#استیضاح_ظریف
⭕️محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بهتازگی در مصاحبهای اعلام کرده بود که "در ایران خیلیها از #پولشویی منفعت میبرند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام میدهند، حتماً آن قدر توان مالی دارند که دهها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور، علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند"
🔹این ادعای ظریف درباره پولشویی گسترده در کشور، طی روزهای گذشته با واکنشهای زیادی از جمله انتقادات نمایندگان شاخص مجلس شورای اسلامی، کارشناسان سیاسی مواجه شد و جمعی از آنها خواستار ارائه مستندات از جانب وی شدند.
🔹شماری از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار احضار وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس شدند تا درباره اظهاراتش به اعضای کمیسیون توضیحاتی را ارائه کند.
🔹در صورتی که نمایندگان از توضیحات ظریف قانع نشوند، قرار است این طرح برای بررسی بیشتر به قوه قضائیه ارجاع شود/تسنیم
🔻حسینعلی حاجیدلیگانی نماینده مردم شاهینشهر در مجلس با بیان اینکه این اظهارات ظریف خلاف منافع ملی بود، گفت: به آقای ظریف 48 ساعت فرصت داده شده تا مدارک خود در این زمینه را به مجلس ارائه کند.
اگر تا روز سهشنبه وزیر امور خارجه مدارک خود را ارائه نکند طرح استیضاح وی را در مجلس کلید می زنیم.
پیشنویس طرح استیضاح وزیر امور خارجه تدوین شده و منتظر مدارک آقای ظریف درباره اظهارات خود هستیم.
https://eitaa.com/Bayynat
بیّنات
ظریف در رابطه با سخنان اخیرش، پولشویی در ایران گفته، من جایی را متهم نکردم! بله اقای ظریف! مشکل همین
باید به جناب #ظریف بگیم:
جناب ظریف! اگر هم ادعای شما در مورد پولشویی درست باشه؛ این ادعا و اتهامات دامن چه کسی یا چه کسانی رو میگیره؟!!!
در دولت شیخ حسن! مردم جز #دروغ و #تحقیر و #توهین و #اختلاس و #حقوق_های_نجومی و... چیزی ندیدند!
بعید نیست که این پولشویی هم که شما می فرمایید در پرونده #چنین_رئیسی با
#چنان_کابینه_ای وجود داشته باشه و در این صورت سخن شما قابل رد کردن نیست!!!
#گرفتاری_بزرگ_بشر
بشر با همه داد و فریادهایی که درباره پیشرفت و تکامل به راه انداخته، هنوز نتوانسته است خود را از زندان "خودخواهی" نجات بدهد!
#علامه_جعفری
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای:
تحريمها برطرف نشده...
کسانی که دست اندر کارند توجّه کنند!!!
❗️مدام نگوییم تحریمها برداشته شده!!!
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴آیا میدانید که مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری از بانیان تأسیس اولیه مدارس دخترانه در تهران بود؛البته نه از نوع غربی/دکتر یعقوب توکلی مورخ، به نقل از کتاب"دین و گفتمان اصلاح فرهنگی در دوره قاجار" اثر مونیکا رینگر
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
این قیام، قیام اسلامی است.
♦️امام خمینی (ره):این شعار باید محفوظ باشد که این قیام، قیام #ملی نیست، این قیام، قیام #قرآنی است، این قیام، قیام #اسلامی است. یک ملت ضعیفی که هیچ نداشت، در مقابل ابرقدرت ها و در مقابل این قدرت شیطانی که همه چیز داشتند و تا دندان مسلح بودند، به قوه ملیت نمی تواند غلبه کند.ملتی که غلبه کرد برای اینکه شهادت آرزوی او بود
📚صحیفه نور،جلد 5،صفحه 184
صدای ایران :
⭕️ اعترافات مامور سابق FBI درباره "سردار سلیمانی"
💠 امروز و به لطف پیروزیهای محور مقاومت، قاسم سلیمانی میتواند سوار بر خودرویش از تهران تا مرز فلسطین اشغالی برود، بدون آنکه کسی جلویش را بگیرد.
💠 بدون شک، حاج قاسم سلیمانی، امروز قدرتمندترین ژنرال خاورمیانه است/ مشرق
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هماهنگی فقط این! https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
این شعر مرحومه پروین اعتصامی را هزار بار باید خواند تا از حفظ شد .
