#گزارش_تصویری
🙂 با من درباره امام زمان، حرف بزن
👌 پاسخ به پرسشهای جوانان درباره #امام_حاضر
🔞 ویژه پسران و دختران جوان
🚻 گفت و گوی دوستانه
📌 ستاد دهه مهدویت ۱۴۰۲
🆔 @bonyad_emamat
46.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مدح خوانی فخرالذاکرین جناب آقای حاج علی انسانی
🎊در جشن آغاز دهه مبارک مهدویت
📌بنیاد فرهنگی امامت
🆔@bonyad_emamat
🆔@emamateradat
#امام_حاضر
#دهه_مهدویت
#بنیاد_فرهنگی_امامت
#استغاثه #عریضه #توجه
📣 انعکاس خبری برنامه های بنیاد فرهنگی امامت ویژه دهه مبارک مهدویت در خبرگزاری ها، کانال ها و نشریات
1⃣خبرگزاری شبستان
https://www.shabestan.news/news/1750577
2⃣خبرگزاری رسانیوز
https://rasanews.ir/0039ZD
3⃣اندیشه معاصر
https://andishemoaser.ir/?p=1515033
4⃣خبرگزاری حوزه
https://hawzahnews.com/xcHjn
5⃣خبرگزاری تسنیم
https://tn.ai/3041237
6⃣خبرگزاری فرهنگ نگار
https://farhangnegar.ir/?p=13520
7⃣خبرگزاری شبستان
shabestan.news/xjT6M
8⃣پایگاه خبری پلاک ایران
https://pelikan.media/ni/2vSgis
9⃣خبرگزاری قم فردا
http://qomefarda.ir/47659
🔟پایگاه خبری ثروت ایرانی
https://servateirani.ir/?p=6102
1⃣1⃣پایگاه خبری سلام بازار
https://www.salaambaazaar.ir/?p=12650
2⃣1⃣پایگاه خبری سپهر فردا
https://sepehrefarda.ir/news/3476
3⃣1⃣پایگاه و کانال خبری پاتوق
4⃣1⃣هفته نامه آوای جام جم (۱ اسفند ۱۴۰۲)
5⃣1⃣ روزنامه شاخه سبز (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)
6⃣1⃣ رادیو معارف (بخش خبری)
🆔️ @bonyad_emamat
May 11
#مقاله
#فصلنامه_امامت_پژوهی
🔰مردم شناسی باور به امام عصر به روایت مسکوکات قبل صفوی
⬅️نوع مقاله : مقاله پژوهشی
🖋نویسندگان: حسین محسنی، حمیدرضا آذری نیا
استفاده از اشیاء مادی در شناخت و فهم چرخشهای فرهنگی از مسیرهای مغفول در پژوهشهای تاریخ مذهب است. اشیاء مادی_ فرهنگی از ظرفیت بالایی برای درک فضای سیاسی و مذهبی دوره انتشار خود برخوردارند. اشیای فرهنگی امروزه برای مورخین تولید روایت تاریخی می کنند، روایتی از آنچه در واقعیت تاریخی و اجتماعی روی داده، بدون ملاحظات تاریخ نویسان و مکتوبات رسمی حاکمان. سکه به عنوان یک شی مادی در کنار خطبه خوانی، یکی از رسانه های تاریخی برای اعلام مواضع رسمی حکومت است. در راستای فهم تشیع در جامعه ایران پیشاصفوی، مسئله جستار حاضر باور به حضرت ولی عصر عج در گستره جغرافیای ایران زمین است. در گام اول سکههای حاوی نام حضرت ولی عصر عج شناسایی می شوند و در گام دوم نگرش رسمی به انگاره مهدویت در مسکوکات بررسی شده وارتباط آن با منابع مکتوب غیبتنگاری پیشین استخراج میشود. یافتههای پژوهش حاضر حاکی از آن است که از دو قرن پیش از طلوع دولت صفوی باورهای مهدوی در مسکوکات ایران مطابق با اندیشه رسمی شیعه انعکاس یافته است.
🌐 برای مقاله وارد سایت فصلنامه امامت پژوهی شوید👇🏻
B2n.ir/p82819
🆔️ @bonyad_emamat
darsname mahdaviat2.pdf
7.48M
📚 کتاب درسنامه مهدویت
🔰درس هایی پژوهشی _ تحلیلی در مهدویت و امامت حضرت مهدی عجل الله
🏢بنیاد فرهنگی امامت / معاونت فرهنگی تبلیغی
🆔️ @bonyad_emamat
23.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ویدیو کامل بیست و هفتمین جلسه سلسله دروس امامت
📥تماشا و دریافت باکیفیت ویدیو از آپارات: https://www.aparat.com/v/WaV5n
🚨#سلسله_دروس_امامت دوشنبه ها همراه با نماز مغرب و عشاء برگزار می شود
🆔 @bonyad_emamat
#مقاله
#فصلنامه_امامت_پژوهی
⬅️ نقد ادّعای وامگیری باور رجعت در میان شیعۀ امامیه از زرتشتیان ایرانی
📚نوع مقاله : مقاله پژوهشی
🖋نویسنده: احمد جمشیدیان
یکی از باورهای مشترک میان شیعۀ امامیه و ایرانیان زرتشتی، آموزۀ رجعت و حیات دوبارۀ برخی از انسانها قبل از رستاخیز عام است. این امر سبب شده برخی از مستشرقین که در 150 سال اخیر به دنبال تبارشناسی ادیان شرق بودهاند، ادعای تأثیرپذیری باور رجعت در میان شیعیان را از آموزههای ایران باستان مطرح نمایند. این مقاله پس از بیان احتمالات متصور در تأثیرپذیری باورهای شیعه -به ویژه باور رجعت- و بیان اینکه اشتراک برخی از باورها در میان ادیان الهی (درصورتیکه دین زرتشت را آیینی آسمانی قلمداد نماییم) طبیعی است، سعی بر آن دارد تا با نگاهی تاریخی–کلامی این ادعا را نقد نموده و اصالت و وحیانی بودن باور رجعت در میان شیعیان را با دلایل ذیل اثبات نماید.
🌐 برای دریافت مقاله وارد سایت فصلنامه امامت پژوهی شوید👇🏻
B2n.ir/f71375
🆔 @bonyad_emamat