هدایت شده از سخن شیعه
💠تقلیل سطح انتظارات از حوزه انقلابی!
🔸حوزه انقلابی یکی از کلمات کلیدی است که هر کس هر طور که میخواهد آن را تعریف کرده و دایره شمول آن را قبض و بسط میکند!
امروز هرکس به نحوی آن را تعریف میکند بعضی را انقلابی مینامد عده دیگر را غیر انقلابی.
🔸اما مگر امامین انقلاب کم در اینباره صحبت کردند؟آیا برای کسی که بیانات ایشان را شنیده باشد ابهامی باقی می ماند؟
پس چرا از بعضی آقایون برداشت هایی از حوزه انقلابی شنیده میشود که معلوم نیست از کدام یک از بیانات رهبری فهم شده است؟
🔸استاد فاضل لنکرانی اخیرا در مصاحبه ای گفته اند:«من هر چه فکر میکنم منظور این آقایانی که میگویند حوزه سکولار است را نمیفهمم!
در ادامه اضافه کردند بعضی خیلی انقلابی اند بعضی در انقلابی بودن یکخورده متوسط اند اما ما در حوزه ضد انقلاب نداریم...همینجا عرض بکنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی بزرگان جامعه مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم!...
حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند همگی انقلابی اند!
امروز در حوزه کسی را نداریم که نظام اسلامی و رهبری را قبول نداشته باشد واقعا بخواهد منکر شود!
امروز نباید بگوییم در حوزه ما دوفکر وجود دارد!»
🔸این نوع برداشت از هرکسی ناامیدکننداست واز شخصیتی چون استاد فاضل،ناامیدکننده تر!
اولا باید گفت شما به چه دلیلی هر آن کس که ضد انقلاب نیست را انقلابی انگاشتید؟آیا هر کس گفت من نظام و رهبری را قبول دارم انقلابی است؟
شما چرا تعریف حوزه انقلابی و سطح انتظارات از آن را از بیانات رهبری برداشت نمیکنید؟
🔸چرا دایره شمول انقلابی بودن را برای هرکس که بخواهید باز میکنید؟به صورتی که خطر انقلاب زدایی از درون حوزه یک توهم توطئه به حساب آید؟
رهبر معظم انقلاب انتظار خود را از حوزه علمیه چنین تعیین میکنند:«پشتيبانى به معناى حقيقى كلمه! يعنى حوزه ى علميه خوراك فكرى اين نظام را بدهد؛ آن را توجيه دينى بكند؛ تربيت و انسانسازىِ لازم را براى ادارهى اين نظامِ باعظمت بكند.»
🔸سوال بنده این است یک فرد اول باید فکر کند بعد حرکت نماید یااول حرکت کند بعد فکر نماید؟ قطعا فکر قبل از عمل و حرکت است .به طریق اولی جامعه نیز باید اول فکر کند و بعد حرکت نماید.
این خوراک فکری وظیفه حوزه است اما افتخار حوزه این است که حرکت های انجام شده جامعه را حد بزند.یعنی همیشه یک قدم عقبتر از جامعه!
آیا امام منتظر شد انقلاب انجام شود بعد حد اسلامی را تعیین کند یا اینکه پشوانه علمی آن را پیشاپیش تبیین نمود و خود وارد مرحله عمل شد؟
🔸حرکت انقلابی یعنی مشخص کردن مراحل پنجگانه انقلاب تا تمدن نوین اسلامی در دهه هفتاد توسط رهبری وحرکت انقلابی حوزه یعنی پشتوانه فکری و نیروسازی برای این پنج مرحله انقلاب.
🔸رهبر معظم میفرمایند:«حوزه هاى علميه و علماى دين نمیتوانند نسبت به دستگاه و امور كشور و آنچه كه میگذرد، بیتفاوت باشند و بگويند حالا ديگر خودشان مىدانند؛ ما چه كار كنيم؛ نه له و نه عليهشان چيزى نمىگوييم مثلًا اگر خيلى لطف كنند، بگويند چيزى عليهشان هم نمىگوييم! چنين چيزى نمىشود؛»
🔸آیا رویکرد بسیاری از اساتید حوزه غیر از این است؟ آیا آنها در طول این چهل سال برای انقلاب هزینه داده اند؟نشست اساتید با آنهمه ظرفیت چه کمکی به نظام اسلامی کرده است؟چه باری را از روی دوش نظام برداشته است؟
🔸رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان فرمودند:
طلبهی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزهی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد.
