eitaa logo
تربیت رسانه‌ای باران
1.7هزار دنبال‌کننده
366 عکس
93 ویدیو
0 فایل
مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی برای تربیت کودک و نوجوان در عصر رسانه‌ها آدرس سایت: BMTC.ir آپارات: https://aparat.com/bmtc_ir بله: https://ble.ir/bmtc_ir تماس با روابط عمومی باران: @Bmtc_Admin ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱
مشاهده در ایتا
دانلود
👥 دوستی‌های مجازی و حریم خصوصی 🔰 نشست تخصصی دوستی‌های مجازی و حریم خصوصی با حضور دکتر سجاد مهدی‌زاده مسئول حوزه یادگیری مهارت‌های زندگی و سواد رسانه‌ای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و جمعی از نخبگان تعلیم و تربیت در روز شنبه دوازدهم خردادماه برگزار شد. 📰 مطالعه کامل خبر: 📎bmtc.ir/?p=23737 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 درگاه‌های رسانه‌ای به شدت با امواج در ارتباط هستند و باید مراقب باشیم که آسیب نبینیم. این امواج الکترومغناطیس بوده و بر روی ابعاد مختلف بدن اثر می‌گذارند اگر چه سازندگان درگاه‌های رسانه ادعا می‌کنند که این امواج کنترل شده و مدیریت شده بوده و آسیب جدی به بدن ما وارد نمی‌کند، اما شاید در آینده قضاوت‌های دیگری برای ما زمینه سازی کند. 📍یا مثلا اگر توجه داشته باشید، موبایلتان گاهی در حال صحبت کردن داغ می‌شود، چرا که جی‌پی‌اس آن روشن است؛ این نشان‌دهنده شبکه تبادل امواج است؛ لذا در زمانی که با تلفن صحبت می‌کنید باید سایر پهنای باند در سیستم شما قطع باشد. ▶️ اگر شما هم نگران امواج وسایل رسانه‌ای و سلامت‌تان هستید ، توضیحات کامل آقای سعید مدرسی را در این فیلم بشنوید.👆 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
سواد رسانه‌ای را جذاب‌تر تدریس کنید! 🔰 معلمان و پژوهشگران عزیز، مخاطب بسته‌های مربیانه باران شما هستید! 📝 بسته‌های مربیگری تربیت رسانه‌ای در ۵ عنوان متفاوت برای اساتید، معلمان و مربیان در بخش محصولات سایت باران قابل سفارش است. این بسته‌ها متمرکز بر چهار موضوع موسیقی، سینما، بازی و اینترنت از نیازهای روز کودکان و نوجوانان در عصر رسانه‌ها است. تمامی این دوره‌ها توسط کارشناسان گروه‌های پژوهشی موسسه تربیت رسانه‌ای باران با هدف ایجاد خودآگاهی در دانش‌آموزان نسبت به رسانه‌ها و ارتقای مهارت انتخاب آگاهانه و کاربری مسئولانه‌شان طراحی و بارها توسط مربیان بارانی در کلاس‌های مدارس و مجموعه‌های فرهنگی اجرا شده است. 🔴 این دوره‌ها در تابستان سال ۱۴۰۱ به‌صورت آنلاین برگزار و در حال حاضر به‌شکل بسته‌های آفلاین برای استفاده‌ی حداکثری معلمان تولید و آماده شده است. 📦 بسته‌های آموزشی ویژه معلمان سوادرسانه‌ای طراحی شده است و شامل: 🔷 فلش مموری ۳۲ گیگابایتی حاوی: «فایل پرده‌نگار» (pdf) دروس، فیلم تدریس اساتید و محتواهای مکمل هر درس 🔶 دفترچه رنگی شامل: «خلاصه راهبردی تدریس»، خلاصه‌ای از اهداف هر درس به همراه شیوه تدریس و فعالیت‌های کلاسی و معرفی منابع مکمل. 📚 سه جلد کتاب «پدر، مادر، معلم؛ من نوجوانم»، «رسانه یا والدین دیگر» و «فرزندت را فالو کن» 📱 یک عدد پایه نگهدارنده تلفن همراه رومیزی 💡 برای اطلاعات بیشتر در مورد محتوا و خرید بسته‌‌های مربیگری، کلیک کنید 📞 ارتباط با روابط عمومی باران: ☎️ ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ 💻 @bmtc_admin ‍ 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👂 مراقب گوش‌هاتون باشید! 🎧 همه‌مون در کنار استفاده از موبایل و تبلت و لپتاپ و سایر ابزارهای رسانه‌ای، خیلی وقتا از هندزفری یا هدفون استفاده می‌کنیم. شاید فکر کنید که این وسایل صوتی، خطری برامون نداره! اما اگر استانداردهای قرارگیری در معرض سر و صدا رو ندونیم، آسیب‌های جدی شنوایی در انتظارمونه... ⚠️ در این فیلم کوتاه، ۴ تا توصیه کلیدی برای حفظ سلامت گوش‌هامون گفته میشه. از دست ندید و برای دوستان‌تون هم بفرستین. 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
