ تَمِیمٍ أَتَى النَّبِیَّ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ أَوْصِنِی فَکَانَ فِیمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ لَا تَسُبُّوا النَّاسَ فَتَکْسِبُوا الْعَدَاوَةَ لَهُمْ. ✍ آیت الله صافی گلپایگانی: این فحاشی ها برای خود فحش دهنده وهن و سبک است ، علاوه بر اینکه لعن و نفرین ، طلب بُعد و دوری اعداء دین علیهم لعائن الله از رحمت خداوند متعال است و این معنای مهمّی است که در فحش نیست. ✍ آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: در موارد تقیّه، جایز نیست. ✍ آیت الله محقق کابلی: از اهانت به مقدسات اهل سنت خودداری شود. ✍ آیت الله مدنی تبریزی: اسلام توهین به مقدسات هیچ یک از ادیان، به ویژه مذاهب اسلامی را جایز نمی داند و هر حرکتی که موجب اختلاف میان امت اسلامی و خسارت و ضرر مالی و جانی به مسلمانان گردد، حرام و خلاف شرع است. ✍ آیت الله مظاهری: اهانت به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و ایجاد تفرقه میان صفوف پیروان پیامبر عظیم الشان(صلی الله علیه و آله) عقلا و شرعا جایز نیست. ✍ آيت الله مكارم شيرازي: از کارهایی که موجب تفرقه بین صفوف مسلمین می شود بپرهیزید، مخصوصاً در شرایط فعلی. ✍ آیت الله موسوی اردبیلی: مومنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می شود اجتناب کنند. ✍ آیت الله نوری همدانی: جائز نیست. ✍ آيت الله وحيد خراساني: لعن علني ابدا، لعن علني ابدا؛ نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها میشود. ✍ آیت الله هاشمی شاهرودی: هر عمل یا گفتاری که موجب فتنه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی شود، جایز نیست. 📚 منابع: [1] سایت استانها، ویژه نمایندگان، بخش سوالات نمایندگی ها ، شماره استفتاء: 385957 و شماره: 407551 / درمحضربهجت، ج۱، ص۱۳۸ / موسوعه فقهی تحقیقات و استفتائات واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهرا (سلام الله علیها) ، قم، مجموعه احکام 16، قسمت احکام اعتقادی، ص8 / نشریه پیام دین، شماره 49، عنوان شوخی و مزاح، ج2، ص15 و 16 / استفتاء خصوصی مکتوب از مراجع معظم تقلید/ استفتاء شفاهی از شخص حضرت آیت الله وحید خراسانی / سایت رسمی مراجع معظم تقلید / مجله اخوت / سایت رسمی احکام جامع (سراج)
شک در صحت وضو حین نماز... نظر آیت الله خامنه ای
🌟 ربا بطور کلي حرام است به جز موارد زير: 1. ميان پدر و فرزند؛ 2. ميان زن و شوهر؛ 3. ميان مسلمان و کافر غيرذمّي(يعني مسلمان از کافر غيرذمّي مي‌تواند ربا بگيرد).
📥 سوال: راه تشخیص منی و احتلام در مرد چیست؟ 📤 پاسخ: ✍ آیات امام، خامنه ای، سیستانی، وحید، زنجانی، نوری، اراکی، خویی، فاضل و تبریزی: باید سه نشانه (جَستن، خروج با شهوت و سست شدن بدن) را با هم داشته باشد. [یعنی حتی اگر یکی از آنها را نداشته باشد، منی نیست] ✍ آیات مکارم، بهجت: دو نشانه (جستن و خروج با شهوت) کافی است. ✍آیات صافی و گلپایگانی: با شهوت و جستن و یا با جستن و سست شدن بدن، خارج شود. 📚 منابع: امام: تحریر الوسیله، غسل، جنابت، م 1؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، س 180؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل، اراکی: عره الوثقی، فصل فی الاغسال، غسل الجنابه، الاول؛ وحید، تبریزی، خویی: منهاج الصالحین، الغسل، غسل الجنابه، م 169؛ صافی، گلپایگانی: هدایه العباد، غسل، م 175؛ بهجت: وسیله النجاه، الغسل، م 177؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 346. »> بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ وضو، غسل، تیمم»، اسماعیل زارعی، ص 48.