🔻آیا با سطح انتظارات رهبری از حوزه میتوان حوزه فعلی را انقلابی نامید؟
آیابهتر نیست بجای تقلیل انتظارات از حوزه انقلابی،تلاش خود را برای رسیدن به آن جایگاه بیشتر نماییم؟
✍ حسین زاده
🔻🔻🔻
@sokhanshia
جوانی ژورنالیست که حتی یک واحد درسی را در حوزه علمیه نگذرانده است، از نسبت حوزه با سکولاریسم میگوید. فرید مدرسی که خود مدتها در تیم یکی از روزنامهنگاران سکولار کشور (محمد قوچانی) کار آموخته است و در سکولارترین روزنامههای کشور (شرق،اعتماد، اعتماد ملی و هممیهن) قلم زده است، اکنون نگران چسبیدن انگ سکولاریسم به حوزه سنتی شده است. او نمیداند که حوزه علمیه با جنگ رسانهای او #سکولاریزه نمیشود. تلاش امروز او صرفا برای زنده نگه داشتن گفتمان نفی سکولاریسم در حوزه است، شاید بدین طریق بتواند در مطالبه حوزویان برای تحول در حوزه کندی ایجاد کند.
@motaleatehawzavi
🔴 آیا کسانی که سکولاریسم پنهان روحانی را ندیدند، میتوانند سکولاریسم حوزوی را ببینند؟!
🔴 دوگانه حوزه انقلابی-سکولار، همان دوگانه حوزه طرفدار روحانی-مخالف روحانی است
🔸 بحث درباره حوزه انقلابی و سکولار، هر از گاهی میان شخصیتهای حوزوی بالا میگیرد و رسانههای حوزه سکولار نیز در این میان با بسیج کردن امکانات خود سعی در به ابتذال کشاندن دوگانه حوزه انقلابی-سکولار دارند. اما تغییر قواعد این بازی برای جریان انقلابی چندان دشوار نیست.
🔸 یک استقرای گذرا نشان میدهد غالب (تأکید میکنم که غالب) کسانی که سکولاریسم حوزوی را توهم میدانند، رأی خود را در انتخابات در سبد روحانی انداختهاند. به بیان دیگر میان حمایت از روحانی (و همچنین تعلق خاطر به اردوگاه کارگزاران) و توهم دانستن خطر سکولاریسم رابطه معناداری وجود دارد.
🔸 بنابراین زین پس با هر شخصیت حوزوی که خطر سکولاریسم در حوزه را توهم میخواند، مواجه شدید، ابتدا از او بپرسید که در انتخابات گذشته به چه کسی رأی داده است؟ پاسخ به این سؤال خصوصاً در شرایط فعلی که دولت روحانی به مرز ورشکستگی سیاسی رسیده است، برای بسیاری خوشایند نخواهد بود. سپس باید پرسید: آیا کسی که نتوانسته است سکولاریسم پنهان روحانی را تشخیص دهد، میتواند سکولاریسم حوزوی را تشخیص دهد؟
🔸 البته گمان نمیکنم رویکرد سکولار دولت روحانی برای کسی قابل انکار باشد. و مگر میتوان سکولاریسم را از دولتی که علنا فریاد میزند که «مبارزه با خواست مردم شرعی و قانونی نیست.» نفی کرد؟! مگر میتوان سکولار بودن دولتی را که صریحا میگوید «منکر همانی است که مردم میگویند این کار بدی است. مقابله با یک منکر زمانی است که وقتی پلیس با آن برخورد میکند، مردم برای آن کف میزنند»، و نقشی برای حکومت در سعادت اخروی مردم قائل نیست و میگوید: «بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمیتوان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد.» انکار کرد؟! ومگر میتوان دولتی را که برای اجرایی شدن سند2030 تلاش میکند، دولتی انقلابی و اسلامی نامید؟!
🔸 با این رویکرد بدون شک، تیغ رسانههای سکولار برای #انقلاب_زدایی از حوزه کند خواهد شد و چاهی که برای حوزه انقلابی کندهاند به مقبره آنان تبدیل خواهد شد؟
راستی آقای فرید مدرسی! شما در انتخابات گذشته به چه کسی رأی دادید؟
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴مدعیان تشیع، مریدان سقیفه
📝علیرضا بکائی
چند وقت پیش در یک پست به مناسبت عید غدیر بیان کرده بودم که تشیع در غدیر خلاصه می شود و غدیر در حکومت، پس تمام حرف تشیع در تعیین حاکمیت سیاسی جامعه است و بدون آن دین نمیتواند محقق شود. کما اینکه پیامبران و ائمه همه در تلاش بوده اند تا به آن حکومت که حق الهی آنان بوده برسند.
حال یک نکته را میگویم و میروم. تمام حرف اهل تسنن در این خلاصه می شود که دین برای سرنوشت جامعه ی اسلامی برنامه ای ندارد و پیامبر نیز برای پس از خود جانشینی را تعیین نکرده است. حال عده ای از شیعیان با این استدلال تلاش دارند حقانیت تشیع را اثبات کنند که مگر می شود پیامبر برای جامعه ی پس از خود فکری نکرده باشند؟ اما اگر از همین ها بپرسیم مگر می شود امام زمان و دین اسلام برای امورات اجتماعی و سرنوشت مسلمانان در عصر غیبت برنامه ای نداشته باشند و جانشینی برای خود تعیین نکرده باشند؟ از پاسخ درمی مانند و بعضا میگویند بله می شود!!!
در واقع تفکر همان تفکر اهل سنت است منتهی با 250 سال تاخر زمانی!
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴«اصلاح تغذیه» اولین پیشنهاد برای رفع بسیاری از مشکلات روحی و اخلاقی است/ بسیاری از افراد شهوتران با اصلاح تغذیه، تعادل پیدا می کنند.
✔️ علیرضا پناهیان
🔹اگر کسی بگوید: «من برای نماز صبح، دیر بیدار میشوم، حالِ عبادت ندارم، عصبیمزاج هستم، به همسرم بدبین هستم، شهوتران هستم، منفیباف هستم، دوزِ حسادت در وجودم بالا رفته و...» اولین پیشنهادی که میتوان به او داد، اصلاح تغذیه است.
🔹خیلی از مشکلات روحی و اخلاقیِ افراد با اصلاح تغذیه، میتواند برطرف شود. مثلاً بسیاری از کسانی که گناهان شهوانی زیاد دارند، اگر تغذیۀ آنها اصلاح شود، تعادل پیدا میکنند
🔹چرا بعضیها یک گناه را دوست دارند و گناه دیگر را دوست ندارند؟ بعضی وقتها این مسئله به فیزیک آدم، صفاتِ ژنتیک یا مزاج او ربط دارد که تغذیه هم در آن مؤثر است.
🔹جسم و روح انسان بر یکدیگر تأثیر دارند و ما طلبهها باید به این تأثیرات، در مخاطبان خود توجه داشته باشیم. مثلاً اگر کسی عصبانی شد و چند تا فحش داد، به او نگوییم: «تو اصلاً دین نداری! برو به جهنّم!» در حالیکه ممکن است دینِ او از فرد دیگری که فحش نداده، بیشتر هم باشد!
🔹شاید یک فردی که نمازش را اوّل وقت نمیخوانَد، بهخاطر وضعیت بدنش، کلاً آدمِ بیقراری است و هیچکاری را نمیتواند سرِ وقت انجام دهد. لذا چنین کسی اگر گاهی اوقات هم اوّل وقت نماز بخواند، نمرۀ خوبی میگیرد!
🔹اگر یک عالِم اخلاق از مزاجها و تأثیر وضعیت جسم بر روح انسان، خبر نداشته باشد خیلی از اوقات دربارۀ آدمها، اشتباه قضاوت میکند. لذا بچۀ خودتان را پیش چنین کسی نفرستید!
🔹مثلاً یک بچهای ممکن است بچههای دیگر را بزند، درحالیکه اصلاً بیادب نیست بلکه بیقرار است و این بیقراری بهخاطر وضع جسمی اوست که باید اصلاح شود. اگر چنین بچهای را پیش آن عالم اخلاق بفرستید، میگوید: «این بچه آدمشدنی نیست!»
🔹یا ممکن است از بچۀ بیحالِ شما-که از سرِ بیعرضگی، گناه نمیکند- آنقدر تعریف کند و بگوید «بَهبَه! چه بچۀ خوبی!» که این بچه خراب و فاسد بشود و فکر کند، خیلی بچۀ خوبی است!
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸فداکاری سینه چاکان حوزه سکولار در دفاع از رئیس جمهور کشور دیدنی است. این در حالی است که اساساً منابع دولتی سفر رئیس جمهور را سفری فشرده و کاری عنوان کرده بودند.
@motaleatehawzavi
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
چرایی و چیستیِ حکومت دینی .mp3
23.02M
🔊 استاد میرباقری | مروری بر مبانی حکومت دینی و ولایت فقیه (دین، دولت، جامعه)
۷۶ دقیقه
@mirbaqeri
🔸آیا آن مرجع بزرگوار تقلید خود میداند که رسانه مورد حمایتش، تحت عنوان خبرگزاری شیعیان، ابزاری برای رپرتاژ عنصری بوده است که امروز به صراحت فراهم آوردن مشروبات الکلی سالم برای مردم را مطالبه میکند!
