eitaa logo
تربیت رسانه‌ای باران
2.2هزار دنبال‌کننده
607 عکس
174 ویدیو
0 فایل
مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی برای تربیت کودک و نوجوان در عصر رسانه‌ها آدرس سایت: BMTC.ir آپارات: https://aparat.com/bmtc_ir بله: https://ble.ir/bmtc_ir تماس با روابط عمومی باران: @Bmtc_Admin ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اطلاع از مهارت‌ها و شیوه‌های فرزندپروری در عصر دیجیتال قدم اول در توانمندسازی تربیتی خانواده‌ها است. 💡 نوع روابط والدین و فرزندان در خانه که از آن به «امضای تربیتی» هر خانواده تعبیر می‌شود، کاملاً به میزان آگاهی و مهارت پدر و مادر در روابط درون خانوادگی بستگی دارد. 🧏‍♂ سهل‌انگاری و بی‌اعتنایی به شیوه رفتاری با فرزندان یک آسیب رایج در فضای امروز خانواده‌ها است. از سوی دیگر فشار و سخت‌گیری بدون برقراری ارتباط عاطفی عمیق و مؤثر نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. این وضعیت ویژه خانواده‌های ایرانی در عصر رسانه‌ها نیست و در همه سرزمین‌ها و فرهنگ‌ها چنین چالش‌هایی به وجود آمده است. شیوه مقتدرانه در تربیت همان الگوی مطلوبی است که درباره آن صحبت خواهد شد. ✍ بخشی از فصل دوم کتاب 🛒 برای سفارش کتاب با تخفیف ویژه کلیک کنید 🎁 کد تخفیف: baran 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
🇮🇷 امروز کلاس‌های درس ایران چندین غایب داشتند. ❤️ غایبانی که امسال خیلی زود فارغ التحصیل شدند... ✏️ آغاز سال تحصیلی جدید با یاد شهدای دانش آموز گرامی باد. 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران
🏔 پیش به سوی قلّه‌های تربیت رسانه‌ای! 🏆 در مسیر تربیت رسانه‌ای کسی به قلّه می‌رسد که بداند برای ترمیم آسیب‌ها و جبران کاستی‌های هر سرگرمی یا فنّاوری رسانه‌ای، از چه مُصلحاتی باید کمک بگیرد. مثلاً به ازای هر چند مکالمۀ مجازی، یک گفتگوی حضوری و در کنار هر یک ساعت بازی دیجیتال، یک ساعت بازی حرکتی و واقعی، می‌تواند مُصلح آن کاربری رسانه‌ای باشد. 🚶‍♂ هر چند عمدۀ این مصلحات از جنس معادل واقعی همان فعّالیّت رسانه‌ای هستند، امّا گاهی می‌توان از گونه‌های متفاوت رسانه‌ای به عنوان مُصلحات کمک گرفت. مثلاً گوش کردن به رادیو یا مطالعه کتاب قبل از خواب، با اینکه هر دو نوعی مصرف رسانه‌ای هستند، امّا می‌تواند ترمیم کنندۀ پریشانی ذهن ناشی از انجام بازی‌های دیجیتال و یا پرسه‌زنی در رسانه‌های اجتماعی باشد. پایبندی به برنامه‌های معنوی و تقیّد به مناسک عبادی فردی و گروهی هم، گونۀ بسیار مؤثّری از مُصلحات برای جبران آسیب‌های روانی و فرهنگی ناشی از حضور در محیط‌های نه چندان پاک رسانه‌ای و مجازی است. ⚖ راهبرد اصلی در شناسایی و پایبندی به این گونه از مُصلحات، برقراری توازن میان فعّالیّت‌های حضوری و فعّالیّت‌های رسانه‌ای است. توازن بین سرگرمی‌های حقیقی و مجازی و گنجاندن هر دوی آن‌ها در برنامۀ زندگی افراد را در مسیر استفادۀ صحیح و سالم قرار خواهد داد. ✍ بخشی از فصل پنجم کتاب 📗 خرید کتاب از سایت باران 💻 خرید کتاب از سایت طاقچه 🎁 کد تخفیف فروش ویژه: baran 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
📲 گیمرها بیشتر تماشاگر شده‌اند تا بازیکن! 🔻 به گزارش تکنا مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که گیمرها بیش از زمان بازی کردن، به تماشای محتوای مرتبط با بازی‌ها مانند استریم‌ها و ویدیوهای آموزشی می‌پردازند. ⏱ به‌طور میانگین، آن‌ها ۷.۴ ساعت در هفته بازی می‌کنند، اما ۸.۵ ساعت را صرف مشاهده محتواهای مرتبط می‌کنند. این روند باعث شده پلتفرم‌هایی مانند Twitch و YouTube به مراکز اصلی فعالیت گیمرها تبدیل شوند. 💻 تماشای استریم‌ها به گیمرها امکان ارتباط با یکدیگر و یادگیری از تجربیات دیگران را می‌دهد. همچنین، تولیدکنندگان محتوا با ارائه تحلیل‌ها و آموزش‌های متنوع مخاطبان بسیاری را جذب می‌کنند. اینترنت پرسرعت و دستگاه‌های هوشمند نیز دسترسی آسان به این محتوا را فراهم کرده است. ⚠️ یکی از چالش‌های تربیتی مشاهده استریم این است که برخی سکوهای پخش زنده ممکن است حاوی محتوای نامناسب، مانند بدزبانی، رفتارهای نامطلوب و آزار کلامی باشد. 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 انتشار به معنای اعتبار نیست! 📲 اگر از آن دسته افرادی هستید که خبرها را بدون چون و چرا می‌پذیرید، باور می‌کنید و بازنشر می‌دهید، لطفاً رویه‌تان را عوض کنید! 📰 در مواجهه با هر خبری باید از خودتان بپرسید که تولیدکننده خبر چه کسی است و پیام این خبر چیست؟ آیا رسانه انتشار دهنده خبر با مخاطب خود صادق است یا در راستای اهدافش به تولید خبر یا انتشار آن می‌پردازد. 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید