ابراهیم نبوی خودکشی کرد
ابراهیم نبوی طنزنویس سابق روزنامههای اصلاحطلب خودکشی کرد. او پس از خروج از ایران همصدا با ضدانقلاب اقدام به انتشار مطالب موهن و مبتذل در قالب طنز کرد اما هیچوقت نتوانست آوازۀ دورۀ فعالیتش در ایران را بهدست بیاورد و رفتهرفته از یادها فراموش شد.
آنطور که خانوادۀ نبوی خبر دادند او سرانجام روز گذشته در سن ۶۴ سالگی خودکشی کرد.
🟤کنفراس خبری خلیل حیه رهبر حماس:
به کاروان شهدایی که در نبرد برای دفاع از بیت المقدس و الاقصی قیام کردند درود می فرستیم.
به همه رهبران شهید نهضت و همه جناح ها و مجاهدین بدون استثنا رحمت میفرستیم.
نبرد طوفان الاقصی نقطه عطفی مهم در تاریخ آرمان فلسطین بود.
کاری که گردان های قسام انجام دادند، دشمن را به هلاکت رساند و در تاریخ باقی خواهد ماند.
جبهه های پشتیبانی مقاومت به خوبی عمل کردند که مظهر برادری اسلام و عربیت بود
با دستیابی به توافق برای توقف تجاوز، از همه کسانی که در کنار مردم و مقاومت ما ایستادند تشکر می کنیم
مجاهدین در اردوگاه جنین، بیت المقدس و مناطق اشغالی نقش عمده ای در حمایت از مقاومت داشتند.
ما در اینجا به طور خاص به برادران جبهه های پشتیبانی اشاره می کنیم:
در لبنان برادر، جایی که برادران حزب الله هستند که صدها شهید رهبر و مجاهد را در راه بیت المقدس تقدیم کردند و در راس آن شهید حضرت دبیرکل سید حسن نصرالله و برادرانش در رهبری حزب الله قرار داشتند
همچنین از برادران انصارالله یمن - برادران صداقت - یاد می کنیم که فاصله جغرافیایی را پشت سر گذاشتند، معادله جنگ و منطقه را تغییر دادند و موشک و پهپاد را به قلب اشغالگر پرتاب کردند و آن را در دریای سرخ محاصره کردند.
ما همچنین تلاش برادران جمهوری اسلامی ایران را به یاد داریم که از مقاومت و مردم ما حمایت کردند و در عملیاتهای وعده صادق (1) و (2) وارد نبرد شدند و قلب این نهاد را ویران کردند و مقاومت عراق که برای کمک به حمایت از فلسطین و مقاومت آن همه موانع را شکست و موشک ها و پهپادهایش به سرزمین های اشغالی ما رسیدند.
و در اخر ما همچنین مواضع درخشان بسیاری از کشورهایی را که در عرصههای مختلف در کنار ما ایستادهاند، به یاد داریم: برادرانی در کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، الجزایر، روسیه، چین، مالزی، اندونزی، بلژیک، اسپانیا و ایرلند و مردم آزاده جهان
از همه کسانی که با کلمه، قلم، صدا و تصویر، راهپیمایی و تظاهرات و سلاح تحریم و با تلاش سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی در کنار ما ایستادند و صدای خود را در برابر تجاوز و بی عدالتی بلند کردند، تشکر می کنیم.
هدایت شده از اطلاع رسانی تشکیلات فاطمیون
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قابل توجه اعضای محترم فاطمیون
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم تشکیلات فاطمیون (هیأت، میقات وگروهان) میرساند چنانچه فرزندان عزیز شما در مراسم نورانی اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی شرکت نموده اند، مستدعی است نام و نام خانوادگی فرزند و نام و شماره تماس خود را به شماره 09127819822 پیامک نمایید.
🍃 ((توجه:طرح تشویقی ویژه خانواده های محترم فاطمیون میباشد) (حداکثر تا پایان روز جمعه 28دی))
🌷اللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تشکیلات فرهنگی مطالعاتی و جهادی فاطمیون
#بسیج #اعتکاف #مقاومت #حجاب #امام_زمان
https://eitaa.com/ketabfa
https://eitaa.com/TFatemiyon
┄┅┅┅┅❀🍃🌺🍃❀┅┅┅┅┄
تقریبا هر هفته «گل آقا» را می خریدم.