#شفقنا
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸قلم به دستان دیروز روزنامههای سکولار چه زود نقاب از چهره برافکندهاند! در رأس این جماعتی که به زعم شما، با ادعای #حوزه_سکولار مرجعیت را هدف گرفته است، رهبر معظم انقلاب قرار دارد که پیشتر نسبت به خطر سکولاریسم در حوزه هشدار داده بودند. چه خوب است که به صراحت روشن شود، شما چه کسی را هدف گرفته اید؟ حوزه انقلابی، حوزه آکادمیک و نظریهپرداز است، نه حوزه سیاست ران. حوزه انقلابی، حوزه نظام سازی است، که به دنبال جریان تفقه دینی در لایههای حیات اجتماعی و سیاسی است بی آنکه با اسیر کردن خود در بازیهای بچگانه سیاسی استقلال خود را از دست دهد.البته بعید نیست جوان ژورنالیستی که حتی یک واحد درسی در حوزه نخوانده است، از درک آن عاجز باشد.
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸خنده دار نیست؟! دیروز مدافع #هاشم_آقاجری بودند و امروز مدافع #مرجعیت اند! دیروز با سمفونی به ابتذال کشیدن تقلید و مرجعیت هم آوا بودند و امروز برای هدف گرفته شدن مرجعیت مرثیه میسرایند! دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟
🔹مروجان #سکولاریسم_حوزوی این روزها آشفته اند! اما این تازه اول ماجراست! حقایق فراوان دیگری نیز وجود دارد که اطلاع حوزویان از آنها ممکن است بر آنان گران آید. اما همه چیز به این امر وابسته است که تا کجا میخواهند به نفوذ و دخالت در حوزه ادامه دهند؟ اگر آماده اند، بسم الله...
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
هدایت شده از روزنه
لشکر سایبری #اصلاح_طلبها در حوزه دقیقا به دنبال چه می گردند؟!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
از دوران مشروطه به این سو٬ اصلاح طلبی دینی (دگراندیشی) با #غرب_اندیشی(بابی٬ ازلی٬ بهایی٬ روشنفکری٬ فراماسونی٬ اقلیت گرایی یهودانه و زردشتی٬ باستان گرایی و...) گره خورد و این جماعت٬ بر سر حذف شریعت شیعی یا ناکارآمدسازی اجتماعی آن٬ به #اجماع رسیدند.
آنان نسخه غرب مدرن را برای ایران شیعی راه نجات می دانستند و فقهای شیعه بر اجرای حداکثری احکام شریعت پای می فشردند. از منظر آنان در یک اقلیم دو شاه نمی گنجید!
لازمه اجرای #پروژه غرب اندیشان٬ ابتدا #پرتستانتیسم_اسلامی (دین سازی/ نوسازی دینی) و در نهایت حذف دین از ساحت جامعه بود.
#سکولاریسم از همین نقطه سر و کله اش پیدا شد. العیاذ بالله خدا باید به پستوی خانه ها پس زده می شد و مطلق ولایت ها(ولایت رسول الله تا ولایت ائمه هدی و به تبع آن #ولایت_فقها) #اوتوریته و امری قبیح شمرده شد که #انسان_مدرن نباید زیر بارش می رفت!
آن حقیقت تلخی که #شیخ_شهید پیشتر و بیشتر از دیگران متوجهش شد٬ این هجمه سازمان یافته علیه دین مبین بود. وگرنه چنان که خود در #لوایح گفته است٬ او و مرحوم آخوند هر دو به یک مشروطه باور داشتند. دوگانه واقعی در مشروطه٬ نزاع دین ستیزان غرب اندیش(معمم و مکلا) با فقهای عظام و مفسران امین شریعت شیعی بود.
غرب اندیشان را به دل جامعه دینمدار شیعی راه نبود٬ لذا مستقیم گویی موجب طرد آنان می شد و لذا آنان راه #استفاده_ابزاری از #رجال_مذهبی و #ادبیات_دینی را برگزیدند! این راهبرد در توصیه نامه تاریخی میرزاملکم خان به #آخوندف٬ و نیز سند مربوط به مصوبات تشکیلات #باغ_سلیمان_خان_میکده علنا قابل مشاهده است.
در دوره گذار غرب اندیشی در عصر مشروطه٬ هیبت روحانی و ادبیات دینی٬ بسیار مؤثر می نمود. آنان همزمان از دو ابزار و راهبرد استفاده کردند؛ #نفوذ در حلقه اطرافیان بزرگان دین برای تغییر محاسبات آنان در سر بزنگاه ها و حذف عناصر اصیل.