📔 معرفی کتاب : پدر، مادر، معلم؛ من نوجوانم ✍ نویسنده : اثر دکتر علی‌اصغر احمدی 📖 انتشارات: پرکاس 📚 این کتاب با زبانی ساده والدین را با ویزگی ها و چالش‌های دوران نوجوانی فرزندانشان آشنا می‌کند. 📌 توضیحات : 📃 نوجوانی‌ برهه‌ای حساس از زندگی دختران و پسران است که اگر والدین متوجه این تحول نباشند، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حال و آینده فرزندشان وارد شود، چه به دلیل کم توجهی و سهل‌انگاری والدین در خانه و چه به دلیل آسیب‌های اجتماعی و روانی بیرون از خانه. بعضی از والدین آنقدر نسبت به فرزندان خود بی‌توجه‌اند که حتی تغییرات فیزیکی او را هم نمی‌بینند و همچنان او را کودکی فرض می‌کنند که هنوز قدرت تمیز ندارد. این کتاب که از زبان یک نوجوان روایت می‌شود. 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
▪️غریب هستی و نام تو را گرفته در آغوش ضریح حضرت خوبان، رضا غریب غریبان ▫️ نقش نام امام محمد باقر (علیه‌السلام) بر ضریح امام رضا علیه‌السلام ▪️ شهادت امام محمد باقر (علیه‌السلام) تسلیت باد. 🔹️ موسسه تربیت رسانه‌ای باران
📣 نهمین نشست عصرانه‌ی بارانی 🗳 مدیریت تربیتی اخبار انتخاباتی در خانواده 9️⃣👈 موضوع جلسه: در این نشست تربیتی، ملاحظات مشاهده مناظر‌ه‌ها و تبلیغات انتخاباتی و حدود و شروط هواداری و طرفداری از کاندیداها در خانواده بررسی می‌شود. 🔰 با حضور: استاد حسین حق‌پناه 🏠 میزبان جلسه: استاد صدرا فیروزمند 🗓 زمان برگزاری: ⏰ سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰ 🔹 به‌صورت مجازی در اسکای‌روم 💡🎁 لینک ثبت‌نام رایگان برای حضور در جلسه: 📎 bmtc.ir/?p=23759 ⚠️ ظرفیت بسیار محدود! 💻 ارتباط با روابط عمومی باران: ☎️ ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ 📲 @Bmtc_Admin 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران ▫️ عضویت در کانال بله ▪️ عضویت در کانال ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ یا مُمسِک یَدی ابراهیمِ عن ذَبح اِبنه... 🌱 طلب دعای خیر از همه همراهان بارانی در روز عرفه 🔹️ موسسه تربیت رسانه‌‌ای باران
▫️هر روز می‌میریم و هرشب زنده‌تر هستیم ▫️هر روز ما را می‌کشند و عید قربان است... 🔹️ موسسه تربیت رسانه‌‌ای باران
📣 نهمین نشست عصرانه‌ی بارانی 🗳 مدیریت تربیتی اخبار انتخاباتی در خانواده 🗓 زمان برگزاری: 📆 امروز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰ 🔹 به‌صورت مجازی در اسکای‌روم 💡🎁 لینک ثبت‌نام رایگان برای حضور در جلسه: 📎 bmtc.ir/?p=23759 ⚠️ ظرفیت بسیار محدود! 💻 ارتباط با روابط عمومی باران: ☎️ ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ 📲 @Bmtc_Admin 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران ▫️ عضویت در کانال بله ▪️ عضویت در کانال ایتا
📣 دهمین نشست عصرانه‌ی بارانی 🗳 فرزندان ما و همسترکمبَت 0️⃣1️⃣👈 موضوع جلسه: نگاهی تربیتی به پول و پولسازی در بازی‌ها 🔰 با حضور: استاد محسن رزاقی 🏠 میزبان جلسه: استاد حسین غفاری 🗓 زمان برگزاری: ⏰ شنبه ۲ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰ 🔹 به‌صورت مجازی در اسکای‌روم 💡🎁 لینک ثبت‌نام رایگان برای حضور در جلسه: 📎 bmtc.ir/?p=23819 ⚠️ ظرفیت بسیار محدود! 💻 ارتباط با روابط عمومی باران: ☎️ ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ 📲 @Bmtc_Admin 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران ▫️ عضویت در کانال بله ▪️عضویت در کانال ایتا
🔴 ۹۴ درصد از ظرفیت ثبت‌نام در این نشست جذاب تکمیل شد.