اخلاق مؤمنانه 💢امام هادی عليه السلام و چاپلوسان ✅یک نفر با ادبیاتی چاپلوسانه، از امام هادی علیه‌السلام تعریف و تمجيد کرد. امام هادى عليه‌السلام خطاب به او فرمودند: از اين عمل بپرهيز و به كار خودت بپرداز، كه تملّق زياد، موجب بدگمانى می‌شود. 📚مسند الإمام‌الهادى عليه‌السلام، صفحه۳۰۲
❌❗️ ❓ سوال: اگر مردی به همسر خود اتهام خیانت زده باشد و برای اثبات حرف خود (انسان) طبق گفته قرآن نداشته باشد ولی به گفته خود دارد (ولی هیچ چیز را به چشم ندیده) می تواند همسر خود را بزند، او را از خانه بیرون کرده یا دهد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 «این کار جایز نیست و اگر نتواند نزد اثبات کند، حدّ قذف (۸۰ ضربه شلاق) بر او جاری می شود.»
🍃🔷 استفاده زن از اینترنت به هزینه شخصی و ممانعت شوهر 🔷 🔷 🍃❓ اگر زن با هزینه خود در فضای مجازی اینترنت حضور داشته و با کسی رابطه نداشته باشد،‌ آیا شوهر می تواند او را منع کند؟ اگر این ناراحتی باعث تاثیر در مسائل زناشویی بشود چطور؟ 🍃🌸 پاسخ: 👇👇 🔷 امام خامنه ای: در فرض سوال اطاعت از شوهر در مورد مذکور واجب نیست ولی بهتر است در این گونه موارد با هم را حل نمایید. [1] 🔷 آیت الله مکارم: از انجام اعمالی که موجب اختلاف و کدورت است، جدا اجتناب نمایید و سعی کنید با و محبت در مورد اختلافات خویش به تفاهم برسید. [2] 🔷 آیت الله سیستانی: زن و مرد نامحرم از راه نوشتار یا گفتار جایز نیست مگر همان مقدار که براى رفع نیاز به طور مستقیم جایز است. و سزاوار نیست زن طورى رفتار کند که و شبهه شوهر را برانگیزد و همچنین فرزندان نسبت به پدر بلکه در بعضى از موارد حرام است مانند این که رفتار زن طورى باشد که با رعایت حقوق مرد منافى باشد یا رفتار موجب پدر از جهت شفقت بر فرزند باشد. و اگر رفع مشکل متوقف بر اطلاع شوهر یا پدر از محتواى نامه ها یا مکالمات باشد در صورتى که محذورى در آن نباشد جایز است. باید توجه داشت که شوهر و پدر در مقابل و فرزند مسؤولیت شرعى دارند خداوند مى فرماید (یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم واهلیکم نارا وقودها الناس والحجارة علیها ملائکة غلاظ شداد لا یعصون الله ما امرهم ویفعلون ما یؤمرون) ((ای مؤمنان خود و خانواده خود را از آتشى که سوخت آن انسانها و سنگها است و بر آن ملائکه اى موکل اند که سختگیر و نیرومندند و هرگز دستور الهى را مخالفت نمى کنند ، حفظ کنید)) و آن چه از آنها خواسته شده است انجام مى دهند و زن و فرزند باید شوهر و را در انجام این وظیفه کمک کنند و اگر نکنند بر آنها است که به وظیفه امر به معروف و نهى از منکر طبق ضوابط آن عمل نمایند. [3] 🔷 آیت الله شبیری زنجانی: اگر گوشی موبایل و مانند آن مال شوهر باشد و راضی به تصرف در آن نباشد جایز نیست بلکه اگر از استفاده نکردن اذیت نمی شوید نباید به شکلی که موجب اذیت شوهرتان می شود استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است زندگی را با چنین اموری که ضرورتی ندارد مکدّر نکنید. [4] 🔷 آیت الله فاضل: اگر هزینه اینترنت را خودتان بدهید و گوشی یا دستگاه کامپیوتر مال خودتان باشد و حق شوهرت هم ضایع نشود برای رفتن به تلگرام شرعا اجازه شوهر لازم نیست. لیکن اگر رفتن به تلگرام موجب بدگمانی و سوء ظن شوهر می شود و زندگی زناشویی شما آسیب ببیند، از رفتن به تلگرام بدون اجازه شوهر خودداری کنید. [5] ========= 🍃🌸 پی نوشت: 👇👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: AiygMb8bX6Y. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9507280029. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 544747. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 34545. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502273.
