eitaa logo
بینش راهبردی
9.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
804 ویدیو
31 فایل
**بصیرت؛ بدون بینش راهبردی ممکن نخواهد بود.** ''کانال نشر سخنان و مطالب حجت الاسلام دکتر محمد علی رنجبر" عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام ارتباط باادمین @AlEbadali ادمین‌ دوم @Guilemard
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حامد مهرابی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت تقطیع شده حضرت آقا که این فیلم حقیقت را بیان میکنه
این کلیپ را یکی از دوستان فرستاد از ایشان متشکرم
فکر کنم ما ایرانی ها تنها مردمی هستیم که از مسخره کردن کشورمون لذت میبریم از صبح تا الان بدون ذره ای تخصص و اطلاع از قوانین و معاهدات و غیره داریم راجع به سهم پنجاه درصدی از خزر حرف میزنیم حتی نمیدونبم دریاچه با دریا فرق میکند دیروز هم بدون اطلاع میگیم ما FATF را تصویب کردیم کلا... دکتر جان این متن قرارداد 1921 است،(http://yon.ir/jF1jv) هیچ کجا نسبت به حق صید و حق استخراج نفت و گاز به صورت علی السویه و پنجاه پنجاه چیزی نگفته بلکه راجع به کشتی رانی گفته است بالسویه و راجع به ماهیگیری گفته است تا ده مایلی ساحل هر کشور و راجع به نفت و گاز هم مسکوته ملاحظه کنید این فصل یازدهم است: فصل یازدهم: " نظر به اينكه مطابق اصول بيان شده در فصل هشتم اين عهدنامه منعقده در دهم فورال ( فوریه ) 1828 مابين ايران و روسيه در تركمان چاي نيز كه فصل هشتم آن حق داشتن بحريه را در بحر خزر از ايران سلب نموده بود از درجه اعتبار ساقط است لهذا طرفين معظمتين متعاهدتين رضايت مي دهند كه از زمان امضاء اين معاهده هر دو بالسويه حق كشتي راني آزاد در زير بيرق هاي خود در بحر خزر داشته باشند." در جای دیگر هم گفته است راجع به حق صید و ماهی گیری در زمان معین توافق خواهد شد فصل چهاردهم: " با تصديق اهميت شيلات سواحل بحر خزر براي اعاشه ( امرار معاش) روسيه ، دولت ايران پس از انقضاء اعتبار قانوني تقبلات ( تعهدات ) فعلي خود نسبت به شيلات مزبوره حاضر است كه با اداره ارزاق جمهوريت اتحادي اشتراكي شوروي روسيه قراردادي در باب صيد ماهي با شرايط خاصي كه تا آن زمان معين خواهد شد منعقد نمایند" و در بندی دیگر نسبت به حق ماهیگیری بحث کرده است صرفنظر از مقررات فوق هر يك از طرفين متعاهدتين ، ماهيگيري را در آب‌هاي ساحلي خود تا حد ده ميل دريايي‌ به كشتي‌هاي خود اختصاص داده و اين حق را براي خود محفوظ مي‌دارد كه واردات ماهي‌هاي صيد شده از طرف كاركنان كشتي‌هايي را كه زير پرچم او سير مي‌نمايند از تحفيقات و مزاياي خاصي بهره‌مند سازد. بعد از این مطالب بنده یکی از دوستان مصاحبه صفروف را گذاشت که بله صفروف در بی بی سی گفته ما تعجب کردیم که ایران سهم 50 درصد را مطالبه نکرد بنده هم پاسخ دادم: آقای دکتر نه بنده یک ژورنالیست اهل شانتاژم نه شما نه بنده قصد دارم یک مساله ای را بدون دلیل و مدرک و سند مدام تکرار کنم و نه شما چند بار فرموده اید و ادعا کرده اید که ما از دریاچه خزر حق مشاع 50 درصد راجع به سطح و زیر سطح داشته ایم یعنی 50 درصد صید و نفت و گاز زیر سطح از آن ما بوده است بنده هم عرض کردم به غیر از حق کشتیرانی بالسویه مندرج در آخرین قراردادها بین ما و شوروی که فقط در آن تصریح دارد که تا ده مایلی ساحل حق صید داشتیم و نسبت به زیر سطح هم مسکوت مانده، مستند شما کدام بند از قرارداد است من از شما توقع تکرار یک مساله غیر واقع را ندارم اما متاسفانه شما نه تنها نظر غیرتخصصی راجع به یک مساله تخصصی می دهید که حتی به قضاوت هم مینشینید و دیگران را متهم به دروغگویی و خیانت هم میکنید برای بنده که از حیث فکری هیچ تناسبی با دولت مستقر ندارم بسیار راحت است که بگویم این دولت خائن است ولی انصاف را فراموش نکنیم... اولا صفروف نماینده روسیه نبوده ثانیا من از شما می پرسم که کدام بند قرارداد میگوید 50 درصد دریاچه خزر سطح و زیر سطحش مال ایرانه ثالثا متاسفم برای خودم که فکر کردم با دوستانی مواجه هستم که بر اساس نخبگی و تخصص می خواهند قضاوت کنند نه بر اساس شانتاژهای بی بی سی و وی او ای و... تا وقتیکه ما اسیر این شانتاژها باشیم همه از دید ما خائنند! متاسفم میدانید مشکل کجاست؟ اینکه اگر صفروف بیاد برنامه عصر آقای طالب زاده و کلی از نظام و رهبری تعریف کنه و در وصف رهبری عزیز بگه شما نمیدانید چه نعمتی دارید، میشه مزدور و خائن و جاسوس روسها در ایران و فرستاده پوتین ارباب ایران برای خر کردن ما اما اگر همین صفروف بره تو بی بی سی یک حرف خلاف واقع را بزنه میشه، نماینده روسیه کبیر و متخصص بزرگ و حجت برای ما برای بنده نه صفروف بی بی سی نه صفروف عصر طالب زاده هیچ کدام حرفشان بدون تحقیق و بررسی و فحص از اینکه مستند حرف زده یا خیر، حجت نیست! ولی ظاهرا برای شما صفروف بی بی سی کاملا حجته!! اقای دکتر کمی بزرگ شویم! ✍«محمد علی رنجبر، محقق و پژوهشگر مسائل راهبردی» اگر این مطلب را می پسندید برای سایرین ارسال کنید https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi
ملاحظه کنید اگر 50 درصد مال ما باشه چی میشه!
یک درخواست از همه دوستان عزیز دارم اینکه هیچ وقت اسیر شانتاژ رسانه ای نشوید و از طرف مقابلتون همیشه سند و مدرک مطالبه کنید چنان در مخمصه می افتد که نگو منطق برّان را فراموش نکنید اینگونه بحث کنید طرف مقابل دستش خالی می شود و آنوقت شروع میکند به های و هوی کردن لذا باید ثابت کنیم که بسیاری از اینها اساسا های و هویی بیشتر نیست و بعد از دقایقی فشل خواهند شد قد ارعدوا و ابرقوا مع هذین الامرین الفشل التماس دعا🙏🌹
⚡️-ایران هم که شد مستعمره روسیه و رژیم دریای خزر رو دودستی داد به پوتین. + چطور مگه؟ -مگه نشنیدی سهم ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر شده ۲۰درصد؟ + خب اینجوری که باید سهم روسیه بشه ۸۰درصد. ولی سهم اون هم در بین ۵کشور ۲۰درصد میشه. -ها؟...کی؟...چیزه...اصلاً چرا این آخوندا نمیزارن زنها برن ورزشگاه؟ها؟!😄😄
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 تکذیب جمله‌ تحریف شده منتسب به رهبر انقلاب در دیدار ۲۲ مرداد ۹۷ و انتشار اصل آن 🔰 پیرو سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی که در تاریخ ۲۲ مردادماه در جمع هزاران تن از اقشار مختلف مردم بیان شد، از آنجایی که برخی از حاضران درباره‌ی فرازی از سخنان معظم‌له دچار ابهام شدند و به دنبال آن، این فراز انعکاس تحریف شده‌ای در رسانه‌ها یافت، به اطلاع میرساند: 🔻فرمایشات معظم‌له ناظر به صدور اجازه برای مذاکرات وزیر خارجه دولت یازدهم با همتای آمریکایی‌اش بوده است. 📝 رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: 👈 «در قضیه‌ی برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه‌‌ی ما با آن‌ها صحبت کند، ضرر کردیم.» 💻 @Khamenei_ir
بینش راهبردی
🚨 تکذیب جمله‌ تحریف شده منتسب به رهبر انقلاب در دیدار ۲۲ مرداد ۹۷ و انتشار اصل آن 🔰 پیرو سخنان حضرت