هم خداشناسی ، هم خودشناسی،هم جامعه شناسی، هم خدمت به خلق و خداپرستی ، هم ظلم به مردم و ناسپاسی خدا، هم مهر و رحمت خدا و هزار پند دیگر در آنست . کاش بتوان با هر وعده نماز یکبار این شعر را خواند. تقدیم به تمام عزیزان🌹
"لطف حق"
مادر موسی، چو موسی را به نیل
در فکند، از گفتهٔ رب جلیل
خود ز ساحل کرد با حسرت نگاه
گفت کای فرزند خرد بیگناه
گر فراموشت کند لطف خدای
چون رهی زین کشتی بی ناخدای
گر نیارد ایزد پاکت بیاد
آب خاکت را دهد ناگه بباد
وحی آمد کاین چه فکر باطل است
رهرو ما اینک اندر منزل است
پردهٔ شک را برانداز از میان
تا ببینی سود کردی یا زیان
ما گرفتیم آنچه را انداختی
دست حق را دیدی و نشناختی
در تو، تنها عشق و مهر مادری است
شیوهٔ ما، عدل و بنده پروری است
نیست بازی کار حق، خود را مباز
آنچه بردیم از تو، باز آریم باز
سطح آب از گاهوارش خوشتر است
دایهاش سیلاب و موجش مادر است
رودها از خود نه طغیان میکنند
آنچه میگوئیم ما، آن میکنند
ما، به دریا حکم طوفان میدهیم
ما، به سیل و موج فرمان میدهیم
نسبت نسیان بذات حق مده
بار کفر است این، به دوش خود منه
به که برگردی، بما بسپاریش
کی تو از ما دوستتر میداریش
نقش هستی، نقشی از ایوان ماست
خاک و باد و آب، سرگردان ماست
قطرهای کز جویباری میرود
از پی انجام کاری میرود
ما بسی گم گشته، باز آوردهایم
ما، بسی بی توشه را پروردهایم
میهمان ماست، هر کس بینواست
آشنا با ماست، چون بی آشناست
ما بخوانیم، ار چه ما را رد کنند
عیب پوشیها کنیم، ار بد کنند
سوزن ما دوخت، هر جا هر چه دوخت
زاتش ما سوخت، هر شمعی که سوخت
کشتی ای زآسیب موجی هولناک
رفت وقتی سوی غرقاب هلاک
تند بادی، کرد سیرش را تباه
روزگار اهل کشتی شد سیاه
طاقتی در لنگر و سکان نماند
قوتی در دست کشتیبان نماند
ناخدایان را کیاست اندکی است
ناخدای کشتی امکان یکی است
بندها را تار و پود، از هم گسیخت
موج، از هر جا که راهی یافت ریخت
هر چه بود از مال و مردم، آب برد
زان گروه رفته، طفلی ماند خرد
طفل مسکین، چون کبوتر پر گرفت
بحر را چون دامن مادر گرفت
موجش اول وهله، چون طومار کرد
تند باد اندیشهٔ پیکار کرد
بحر را گفتم دگر طوفان مکن
این بنای شوق را، ویران مکن
در میان مستمندان، فرق نیست
این غریق خرد، بهر غرق نیست
صخره را گفتم، مکن با او ستیز
قطره را گفتم، بدان جانب مریز
امر دادم باد را، کان شیرخوار
گیرد از دریا، گذارد در کنار
سنگ را گفتم به زیرش نرم شو
برف را گفتم، که آب گرم شو
صبح را گفتم، برویش خنده کن
نور را گفتم، دلش را زنده کن
لاله را گفتم، که نزدیکش بروی
ژاله را گفتم، که رخسارش بشوی
خار را گفتم، که خلخالش مکن
مار را گفتم، که طفلک را مزن
رنج را گفتم، که صبرش اندک است
اشک را گفتم، مکاهش کودک است
گرگ را گفتم، تن خردش مدر
دزد را گفتم، گلوبندش مبر
بخت را گفتم، جهانداریش ده
هوش را گفتم، که هشیاریش ده
تیرگیها را نمودم روشنی
ترسها را جمله کردم ایمنی
ایمنی دیدند و ناایمن شدند
دوستی کردم، مرا دشمن شدند
کارها کردند، اما پست و زشت
ساختند آیینهها، اما ز خشت
تا که خود بشناختند از راه، چاه
چاهها کندند مردم را براه
روشنی ها خواستند، اما ز دود
قصرها افراشتند، اما به رود
قصهها گفتند بیاصل و اساس
دزدها بگماشتند از بهر پاس
جامها لبریز کردند از فساد
رشتهها رشتند در دوک عناد
درسها خواندند، اما درس عار
اسبها راندند، اما بیفسار
دیوها کردند دربان و وکیل
در چه محضر، محضر حی جلیل
سجدهها کردند بر هر سنگ و خاک
در چه معبد، معبد یزدان پاک
رهنمون گشتند در تیه ضلال
توشهها بردند از وزر و وبال
از تنور خودپسندی، شد بلند
شعلهٔ کردارهای ناپسند
وارهاندیم آن غریق بینوا
تا رهید از مرگ، شد صید هوی
آخر، آن نور تجلی دود شد
آن یتیم بیگنه، نمرود شد
رزمجویی کرد با چون من کسی
خواست یاری، از عقاب و کرکسی
کردمش با مهربانیها بزرگ
شد بزرگ و تیره دلتر شد ز گرگ
برق عجب، آتش بسی افروخته
وز شراری، خانمانها سوخته
خواست تا لاف خداوندی زند
برج و باروی خدا را بشکند
رای بد زد، گشت پست و تیره رای
سرکشی کرد و فکندیمش ز پای
پشهای را حکم فرمودم که خیز
خاکش اندر دیدهٔ خودبین بریز
تا نماند باد عجبش در دماغ
تیرگی را نام نگذارد چراغ
ما که دشمن را چنین می پروریم
دوستان را از نظر، چون می بریم
آنکه با نمرود، این احسان کند
ظلم، کی با موسی عمران کند
این سخن، پروین، نه از روی هوی ست
هر کجا نوری است، ز انوار خداست
https://eitaa.com/Bayynat
30032634.out.mp3
1.05M
شعر زیبایی که مرحوم پروین اعتصامی برای سنگ مزار خود سروده است.... https://eitaa.com/Bayynat
در یکی از مدارس، معلمی دچار مشکل شد و موقتا برای یک ماه معلم جایگزینی بجای او شروع به تدریس کرد. این معلم جایگزین در یکی از کلاسها سوالی از دانش آموزی کرد که او نتوانست جواب دهد، بقیه دانش آموزان شروع به خندیدن کرده و او را مسخره می کردند. معلم متوجه شد که این دانش آموز از اعتماد بنفس پایینی برخوردار است و همواره توسط هم کلاسی هایش مورد تمسخر قرار می گیرد.
🔸زنگ آخر فرا رسید و وقتی دانش آموزان از کلاس خارج شدند، معلم آن دانش آموز را فرا خواند و به او برگه ای داد که بیتی شعر روی آن نوشته شده بود و از او خواست همان طور که نام خود را حفظ کرده، آن بیت شعر را حفظ کند و با هیچ کس در مورد این موضوع صحبت نکند.
🔹در روز دوم معلم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن بیت شعر را پاک کرد و از بچه ها خواست هر کس در آن زمان کوتاه توانسته شعر را حفظ کند، دستش را بالا ببرد. هیچ کدام از دانش آموزان نتوانسته بود حفظ کند.
🔸تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز دیروزی بود که مورد تمسخر بچه ها بود.
🔹بچه ها از این که او توانسته در این فرصت کوتاه شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند. معلم خواست برای او کف بزنند و تشویقش کنند. در طول این یک ماه، معلم جدید هر روز همین کار را تکرار می کرد و از بچه ها می خواست تشویقش کنند و او را مورد لطف و محبت قرار می داد.
🔸کم کم نگاه همکلاسی ها نسبت به آن دانش آموز تغییر کرد. دیگر کسی او را مسخره نمی کرد. آن دانش آموز خود نیز دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر آن شخصی که همواره معلم سابقش "خِنگ " می نامید، نیست. پس دانش آموز تمام تلاش خود را می کرد که همواره آن احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن و ارزشمند بودن در نظر دیگران را حفظ کند.