🌹انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب امام زمان (عج) ♦️امام خمینی(ره): مسوولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسوولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. ♦️باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمایند، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند. 📚صحیفه نور،جلد 21،صفحه 108
‼️محل تولد و محل سکونت 🔷س 1005: شش سال از عمرم را در روستايی و هشت سال را در شهری گذرانده و در حال حاضر برای #تحصيل به مشهد آمده ام، نماز و روزه ام در هر يک از اين مکان ها چه حکمی دارد؟ #وطن_جدید #وطن_تبعی #وطن_حکمی 🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از دیده‌بان دولت
خبر قطعی شدن حکم اعدام #حمید_باقری‌درمنی بعنوان یکی از اخلالگرانِ کلانِ بازار و اقتصاد کشور قطعاً مسرت بخش و امید آفرین است اما تا زمانیکه #قوه_قضائیه سراغ کسانی نرود که با کوتاهی و سوءمدیریتشان بنحوی زمینه را جهت سوءاستفاده‌ی #مفسدان_اقتصادی فراهم آورده‌اند، فایده‌ی چندانی نخواهد داشت و شادیِ مردم تکمیل نخواهد شد!! #باید_پاسخگو_باشند ✅ @efshagari_ir
هدایت شده از دیده‌بان دولت
🔺وزیر صنعت، معدن و تجارت: آقای رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست! ✍ جناب وزیر، جسارتاً رئیس جمهور نظری در مورد کیفیت خودروها و خدمات پس از فروشِ آنها ندارند؟! ✅ @efshagari_ir
☑️سخنگوی جلیقه زردها: از انقلاب ۱۹۷۹ ایران الهام گرفته‌ایم الکساندر بیووایس چیوا: دخالت هرگونه دولتی را در اعتراضات اخیر فرانسه رد می‌کنیم. البته باید بگویم که در این راه از برخی جنبش‌ها الهام گرفته‌ایم. به‌طور مثال از انقلاب ۱۹۷۹ (انقلاب اسلامی ایران) که علیه استبداد و برای رسیدن به دموکراسی بود نیز الهام گرفته‌ایم ولی اینکه بگوییم یک کشور خارجی در حال مدیریت این جریان است، کاملاً تکذیب می‌کنم/آنا 👺👹🔫 🗡🔪پليس فرانسه، وحشيانه‌ترين برخوردها را با اين گروه داشته است. 👌قابل توجه است که جلیقه‌زردها به انگلیس هم رسیدند ده‌ها نفر از مردم لندن امروز جمعه به پیروی از جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه، در اعتراض به سرمایه‌داری در این شهر دست به تظاهرات زدند.
دهقان نماینده مجلس: وقتی ۲سال است دولت الزامات FATF را اجرا می‌کند، این ادعا که عدم اجرایFATF منجربه گرانی ۲۰ درصدی می شود سخنی فریبکارانه است. اجرای الزامات FATF منجر به گرانی ۴ برابری سکه و دلار و قیمت کالاها شده است.
🔻جناب تشخیص مصلحت! بالاخره چه کار کنیم؟! 🔹 ۲۱ آذر ۹٧ | احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد مشهد: باید FATF را با افزودن چند شرط بپذیریم؛ 😡اگر به اف.ای.تی.اف ملحق نشویم، ضربه های بیشتری به کشور وارد می‌شود و با چند تهدید و تلفن آمریکا نسبت به شرکتهای خارجی، آنها را از ادامه کار با ایران منع می‌کنند؛ آمریکا یک کشور ظالم و زورگو است و همه کشورها از او حساب می‌برند 👹| ایرنا 🔹 ۲۴ مهر ۹٧ | احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام : موافق FATF نیستم؛ از ترس مرگ نباید خودکشی کنیم؛ آنها تا ما را خلع سلاح نکنند دست نمی‌کشند؛ حق شرط و حق تحفظ بی اثر است؛ FATF تحفظ پذیر نیست؛ تحفظ آنجا پذیرفته می‌شود که هدف و موضوع FATF را نقض نکند؛ واقعاً ساده‌اندیشی است که کسی تصور کند این آمریکایی که حداقل در این سه چهار سال خودش را به خوبی نشان داده، اگر ما FATF دیگر بهانه‌گیری نمی‌کند و همه‌چیز حل می‌شود؛ من این اعتقاد را ندارم؛ بلکه معتقدم اگر این بهانه را از آمریکا بگیرید بهانه دیگری پیدا می‌کند.| فارس
💥مجید انصاری: لوایح FATF در مجمع تشخیص تصویب می‌شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه دستخط: 🔹شنبه آینده اصلاح لایحه پولشویی را در دستور مجمع داریم؛ من پیش‌بینی می‌کنم در مجمع تصویب شود. 🔹ممکن است با یک اصلاح جزئی در یک جایی برای تطبیق یا تامین سیاست‌های کلی، ولی تصویب خواهد شد. 🔹ما ناگزیر هستیم و باید تصویب کنیم، منافع ملی ما اقتضاء می‌کند تصویب کنیم! 🔹از یک سو معتقد هستیم، برجام بالاخره تصمیم نظام بود و همه باید به آن پایبند باشیم و از سوی دیگر، می‌گویم نقاط ضعف آن را هم ببینیم. 🔹رهبری ۹ شرط برای اجرای برجام گذاشته بودند، اگر آن شروط به درستی اجرا می‌شد خیلی از مشکلات ایجاد نمی‌شد. 🔹همانطور که گفتمان اصولگرایی قابل حذف نیست گفتمان اصلاح‌طلبی هم قابل حذف نیست. 🔹اگر نقدی به رهبری به گونه‌ای است که می‌تواند نظام و جایگاه رهبری را تقویت کند، رابطه مردم با رهبری را تقویت کند اشکالی ندارد بیان عمومی شود.