این پیام با چه جمله ای شروع شده؟! تکذیب جمله تحریف شده منتسب به رهبری جمله ای که منتسب به رهبری کرده بودند چی بود؟ من اشتباه کردم و خام شدم و دوستان مرا هم خام کردند و من اشتباه کردم اجازه مذاکره دادم و رییس جمهور هم به بنده گفت که اگر شما سخت گیری نمی کردید ما بیشتر امتیاز می دادیم! شما این جمله را بگذارید کنار جمله ای که اینک پخش شده دوستان عزیز عنایت داشته باشید بنده و امثال بنده که طلبه ایم باید مباحث اصولی در هر کلامی مد نظرمان باشد. در علم اصول به ما آموخته اند: یک روایت ظنی الصدور و ظنی الدلاله هیچ وقت با یک نص محکم و صریح نمی تواند وارد رینگ معارضه شود هیچ وقت نص و محکمات کلام رهبری عزیز که فرمودند و آنرا به خوبی تبیین کردند را فراموش نکنید لذا اشتباه از آنجایی شروع میشود که مثلا بعد از منع رهبری نسبت به احمدی نژاد، آنقدر پچ پچ می کنیم و فضاسازی میکنیم که رهبری مجبور میشوند خودشان را هزینه کنند و علنی بگویند من به فلانی گفتم به صلاح نیست کاندیدا شوید! یا اشتباه زمانی است که بعد از بیان آتش به اختیار، برخی بدون عنایت به نصوص و محکمات کلام رهبری، آنرا فرمان حمله به دولت تفسیر می کنند و در روز قدس علیه رییس جمهور شعار مرگ بر... سر میدهند و باز رهبری عزیز مجبور میشوند خودشان را هزینه کنند و بگویند مرادم از آتش به اختیار چیست و نباید با کارهای ناشایست عده ای پوچ اندیش را مدعی کنیم! لذا طلبه ای که اصول بخواند میفهمد چگونه مراد جدی رهبر و امامش را استخراج کند و این همه هزینه درست نکند!
خبرگزاری رسا | یادداشت | محمدعلی رنجبر 🔶 جنگ اقتصادی و وظایف دولتمردان اقتصاد ما از عدم شفافیت و مشخص نبودن درآمدهای واقعی بنگاه ها، شرکتها، اصناف، حتی خرده فروشان و بسیاری از فعالین اقتصادی، رنج می برد. http://www.rasanews.ir/detail/News/574170/2067
قال الباقر علیه السلام: اِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ يقى بِالتَّقوى عَنِ العَبدِ ما عَزُبَ عَنهُ عَقلُهُ وَ يجَلّى بِالتَّقوى عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ. امام باقر می فرمایند: خداوند به وسيله تقوا بنده را حفظ مي كند از آنچه كه عقلش به آن نمى رسد و كور دلى و نادانى او را بر طرف مى سازد. 🔹 نکته تقوا زمانی حاصل می شود که خود و دیگران را از آتش جهنم باز داری یعنی همانگونه که قرآن میفرماید: قوا انفسکم و اهلیکم نارا این "اهل" فقط خانواده نیست بلکه خانواده، اقوام، دوستان، همشهریان، هم میهنان، هم کیشان و هم نوعان است یعنی ما وظیفه داریم که خود و کل جهان را از آتش باز داریم.
آخرین میخ بر تابوت گفتمان سازش چندی قبل عرض کردم گفتمان سازش معتقد بود که آمریکا عوض شده است و آمریکا آن آمریکای دهه های گذشته نیست غافل از اینکه آمریکا شیطان اکبر است و این شیطان در یک صورت عوض خواهد شد آن هم پایان دادن به آمریکا چند بار هم خدمت عزیزان عرض کردم امثال دکتر ظریف باور داشتند که آمریکا عوض شده است نه اینکه جاسوس باشند خیر بلکه باور داشتند که آمریکا عوض شده است بحمدلله رهبری عزیز با درایت خودشان گفتمان چالش را بر گفتمان سازش غلبه دادند و نتیجه را امروز می بینیم همه معترفند که آمریکا همان شیطان اکبر است امروز هم آقای ظریف در مصاحبه با سی ان ان گفته است: احساس می‌کردیم آمریکا حداقل این مسئله را یاد گرفته است که تحریم‌ها تنها موجب فشار اقتصادی بر ایران می‌شود و هیچ گونه دستاورد و نتیجه سیاسی مورد انتظار واشنگتن را به‌همراه ندارد. من تصور می‌کردم آمریکایی‌ها این درس را گرفته‌اند ولی متأسفانه من اشتباه می‌کردم. او همچنین گفته است آمریکا مثل دهه های گذشته بر همان عادت همیشگی اش عمل می کند! این همه یعنی آخرین میخ بر تابوت گفتمان سازش https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi
حضرت آیت الله خامنه ای: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به معنای بی قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. برادران عزیزم ای کاش ابتدا کار فرهنگی خودجوش و تمیز را یاد میگرفتیم بعد آتش به اختیار عمل میکردیم نه اینکه با بعضی کارها به اسم آتش به اختیار مدعیان پوچ اندیش، طلبکار شوند!
