eitaa logo
بحـارالفـضائـل
741 دنبال‌کننده
42 عکس
16 ویدیو
1 فایل
انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا
مشاهده در ایتا
دانلود
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ (رحمه الله) قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ لَيْسَ النَّاصِبُ مَنْ نَصَبَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ لِأَنَّكَ لَا تَجِدُ رَجُلًا يَقُولُ أَنَا أُبْغِضُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ لَكِنَّ النَّاصِبَ مَنْ نَصَبَ لَكُمْ وَ هُوَ يَعْلَمُ أَنَّكُمْ تَتَوَلَّوْنَّا وَ أَنَّكُمْ مِنْ شِيعَتِنَا نام کتاب : علل الشرائع نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 2  صفحه : 601
🔹ابن عربی: «الصلاه خیر من النوم» در سنت حسنه است! ✍️اضافه «الصلاه خیر من النوم» در اذان از بدعت‌هایی هست که عمر بن خطاب لعنت الله علیه و بنی امیه وارد اذان کردند، و در مذهب شیعه برمبنای روایات اهل بیت علیهم السلام این افاضه بدعت و متروک شده. ابن عربی دراین مورد هم موافق مذهب مخالفین فتوا بر مشروعیت آن داده! 🔻ابن عربی می‌نویسد: بعضی آن را جزو اذان شرعی شمرده اند و معتبر می دانند و برخی آن را از کارهای عمر دانسته اند و برای آن اعتبار قائل نیستند؛ اما مذهب ما این است که آن شرعی است اگر چه از کارهای عمر است. 📚الفتوحات المكية (اربع مجلدات)، ج‏۱، ص۴۰۰ 🔹امام رضا علیه السلام می‌فرمایند: «الصلاه خیر من النوم» بدعتی است که بنی امیّه گذاشته‌اند، و جزء اصل اذان نیست. 📚مستدرك الوسائل المحدّث النوري، ج۴ ، ص۴۴ ، ح۴۱۴۰ 🔹و شیخ طوسی رضوان الله علیه ادعای اجماع بر ترک آن می‌کند: (بالصلاة خير من النوم ) لإجماع الطائفة على ترك العمل بها . 📚الإستبصار فيما اختلف من الأخبار، ج۱، ص۳۰۸
Kashani-14010120-07Ramazan-Hkashani_Com~1.mp3
14.63M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 سخنرانی کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه (جلسه هفتم) ـ 20 فروردین ماه 1401 مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی بضعة الرسول سلام الله عليها 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
دوستی با دشمنان خدا(فرق ضاله باطله در مقابل دین الله همان تشیع) جائز نیست❗️ ⚡️امیر المومنین علیه السلام فرمودند: 🔸مبادا دشمنان خدا را دوست بداری یا دوستی خودت را برای غیر دوستان خدا بذل کنی؛ چرا که هر کس طایفه‌ای را دوست بدارد با آن‌ها در قیامت محشور می‌شود.
♦️منکر ولایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام ابلیس است سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است که امام رضا علیه السلام فرمودند: 🔻مثل المومنین فی قبولهم ولاء امیر المومنین في یوم غدیر خم کمثل الملائکة في سجودهم لآدم و مثل من أبی ولایة امیر المومنین في یوم الغدیر مثل ابلیس.. ▫️پذیرش ولایت امیر المومنین علیه السلام از سوی مومنان در روز غدیر خم، مثل سجده ملائکه بر آدم است؛ و مثل آنان که در روز غدیر از پذیرش ولایت امیر المومنین علیه السلام اعراض کردند مثل ابلیس است 📚اقبال الاعمال - سید بن طاووس ص۷۷۹ ‌
💠شرط حجیت اجماع در فقه شیعه [۴] 🔹 می‌گوید: 🔻اجماع امت در جهت قول امام(معصوم) حجت است.. و قاعده اجماع، ثابت شدن حق، به سبب قول امام است که جانشین پیامبر (ص) است. بنابراین اگر او به تنهایی چیزی بگوید که هیچ یک از بندگان با آن موافق نباشند، قول او در حجت بودن و برهان کافی است. ما اجماع را نیز تنها به سبب او حجت به شمار آوردیم و از او یاد کردیم محال است اجماع حاصل گردد، مگر آنکه او در اجماع باشد.. واین تنها مذهب اماميه است. 📗أوائل المقالات في المذاهب والمختارات...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | واکنش استاد میرباقری، به تقدس تراشی برای مثنوی و معنوی!! ⚠️چرا از مثنویی که در آن به پدر امیرالمومنین علیه السلام توهین شده تمجید می‌‌شود؟!! 📎نسبت کُفر دادن به حضرت ابوطالب علیه السلام توسط مولوی
أقول روى البرسي في مشارق الأنوار عن محدثي أهل الكوفة أن أمير المؤمنين (صلوات الله علیه) لما حمله الحسن و الحسين (صلوات الله علیهما) على سريره إلى مكان البئر المختلف فيه إلى نجف الكوفة وجدوا فارسا يتضوع منه رائحة المسك فسلم عليهما ثم قال للحسن (صلوات الله علیه) أنت الحسن بن علي رضيع الوحي و التنزيل و فطيم العلم و الشرف الجليل خليفة أمير المؤمنين و سيد الوصيين قال نعم قال و هذا الحسين بن أمير المؤمنين و سيد الوصيين سبط الرحمة و رضيع العصمة و ربيب الحكمة و والد الأئمة قال نعم قال سلماه إلي و امضيا في دعة الله فقال له الحسن (صلوات الله علیه) إنه أوصى إلينا أن لا نسلم إلا إلى أحد رجلين جبرئيل أو الخضر فمن أنت منهما فكشف النقاب‏ فإذا هو أمير المؤمنين (صلوات الله علیه) ثم قال للحسن (صلوات الله علیه) يا أبا محمد إنه لا تموت نفس إلا و يشهدها أ فما يشهد جسده. ●روایت شده هنگامی كه امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) پیكر مطهر امیر المؤمنین (صلوات الله علیه) را برای دفن به نجف می بردند، اسب سواری را مشاهده كردند كه بوی خوشی از او ساطع بود. آن سوار به آنها سلام كرد و به امام حسن (علیه السلام) فرمود :تو حسن بن علی هستی كه از سرچشمه وحی و قرآن شیر نوشیده است و جانشین امیر المومنین است و سرور اوصیاء می باشد؟ عرض كرد:‌ آری فرمود : و این حسین بن علی نوه پیامبر رحمت است كه از منبع عصمت شیر نوشیده و پدر امامان می باشد؟ گفتند : آری فرمود: جنازه را به من بسپارید و در امان خدا بروید امام حسن (علیه السلام) عرض كرد : پدر ما وصیت فرموده كه جنازه ی او را جز به جبرائیل یا خضر نسپاریم ، شما كدام یك از ایشان هستید؟ سوار نقاب از چهره برداشت ، ناگهان دیدند او خود امیر المؤمنین است. به امام حسن (صلوات الله علیه) فرمود: یا ابا محمد ! هیچ كس نمی میرد مگر این كه علی نزد او حاضر شود، آیا بر جنازه ی خویش حاضر نگردد؟ 📚بحار الانوار/ج42/ص300 📚القطره/ج1/ص217 📚مشارق الانوار (برسی) 📚منهاج البراعة (خوئى)/ج‏5/ص163 📚مدینة المعاجز/ج3/ص60