یک تیم کاریکاتوریست به مدیریت کیومرث صابری فومنی، مطالبات مردم را در فضای بسته دهه ۷۰ با زبان طنز و تیز منتشر می کردند.
دولت اصلاحات که رای گرفت چند کاریکاتوریست شاخص متولد کرد که محتوای هر کاریکاتوری که می کشیدند یا توهین به لیدرهای جریان مقابلشان بود، یا تخریب ارزشها و یا تحقیر ملی!
انگار اصلا نیاز و مطالبه مردم اساسا اقتصاد نبود!
ابراهیم نبوی، نیک آهنگ کوثر و مانا نیستانی؛ دو نفر ساکن آمریکا و یک پاریس!
هر سه داعیه ایران دوستی داشتند اما در هر آشوبی هیزم به آنش نزاع داخلی ریختند و خودشان نشستند به تماشا!
ابراهیم نبوی امروز در امریکا خودکشی کرد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پزشکیان: کسی که میجنگد مغزش مشکل دارد
انسان به حقوق انسان تجاوز نمیکند مگر اینکه مشکل ذهنی داشته باشد.ما با نگاه کینه و دشمنی و انتقام به کسی نگاه نمیکنیم. ما از هر تنفر، جنگ و خشونتی بیزاریم.
اینکه جناب رئیسجمهور از جنگ و خشونت متنفر است خوب است اما وقتی دشمنانی وجود دارند که کار خود را فقط با جنگ و خشونت پیش میبرند، چاره ای جز جنگ و قتال با آنها نیست و این نوع جنگ مقدس است و نباید از آن متنفر بود و جای خالی داد...
🟤مرحوم حاج شیخ ملاسلطان علی تبریزی - ازجمله عابدان و زاهدان - در عالم رؤیا خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) رسید و عرض کرد: آیا اینکه فرمودید: "فلاندبنک صباحا و مساء و لابکین لک بدل الدموع دما" صحیح است؟
امام مهدی ارواحنافداه فرمود: آری، صحیح است.
عرض کردم: آن کدام مصیبت است که به جای اشک، خون گریه می کردید؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر(علیه السلام) است؟
حضرت فرمود: اگر علی اکبر هم بود، در این مصیبت خون می گریست.
آیا مصیبت حضرت عباس(علیه السلام) است؟
اگر عباس هم بود، در این مصیبت خون می گریست.
آیا مصیبت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) است؟
اگر سیدالشهدا(علیه السلام) هم بود، در این مصیبت خون می گریست.
پس کدام مصیبت است؟
فرمودند: مصیبت اسیری زینب(سلام الله علیها).
العبقری الحسان، ج 1، ص 98.
🟤 «تغییر» و «بداء» در نشانههای حتمی ظهور؟
سوال این است آیا در نشانههای ظهور و بخصوص در علائم حتمی همچون سفیانی، ندای آسمانی و... ، امکان تغییر و بداء بلکه عدم وقوع، مطرح است؟
آیا ممکن است امام زمان، ظهور کند اما هیچکدام از علائم، اتفاق نیفتد؟
اشاره
نشانههای حتمی ظهور، معرفی شد. و نیز بیان گردید: خبر از وقوع بداء در دایره علم بشر نیست. سپس ذکر شد که احادیث متعدد بر وقوع حتمی نشانهها تاکید دارند. فقط یک حدیث (تاکید میشود فقط یک حدیث) از امام جواد در الغیبة نعمانی، دال بر وقوع بداء و تغییر در سفیانی، است. آیا باید طرد کرد یا جمع عرفی؟
سپس عنوان شد: فرض بگیریم بداء در نشانههای حتمی را پذیرفتیم، به عنوان مثال، در «اصل» ندای آسمانی که «معیار» شناخت امام عصر در دشوارترین حالات، توصیف شده است. حال آیا ممکن است بدون «اتمام حجت» بر بندگان، فرایند ظهور بدون این نشانه حتمی، رخ بدهد؟
یا در «تفاصیل» ندای آسمانی، بداء شود و در لیلةالقدر ماه رمضان نباشد. آیا پذیرفتنی است؟
در هر حال، راه برای جولان دادن «مدعیان دروغین» فراهم خواهد شد؛ ضمن اینکه خدواند با این کار، موجبات تکذیب ائمه را فراهم میکند که محال است.