ای کاش همه تک تیرانداز بودیم، کم صدا و پر بهره! نه مثل تفنگ ساچمه ای پر صدا و کم‌بهره!
♦️اندر حواشی یک تجمع از همه عزیزانی که می خواهند به بنده برچسب بزنند و متاسفانه مثل همیشه زود قضاوت کنند ابتدا خواهش میکنم این آیه کریمه را با دقت بخوانند: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا وَاسْمَعُوا وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ أَلِيمٌ بقره/ 104» ترجمه: اي كسانيكه ايمان آورده ايد نگوييد « راعنا» بلكه بگوييد « انظرنا» و آنچه به شما دستور داده شده بشنويد و براي كافران عذاب دردناكي ست شان نزول: ابن عباس نقل مي كند: مسلمانان صدر اسلام هنگاميكه پيامبر صلي الله عليه و آله مشغول سخن گفتن و بيان آيات و احكام الهي بود، از او مي خواستند ، كمي با تاني سخن بگويد و به آنان مهلت دهد، تا بتوانند مطالب را خوب درك كنند و همچنين خواسته هاي خود را به وي برسانند، براي اين درخواست كلمه « راعنا» كه از ماده «الرعي» گرفته شده و معني « مهلت دادن» را مي دهد ، به كار مي بردند.ولي يهود همين كلمه «راعنا» را از ماده ي ديگري يعني«الرعونه» به كار مي بردند كه به معني كودني و حماقت است. براي يهود در اينجا دستاويزي بود تا اين كلمه را كه مسلمانان به معني صحيحي بكار مي بردند ، هنگام سخن گفتن پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله بكار برند و معني دوم را قصد نمايند. در نتیجه میگفتند مسلمانان به پیامبرشان توهین می کنند! این آيه شریفه براي جلوگيري ازين سوء استفاده نازل شد و به مومنان دستور داد: كلمه«انظرنا» كه همان «مهلت» را معني ميدهند و مرادف كلمه « راعنا» است به كار برند. آیا اصحاب رسول الله ص قصد توهین به حضرت را داشتند!؟ قطعا خیر آیا اصحاب رسول الله ص قصد بهانه دادن به دشمنان را داشتند!؟ قطعا خیر بلکه برخی از اصحاب بدون عنایت به خباثت دشمن و از روی سادگی و بی توجهی اینگونه حرف میزدند، اما هزینه آن بسیار زیاد بود حقیر بسیاری از دوستان برگزار کننده تجمع را می شناسم، دوستانی مخلص و یار و یاور نظام و رهبری حتی اگر در روز تجمع میهمان مردم مهمان نواز یزد برای سخنرانی نبودم، به احتمال زیاد خود بنده هم در آن تجمع شرکت می کردم و کمکی هم از دستم برمی آمد میکردم، البته به احتمال زیاد با برخی از دوستان پلاکارد به دست درگیری لفظی پیدا میکردم، لذا آنچه می نویسم به معنای تبری از این دوستان نیست متاسفانه این عزیزان رسانه را نمی شناسند، مدعیان پوچ اندیش را نمی شناسند! خیال می کنند همه مثل خودشان ساده و بی شیله پیله هستند! نمی دانند با اینها باید حساب شده برخورد کرد نمی دانند شعارهایی که مثل "راعنا"ی در آیه می توانند تفسیری علیه نظام ارائه کنند را نباید سر داد نمی دانند وقتی بگوییم ما کنار مردم هستیم لازمه اش این است که نظام اسلامی ما مقابل مردم است و ما برای اینکه اعلام کنیم کنار مردم قرار داریم تجمعی راه انداختیم نمی دانند حوزه دانشگاه نیست و طلبه ها چند دانشجوی شورانگیز و احساسی نیستند که اینگونه بدون تفکر و تامل شعارهای اینچنینی سر دهند! نمی دانند ما باید الگوی دانشگاه و دانشجو باشیم و شعارهای قرآنی در موضوع اصلی تجمع یعنی مسائل اقتصادی را سر دهیم، نه... نمی دانند این نهایت کج سلیقگی است که یک فرد مکلا و شخصی را برای این تجمع دعوت کرد و ایشان هم از موضع بالا کل حوزه و مرجعیت را زیر سوال ببرد و در نهایت هم بگوید ریشه سکولاریسم