eitaa logo
تربیت رسانه‌ای باران
2.2هزار دنبال‌کننده
605 عکس
173 ویدیو
0 فایل
مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی برای تربیت کودک و نوجوان در عصر رسانه‌ها آدرس سایت: BMTC.ir آپارات: https://aparat.com/bmtc_ir بله: https://ble.ir/bmtc_ir تماس با روابط عمومی باران: @Bmtc_Admin ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 امام علی (علیه السلام): 🔹 الْعَاقِلُ يَعْتَمِدُ عَلَى عَمَلِهِ، اَلْجَاهِلُ يَعْتَمِدُ عَلَى أَمَلِهِ 🔶 خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند؛ نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد! 📗 غرر الحكم، ح ۱۲۴٠ 🖤 شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (علیه السلام) بر همه مسلمین جهان تسلیت باد. ▫️ موسسه تربیت رسانه‌ای باران
3.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ چطور از بمباران اخبار جعلی نجات پیدا کنیم!؟ 👈 در این موشن‌گرافی کوتاه با راهکارهایی برای تشخیص اخبار جعلی آشنا بشید... 💡 یک پیشنهاد تربیتی: 🔹 به کانال موسسه تربیت رسانه‌ای باران بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
💠 پيامبر خدا (صلّى الله عليه و آله): 🔹 هر كس كه درى از خير به رويش گشوده شود، بايد آن را غنيمت شمرد؛ زيرا كه نمى‌داند آن در چه وقت به رويش بسته مى‌شود. 📚 كنز العمّال : ۴۳۱۳۴ 💫 فرصتِ شب قدر را به دور از درگاه‌های رسانه‌ای غنیمت شمارید! ▫️ موسسه تربیت رسانه‌ای باران
⁉️ به نظر شما پیش از استقلال فرزندان، اصلی‌ترین مسئولیت تربیت رسانه‌ای بر عهده چه کسی است؟ 🤔 رسانه، مدرسه، خانواده یا نهادی دیگر!؟ 💡 رسیدن به پاسخ این سوال بسیار مهمه! لطفا نظرتون رو برای ما بفرستید. 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید✌🏻
تربیت رسانه‌ای باران
⁉️ به نظر شما پیش از استقلال فرزندان، اصلی‌ترین مسئولیت تربیت رسانه‌ای بر عهده چه کسی است؟ 🤔 رسانه،
💡 حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب رشد و تربیت است. والدین اصلی‌ترین راهبران این فرآیند برای بچه‌ها هستند و اتفاقاً هرچه فرزندان بزرگتر شوند، سهمشان در این مسیر بیشتر می‌شود؛ چراکه استقلال، هدف‌گذاری و تصمیم‌گیری در آن‌ها پررنگ‌تر خواهد شد. 💠 والدینِ دارای مهارت‌های تربیت رسانه‌ای، هسته مرکزی و کانون توجهشان در استفاده از هر ابزار رسانه‌ای که بخواهد در مسیر فرزندانشان قرار بگیرد، مثل خرید تلفن همراه، تماشای یک پویانمایی، دیدن فیلم‌های سینمایی، گوش دادن به موسیقی و حتی مطالعه رمان، «تربیت و رشد» است. ▫️ به جمع بارانی‌ها بپیوندید
تربیت رسانه‌ای باران
💡 حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب رشد و تربیت است. والدین اصلی‌ترین راهبران این فرآیند برا
🔰 تربیت را گذار از وضع موجود به وضع مطلوب تعریف کردیم. تحلیل شما از وضع موجود کودکان و نوجوانان امروزی در مواجهه با رسانه‌ها چیست!؟ 💡 در این مسیر با ما همراه بشید و لطفا نظرتون رو برای ما بفرستید.👇👇👇 ▫️ به جمع بارانی‌ها بپیوندید
تربیت رسانه‌ای باران
🔰 تربیت را گذار از وضع موجود به وضع مطلوب تعریف کردیم. تحلیل شما از وضع موجود کودکان و نوجوانان امرو