و #ژورنالیسم برای تولید ادبیات جدید و زمینه سازی اجتماعی برای #حذف_دین.
امروز هم دو ابزار #نفوذ و #ژورنالیسم به #استخدام درآمده اند برای برهم زدن #حوزه_مقدسه قم و ایجاد فاصله بین روحانیت و نظام سیاسی اسلامی.
جوجه سکولارهای رسانه ای برای #انتقام از #تودهنی تاریخی #امام_خمینی به غرب اندیشان٬ مدتهاست که در آشیانه آل محمد(ص) #نفوذ کرده اند. آنان با تجربه مؤفق آقایان #شریعتمداری و #منتظری٬ حالا بیشتر به #حوزه امید بسته اند.
آنان برای همه برنامه دارند؛ انقلابی ها٬ غیرانقلابی ها٬ ضدانقلاب ها.
ضدانقلاب ها را از نهتوی انزوا بیرون می کشند٬ تطهیر می کنند و به مواجهه علنی می کشانند. جسارت بی سابقه فرزند تشیع لندنی به ولی فقیه را که یادتان هست؟
غیرانقلابی ها را به ضدانقلاب تبدیل می کنند.(نمونه در این مورد کم نیست)
انقلابی ها را به غیرانقلابی یا خنثی و عناصر لابشرط مبدل می سازند.(علت سکوت برخی چهره های باسابقه در این است) و اگر نتوانستند٬ به #ترور_سفید روی می آورند؛ شبیه آنچه که در مورد شیخ شهید در تهران و برای صاحب عروه در نجف انجام دادند.(در زمان ما مانند ترور علامه مصباح)
دوگانه سازی٬ انشقاق و فعال سازی گسل های اختلاف٬ تنها اول راه آنهاست. تشکل سازی٬ تولید تئوری های انحرافی و ترویج #گفتمان_سکولار در دل حوزه علمیه٬ همه راهبردهای میان مدت است. هدف اصلی ایجاد #بحران_مشروعیت برای نظام اسلامی با جداسازی حوزه از حکومت است.
از بخت بد این جماعت حالا دیگر انقلابی ها با ابزار #رسانه بیگانه نیستند و بومرنگ نیرنگ شان به صورت خودشان بازگشته است!
خط نفوذ شناسایی شده و افشای آرام و با حوصله #نفوذیهای_حوزوی٬ حوصله آنان را سر برده است.
آخرین پروژه آنان #فدائیان_نمایی از جریان انقلابی حوزه است برای آنکه هراس و واهمه ایجاد کنند حال آنکه جریان انقلابی پیرو امام خمینی در مواجهه با منحرفان عقیدتی و نفوذی ها هرگز نیازی به تقابل سخت ندارند اصلا فداییان اسلام واکنش اعاظم نجف و علمای سنتی(مثل صاحب الغدیر) به انحرافات کسروی بود٬ پاسخ جریان انقلابی مواجهه مستند علمی با پدیده های انحرافی است که نمادش #کشف_اسرار است.
از قضای روزگار این پروژه ضدانقلاب هم در آستانه شکست قرار دارد. فداییان انقلاب اسلامی٬ سلاح شان قلم و بیان است و همین سلاح است که اشک #سیاست_پیشگان_نفوذی و #سکولارهای_حوزوی را درآورده است!
تقی زاده ها٬ حکمی زاده ها٬ کسروی ها را بشناسیم و بشناسانیم. اینها سر و کله شان مدتی است در قم پیدا شده و تلاش دارند پروژه شان را با کمک #نوشریعتمداریها پیش ببرند.
کشف اسرار دیگری باید نوشت...
۹۸/۱/۱۴
@rozaneebefarda
هدایت شده از برهان انقلاب
با #قاسم_روانبخش و سیاست ورزی او میانه خوبی ندارم، اما خوب میدانم که حیات جماعتی در گرو نفی او و مانند او و دو قطبی سازی های کاذب در حوزه است. اینان سیاست زدگانی هستند که حوزه را مستقل از سیاست میخواهند زیرا از حوزه انقلابی ضربه خورده اند . تصویر بالا را ببینید. اینان همان هایی هستند که برای صف مرغ در دولت قبل مرثیه می سرودند اما صفوف طولانی گوشت و مرغ در دولت محبوب خود را نمی بینند! اینان همان جماعتی هستند که تفریح رییس جمهور در کوران زندگی از دست رفته مردم سیل زده را ثابت کننده فضیلت عدم نفاق برای او میدانند! اینان دست خودشان نیست، حسن روحانی را دوست دارند و حوزه را هم اینگونه میخواهند!
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5