در حوزه است! البته بنده هم تا حدودی با این حرف موافقم، اما این حرف جایش این جا نبود و نهایت کج سلیقگی است. و نهایتا اینکه نمی دانند انتقاد در نظام اسلامی با انتقاد در نظام طاغوتی متفاوت است! حال تصور کنید جمعی از طلابی که ممکن است از حیث جناحی با ما هم جناح نباشند، تجمعی در فیضیه برگزار کنند و یک سخنران مکلا و شخصی دعوت کنند و آن سخنران نیز از موضع بالا با مراجع و حوزه سخن بگوید و با صراحت اعلام کند که ریشه سکولاریسم در حوزه هاست! ضمنا فلسفه این تجمع را در کنار مردم بودن عنوان کنند، گویی که نظام اسلامی ما در تقابل با مردم است علاوه بر اینها پلاکاردهایی را در این تجمع بیاورند که شعارهای روی آن هزینه زا شود به نظر عزیزان، در این شرایط ما از مراجع چه توقعی داریم!؟ آنهم مراجع انقلابی و همراه نظام مثل آیت الله نوری همدانی و آیت الله مکارم حفظهما الله آیا توقع نداریم علیه آن تجمع کذایی که به تصویر کشیدم موضع بگیرند!؟ بهتر نیست کمی توقف کنیم و بیاندیشیم بهتر نیست به جای این همه توجیه و متاسفانه بعضا توهین به مراجع عالیقدر، اندکی تامل کنیم و بیشتر حواسمان را جمع کنیم که هزینه برای نظام درست نکنیم! شبیه همان اصحاب پیامبر که به جای "انظرنا" میگفتند "راعنا" سعی کنیم یار دیناری شویم نه درهمی! امید عفو بینش راهبردی👇 https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi
خوشحالم که دوستان عزیزی چون این برادرمان ابتدا تحقیق میکنند و از اصل یک خبر و سخنی آگاهی پیدا می کنند و بعد از آن تحلیل میکنند نه مثل بسیاری از مدعیان بصیرت و تحلیل ابتدا، انگهای خودشان را میچسبانند و تحلیل های آبدوغ خیاری خود را که ناشی از نفرت است ارائه می کنند و بعد از آن... حال چه بر سر مخاطب و آن گوینده آورده اند بماند... پیام ارسالی‌از طرف یکی از دوستان 👇
هدایت شده از AliReza ShahAli
«حواسمان باشد دورمان نزنند!» ❌«روحانی: اگر فرماندهان نظامی با رأی مردم انتخاب شوند، در کنار مردم نیروهای مسلح یک قدرت بزرگ می‌آفریند!»/ «توطئه حذف رهبری از فرماندهی نیروهای مسلح» 🔴 هر دو مورد تیتر بخشی از سخنان رئیس جمهور در مراسم سالروز صنعت دفاعی است. اما وقتی وقتی اصل ماجر پیگیری شود، حقیقت کاملاً چیز دیگری است. متن این قسمت از سخنان روحانی(مطابق با فیلم): 🔷 دفاع ما ذاتا از لحاظ ساختاری مردمی است. از یک طرف نیروهای مسلح ما مردمی هستند. از طرفی دیگر ما یک بسیجی داریم که بعد از انقلاب سامان پیدا کرده، یک قدرت بزرگی است. علاوه بر آنکه قدرت مردمی است؛ مردم را نیز کاملاً با نیروهای مسلح، متصل می‌کند. نیروی مسلح و ملتی که باهم باشند آن‌وقت می‌شود شکست ناپذیر. 🔷 حالا این دو را (نیروی مسلح و مردم) در کنار یک فرماندهی ای قرار دهید که آن فرماندهی هم مردمی است، یعنی منتخب مردم است و مورد اعتماد مردم است. هر ارتش و نیروی مسلحی یک فرمانده دارد به هر حال. اما اگر فرمانده، منتخب مردم باشه، [که] با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب شده، دارای ویژگی‌هایی است که مردم ما به او ایمان دارند. به عنوان یک اسلام شناس، یک فرد عادل، به عنوان یک مدیر، به عنوان یک مدبر به عنوان یک فردی که مورد اعتماد حتی دینی مردم است. در زمان جنگ چگونه پیروز شدیم؟ امام وقتی که دستور می‌داد، این فرق می‌کرد با یک فرمانده معمولی جایگاهی داشت که مردم به او معتقد بودند مقلد او بودند، مردم به او عشق می‌ورزیدند.