🤔✳️ و لَنْ تَرْضى عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ (البقرة، 120) 🌺 هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، (تا به طور كامل، تسليم خواستههاى آنها شوى، و) از آيين (تحريف يافته) آنان، پيروى كنى. بگو: «هدايت، تنها هدايت الهى است!» و اگر از هوى و هوسهاى آنان پيروى كنى، بعد از آنكه آگاه شدهاى، هيچ سرپرست و ياورى از سوى خدا براى تو نخواهد بود. 📢 "صد برجام و FATF و... امضا هم شود از ما راضی نمی‌شوند مگر اینکه زیر بار استکبار برویم؛ آنگاه نه تو خواهي بود نه ديني و نه ..."
💢نوشته‌ی پشت #جلیقه_زردهای معترض فرانسوی: «دولت در حال ادرار کردن به روی ماست، رسانه‌ها می‌گویند باران می‌آید.»
💢شيعه‌ قائل به غیبت امام دوازدهم هستند، از طرفی غايب در حكم معدوم است و وجود او هيچ فائده ای ندارد. ✅غيبت امام زمان به معناي انقطاع مطلق رابطه حضرت با مردم نيست. بلكه آنچه شيعه معتقدند و در آثار علما به آن تصريح شده و از روايات استفاده مي‌شود، غيبت معرفتي و شخصیتی می باشد. يعني حضرت در زمان غيبت به طور ناشناس در جامعه حضور دارد و حوادث و رخدادهاي اجتماعي و مشكلات مردم را زير نظر دارد. چنانكه حضرت در يكي از توقيعاتش به شيخ مفيد مي نويسد، اما مردم ایشان را نمی شناسند. ✅تعداد زيادي از بزرگان اهل تسنن و حتي وهابي تصريح کرده‌اند که احاديث مهدويت متواتر هستند و حتي برخي از آنها گفته‌اند که منکران حضرت مهدي کافر هستند. نکته مهم در اين روايات متواتر، حيات امام ع است. در همه اين روايات، تعبير به خروج و حتی ظهور حضرت مهدی شده است ولذا تعبير به خروج و ظهور در باره کسی که ولادت او ثابت شده و هيچ دليلی بر وفات يا شهادت او وجود ندارد، به معنای قيام و آشکار شدن کسی است که زنده است و با توجه به شرايط و ويژ گی زمانی و وظيفه اش برای دگرگونی اجتماعی اقدام می کند و جالب اينکه در برخی از همين روايات در باره آمدن حضرت عيسی که هنگام ظهور حضرت مهدی را همراهی می کند نيز تعبير به خروج شده است. ✅بر اساس حدیث ثقلین و احادیثی که می گوید معرفت امام زمان بر همگان لازم است و احادیثی که می گوید زمین از حجت، تهی نخواهد ماند و احادیث خلفای دوازده گانه، که همه اینها را اهل سنت نیز نقل کرده اند، امام زمان و حجت خدا باید زنده باشد. خود حضرت مي فرمايد: مردم از وجود من همانند آفتاب پس ابر سود مي جويند و من سبب آرامش و امنيت مردم روي زمين هستم همانگونه كه ستارگان، امان اهل آسمانند. اين روايات گوياي اشراف و حمايت حضرت ولي عصر(عج) از مومنين و حق جويان در روی زمين است و طبيعي است كه اشراف و حمايت غائبانه آن حضرت مايه آرامش و تقويت روحي شيعيان و مسلمانان خواهند بود. 📚طبرسي، ج 2،‌ص 497. 📚الجامع لأحكام القرآن، ج8، ص122.