♨️ وضع موجود کودک و نوجوان امروز 🔻 کودکان، نوجوانان و جوانان، امروز مسائل جدیدی دارند: مشغول شدن کودکان با رسانه ها آنها را با موضوعاتی مربوط به سنین بالاتر از خود آشنا کرده و کودکی آنها را دزدیده است. 🔻 همچنین به دلیل کاهش تجربه‌های ملموس و واقعی در زندگی کودکان و جایگزینی آن با سرگرمی‌ها و تفریحات مجازی، شواهدی مبنی بر کاهش توانمندی‌های جسمی و ذهنی کودکانِ درگیر با رسانه‌‌ها در مقایسه با نسل‌های گذشته وجود دارد. 🔻نوجوانان در رسانه‌ها با انبوهی از الگوها و گروه‌های اجتماعی مواجهند که توجه و علاقه آنان را به خود جلب می‌کنند و بی‌توجه به ارزش‌های فرهنگی جامعه ما به نوجوانان «هویت» می‌بخشند. 🔻 برای خیلی از نوجوانان ،امروز، مدرسه رفتن و درس خواندن نفرت انگیز شده است. آن‌ها برای بسیاری از فعالیت‌ها نظیر علم آموزی، کارآموزی و اشتغال به شدت «بی انگیزه» هستند. 👈 هرکدام از این مسائل نوجوانان که ریشه‌یابی می‌شود، ردپای پررنگ رسانه‌ها در آن به وضوح دیده می شود. اینجاست که اهمیت توجه والدین به تربیت‌ رسانه‌ای بیش از پیش آشکار می‌شود. ▫️ به جمع بارانی‌ها بپیوندید
تربیت رسانه‌ای باران
♨️ وضع موجود کودک و نوجوان امروز 🔻 کودکان، نوجوانان و جوانان، امروز مسائل جدیدی دارند: مشغول شدن کو
🔰 با وجود آسیب‌های جدی ناشی از رسانه‌ها، به‌ نظر شما چگونه می‌توان تهدید‌های محیط رسانه‌ای را به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره‌مند شد؟ 💡 منتظر پاسخ و نظرات ارزشمند شما هستیم‌. برای ما ارسال کنید. ▫️ به جمع بارانی‌ها بپیوندید
تربیت رسانه‌ای باران
🔰 با وجود آسیب‌های جدی ناشی از رسانه‌ها، به‌ نظر شما چگونه می‌توان تهدید‌های محیط رسانه‌ای را به فرص
📲 چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم!؟ ▪️محیط رسانه‌ای مانند هر عامل اثرگذار دیگری، فرصت‌ها و تهدیدهایی برای رشد و تربیت دارد؛ پس باید کودکان و نوجوانان را با فرصت‌های آن آشنا کرد و لازم است والدین بر اساس وظیفه پدرانه و مادرانه خود، زمینه حفاظتِ فرزندان از تهدیدات آن را فراهم نمایند. ▪️شناخت ابعاد مختلف محیط رسانه، این رویکرد پایه‌ای را در ذهن والدین شکل می‌دهد که پیش از خرید ابزارهای رسانه‌ای، دیدن فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و گوش دادن به موسیقی، این سؤال را از خود بپرسند که آیا این‌ها برای رشد و تربیت فرزندانمان ضروری است؟ فرصت است یا تهدید؟ ▪️این سؤالی است که پاسخ آن حتماً شایسته توجه است؛ پس جا دارد کمی عالمانه‌تر به تعریف رشد و تربیت پرداخته شود. ▫️ به جمع بارانی‌ها بپیوندید
👾 کودک یا نوجوانی را درنظر بگیرید که عادت به انجام یک بازی رایانه‌ای نامطلوبِ ترسناک یا خشن کرده است. 💠 والدین او چه اقداماتی را باید برای هدایت و ترک عادت فرزند خود انجام بدهند؟ 💡 لطفا نظرتون رو برای ما بفرستید.👇👇👇 ▫️ به جمع بارانی‌ها بپیوندید
تربیت رسانه‌ای باران
👾 کودک یا نوجوانی را درنظر بگیرید که عادت به انجام یک بازی رایانه‌ای نامطلوبِ ترسناک یا خشن کرده است
💢 جایگزین‌سازی یک راهبرد یا یک هدف! 🔹 کودک یا نوجوانی را در نظر بگیرید که عادت به انجام یک بازی رایانه‌ای نامطلوب ترسناک یا خشن پیدا کرده است. 🔸 والدین او اگر در دام جایگزین‌سازی افتاده باشند، تا زمانی که نتوانند یک بازی رایانه‌ای دیگر را جایگزین بازی نامناسب کنند، از گفتگو و هدایت فرزند برای ترک عادت غلط امتناع می‌کنند. مطالبه فرزند آن‌ها هم این است که: «تا وقتی یه بازی دیگه که همین قدر جذاب باشه به من معرفی نکنید، من این بازی رو ول نمی‌کنم!» 🔹 از سوی دیگر برخی کارشناسان چنین ادعا می‌کنند که تا وقتی کیفیت محصولات رسانه‌ای ایرانی نتواند با کیفیت آثار خارجی رقابت کند نمی‌توان آنها را در سبد مصرف فرزندان جایگزین کرد. 🔸 همه این افراد فراموش کرده‌اند که جایگزین‌سازی یک راهبرد برای حرکت در مسیر تربیت رسانه‌ای است و نه یک هدف! 🔹 اگر قرار باشد بازی جایگزین دقیقاً همان جذابیت و هیجان افراطی بازی نامناسب را داشته باشد، پس اصلاً چه ضرورتی به جایگزین سازی هست؟! ▫️ به جمع بارانی‌ها بپیوندید
🌱 الحمدالله علی ما هدانا و له الشکر علی ما اولانا 🌙 عید سعید فطر مبارک‌باد. 🔹️موسسه تربیت رسانه‌ای باران