هدایت شده از AliReza ShahAli
چند سخن... ♦️همانطور که مشخص است سخنی از ضرورت انتخاب فرماندهان توسط مردم به میان نیامده است. بلکه به مردمی بودن آن تصریح شده و ظاهراً منظور از «در کنار یک فرماندهی‌ای قرار دهید.»، فرمانده کل قوا(رهبری) می‌باشد. ♦️به همین راحتی رسانه‌ها حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند. عجیب آن است که این موارد تحریف شده، مواد تحلیل‌های بعدی هم قرار می‌گیرد! ♦وقتی تیتر تحریف شده پیوست با فیلم هم شود و به تیتر اعتماد شود، دیگر ذهنیت کانالیزه شده و جزمی، قابل تغییر نیست. ⚠️ نکتۀ جالب توجه قضیه آن است که همان‌هایی که از جنجال آفرینی رسانه ای یک شعار گله مند بودند و آن را چنان تأویل می‌بردند؛ خودشان این فضاسازی و تخریب را دامن زدند. هرچند تحریف و التهاب آفرینی از سوی جریان مقابل به مراتب بیشتر است و وجود سوء ظن هم ناشی از سخنان دو پهلو و ساختار شکن سابق رئیس جمهور بوده است؛ اما به هر حال از سوی جریان مدعی انقلابی‌گری این امر زیبنده نیست.
♦️شرح صدر لازمه رهبری جامعه هنوز هوا گرگ و میش بود صبح هنگام بدون اطلاع دیگران، کاملا حساب شده برای شناسایی منطقه پیرامون شهر، از یاران و اهل خود جدا شد. میدانست باید جایی را بیابد که از حیث ژئواستراتژیکی، بتواند جلوی قدرت مانور لشکریان بی شمار دشمن را بگیرد. چند کیلومتری از شهر دور نشده بود که به یک کوه رسید مقابل کوه تنگه ای بود که باید از آن تنگه رد میشدی تا به شهر برسی یک سمت این تنگه زمین های باتلاقی و یک سمت آن تپه ها بسیار عالی بود بهتر از این نمیشد با خود اندیشید دشمن از زمین های باتلاقی که نمی تواند رد شود روی تپه ها هم چند تیرانداز ماهر قرار میدهم تا نتوانند از آنجا عبور کنند پس دشمن مجبور است از روبرو بیاید و روبرو هم چون تنگه است باعث میشود که قدرت مانور گرفته شود پس اینجا همان جایی است که باید به استقبال دشمن برویم 50 نفر را روی تپه گذاشت (تپه الرمات) علمدار سپاه هم کسی نبود جز حیدر کرار انتخاب مکان و آرایش و چینش سپاه اسلام، بسیار استراتژیک بود مشرکین به تنگه رسیدند چنین آرایش هنرمندانه ای را توقع نداشتند ناچار همانجا باید می جنگیدند طلحه ابن ابی طلحه جلو آمد حیدر کرار او را به درک واصل کرد نفر بعد آمد او هم به سرنوشت اولی دچار شد نفر بعد نفر بعد نفر بعد یازده نفر از گلادیاتورهای عرب را به زمین انداخت فریاد الله اکبر طنین انداز شد مگر کسی جرات میکرد به سمت حیدر کرار بیاید مگر میشد با او جنگید یک زن پرچم مشرکین را برداشت شاید به رگ غیرت مردان عرب بر بخورد حضرت به سمت او هم حمله ور شد پرچم را انداخت و فرار کرد او که فرار کرد همه پا به فرار گذاشتند مسلمین هم در پی آنها تا غنیمت بگیرند همه چیز گویای شکست مشرکین بود اما اما آن کاری که نباید میشد، شد چهل نفر از آن پنجاه نفر تپه را رها کردند خالد بن ولید که در تمام طول این مدت آن تپه را زیر نظر داشت با جمعی از لشکریان از آن تپه عبور کرد و مسلمین را قیچی کرد کاملا محاصره مشرکین وقتی این صحنه را دیدند برگشتند حال پیامبر مانده و علی و چند نفری از اصحاب جان برکف عمر و ابوبکر رفته اند روی بلندی یک صخره و شور میکردند که چگونه امان بگیردند (اصحاب الصخره) عثمان هم فرار کرد و بعد از سه روز آمد تا جاییکه پیامبر خطاب به او و همراهانش فرمود (لقد ذهبتم بها عریضه) یعنی شورش را در آوردید (آخر بعد از سه روز، خجالت نکشیدید) علی چابک و چالاک سپاه را بازسازی کرد و نگذاشت به هدفشان یعنی کشته شدن پیامبر دست یابند منتها حمزه سید الشهدا شهید شد تقریبا هفتاد نفر از مسلمین شهید شدند عده زیادی زخمی پیامبر عزیز ما هم زخمی اما از همه بیشتر حیدر کرار زخم برداشت تا جاییکه