هدایت شده از مکتب شهدا_ناصرکاوه
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 شعر نیست. شاعر معجزه کرده!🌹گوش دهید و به خود ببالید که شیعه امیرالمومنین(ع) و محب حضرت زهرا(س) هستید👌
به پیشکش آورده روح الله
جای فدک شش دنگ ایران را
🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ
🔻 التماس دعا
شب چهلم که شد، بعد از انجام ختم و توسلات فراوان،مقداری استراحت کرد؛در عالم مکاشفه به محضر مقدس امیراْلومنین(ع) مشرف شد امیرا المومنین ع) به ایشان میفرمایند: سید محمود! چه می خواهی؟ایشان عرض می کند که آقا جان! می خواهم بدانم قبر حضرت فاطمه زهرا (س) کجاست؟می خواهم آن را ازنزدیک زیارت کنم امیراْلومنینع) می فرمایند: "علیک بکریمة أهل البیت" به سوی کریمه برو .آیت الله سید محمود مرعشی نجفی به خیال اینکه منظور امیرالمومنین (ع) از "کریمه اهل بیت (س) حضرت زهرا ( س) است، به حضرت عرض می کند: بله! قربانتان گردم! من هم این ختم را انجام دادم که محل قبرشریف آنحضرت را به طوردقیق بدانم وبه زیارتش مشرف شوم. دراینجا بودکه حضرت فرمودند:منظورما قبر حضرت معصومه در قم است؛ بعد اضافه فرمودند: به جهت مصالحی خداوند اراده فرموده که محل قبرشریف حضرت زهرا س)از همگان مخفی باشد؛لذاقبرحضرت فاطمه معصومه(س)را تجلیگاه قبر حضرت فاطمه زهرا (س) قرارداده است؛اگر قراربود قبر حضرت زهرا ( س) ظاهر باشد، هرجلال و جبروت و عظمتی که برای آن قبر شریف بود، خداوند متعال همان جلال و جبروت و عظمت را برای قبر فاطمه معصومه (س) قرارداده است.
آیت الله سید محمود مرعشی نجفی(ره) پس از این مکاشفه، تصمیم می گیرد که برای زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) رهسپارایران شود.
( کتاب کریمه اهل البیت ص ۴۳)
⚫️ اینک به مطلع کلام امشب باز گردیم ⚫️عرض کردیم از جمله القاب حضرت زهرا ( س) کریمه می باشد ... از جمله مصادیق ونمونه های انتساب حضرت به این لقب را با ذکر آیه ای از قرآن وروایت تفسیری آن می آوریم :
يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً،
إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا ( آیات ۸ و ۹ سوره انسان) و غذای خود( را با اینکه به آن علاقه و) نیاز دارند ، به»مسکین و یتیم و اسیر، می دهند . و می گویند: ما شمارا بخاطر خدا اطعام می کنیم،و هیچ پاداش و سپاسی از شما نمی خواهیم .
👈 روایت تفسیری :
درتفسیرکشاف ازابن عباس نقل شده که امام حسن ع) وامام حسین( ع) بیمار شدند ورسول خدا ص) با جمعی ازصحاب از ایشان عیادت کرد ، مردم به علی ع گفتند:چه خوب است برای بهبودی فرزندانت ، نذری کنی، علی (ع) وفاطمه (س) و فضه کنیز ایشان نذر کردند که اگر کودکان بهبودی بیابند سه روز روزه بگیرند.بچه ها بهبودی یافتند واثری از کسالت در آنها نماند.بعد از بهبودی آنها، علی( ع ) سه من جو از شمعون خیبری قرض کرد،و فاطمه (س) یک من از آن جو را دستاس و سپس خمیرکرد و پنج قرص نان به عدد افراد خانواده پخت و سهم آنها را در برابرشان گذاشت تا با آن افطار کنند، در همین بین سائلی به نزدش ان آمد و به ایشان سلام کرد و گفت : سلام بر شما اهلبیت پیامبر ص من مسکینی ازمساکین مسلمین هستم مرا طعام دهید تا خدا به شما ازمائده های بهشتی طعام دهد، خاندان پیامبر سائل مسکین را بر خود مقدم شمرده وافطار خود را به او دادند و آن شب جز آب چیزی نخوردند و با شکم گرسنه دوباره نیت روزه کردند، هنگام افطار روز دوم طعام را نهادن تا افطارکنند، یتیمی بر در سرای ایشان بیامد و درخواست طعام نمود، آن شب هم یتیم را بر خود ترجیح دادند و دوباره با شکم گرسنه نیت روزه کردند، شب سوم اسیری آمد و در خواست طعام نمود، آنها باز هم او را بر خود مقدم کرده و طعام خودرابه او دادند، صبح روز چهارم علی ع دست حسنین ع را گرفت بافت رسولخدا (ص) آورد، پیامبر (ص) وقتی بچه ها را مشاهده کرد که چون جوجه ضعیف از شدت گرسنگی میلرزند، فرمود:چقدر بر من دشواراست که شمارا به چنین حالی ببینم ،آنگاه با ایشان به نزد حضرت فاطمه روانه شد و او را در محراب عبادت یافت
جبرئیل نازل شد و عرضه داشت :این سوره را بگیر، خداتو را بخاطر داشتن چنین اهل بیتی تهنیت می گوید وآنوقت این سوره راقرائت کرد.پس دراین آیه شریفه وآیات بعدی، به این ماجرا پرداخته شده ومی فرماید: آن ابراروبندگان خاص خدا به نذرو عهد شرعی که با خدای خودبسته اندوفامی کنند وازروزقیامت که شدت عذابش گسترش یافته و شداید واحوال آن به نهایت رسیده،هراسانند وبه همین جهت باوجود اشتیاق و اشتهاء زیاد به طعام و شدت احتیاجی که به آن دارند باز هم آن را به مسکین (فقیرشدیدا تنگدست) و سائل و یتیم فردی که قبل ازبلوغ پدرش را از دست داده باشد( و اسیر)اسیر یا برده ای که از راه جنگ بدست آمده(می بخشند ، وآنهارا بر خودترجیح می دهند.شاید مطابق قول بعضی ضمیردر(علی حبه )به خدای سبحان بازگردد، که دراین صورت معنا این است که آنها به خاطر محبتی که به خدا دارند، غذای خود را به مسکین و یتیم و اسیر می خورانند، به همین جهت انتظار ثواب از خداوند، اما آیه بعدی این احتمال را ازبین می برد، چون به همین مطلب تصریح کرده است واحتیاجی به تکرارنیست. (- تفسیر المیزان ذیل آیه فوق -تذکره سبط بن جوزی ص ۳۱۳-۳۱۵ ) .