🔹آن سال با معدلی خوب قبول شد. به کلاس های بالاتر رفت. در کنکور شرکت کرد و وارد دانشگاه شد.
🔸مدرک دکترای فوق تخصص پزشکی خود را گرفت و هم اکنون پدر پیوند کبد جهان است.
🔹این قصه را دکتر (علی ملک حسینی) در کتاب زندگانی خود و برای قدردانی از آن معلم که با یک حرکت هوشمندانه مسیر زندگی او را عوض نمود، نوشته.
🔺انسان ها دو نوعند: نوع اول کلید خیر هستند. دستت را می گیرند و در بهتر شدنت کمک کرده و به تو احساس ارزشمند بودن می دهند نوع دوم انسان هایی هستند که با دیدن اولین شکستِ شخص، حس بی ارزشی و بدشانس بودن را به او منتقل می کنند. این دانش آموز میتوانست قربانی نوع دوم این انسان ها بشود که بخت با او یار بود👌
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیروز 28 آبان سالگرد شهادت #عارف_کایدخورده بود.
ببینید این جوان دهه هفتادی چقدر زیبا از "انگیزه رفتنش به #سوریه" صحبت میکند!
حقا که مزد این #بصیرت_و_اخلاص جز #شهادت نیست...
https://eitaa.com/Bayynat
🔴 پاسخ آیت الله آملی لاریجانی به اظهارات ظریف: سخنانی به زبان نیاورید که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود.
رئیس قوه قضاییه:
🔹در چنین شرایطی توقع نیست که برخی مسئولان سخنان مجمل و دوپهلویی بر زبان بیاورند که موجب سوء استفاده دشمنان شود.
🔹مسئولان نباید سخنانی به زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود، امروز باید از سخنان همه ما شمیم وحدت احساس شود؛ اگر اطلاعی از وقوع جرایم داریم نباید پنهان کاری کنیم بلکه لازم است آن را به مرجع مربوطه اعلام کنیم.
🔹باید حواسمان جمع باشد در بستری سخن میگوییم که دشمن حتی از حرف صحیح ما هم سوء استفاده میکند. در چنین فضایی نباید زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کرد.
🔸اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا این موضوع را به قوه قضاییه اطلاع ندادهاید؟ نباید سخنی گفت و بعد اصلاح و بیان کرد که مقصود چیز دیگری بوده است.
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جزئیاتی از زندگی امام خامنه ای؛
در صحبتهای استاد رائفی پور
https://eitaa.com/Bayynat
#فقر_اقتصادی چه بر سر یک #جامعه میآورد؟
#شهید_مطهری
✅فقر و احتیاج ـ سببش هر چه باشد، خواه بیعدالتی یا چیز دیگر ـ یکی از موجبات گناه است؛ اگر ضمیمه بشود با احساس #مغبونیت و #محرومیت، دیگر بدتر؛ اگر ضمیمه بشود با حسرت کشیدنهای تجملات عدهای، باز از آن هم بدتر...
✅سبب #سرقتها میشود، سبب #رشوهگیریها و #اختلاسها و #خیانتها به اموال عمومی میشود، سبب گناهها میشود، سبب غلّ و غشّ و #تقلب در کارها میشود؛ سبب میشود که افرادی برای اینکه خود را به دستهای دیگر برسانند، #رشوه بخورند، #دزدی بکنند، زیر حساب مردم بزنند و همینطور...
✅#فقر آدمی را که #ایمان قوی نداشته باشد، زود وادار به گناه میکند.
بسیاری از گناهان هست که از #فقر_و_احتیاج ناشی میگردد، لذا رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
کادَ الْفَقْرُ اَنْ یکونَ کفْرا.ً
#فقر نزدیک به سرحد #کفر است.
فقر، روح را عاصی و عزیمت را ضعیف میکند.
#استاد_مطهری، بیست گفتار، ص83-82.
https://eitaa.com/Bayynat
4_6021496328826127502.mp3
3.33M
#آثـــار_و_برکات_دعـــا
🎤آیتالله مجـتهدی تهرانی(ره)
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبور #شهاب_سنگ از آسمان کرمانشاه
-یک شهاب سنگ بزرگ دیشب آسمان کرمانشاه را در نوردید!
https://eitaa.com/Bayynat