وقتی می خواستند زخمی را به هم بیاورند، زخمی دیگر سر باز میکرد و خون بیرون میزد! حال همه منتظرند ببینند پیامبر با آنها که پستشان را ترک کرده بودند، چه می کنند لابد باید اینها را در دادگاه صحرایی، محاکمه و گردن میزدند اما بنازم به این اسوه صبر و صلابت آیه قرآن نازل شد: فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَليظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَي اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَکِّلينَ آل عمران/ 159 پس به برکت رحمتی از جانب خداوند با آنها ( کسانی که به خاطر ضعف ایمان پست های خود را ترک کردند ) نرمخو شدی ، و اگر بد خلق و سختدل بودی حتما از دورت پراکنده می شدند. پس ، از آنها درگذر و برایشان آمرزش طلب و در کارها با آنان مشورت نما ، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن ، که بی تردید خداوند توکل کنندگان را دوست دارد. عزیزانم صبر لازمه مدیریت است کمی به رهبر عزیزمان ایمان بیاوریم اینقدر بی صبری نکنیم بی صبری ما را از دایره تقوا خارج میکند و می شویم خوارج و صدها نفر شبیه آنها که می خواهند جلوتر از ولی و امام خودشان حرکت کنند امیر مومنان ع فرمودند: الا لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر آگاه باشد این پرچم را جز اهل بصیرت و صبر حمل نخواهند کرد چرا بصیرت روشن است، مگر میشود بدون شناخت حق به جایی رسید اما چرا صبر چون، چه بسیار کسانی که حق را شناختند و همراهی نمودند اما با بی صبری، تمام خدمات خود را ضایع نموده و با بی تقوایی، کردند آنچه نباید میکردند! الا لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر خدایا بصیرت و صبر به همه ما ارزانی بدار قرآن را فراموش نکنیم یا حق🙏 ✍محمد علی رنجبر https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi
♦️نامه یک پسر به پدرش (بررسی نامه ابوبکر به پدرش و پاسخ او) بعد از عدم پای بندی به بیعت با امیرالمومنین ع در روز غدیر و جریان سقیفه و حوادث پس از آن و تطمیع و تهدیدها برای بیعت گیری و تثبیت خلافت ابوبکر ابوبکر تصمیم گرفت به پدرش که در طائف بود نامه ای بنویسد و او را به مدینه دعوت کند (جالب است در طول خلافت اسلامی دو نفر خلیفه شدند که در زمان خلیفه شدن پدرشان زنده بود یکی ابوبکر و دیگری یکی از خلفای عباسی) ابوبکر در نامه این گونه نوشت: من خلیفه رسول الله الی ابی قحافه اما بعد فانی الناس قد تراضوا بی فان الیوم خیلفه الله فلو قدمت علینا کان اقر لعینک ترجمه: از خلیفه رسول الله به ابی قحافه اما بعد همانا مردم به من راضی شده اند و از امروز من خلیفه الهی هستم. پس به سمت ما بیا پدر ابوبکر وقتی این نامه را دید از نامه رسان سوال کرد چه چیزی باعث شد که سراغ علی نروید او در پاسخ گفت به دو علت: اولا علی جوان بود (هو حدث السن) ثانیا او از قریش و غیر قریش زیاد کشت (جالب است بدانیم اگر حیدر کرار در جنگ ها ایستادگی نمیکرد و جور آقایون فرّار از جنگ را نمی کشید اینک حکومتی هم نبود تا آنها بر آن بخواهند خلافت کنند) پدر ابوبکر وقتی این استدلال احمقانه را شنید به او گفت: اگر مساله خلافت به سن است پس من سزاوارتر از ابوبکر هستم! برای اینکه من سنم از او بیشتر است! سپس ادامه داد در حق علی ظلم کردید و او کسی بود که پیامبر با او بیعت کرد و همه ما را هم امر کرد که با او بیعت کنیم. بعد از آن نامه ای به پسرش ابوبکر نوشت: من ابی قحافه الی ابنه ابی بکر اما بعد فقد اَتانی کتاب، فوجدته کتاب احمق، ینقض بعضه بعضا، مره تقول خلیفه رسول الله مره تقول خلیفه الله و مره تقول تراضی بی الناس... ترجمه: از طرف تو یک نامه احمقانه به دست من رسیده است نامه ای که پارادوکسیکال است و صدر و ذیلش با هم نمی خواند، یک جا گفته ای من خلیفه رسول الله هستم یک جا گفته ای من خلیفه الهی هستم و یک جا گفته ای مردم به من راضی شده اند... عزیزان سقیفه پروسه ای دموکرات نبود بلکه محلی بود برای نکث و شکستن بیعتی که در روز غدیر همگی به اسد الله، منتخب الهی امیرالمومنین علی ع دادند. الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین ع پیشاپیش عیدتون مبارک یاحق پ.