دیدگاه برگزیده
حدیث بداء در سفیانی را باید در کنار انبوه احادیث با مضامین عدم بداء در این نشانه حتمی، نگریست ازجمله:
▫️«كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ فَجَرَى ذِكْرُ الْقَائِمِ فَقُلْتُ لَهُ أَرْجُو أَنْ يَكُونَ عَاجِلًا وَ لَا يَكُونَ سُفْيَانِيٌّ فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا بُدَّ مِنْهُ» نعمانی، الغیبة، ص۳۰۱.
در واقع، وقتی اهلبیت از موضوعی خبر دادهاند، هرچند آن موضوع، قابلیت بداء دارد لکن در عمل، بداء و تغییر، محقق نخواهد شد. به عبارت دیگر: امکان بداء غیر از وقوع بداء است. و روایت امام جواد، ناظر بر «امکان» بداء است و نه «ضرورت» وقوع بداء در نشانههای ظهور.
توضیح اینکه: طبق گزارش قرآن، یهودیان، توهم و اعتقاد داشتند که دستان خدا، بسته است. و بعد از اینکه جهان را آفرید و برخی از امور را متحقق ساخت، دیگر از تغییر آن، عاجر و ناتوان میشود (قالَتِ الْيَهُودُ: يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ)؛ اما قرآن با رد این دیدگاه یهود، فرمود: دستان خود شما، بسته است و دست خدا باز است (غُلَّتْ أَيْديهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتان) سوره مائده، آیه۶۴.
گاهی تصور میشد که وقتی امر حتمی باشد، یعنی بر خدا هم حتمی است، «محتوم علی الله» و دیگر قابل تغییر نخواهد بود؛ خیر اینگونه نیست، بلکه «محتوم من الله» است، یعنی از طرف خدا حتمی است نه اینکه، دست خدا بسته باشد.
از اینرو، روایت امام جواد، که میفرماید امکان بداء و تغییر در سفیانی نیز وجود دارد، اشاره به همین موضوع است. یعنی با اینکه سفیانی، از طرف خدا، حتمی میباشد (محتوم من الله)، البته تصور نکنید که بر خدا، حتمی شده است (محتوم علی الله)؛ دست خدا، بسته نیست.
بداء در «تفاصیل» نشانههای ظهور که نوعی از ارتباط با فعل، رفتار و سلوک انسانها دارد، امکانپذیر است بدین معنا که اگر جبهه حق و شیعیان، آمادگی لازم را کسب کنند، تلفات و کشتهها در مواجهه با سفیانی، کمتر خواهد شد و صرفا در «تفاصیل و جزئیات» نشانه حتمی سفیانی، بداء و تغییر، ممکن است. ولکن در فرض عدم همراهی مردم، آنچه اهلبیت فرمودند، دقیقا اتفاق خواهد افتاد.
لکن در دیگر علائم حتمی مثل ندای آسمانی که معیار تشخیص امام مهدی است و قابلیت مشابهسازی هم ندارد و فقط یکبار در همه ادوار تاریخ، آن هم به فاصله چند ماه مانده به قیام حضرت، رخ خواهد داد، بداء هرچند در مقام اثبات، احتمال دارد لکن در مقام ثبوت، بداءپذیر نیست. زیرا متعلق آن افعال انسانها نیست بلکه از افعال و سنن الهی است.
از مجموع آنچه بیان گردید: در نشانههای حتمی و غیرحتمی ظهور، بداء و تغییر وجود ندارد و آنچه معصومان فرمودند، دقیقا اتفاق خواهد افتاد.
بنابراین، «حدیث مُنفرد» در الغیبة نعمانی که به بداء در نشانههای حتمی، پرداخته، بنابر مشهور اشاره به «احتمال» و «امکان» بداء در «تفصیل و جزئیات» نشانههای حتمی دارد و نه در «اصل» وقوع نشانه حتمی؛ و به نظر نویسنده، متن حدیث اشاره به این مهم دارد که «حتم من الله»، مقصود است و نه «حتم علی الله»، کما اینکه یهود فرض کرده بود که «یدالله مغلوله» یعنی، وقتی موضوعی، حتمی شد، دست خدا بسته است بلکه دست خدا باز است و روایت امام جواد، ناظر بر «امکان» بداء است و نه «ضرورت» وقوع بداء در نشانههای ظهور. البته در مقام ثبوت، همان خواهد شد که اهلبیت از سوی خدا، خبر دادهاند.