هدایت شده از انصـــارالحیدر(علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🌺خداوند توی قرآن
سوره سجده آیه ۱۷ میفرماید:
هیچ کس نمی داند چه اشک شوقی براش آماده کردیم ...❤️
•┈••✾🍃🦋🍃✾••┈•
4_5843488445715974964.mp3
1.86M
🔸ترتیل صفحه 528 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام کرد
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن
🌷 نکته تفسیری صفحه ۵۲۸🌷
شق القمر:
شق القمر یعنی شکافتن ماه. خداوند در این آیه به یکی از معجزات بزرگ پیامبر اسلام اشاره می کند. بر اساس روایات، در دورانی که پیامبر در مکّه حضور داشت، مشرکان نزد او آمدند و گفتند: اگر راست می گویی و تو پیامبر خدایی، ماه را برای ما دو پاره کن. پیامبر فرمود: اگر این کار را انجام دهم، شما ایمان می آورید؟ گفتند: آری. پس پیامبر از خدا تقاضا کرد آنچه را خواسته اند، به او بدهد، و خدا نیز درخواست او را پاسخ داد. پیامبر در شب چهاردهم که قرص ماه کامل بود، مشرکان را جمع کرد و با انگشت خود به ماه اشاره کرد، و ناگهان ماه در برابر چشمان حیرت زده ی آنان دو پاره شد. پیامبر مشرکان را یک به یک صدا می زد و می-فرمود: نگاه کنید. البتّه بر اساس آیه ی 2، کافرانِ لجوج به رغم دیدن این معجزهی شگفت انگیز، باز هم ایمان نیاوردند و به پیامبر تهمت جادوگری زدند. طبق تاریخ، برخی از کافران، پس از دیدن شکافته شدن ماه گفتند: ما پیامبری تو را قبول نمی کنیم مگر اینکه کاروان های شام و یمن فرا رسند و از آنها بپرسیم که آیا آنان هم در مسیر خود چنین چیزی را دیده اند یا نه؛ امّا هنگامی که مسافران نیز از چنین حادثه ای خبر دادند، آنان بر سر قولشان نماندند و ایمان نیاوردند .
آری، هنگامی که انسان دریچه ی عقلش را بر حقیقت ببندد و برای مخالفت با چیزی که با هوای نفس و شهوت هایش سازگار نیست، هر گونه رفتار نادرستی را روا بداند، خدا نیز چشم دلش را کور می کند و او را در راه باطلش استوارتر می کند؛ چنان که در آیه ی 5 سوره ی صف می خوانیم: «هنگامی که از حق منحرف شدند، خدا نیز دلهایشان را از حقیقت منحرف کرد، و خدا افراد نافرمان را هدایت نمی کند.» در این هنگام حتّی اگر در پیش چشم انسان، ماه هم به دو نیم تقسیم شود، او به ایمان و رستگاری رو نمی کند و حتّی در باتلاق لجاجت بیشتر فرو می رود. خداوند در آیه ی 146 سوره ی اعراف در باره ی چنین افرادی می فرماید: کسانی را که در زمین تکبّر می ورزند، بدون اینکه حق چنین کاری را داشته باشند، از ایمان به آیات و نشانه هایم باز می دارم؛ و در این صورت، اگر تمام نشانه ها و معجزات را نیز ببینند، باز هم ایمان نمی آورند، و اگر راه رشد و هدایت را ببینند، آن را راه و روش زندگی خود انتخاب نمی کنند، و اگر راه گمراهی را ببینند، آن را راه و روش زندگی شان انتخاب می کنند. این مجازات سخت، بدین علت است که آنان نشانه ها و معجزات ما را دروغ شمردند و همیشه از آن غافل بودند.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز نمیدونستم ایام فاطمیه است....
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سفر به اسلام!
🔸جوان تازه مسلمانی که پدرش کشیش یک کلیسا و مادرش خواننده بود؛ او میگوید کلیسا پاسخی برای سوالات من نداشت. او از قرآن میگوید...