ن: این نامه و پاسخ را از کتاب احتجاج علامه طبرسی نقل کردم https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi
اصل اینکه نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کردند و از رییس جمهور سوال کردند بسیار عالی بود ما باید یاد بگیریم که به مسائل ملی، نگاهی فراجناحی داشته باشیم ضمنا اصل توضیحات دکتر روحانی هم که بگم بگم در آن نبود و این جلسه را فرصتی برای بگم بگم های بی حاصل قرار نداد هم بسیار خوب بود بهتر از آن جایی بود که نمایندگان از پاسخ به چهار سوال قانع نشدند و کارت زرد به رییس جمهور دادند. تمام اینها یعنی اینکه خط قرمز های ساختگی که بسیاری از آنها تنها با رویکرد جناحی و فارغ از نگاه ملی است، در حال فروپاشی اند و نهادهای منتخب کم کم یاد گرفته اند که فارغ از رویکرد جناحی و افشاگری های احمقانه و بعضا خلاف واقع علیه یکدیگر، به وظایف قانونی خود عمل کنند. تا اینگونه به رشد و بالندگی کشور و جامعه کمک کنند. ضمن اینکه اگر قرار بر تغییر و تحولی هم باشد، از راه قانونی خودش صورت گیرد می ماند این وسط بعضی از موضع گیریهای هزینه زا از طرف افرادی خارج از مجموعه های حکومتی، مثل برخی مداحان و یا سخنرانان و یا مسئولین سابق از هر دو جناح، که آنها هم کم کم پس زده خواهند شد. منتظر بیانات امروز رهبری در جمع هیات دولت باشید یا حق
آفتاب آمد دلیل آفتاب حمایت قاطع رهبری عزیز از دولت و نمایش اقتدار دیروز مجلس و مجموعه نظام خداوند رهبری عزیز را برای ما حفظ کنند👇
نظر رهبر معظم انقلاب درباره جلسه سوال از رئیس‌جمهور حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار هیئت دولت: 🔹 امروز «اتحاد و انسجام مسئولان کشور» بیش از هر زمان دیگری لازم است. رؤسای قوا و مسئولان بخشهای مختلف باید پشتیبان و کمک‌کار یکدیگر باشند و به‌ویژه همه باید به دولت کمک کنند زیرا دولت در وسط میدان است. 🔹 اختلاف نظر میان مسئولان طبیعی است اما این اختلاف نظرها نباید رسانه‌ای شوند زیرا مردم را نگران و مضطرب می‌کند. 🔹 جلسه دیروز مجلس نمایش اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی ایران بود و خداوند به آقای رئیس جمهور و قوه مقننه خیر بدهد که مشترکاً چنین نمایش اقتداری را نشان دادند. 🔹 نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری که با بیش از ۲۳ میلیون رأی انتخاب شده است، سؤال می‌کنند و رئیس جمهور نیز با خونسردی و متانت به سؤالها پاسخ می‌دهد و این معنای مردم سالاری دینی است. 🔹 میان انتظارات نمایندگان و واقعیات موجود، شکافی وجود دارد که باید پر شود. مهم آن است که آنچه اتفاق افتاد، یک نمایش با شکوه از قدرت جمهوری اسلامی و اعتماد به نفس مسئولان بود. 🔹 دشمن از جلسه سوال از رئیس‌جمهور به‌دنبال اهداف دیگری بود اما جلسه بسیار خوب دیروز هم رئیس‌جمهور و هم مجلس را تقویت می‌کند و زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر و نزدیک‌تر شدن دیدگاهها خواهد شد. ۹۷/۶/۷ @Farsna
یکی از دوستان زحمت کشیدند و این فایل را میکس کردند ضمن تشکر از ایشان و عرض تبریک عید غدیر این فایل را به عنوان عیدی به دوستان تقدیم میکنم
غدیر یعنی: آنها که عقب مانده اند برسند... آنها که جلو رفته اند برگردند... تا همه با ولایت حرکت کنند!