🔸آفت جدال و مراء در گفتگو : امام هادی(علیه‌السلام) فرموده‌اند: المراء یفسد الصداقة القدیمة و یحلّل العقدة الوثیقة و اقلّ ما فیه ان ان تکون فیه المغالبة، و المغالبة اسّ اسباب القطیعة 🔰 بحث‌های خصومت‌آمیز، دوستی‌های کهن را از میان می‌برد و پیوندهای محکم را می‌گشاید. کمترین ضرر این بحث‌ها آنست که هریک از دو طرف می‌خواهد بر دیگری غلبه کند و بر او تفوق و برتری یابد و این خود مایۀ اصلی جدائی و پراکندگی است. 💫 ولادت با سعادت امام هادی علیه‌السلام مبارک‌باد. 🔹 موسسه تربیت رسانه‌ای باران
28.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 اختلال در خواب، میانگین عمر ما در بلندمدت را کمتر می‌کند. خواب کم، غیرعمیق و نامنظم، در خلق و خوی و متابولیسم ما در زمان بیداری اثرگذار خواهد بود. ▶️ بشنوید از استاد سعید مدرسی در مورد اختلال خواب در پی استفاده از درگاه‌های رسانه‌ای👆 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
تربیت رسانه‌ای باران
📣 دهمین نشست عصرانه‌ی بارانی 🗳 فرزندان ما و همسترکمبَت 0️⃣1️⃣👈 موضوع جلسه: نگاهی تربیتی به پول و پو
🎞 فیلم ضبط شده نشست عصرانه بارانی ۱۰ 👨‍👩‍👧‍👦 فرزندان ما و همسترکمبت ▶️ برای مشاهده فیلم جلسه کلیک کنید. 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
🔶️ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🎉 عید سعید غدیرخم مبارک‌باد 🔹️ موسسه تربیت رسانه‌‌ای باران
🗳 هر رای در انتخابات، رای به جمهوری اسلامی است. 🇮🇷 تنبلی شما به ضرر ملت ایران و جمهوری اسلامی است. 🔶️ ان‌شاءالله با انتخاب مردم عزیز، فردی فعال، با تقوا، انقلابی، مقتدر و کارآمد رییس جمهور ایران خواهد شد. 🔹️ موسسه تربیت رسانه‌ای باران
تربیت رسانه‌ای باران
📱 بسیاری از افراد برای دریافت اخبار از روزنامه و تلویزیون به شبکه‌های مجازی کوچ کرده‌اند. اما نکته مهم این است که حجم انبوه اخبار، تشخیص محتوای راست از محتوای دروغ را غیرممکن کرده است و اخبار فیک و جعلی در این شبکه‌ها و رسانه‌ها جایگاه پرقدرت‌تری پیدا کرده‌اند، چراکه برخی بدون توجه به صحیح یا غلط بودن خبر، به جهت جذابیت و یا دلایل دیگر آن را بازنشر می‌دهند و این بازنشر باعث دیده شدن بیشتر این خبر جعلی می‌شود. این روز‌ها که در آستانه انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری هستیم، نشر چنین اخباری افزایش یافته است. 💡 در قرآن هم نمونه‌هایی از این موضوع وجود دارد؛ افرادی در زمان پیامبر اکرم(صل‌الله) در مدینه منوره بودند که قرآن از لفظ «مرجفون» برای آنها استفاده می‌کند. آنها کسانی هستند که خبری را به جهت القای مفهوم، حس، گرایش و ترس نسبت به یک موضوع منتشر می‌کنند که پشتوانه حقیقی و واقعی ندارد و قرآن توصیه می‌کند، کسانی که با این اخبار و شایعه مواجه می‌شوند، چه عکس‌العملی از جهت نگاه ارزشی نشان می‌دهند. 🔰 وقتی به آنها خبر می‌رسد که «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا؛ همان کسانى که مردمِ [منافق و عوامل نفوذى دشمن]به آنان گفتند: لشکرى انبوه از مردم [مکه]براى جنگ با شما گرد آمده‌اند، از آنان بترسید ولى [این تهدید]بر ایمانشان افزود. (سوره آل عمران آیه ۱۷۳) ✅ در واقع آنها به دلیل نور ایمانی که در قلبشان است، به جای اینکه از خبری که منتشر شده، بترسند، می‌گویند، اگر واقعی هم باشد، این را قبلاً خدا و رسولش به ما وعده کرده‌اند؛ بنابراین نه تنها نمی‌ترسند، بلکه ایمان‌شان افزایش پیدا می‌کند. 🖇 لینک گفت‌وگوی کامل آقای سعید مدرسی با ایکنا: 📎 iqna.ir/00HiXU 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
🔰 مسیر تربیت رسانه‌ای در شبکه ۳ 💡 پدران و مادران دغدغه‌مند همانطور که نسبت به حضور فرزند خود در کوچه و خیابان ملاحظاتی دارند، طبیعتا برای استفاده از درگاه‌های رسانه‌ای هم باید همین توجه را داشته باشند. 📎 لینک گفت‌وگوی کامل آقای سعید مدرسی در برنامه سلام صبح به‌خیر: aparat.com/v/nzv49px 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
29.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 در یک زندگی سالم ما باید در روز ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشیم. کم تحرکی نسل جدید به دلیل استفاده بیش از حد از دستگاه‌های رسانه‌ای، باعث شده که حدود ۲۱ درصد از کودکان اضافه وزن داشته باشند و والدین باید به این موضوع بیشتر توجه کنند. ▶️ بشنوید از استاد سعید مدرسی در مورد چاقی رسانه‌ای در پی استفاده بی‌قاعده از درگاه‌های رسانه‌ای👆 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
اَلسَّلامُ عَلَی الحُسَین وَ عَلی عَلَیِ بن الحُسَین وَ عَلی اَولادِ الحسَین وَ عَلی اَصحابِ الحُسَین 🏴 عاشورای حسینی تسلیت باد 🔹️ موسسه تربیت رسانه‌ای باران
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تعاملات اجتماعی کودکان به شدت کاهش پیدا کرده و خزانه لغاتشان روز به روز کمتر می‌شود ، زیرا زمان زیادی را پای دستگاه‌های رسانه‌ای می‌گذرانند؛ پس باید بیشتر حواسمان به تعاملات بچه‌هایمان باشد، به طور مثال شرایط را فراهم کنیم تا با دوستانشان در ارتباط باشند. ▶️ بشنوید از استاد سعید مدرسی در مورد مدیریت تعاملات اجتماعی فرزندان👆 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
📘 معرفی کتاب : فرزندت را فالو کن ✍️ نویسنده : سلمان هاشمیان 🔖انتشارات مهرستان 📌 توضیحات: 📃 واقعیت این است که در جامعه امروزی، با نوعی سونامی از جنس رسانه مواجه هستیم. با چشمانی نگران، به فرزند رسانه‌ای خود می‌نگریم. مشکلات را می‌بینیم؛ اما برای رفع آن‌ها راهکار نداریم. چگونه می‌توان رسانه، با آن همه جذابیت سحرکننده را در خانواده مدیریت کرد؟ چطور می‌توان بچه ها را در مقابل پیام‌های رسانه‌ای واکسینه و مقاوم کرد؟ راهکارهای جایگزین برای کاهش وابستگی بچه‌ها به رسانه‌ها و فضای مجازی چیست؟ کتاب «فرزندت را فالو کن» تلاشی برای پاسخ به این دغدغه هاست. 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران