eitaa logo
برهان انقلاب
338 دنبال‌کننده
105 عکس
62 ویدیو
6 فایل
﷽ لا تَخَفْ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعْلى‏ وَ أَلْقِ ما فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ ما صَنَعُوا إِنَّما صَنَعُوا كَيْدُ ساحِرٍ وَ لا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ أَتى‏ (68 و 69 سوره طه) 📠 ارتباط با ما: @Borhan_enghelab
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴مرکز خرید حوزه علمیه و هضم شدن در مناسبات اقتصاد سرمایه داری 🔸امروزه هایپرمارکت ها و مراکز بزرگ خرید، با همه معایب و مزایایی که دارند به جزئی مهم از چرخه توزیع در کشور ما تبدیل شده اند. در همین راستا، نیز با ایجاد در این عرصه اقتصادی ورود کرده است. 🔸مدتهاست که بعد از هر بار مراجعه به مرکز خرید کوثر، از وضعیت موجود در فروشگاه تابع یک نهاد مهم حوزوی شگفت زده میشوم. آیا این همان حوزه ای است که به دنبال تدوین است در حالی که از تطبیق فقه خرد خود، بر مرکز تحت اشراف خویش نیز درمانده است. 🔸زن به عنوان نیمه ای تاثیرگذار بر جامعه اسلامی، مسوولیت ها و حقوق مشخصی را در اسلام به خود اختصاص داده است و همانطور که اشتغال زنان، در مشاغلی همچون پزشکی، پرستاری ، آموزگاری و دیگر رشته های متناسب با هویت و شخصیت زن پسندیده و مطلوب است، - بلکه در مواردی همچون زنان سرپرست خانوار اجتناب ناپذیر است- به کارگیری او در مشاغلی مردانه و یا مواردی که مستلزم اختلاط و مواجهه مستقیم و روزانه با هزاران مرد است، ناپسند و مردود به شمار میرود. بنابراین با کدامین توجیه، مرکز خرید جامعه المصطفى به خود اجازه میدهد، زنی را که شریعت مقدس اسلام نسبت به اختلاط او با مردان حساس بوده - تا آنجا که مسجد او را خانه اش دانسته است- برای فریاد کشیدن در جمع مردان و تبلیغ فلان کالا و یا نشستن پشت صندوق و مواجهه روزانه با هزاران مرد به کار بگمارد. 🔸از سوی دیگر، در حالی که برخی از نهادها و مراکز، همچنان از ضوابط ویژه ای نسبت به پوشش مراجعین خود استفاده می کنند و از ورود افراد با ظاهر نابهنجار ممانعت به عمل می آورند، مرکز خرید کوثر هیچ قانون و ضابطه ای را در این باره اعمال نمیکند، و طلاب محترم حوزه علمیه که هنگام مراجعه به سایر مراکز، به دلیل ظاهر نابهنجار برخی مراجعین، برای رعایت وظیفه الهی، در تنگنا قرار میگیرند، در فروشگاه متعلق به خود نیز از این مشکل در امان نیستند. 🔸ضروری است که مسؤولان جامعه المصطفى هر چه زودتر به جبران این اشتباه پرداخته و مناسبات سرمایه داری را بر مرکز خرید منتسب به حوزه علمیه حاکم نسازند. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سیدمحمد جواد علوی بروجردی: مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند 🔸یادداشت مطالعات حوزوی در مطلب بعدی👇 @Motaleatehawzavi
🔴انتقاد از مرجعیت در شیعه آزاد است 🔸جناب آقای علوی بروجردی در سخنانی فرموده‌اند که مرجعیت در شیعه آزاد است و هرکس خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند. این نکته را هم بنده می‌افزایم که علاوه بر این، انتقاد به مرجعیت نیز در شیعه آزاد است و هرکس حق دارد نقد خود را نسبت به شخصیتی که متصدی امر مرجعیت شده و یا در صدد آن است، ایراد نماید. البته از نظر نباید دور داشت که مرجعیت آزاد در میان شیعه هیچ‌گاه به معنای شکستن الگوهای سنتی مرجعیت نبوده است. 🔹همانگونه که گفتیم، مرجعیت شیعه علاوه بر آزاد بودن، قابل نقد است و از شروط اولیه مرجعیت در شیعه فقاهت می‌باشد و هرکس که متصدی مقام مرجعیت می‌شود می‌بایست حائز این مرتبه باشد. چندی قبل یکی از عزیزان در یادداشتی با برشمردن تقریرات و آثار علمی جناب‌عالی نتیجه گرفته بود که شما شرایط مرجعیت را دارید. گذشته از غیر علمی بودن این روش برای اثبات فقاهت، بنده باید بگویم که نه این آثار را خوانده‌ام و نه تخصص لازم برای اظهار نظر در این‌باره را دارم، اما مطلبی را از حضرت‌عالی دیده‌ام که عقیده دارم چنین سخنی را هیچ گاه یک مجتهد مبرز و زبردست بر زبان نمی‌آورد. شما در سال 95 در دیدار شیخ خالد مطر التمیمی، مسئول گروه حقوق دانشگاه بحرالعلوم نجف اشرف فرموده‌اید: «ما امروز در حوزه‌ها نیاز داریم که فقه حقوق انسان را تدوین و تدریس کنیم. حتی این مشکل را در خود ایران هم داریم. بهایی‌ها مسئله ما هستند. با بهایی‌ها چه کنیم؟ بر اساس مبانی خود اسلام هم اینها شهروند هستند و حقوقی دارند. ما حق کشتن و حبس آنان را به جرم عقیده نداریم. آنها حق زندگی دارند. حقوق انسان در فقه، موضوع مستقلی است. باید در حوزه‌ها بحثی راجع به حقوق انسان به طور جدی راه بیندازیم»، البته یک روز بعد از انتشار این سخنان، دفتر حضرت‌عالی در اطلاعیه‌ای بیان کرد که به دنبال پاره‌ای سؤالات از این دفتر لازم است اعلام کند که بهائيت همانند وهابيت و قادياني از مذاهب ساخته و پرداخته قدرت­هاي استعماري در ميان جوامع مسلمان هستند و مطالب مطرح شده در این دیدار در مقام تبيين كلام امام علی (ع) خطاب به مالك اشتر نخعي بوده است که شرح حقوق انسانها فارغ از هر عقيده است و شامل موارد ترتب عناويني چون اضلال، افساد و ارتداد نیست. دفتر ایشان همچنین در این اطلاعیه در مقام تفسیر حق شهروند گفته است: حق شهروندي از نظر حقوقي همان حق تابعيت است كه براي همه متولدين در هر كشور در قوانين اساسي در نظر گرفته شده، و در قانون اساسي ما نيز به رسميت شناخته شده است. و مراد از آن حمايت از ارباب جرم و مصونيت از حدود شرعي و قانوني نيست. 🔸بدیهی است که چنین اطلاعیه‌ای اگرچه ناسازگاری سخنان بیان‌شده در آن دیدار را قدری تلطیف می‌نماید ولی نمی‌تواند مخالفت آن با مبانی فقه تشیع را برطرف کند. آن‌گونه که در فقه آموخته‌ایم، کفار یا ذمی‌ و یا معاهد و مهادن‌ و یا حربی هستند، و طبق دیدگاه فقه اهل‌بیت (ع)، بهاییت نه ذیل کفار اهل ذمه (که شرط آن اهل‌کتاب بودن است) و نه ذیل کفار معاهد و مهادن (که شرط آن وجود مصحلت و در موضع ضعف بودن مسلمانان است) قرار می‌گیرد تا پیروان آن بتوانند آزادانه در جامعه اسلامی زندگی کنند و مشمول حقوق شهروندی شوند؟ بدیهی است که تفسیر حقوق شهروندی به صدور شناسنامه و حق تابعیت بدون این‌که بر آن هیچ اثر دیگری (همچون بهره‌مندی از خدمات دولتی و ملی و...) مترتب شود، چیزی جز بازی با کلمات نیست. ناگفته نماند که اگر شما توضیحی درباره وجه موافقت این سخنان با مذهب تشیع دارید، با گوش جان آماده شنیدن آن و بازنشر آن هستیم. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔻به این سه تصویر دقت کنید: 🔹تصویر 1: فرید مدرسی، خبرنگار اصلاح‌طلب فعال در زمینه حوزه و روحانیت، عضو سابق دفتر تحکیم و محکوم به بازداشت در جریان اعتراض به حکم هاشم آغاجری به جرم توهین به مرجعیت در کنار جناب حجة الاسلام والمسلمین شهرستانی. 🔸تصویر2: فرید مدرسی در کنار دوست قدیمی و صمیمی خود، محسن بیات زنجانی فرزند اسدالله بیات زنجانی. 🔹تصویر 3: جناب حجة الاسلام والمسلمین شهرستانی در دیدار مدعی مرجعیت، اسدالله بیات زنجانی. ✔️این تصویر و شواهد متعدد دیگر این احتمال را تقویت می‌کند که اصلاح‌طلبان فعال در حوزه، با جدیت به دنبال شکستن الگوهای سنتی مرجعیت و به کرسی نشاندن طیف‌های نزدیک به خود در حوزه از طریق ارتباط‌گیری نزدیک با شخصیت‌های ذی‌نفوذ حوزوی و مشروعیت‌بخشی به آن‌ها هستند و این هوشیاری هرچه بیشتر شخصیت‌های حوزوی و طلاب ارجمند را می‌طلبد. @motaleatehawzavi
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
پویش نه به اولین گام بهبود 🌀 نحوه امضای طومار: متن طومار اول: https://eitaa.com/manahejj/1697 متن طومار دوم: https://eitaa.com/manahejj/1698 امضای طومارها: برای تأیید طومار، و خود را برای مدیر کانال ارسال کنید تا در انتهای طومارها درج، و برای حجج اسلام خاموشی و رییسی، ارسال گردد. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 نشانی مدیر: @Manahejj_admin http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸نامه حوزه علمیه به حضرات آیات و حفظهما الله 🔹بسم الله الرحمن الرحیم «و أَطيعوا الله و رسوله و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم واصبروا ان الله مع الصابرین» 🔹 حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی، طلاب حوزه علمیه با توجه به شرایط بوجود آمده و سوء استفاده ضد انقلاب از آن، مطالبی را محضرتان عرض خواهند کرد: 1️⃣ سزاوار نیست مباحثات طلبگی حضراتی چون شما که استوانه‌های نظام هستید به عرصه جامعه کشیده شود؛ چراکه همانگونه که شاهد هستیم عواقب آن دامن‌گیر اسلام، روحانیت، انقلاب و نظام خواهد شد. 2️⃣ مباحثات طلبگی همیشه بر محور استدلال استوار بوده است؛ نه تخریب و تضعیف و تقبیح طرف مقابل. 3️⃣ با توجه به پیش رو بودن انتخابات (مجلس و سپس ریاست جمهوری) و تمام تلاش ضد انقلاب برای تخریب شورای نگهبان و هدم نظارت استصوابی، اصلا به صلاح نیست که اختلافات و منازعات به متن جامعه رسوخ نماید. 🔻حضرت آیت‌الله یزدی: 🔹شما از دیرباز از دنیا و تعلقات دنیوی گذشتید و در شهر و روستا، در تبعید و ناخوشی و در همه احوال، یار صدیق و با وفای حضرت روح الله بودید و تا آخر هم امام امت به شما ارادت داشت. اما چند نکته‌ای هم محضر شما شایان ذکر است: 1️⃣ شایسته بود در مورد نامه‌ای که از اساس تکذیب شده، بیشتر فحص و تحقیق می‌کردید. 2️⃣ شایسته است لحن تعابیر و انتقادات خود را با کمال سعه صدر بیان دارید؛ تا مبادا گرگهایی که دندان تیز کرده‌اند برای نظام، از بیانات شما، خوراک خود را برگیرند. 3️⃣ متن بیانیه جامعه مدرسین مبنی بر سندیت نداشتن استنادات غیر رسمی و منتسب به حضرتعالی، کافی نبود؛ لذا شایسته بود مطالب منتشر شده که حاوی شیطنت‌های رسانه‌ای بود، قویا تکذیب شود تا دیگر شاهد مسمومیت و تشنج فضای فعلی نباشیم. 🔻واما آیت الله آملی لاریجانی: 🔹شما در زمره علمای انقلابی و متعلق به بیت گرانقدری هستید؛ اما نکاتی شایان ذکر است: 1️⃣ با توجه به اینکه روز گذشته دفتر جامعه مدرسین سخنان منتشر شده و منتسب به آیت‌الله یزدی را فاقد سندیت دانست، توقع می‌رفت حضرتعالی سعه صدر بیشتری نشان دهید و نه تنها مراعات شرایط را بنمایید؛ بلکه احترام بزرگتری آیت‌الله یزدی را همچنان نگه دارید. 2️⃣ اگر با شخص آیت‌الله یزدی و یا سخنان ایشان مسأله دارید، چرا پای ارکان نظام و انقلاب باید به میان آید؟! در سخنان حضرتعالی -که البته شاید از روی تعجیل و ناراحتی بوده- اتهامات غیر مستند نبود؟! سخن از دفتر خبرگان و لطایف الحیل گرفتن آنجا، سخن از برنامه‌‌ریزی‌های صداوسیما و نهادهای دیگر، اتهامات اثبات نشده درباره برخی مسؤولین و ...؛ از شما که یک دهه بر مسند قضا تکیه داشتید، برخوردی اصولی‌تر و دقیق‌تر توقع می‌رود. 3️⃣ قبول کنید نمی‌توان از طرفی وکیل متولی یک مدرسه علمیه بود و از طرف دیگر، همه بار مسؤولیت ساخت و ساز آن را و اینکه اشرافی هست یا خیر را از خود مبرا دانست. هرچند ای کاش خیلی پیشتر از این و با آرامش خاطر همین توضیحات را به جامعه طلاب می‌رساندید. همین مورد هم می‌رساند که حضرتعالی باید تعامل بیشتر و بهتری با رسانه‌ها، طلاب و مردم داشته باشید. 4️⃣ خوب می‌دانید که استعمار چه تلاش گسترده‌ای برای حذف آیت‌الله یزدی از خبرگان نمود، جا داشت با تأنی بیشتری وارد میدان می‌شدید؛ تا مبادا خوراک ضد انقلاب فراهم شود. 5️⃣ حتی اگر انتقادات شما به شخص آیت‌الله یزدی وارد باشد، نباید لبه تیز نقد، جایگاه مقدس جامعه مدرسین را هدف قرار دهد. امروز که عده‌ای با سودای مرجعیت، دنبال تحقق اهداف خود هستند، چه نهادی غیر از جامعه مدرسین، توان مقابله و دفع مدعیان مرجعیت که امام امت در سال پایانی عمر خود اشاره کرد را دارد؟! ایشان فرمودند: «إن‌شاءالله در بین جامعه مدرسین و طلاب انقلابی اختلافی نیست، اگر باشد بر سر چیست؟ بر سر اصول یا بر سر سلیقه‌ها؟ و آیا ایادی استکبار، روحانی‌نماهایی را که تا حدمرجعیت تقویت نموده است، فرد دیگری را بر حوزه‌ها حاکم نمی‌کنند؟» ♨️در آخر از هردو عالم انقلابی درخواست می‌شود با انتشار بیانیه‌ای مشترک به همه مخاصمات پایان داده و نشان دهند که خوشحالی فعلی ضد انقلاب چیزی جز یک خواب زودگذر نبوده و ارکان جمهوری اسلامی از بن، مستحکم و بی خدشه است؛ کما اینکه مسؤولین آن نیز متعهد به اسلام و انقلاب هستند. لذا در این عرصه مجالی برای جولان خناسان و وطن فروشان ضد انقلاب نیست. همچنین به جد باید با منتشر کننده سخنان آیت‌الله یزدی برخورد قضایی شود؛ تا دیگری جرأت نکند با اعتبار و آبروی نظام بازی کند. 🆔 @rasanews_agency
🔴روایت خبرگزاری وابسته به دفتر آیت‌الله سیستانی از ظلم به زنان در عرصه‌های ورزشی در گرماگرم ماجرای 🔸این روزها که و ورود زنان به ورزشگاه به یکی از مهم‌ترین اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است، خبرگزاری وابسته به دفتر آیت‌آلله سیستانی با انتشار خاطره‌ای از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی، از ظلم به زنان و ایجاد محدودیت برای آنان در عرصه‌های ورزشی سخن گفت. 🔸در این مطلب به نقل از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی آمده است: آنقدر به زنان ظلم نکنیم و آنها را محدود نکنیم. برخی فکر می کنند با محدود کردن زنان خدمت می کنند؛ این چه خشکی بی جایی است که خدا و پیامبر نخواسته و ما می خواهیم! 🔸اگرچه این اظهارات مربوط به اصل موضوع ورزش بانوان است اما انتشار یکباره آن در گرماگرم موضوع ورود زنان به ورزشگاه و هجمه رسانه های خارجی به نظام اسلامی بابت آن، قابل تامل است. 🔸کانال مطالعات حوزوی در گذشته بارها مسئله سوءاستفاده خبرگزاری مذکور از بیت مکرم آیت‌الله سیستانی را گوشزد کرده بود. https://fa.shafaqna.com/news/807386/ ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔹بازی با مرجعیت؛ برای افزایش سن ازدواج! @motaleatehawzavi
‍ 🔹بازی با مرجعیت؛ برای افزایش سن ازدواج! 🔻فتوایی از آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر ممنوعیت ازدواج های زیر ۱۳ سال در فضای رسانه ای در حال دست به دست شدن است، این فتوا از کجا آماده و علت صدور آن به چه علت است؟ 🔻مهرماه ۹۵ پژوهشی تحت عنوان طنین سکوت در باب نقد ازدواج زودهنگام توسط نشر شیرازه رونمایی می شود. کامیل احمدی در این پژوهش گزارشی از وضعیت حاد و بحرانی ازدواج های موسوم به کودک همسری مبنی بر بالا بودن میزان طلاق، ترک تحصیل بالا، میزان بالای مرگ و میر بالای دختران در هنگام زایمان، عدم رضایتمندی جنسی و ... ارائه می کند 🔻دقیقا یک ماه بعد اولین سیمنار ازدواج کودکان در ایران توسط جمعیت امام علی علیه السلام در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده و پژوهشی دیگر در نقد ازدواج زودهنگام در این سمینار رونمایی می شود. این پژوهش نیز بر وجود آسیب های بالا در ازدواج های زودهنگام تاکید میکند 🔻دقیقا پس از برگزاری این سمینار، خانم طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با آیت الله نوری همدانی و مکارم شیرازی گزارشی بر مبنای اطلاعات دو پژوهش فوق، درباره وضعیت حاد ازدواج های دختران زیر ۱۳ سال به محضر این دو مرجع ارائه و نظر ایشان را درباره صحت اینگونه ازدواج ها جویا می شوند 🔻آیت الله مکارم شیرازی نسبت به وضعیت حاد ازدواج دختران در زیر ۱۳ سال اینگونه واکنش نشان می دهند:من از نظر فتوا این اجازه را نداده و نمی‌دهم. ممکن است در گذشته چنین چیزی جایز بوده؛ اما اکنون به خاطر مفاسدی که دارد تا زمانیکه دختر به بلوغ عقلی نرسد و قدرت تصمیم‌گیری نداشته باشد، اجازه ازدواج ندارد و حکم باطل بودن چنین ازدواجی را می‌دهم 🔻مهرماه ۹۷ در زمانیکه فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی در صحن علنی مجلس در حال بررسی بود اعضای فراکسیون زنان مجلس با پخش این فتوا در صحن علنی سعی بر تاثیرگذاری بر نمایندگان و اخذ فوریت این طرح کرده و موفق نیز می شوند و طرح با یک فوریت برای بررسی در اختیار کمیسیون قضایی و حقوقی و مرکز پژوهش های مجلس قرار می گیرد 🔻طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس تمامی ادعاهایی مدافعان طرح مبنی بر حاد بودن وضعیت ازدواج کودکان، بالا بودن میزان طلاق، بالا بودن میزان ترک تحصیل، مرگ و میر بالای مادران، بالا بودن میزان خشونت خانگی و عدم رضایتمندی جنسی و ...، بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش نه تنها کذب محض بوده، بلکه پایدارترین و باکیفیت ترین ازدواج های کشور در این بازه سنی صورت می پذیرد. بر همین اساس طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی رد می شود. 🔻علی رغم رد کلیه ادعاها، موافقان طرح بر اشتباه خود پافشاری کرده و ادعا میکنند نهادی خاص برای رد این طرح اعمال نفوذ کرده است.معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور نیز اعلام می کند که در صورت عدم تصویب این طرح، اقدام به ارائه آن به صورت لایحه از طرف دولت می نماید.بازنشر این فتوا نیز، در روز هایی صورت گرفته است که لایحه دولت در حال ارسال به مجلس بوده و دولت نیاز به فضاسازی مجدد رسانه ای برای تاثیر برنمایندگان دارد 🔻حال جای سوال است علت این همه پافشاری اعضای فراکسیون زنان مجلس و معاونت زنان رئیس جمهور بر افزایش سن ازدواج چیست؟ در حالیکه معصومه ابتکار در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ۹ شهریورماه ۹۸ تاکید می کند: «آمار کودک همسری در ایران کم بوده و معضل کشور نیست»، چه علتی پشت پافشاری بر این طرح وجود دارد که تا بازی اعضای فراکسیون زنان مجلس با مراجع تقلید نیز ادامه می یابد؟ 🔻برای پاسخ این سوال باید به مهرماه ۹۴ در نشست تصویب سند توسعه پس از ۲۰۱۵ در سازمان ملل متحد مراجعه کرد. جائی که حسن روحانی تعهد ایران نسبت به تلاش برای تحقق اهداف این سند را اعلام می کند. این سند دارای ۱۷ هدف اصلی یا آرمان و ۱۶۹ هدف فرعی است. معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، مسئول تحقق آرمان پنجم سند توسعه پایدار که «دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران» است می شود. در هدف سوم این آرمان آمده است: «از میان برداشتن تمام رفتارهای مضر مانند ازدواج کودکان، در سنین کم و اجباری و ختنه دختران» 🔻این بدان معنیست که ۳ سال از وقت اعضای فراکسیون زنان مجلس به جای پیگیری مشکلات جامعه زنان، همچون مرخصی زایمان زنان شاغل، بیمه زنان سرپرست خانوار، کاهش ساعت کاری زنان، قانون تسهیل ازدواج و سیاست های کلی خانواده، صرف مسئله ای می شود که نه تنها معضل کشور نیست، بلکه تصویب و اجرای آن، مشکلات کشور در حوزه زنان را چندین برابر خواهد کرد. به نقل از جنس اول ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 خدایا شاهدی من از «خالد» بیزارم! 📝 قتل بی‌گناهان در حکومت نبوی! 🖋 رضا حسینی 🔹 پس از اعلام شجاعانه نیروهای مسلح ایران، در اعلام خطای فردی نسبت به هدف گیری هواپیما، موج عظیمی از ترور رسانه ای علیه تمام مقامات ایران به راه افتاده است. 🔹 خباثت دشمن که چیز پیچیده ای نیست اما این یادداشت در صدد بیان سیره نبوی نسبت به خطاهای فردی در ایام حکومت شریفشان است، مسئله ای که در حکومت معصوم هم رخ می دهد چه رسد به غیر معصوم. و اساسا اگر نبود سیره و رفتار آن حضرت، امروز گرفتار سردرگمی می شدیم: از معروف ترین خطاهای فردی در زمان رسول الله جریان کشتاری است که خالدبن ولید در روستای بنی جذیمه مرتکب شد که از مشهورترین جریانات تاریخی است خلاصه قضیه از این قرار است که: «رسول خدا پس از فتح مکه برای فراخوانی قبایل بیابان نشین اطراف مکه دسته‌هایی را برای دعوت گسیل داشت. یکی از این قبایل بنو جذیمه بود که خالد بن ولید مامور فراخوانی آنان شد. هنگامی که خالد نزد آنان رسید، آنان که با سلاح بیرون آمده بودند، اعلام کردند اسلام را پیش از این پذیرفته، مساجد بنا کرده و اذان می‌گویند.   بنی جذیمه پس از اطمینان از آنکه خالد با آنان به خشونت رفتار نخواهد کرد، سلاح‌ها را بر زمین نهاده، تسلیم شدند؛ اما خالد به رغم اعتراض برخی از لشکریان به سبب کینه‌های دوران جاهلی حدود ۳۰ نفر از آنان را کشتند!!» 🔹 چون این خبر به رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ وسلّم رسید از اقدام خالد تبری جست و فرمود: «اللهم انی ابرا الیک مما صنع خالد بن الولید!» و امیرمؤمنان ، علی علیه‌السّلام را براساس خوابی که پیش از این دیده بود برای جبران کار ناپسند خالد به سوی بنی جذیمه فرستاد.  امام علی (علیه‌السّلام) با پرداخت دیه و خسارت تمام اموال حتی هزینه کاسه سگان!! و دلجویی از بازماندگان ماموریت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را به خوبی انجام داد و ایشان را خرسند کرد. و افراد قبیله نیز از قصاص خالد گذشتند. 🔹 این جریان، شباهت ها و تفاوتهایی با جریانات اخیر دارد که به روشن شدن قضیه کمک می کند: 🔹 شباهت ها: ۱- در هر دو این جریانات، مسئول جامعه صریحا از واقعه اعلام برائت کرده و دستور پیگیری سریع صادر می کند و مسلمانان نیز با اعتماد به مسئولان دچار هرج و مرج و گیجی نمی‌شوند. ۲- در هر دو این جریانات خونهای به ناحق ریخته شده و مسئول جامعه ملزم به پیگیری می شود و برای عدم تکرار وقایع مشابه، مراقبت های لازم صورت می گیرد. 🔹 تفاوت ها: به طور کلی واقعه خالد از نظر قابلیت اتهام زنی به مسئولان جامعه بسیار پیچیده تر از حادثه اخیر است از چند جهت: ۱- خالد نماینده رسمی پیامبر بود، اما در حادثه اخیر نهایتا یک مسئول پادگان یا پدافند خطا کرده اند. ۲- اقدام خالد فقط خطا نبود، بلکه تعمد بود و هیچ احتمال دیگری ندارد، اما در حادثه اخیر حرکت هواپیما به شکل تخاصمی به سمت مرکز حساس سپاه، شاید باعث فاجعه بزرگتری می‌شد. ۳- در حادثه اخیر احتمال حمله به مسلمین نبوده و خالد فقط بخاطر شهوات این جنایت را کرده، ولی در اقدام اخیر بخاطر شرایط حساس احتمال خطای انسانی بسیار تقویت می شود. 🔹 نکته پایانی حکومت اسلامی بخاطر دشمنان بی‌شمار همواره تاریخ در معرض حملات رسانه‌ای و ترورهای ذهنی است، لکن مردم در اینگونه فضاها باید با حفظ آرامش از دروغگوهایی که دروغگویی‌شان بدیهی است دور شوند! و به نص آیه قرآن: اگر فاسقی خبر آورد، حتما جستجو کنید و به آن اعتماد نکنید! @Manahejj
🌀 توضیحات آیت‌الله شب زنده دار از روند بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس 💠 آیت‌الله شب‌زنده‌دار: مردم باید اینها را بدانند... 🔹 ۱۴ روز کار طاقت فرسا 🔹 تعداد وسیع پرونده‌ها 🔹 تفسیر عدم احراز 🔹 مشکلات و خلأهای قانون انتخابات 🔹 تهمت‌ها و بی‌انصافی‌ها 📌 مشروح بیانات در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @Manahejj @Kashfolasrar
🌀 توضیحات آیت‌الله شب زنده دار از روند بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس پرونده‌های کثیر، وقت محدود 🔹 مساله انتخابات، مشکلات فراوانی دارد. یکی از مشکلات مهمش این است که قانون انتخابات، قانون پر مشکلی است. ان‌شاءالله مجلس آتی بتواند با قوانین بهتری که وضع می‌کند این مشکلات را کمتر کند. عده فراوانی از سراسر کشور ثبت نام کردند؛ در یک مدت محدود همه اینها باید بررسی شود. در این 14 روز اعضای محترمی که آنجا بودند حقیقتا شبانه روز نداشتند. همین دیروز جناب کدخدایی شنیدم گفتند 45 دقیقه من توانستم بخوابم. 🔹 این پرونده های کثیر (برخی پرونده ها خیلی قطور است؛ برخی چند جلد است) و افراد مختلف، به ملاحظه و بررسی احتیاج دارد. اینها وقت فراوانی می‌خواهد. بنظرم روند انتخابات حداقل باید باشد که به مرور بتوان اینها را بررسی کرد. خیلی از این عدم احرازها در اثر این است که احتیاج به یک منابعی دارد در یک مدت اندک -ولو خیلی زحمت کشیده شده است- گاهی مواردی که شبهه ناک است باز اگر وقت بود تک تک افرادی را که شبهه ای درباره آنها هست را فراخوان می‌کردیم و می‌آمدند توضیح می‌دادند شاید نتیجه فرق می‌کرد؛ اما فرصت چنین اموری نیست. البته آقایانی که الان نماینده مجلس هستند را تک تک خواستند و با آنها صحبت کردیم و مطالبشان را گفتند و با ایشان مصاحبه شد. حتی برخی از ایشان را نه یک بار بلکه چند بار [خواستیم]. اما آحاد کسانی که ثبت نام کردند و آمدند چنین فرصتی نبود. تفسیر عدم احراز 🔹 بنابراین اگر عزیزی خورده است هم خودش باید بداند هم مردم بدانند -اینکه برخی ناراحتند که آبروی ما می‌رود- نه این «آبرو رفتن» نیست؛ معنایش عدم شناخت [شورای نگهبان] است. یک دُرّی گاهی هست که ما نشناخته ایم. یک بزرگواری است که گاهی ما نشناخته ایم. معنای عدم احراز این نیست که آن فرد واقعا صلاحیت ندارد؛ حتی این فرد شاید از آنهایی که شناخته‌ایم بالاتر باشد. معنای اینکه کسی قبول نشده است این نیست که حتما صلاحیت ندارد شاید صلاحیت داشته و شرایط بگونه‌ای بوده که ما نتوانسته‌ایم احراز کنیم. وظیفه ما احراز است. شرایط حداقلی، مشکل قانون انتخابات 🔹 البته این شرایطی که برای داوطلب‌ها گذاشته شده است واقعا شرایط اندکی است. خدمت رهبری دام ظله هم عرض کردم ایشان هم تصدیق فرمودند که این مقدار شرایطی که گذاشته شده است که التزام به اسلام را قبول داشته باشد و التزام عملی داشته باشد، فوق لیسانس هم داشته باشد تابعیت ایران هم داشته باشد! آیا این برای [نمایندگی] مجلس کفایت می‌کند؟ بینش سیاسی نمی‌خواهد؟ اطلاع از امور نمی‌خواهد؟! اینها شرط نشده است ما هم عده‌ای که تایید کردیم را یقین داشتیم به درد مجلس نمی‌خورند؛ اما چاره‌ای نیست. وقتی قانون گفته است این مقدار؛ تخطی از قانون که نمی‌توانیم بکنیم. حقیقتا شرایط، شرایطی کافی نیست؛ کسی که می‌خواهد به مجلس برود اطلاعات وسیعی باید داشته باشد؛ شناخت درستی از امور مختلف داشته باشد. 📌 ادامه در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @Manahejj @Kashfolasrar
🌀 توضیحات آیت‌الله شب زنده دار از روند بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس بدفهمی بند اول ماده ۲۸ قانون انتخابات 🔹 مساله دیگری که هم شما عزیزان هم افراد مختلف باید اطلاع داشته باشند: این [مشکل] هم از بد تنظیم شدن این بند قانونی است. در ماده 28 قانون انتخابات مجلس بند اول [آمده است]: اعتقاد و التزام عملی به اسلام. برای برخی افراد، بیّنه قائم شده یا شواهدی بوده است که التزام به اسلام ندارند؛ مثلا یک خانمی است بی حجاب است. [در توضیح رد صلاحیتش] نوشته شده شما رد شدید به دلیل بند 1 ماده 28. اینها [در اعتراض] نوشتند: «ما مسلمان هستیم؛ شیعه هستیم؛ اشهد ان لا اله الا الله؛ چه حرفی به ما می‌زنید». مقصود که قسمت اولش (اعتقاد به اسلام) این نیست؛ البته آنهایی که [دلیل رد صلاحیت‌ها را] می‌نویسند با دقت بهتری باید بنویسند و بنویسند بخش دوم از بند اول ماده 28؛ یعنی [فقدان] التزام عملی. حالا من با بعضی از این افراد خودم تماس می‌گرفتم و توضیح می‌دادم که نمی‌خواهیم بگوییم شما مسلمان نیستید؛ یعنی مشکلاتی که دارید بی حجاب هستید خلاف شرع است یا فلان کار را کردید که در پرونده شما هست این خلاف شرع بوده است. نه اینکه دین ندارید و مسلمان نیستید و اعتقاد به ائمه ندارید. یک مورد هم برنخوردم کافری آمده باشد ثبت نام کرده باشد. سایر ادیان پذیرفته شده هم قانون خودشان را دارند. در مورد احدی هم قضاوت نمی‌کنیم؛ دادگاه باید قضاوت کند. چون آیین دادرسی است و اینجا فقط شرایط بررسی می‌شود. شورای نگهبان، نگاه جناحی ندارد 🔹 مطلب دیگری هم که شما بدانید: بیننا و بین الله اصلا و ابدا گروه‌ها، جناح‌های مختلف در نظر ما نبوده است. اینکه این از جناح راست است؛ چپ است؛ اصولگراست یا اصلاح‌طلب، اینها اصلا دخالتی نداشته است؛ واقعا شرایط، مد نظر ما بوده است. التزام عملی به اسلام بوده است؛ ابراز وفاداری به قانون اساسی بوده است. ابراز وفاداری به ولایت فقیه بوده است. اینها قانون است و ما باید کنیم که افراد این شرایط را دارند. از هر گروهی که می‌خواهند باشند. چیزهایی که بعضا در رسانه‌ها گفته می‌شود یا افراد می‌گویند خلاف است. مسائلی که متاسفانه برخی در مجلس بودند [گفتند] با پول می‌شود رای درست کرد؛ 4 میلیارد و 2 میلیارد!! اینها تهمت‌هایی است که زده می‌شود. 📅 ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ بیانات ابتدای درس خارج فقه 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @Manahejj @Kashfolasrar
🔏 کشف الاسرار 📝 آغاز فعالیت مجدد کانال بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین 🔹 کانال مطالعات حوزوی پس از چند ماه وقفه با نام جدید «کشف الاسرار» مجددا فعالیت خود را از سر خواهد گرفت. 🔹 قرار است در «کشف الاسرار» تحلیل‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی طلاب منتشر شود. 🔹 پیشاپیش از همراهی و همیاری شما مخاطبین گرامی متشکر و ممنونیم. کشف الاسرار را دنبال کنید 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @KashfolAsrar
🔏 سناریوی اخراج آمریکا؛ بخش نخست 📝 دستاورد خون و جهاد حاج قاسم 🖋 علی مهدوی 🔹 سالهاست در آرزوی تحقق نویدی هستیم که امام امت، خمینی کبیر فرمود؛ «خردکردن دندان‌های آمریکا». با گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود انواع فشارهایی که جمهوری اسلامی در این مدت بر آمریکا وارد ساخت و طرح‌های گونه‌گونش -که هرکدام برای نابودی اسلام و منطقه کفایت می‌کرد- را نابود کرد؛ اما بازهم موانع مختلفی برای حذف کلی آمریکا از منطقه وجود داشت: 1️⃣ تردید یا ترس برخی از مسؤولین داخلی از هیمنه پوشالی آمریکا 2️⃣ عدم همراهی کشورهای اسلامی منطقه 3️⃣ عدم وجود نیروهای قوی مقاومت برای مقابله جدی با آمریکا 🔹 سالها مجاهدت بی‌دریغ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نتیجه‌اش تولد و تبلور گروه‌های مقاومت در منطقه (رفع مانع سوم) شد. آرزوی دیرینه‌اش اتصال تهران به قدس بود. همکاری جدی در ایجاد و تقویت فاطمیون، زینبیون، انصارالله، حشدالشعبی و همه گروه‌های برخاسته از حق‌جویی و ظلم‌ستیزی در منطقه مرهون خون دلها و زحمات خستگی‌ناپذیر وی است؛ تا جایی که امروز مرز ما با قدس کمتر از چند کیلومتر است. 🔹 اما باز هم مانعی وجود داشت. مانعی که به هر دلیل اجازه نمی‌داد گروه‌های مقاومت تشکیل شده، هدف نهایی خود (استکبار) را به شکل هماهنگ از صحنه حذف کنند. راهی که قاسم سلیمانی آغاز کرده بود را چگونه می‌توانست تمام کند؟! اینجا بود که سردار رشید اسلام با خونش نه تنها پازل مقاومت منطقه را تکمیل و به هم متصل کرد؛ بلکه وحدت ملی بی‌سابقه‌ای را در داخل کشور موجب شد که مجالی به غرب‌هراسان برای مخالفت با اخراج آمریکا ندهد. 🔹 اگر نعمت اتحادی که در ایران و عراق شکل گرفته است قدر دانسته و حراست شود، مانعی باقی نمی‌گذارد؛ چراکه یا موانع، همراه می‌شوند یا زیر سونامی این اتحاد، خرد و منهزم می‌شوند. ❓اما سناریوی اخراج آمریکا از منطقه چگونه است؟ 📌 یادداشت بعدی را دنبال کنید @KashfolAsrar
🔏 جریان انقلابی و تعدد لیست انتخاباتی! 🖋 عبدالمهدی سلیمانی 🔹ارائه چندلیست مختلف از نیروهای انقلابی، طیف غیرانقلابی را خوشحال و عده ای از دلسوزان را دلسرد و ناراحت کرد. جریان رقیب خوشحال از این قضیه است، چراکه فکر میکند شکافی بین جریان انقلابی ایجاد شده ِلذا می خواهند چون مگس بر روی زخم بنشینند. 🔹از سویی دیگر هم نیروهای انقلابی که انتظار داشتند با یک لیست مشترک و وحدت آفرین روبرو شوند این تکثر آنان را دلسرد و سرخورده کرده است. 🔹اگرچه وحدت، نقطه ایده آل ما بود اما نه ناراحتیم و نه دلسرد چراکه می دانیم اولویت یک انقلابی در هر زمان شناخت و معرفی اصلح است دقیقا چیزی که غیر انقلابیون از آن بی بهره اند و با چِک و پول افراد ناصالح را وارد لیست خود می کنند و به اندک اختلافی از لیست خارجشان می نمایند. 🔹ارائه لیست واحد برای جریان غیر انقلابی به راحتی حاصل می شود چرا که تنها شرط ورود به لیست، پول و مخالفت با نظام و طعنه به ارزش ها است. اما جبهه انقلاب، مکلف به معرفی نیروهائی است که در نظر خوش فکر و در عمل پرکارند. 🔹تعدد لیست در فضایی که حجتی برای یکدستی و یکپارچگی وجود ندارد، یعنی صداقت در معرفی نامزدها، یعنی روی حجت شرعی عمل کردن، یعنی مصلحت اندیشی نکردن یعنی روی ریل واقع حرکت کردن. اگر نیروهای انقلاب با مصلحت گرایی صِرف و گذشتن از معیار ها یک لیست واحد را معرفی میکردند، نباید انتظار میداشتیم فردا بدون مصلحت اندیشی، حق مردم را در مجلس آینده فریاد بزنند. پس بهتر است روی موج منفی حرکت نکنیم و بجای ای کاش ها به آینده فکر کنیم. @KashfolAsrar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 پیام مهم حجت الاسلام ذوالنور مردم عزیز ایران! مشکل اصلی کشور امروز، رئیس جمهور نالایق است و با عوض شدن او مشکلات زیادی بر طرف خواهد شد ‼️ پیشنهاد می شود از کاندیدای مورد نظر تعهد بگیرید در صورت ورود به مجلس استیضاح رئیس جمهور را اجرایی نمایند. 🌐 مجمع حوزویان رسانه ای @Kashfolasrar
🔏 اصل شرکت در انتخابات باعث بهبود معیشت! 👤 مرتضی آقاحسینی 🔹 همه مردم از وضع کنونی معیشت گله دارند و دنبال راهی میگردند تا وضع معیشت رو به بهبود رود و لااقل از این بدتر نشود! عده ای که دلسوز نظام هستند، بهبود وضع معیشت را در انتخاب نماینده های انقلابی میدانند که قطعا هم درست است، اما روی سخن ما با آن دسته است که در اصل رای دادن تردید دارند و ((همه را سر و ته یک کرباس)) می دانند! ❗️به این عزیزان باید گفت که اصل شرکت در انتخابات فارغ از هر نتیجه باعث بهبود وضع معیشتی خواهد شد و لااقل از بدتر شدن اوضاع جلوگیری خواهد کرد. 🔹 دلیل این امر زیاد پیچیده نیست: یکی از مهمترین عوامل سختی معیشت، تحریمهاست و به تجربه برجام، ثابت شده که دشمن تحریمها را با امتیاز گرفتن کاهش نخواهد داد. نکته ای که باید توجه کرد این است که علاوه بر ایران، خود دشمن و کشورهای تحریم کننده نیز به شدت از این تحریمها آسیب می بینند. یعنی این آسیب فقط از سمت ایران نیست و برای نمونه شرکتهای بسیار بزرگی نظیر سامسونگ، پژو، رنو، توتال و... بخاطر تحریمها ضررهای جدی کرده اند و سهامشان با افت روبرو شده است، کشورهایی نظیر کره و ژاپن از خرید نفت ایران محرومند و مجبورند نفت را گرانتر بخرند و مواردی از این دست که باعث شده کشورهای همسو با آمریکا بعضا به آمریکا راجع به از دست رفتن بازار ایران اعتراض کنند. 🔹 در این شرایط که خود دشمن هم از تحریم آسیب می بیند تنها دلیل ادامه تحریمها ((حس موثر بودن)) برای تحریم است. و لاجرم اگر دشمن حس کند که تحریم در حمایت مردم از انقلاب تاثیر داشته قطعا این ضررها را تحمل خواهد کرد و ادامه خواهد داد. اما اگر حس کند که تحریم به هیچ وجه فایده ندارد و نه تنها مانع مشارکت مردم نشده بلکه مشارکت را افزایش داده است، در این صورت وجهی برای ضرر دادن نمی بیند و عملا از شدت تحریمها کم خواهد شد و لااقل افزایش نخواهد یافت (هرچند تحریم خاصی نمانده که اعمال نکرده باشند) 🔔 پس هر کس می خواهد بار تحریم کمتر شود و از این برهه هم عبور کنیم، باید ((حس تاثیر تحریم)) را از دشمن بگیرد. طبیعتا: 《صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند بر اثر صبر نوبت ظفر آید》 @Kashfolasrar
🔏 "دفع اَفسد به فاسد" تا کی؟ 🖋 علی خردمردی 🔹 یکی از دوستان از قاعده ی "دفع افسد به فاسد" پرسیده بود. گویا برخی لوازم و نتایج این قاعده این دوستمان را مانند ما و خیلی های دیگر به ستوه آورده بود. اما او دیگر کارش به تردید در اصل قاعده رسید. ❓اصلا این قاعده درست است؟ ❓آیا اهلبیت علیهم السلام هم از چنین قاعده ای استفاده کردند؟ ❓اصلا تا چه زمانی اصلح و صالح های گمنام ما باید فدای فاسد های معروف شوند فقط به خاطر ترس از افسدها؟ 📝در پاسخ نکاتی را برایش نوشتم: ۱. این قاعده، یک قاعده ی عقلی است. به طور کلی شما اگر در دوراهی های مختلف قرار بگیرید که یکی موجب هلاکت و کشته شدن شما می شود و دیگری موجب بیماری شما می گردد، در اینجا عقل به شما می گوید راهی را انتخاب کن که در آن فقط بیمار شوی تا از افسد که کشته شدن باشد در امان باشی. ◽️شرع هم در مواردی بر مبنای این قاعده ی عقلی حکم شرعی خود را ابراز می کند. بنابراین این قاعده گاهی پشتوانه ی یک حکم شرعی قرار می گیرد. ◽️لذا در درستی اصل این قاعده هیچ شکی وجود ندارد. ۲.در تاریخ اهل بیت علیهم السلام، بزرگترین "دفع افسد به فاسد" را مولای متقیان امیرالمومنین علیه السلام انجام داد. 🔹 در نهج البلاغه می خوانیم که امیرالمومنین در بیان علت گذشتن از حق خود می فرماید: من دیدم که مردم تازه اسلام آورده اند و اختلاف در سران اسلام موجب تردید این جماعت در اصل اسلام می شود و از طرفی شامیان منتظر ایجاد چنین تفرقه ای بودند. دیدم که اگر بخواهم بر حقم پافشاری کنم، موجب اختلاف می شوم و در نتیجه اساس اسلام از بین می رود. 🔹 اگر دقت لازم را در اینجا به کار ببندیم در می یابیم که امیرالمومنین علیه السلام حاضر شد فاسد (کنار آمدن با خلافت غاصبان) را بپذیرد برای دفع افسد(نابودی اسلام). ◽️البته این فقط یک نمونه بود و باز هم نمونه های اینچنینی داریم. ◽️در میان علمای تشیع هم استفاده از این قاعده در حیات اجتماعی شان به وفور یافت می شود. ۳. اما در باب کاربست این قاعده در انتخابات. ❓سوال می شود که ما تا کی باید از اصلح و صالح بگذریم و به فاسد رای دهیم برای دفع افسد؟ 🔹 اول اینکه بنده غالب این آقایان را صالح می دانم و تعداد بسیار کمی را اصلح و تعداد بسیار بسیار کمی را فاسد. پس اینگونه نیست که همه را فاسد بدانیم و با ناراحتی بگوییم همه فاسدند و ما مجبوریم از ترس افسد، با اینها مماشات کنیم. ❓اما آن روی سکه ی سوال این است که چرا باید عده ای اصلحِ گمنام فدای فاسد ها بشوند؟ 🔹 همان طور که بیان شد، دفع افسد به فاسد یک مبنای قوی اسلامی دارد. بگذارید خیال خود را راحت کنیم. تا زمانی که اصلح ها گمنام باشند، طبق مبانی خودمان باید از صالح ها و فاسدهای معروف حمایت کنیم چرا که عقل به ما می گوید با تمام این اوصاف خطر افسد بیشتر است. ❓اما راه چاره چیست؟ بیاییم به اصلح های گمنام فقط رای دهیم؟ این که غلط ترین کار ممکن است. دلیلش در بالا بیان شد. ❓پس چه کنیم؟ به نظر می رسد که راه چاره این است که تمام تلاش خود را از دو سه سال مانده به انتخابات به کار گیریم تا با رسانه و فعالیت های فرهنگی، اصلح های گمنام را به مردم بشناسانیم تا از این گمنامی در بیایند. این ها تا زمانی که در گمنامی باشند و مقبولیت لازم را نداشته باشند؛ موظفیم که قاعده ی دفع افسد به فاسد را جاری کنیم. 🔹 باید توجه داشته باشیم که اصل مقبولیت در اسلام کاملا پذیرفته شده است و نمی توانیم به سادگی از آن عبور کنیم. پس باید برای به مقبولیت رساندن اصلح ها کاری کنیم آن هم از چند سال عقب تر نه اینکه دم انتخابات تازه به این فکر بیفتیم که آی اسلام بر باد رفت! چرا نباید به اصلح رای دهیم؟! 🔹 اگر دوباره بعد از انتخابات برویم پی زندگیمان، باید بدانیم که آش همان آش است و کاسه همان و باز هم قاعده ی دفع افسد به فاسد که راهی جز آن نداریم. 🔹 برویم کار کنیم برای به مقبولیت رساندن اصلح ها وگرنه حق اعتراض نداریم چرا که در شرایط خاص عقل چیز دیگری می گوید. البته باز هم تکرار میکنم: بنده غالب این آقایان حاضر را فاسد نمی دانم. @Alikheradmardii @KashfolAsrar
🔏 یا ؟ مغالطه این است! 🖋 مرتضی آقاحسینی ⚠️ چند ساعت بیشتر به آغاز انتخابات مجلس نمانده است. افکار عمومی پس از شنیدن خبر قطعی ورود به ایران کمی از فضای انتخابات فاصله گرفته اند ولی باید بدانند که کرونا نهایتا تا یکی دوماه آینده جمع خواهد شد اما انتخاب اشتباه شاید تا ۱۰سال و بلکه بیشتر کشور را عقب خواهد انداخت (همین الان یک تجربه ۷سال عقبگرد را با شیخ حسن تجربه می کنیم!) پس خواهش میکنم لااقل امشب را از فکر کرونا بیرون بیایید و با فکر و تامل راجع به نحوه انتخابتان تصمیم بگیرید. 🔹 انقلابیون پس از کش و قوس های فراوان و حرص دادنهای بی شمار! نهایتا به یک لیست واحد رسیدند؛ لیستی که اگرچه با مطلوب تفاوت دارد، اما ابتدائیات انقلابی گری را لااقل داراست و با همه انتقادات، شخصیت های عریق انقلابی نظیر حجج اسلام میرباقری، عابدینی، کاشانی، عالی، رفیعی و... نیز پای کلیّت آن را امضا کرده اند و اگرچه برخی افراد لیست به شخصه گزینه های ضعیفی هستند لکن کلیت لیست مورد تایید بزرگان است. 🔹 بزرگترین مشکل انقلابیون تا قبل از رسیدن به وحدت، تشتت و شکستن آرا بود که گمان می شد با ائتلاف، و رسیدن به لیست واحد این تشتت برطرف شود؛ غافل از اینکه پس از وحدت، تازه اصل دعوا آغاز گشته است! آنهم نه در جبهه لیبرال و غربگرا، بلکه در جبهه خودی! دعوای اینکه: اصلا آیا باید به رای داد؟ یا به ؟ اصلا چرا باید به لیست رای داد؟ اصلا بیاییم سه نفر را به انتخاب مردم حذف کنیم و سه نفر اصلح را جایگزین نماییم و... 🔹 این دعوا بزرگترین مغالطه انتخاباتی است که می تواند یک جبهه پرقدرت و فعال را زمین گیر کند. پاسخ به این مغالطه ساده ولی دقیق است. باید دید حدود و ثغور چیست؟ آیا اصلح فقط یک مسئله فردی است که شخص پرکار و انقلابی و نماز شب خوان باشد؟ یا مقبولیت نزد مردم و مقبولیت نزد ارکان حکومت نیز جزء شرایط است؟! مگر می شود شما در شرایط اصلح، مقبولیت عمومی را لحاظ نکنید، و یا تجربه سر و کله زدن با مشکلات را به دور بیفکنید؟ و یا مقبولیت نزد ارکان حکومت را بی اهمیت بدانید؟! مجلس که فرد محور نیست بلکه شخص باید نزد سایر نماینده ها نیز وجاهت حداقلی داشته باشد تا بتواند کارها پیش برود، وگرنه اگر نماینده ای پیش سایر نمایندگان، مقبول نباشد، چه مشکلی را می تواند حل کند؟ ضمن اینکه فقط فرد نیست! بلکه ما لیست اصلح هم داریم!! یعنی گاهی برایند یک سری افراد باعث میشود به تمام آنها رای دهیم. اگر بخواهم با مثالی ریاضی به شما نشان دهم فرض کنید شما سه گزینه دارید که هر سه نمره شان ۱۵ هست و مجموع نمره آنها ۴۵ خواهد شد و همیشه هم با هم هستند. یک گزینه هم دارید که نمره اش بیست است. و دو نفر هم هستند که فقط برای ضربه زدن دندان تیز کرده اند و نمره شان صفر است (اگر منفی نباشد) در این شرایط گزینه نمره ۲۰ به تنهایی از سه گزینه دیگر بهتر است، اما رای به او باعث می شود با شکسته شدن آرا بجای برایند ۴۵، نهایتا برایند ۲۰وارد مجلس شود و همراه او دو نفر گرگ صفت هم به مجلس بروند که همان اندک کارهای نمره ۲۰را هم خنثی نمایند!! در این فرض، شما بجای رای به برایند فقط رای به فرد اصلح دادید و ناخواسته باعث شدید دو نفر فاسد هم وارد مجلس شوند. 🔹 حال در این شرایط که لیبرالهای غربگرا با تبلیغات وسیع در شبکه های اجتماعی برای رای اوردن دندان تیز کرده اند و گزینه های صفر و بلکه منفی خود را بزک کرده به میدان فرستاده اند، آیا صحیح است رای لیست را بشکنیم و احتمال ورود نا اهلان را بالا ببریم؟ پس ان شالله همه به تمام لیست رای دهند و به اصلح های خیالی رای ندهند، ضمن اینکه تا ساعاتی دیگر خواهم نوشت که برخی عزیزان خارج از لیست حتی به صورت فردی نیز نیستند! منتظر باشید! @KashfolAsrar
🔏 آقای یامین پور دیکته نانوشته غلط ندارد مرتضی آقاحسینی 🔹 پس از اعلام لیست ائتلاف، تقریبا تمام حزب اللهی ها اصل لیست را قبول کردند و به اکثر آنها رای خواهند داد. لکن برخی، قائل به جایگزینی و رای ندادن به تمام لیست هستند. به جرئت می توان گفت شخصی که مهمترین جایگزین برای اعضای لیست می باشد و عده زیادی معتقد به اصلحیت او هستند و عمده اختلافات بر سر اوست جناب 《یامین پور》 می باشد. 🔹 در یادداشت قبل اشاره کردم که اصلح لزوما اصلح فردی نیست و مقبولیت نیز دخیل در اصلحیت است. در این یادداشت به این نکته می پردازم که حتی اگر کسی این ملاکها را قبول نکند و اصلح را به همان معنای مشهور در نظر گیرد بازهم آیا می توان گفت آقای یامین پور اصلح است؟ یا خیر! 🔹 مقدمتا عرض کنم که بنده آقای یامین پور را انسان بسیار متعهد و انقلابی می دانم که در برهه های حساسی نظیر فتنه ۸۸ و فتنه۹۶ نقش موثری در روشنگری داشت و با مردانگی تمام از انقلاب و رهبری دفاع کرد. و نقدهای این یادداشت راجع به اصلحیت او در نمایندگی مجلس است و خدمات زیاد او در رسانه را به هیچ وجه انکار نمی کند. 🔹 اولین نکته راجع به ایشان این است که ما از آقای یامین پور تنها یک وعده شنیدیم که آن را هم عمل نکرد! ایشان فرموده بود اگر به جبهه پایداری با اقای قالیباف به وحدت رسیدند بنده استعفا می دهم؛ اما پس از به وحدت رسیدن وعده خود را نادیده گرفتند. این یعنی یا ایشان بدون تحقیق وعده می دهند، و یا وعده هایشان را به راحتی و با اندک توجیهی نادیده می گیرند. طبیعتا این توجیه که فلانی لابی کرده قابل قبول نیست چون شما ابتدا در لیست همین لابی گرها بودید! و درست صاحب لیست را نشناخته بودید! 🔹 دومین نکته این که پس از عدم استعفا، ایشان طرحی بسیار عجیب را پیشنهاد می دهد که نشان دهنده این است از نظر سیاسی پختگی کافی را هنوز ندارند. ایشان در طرحی عجیب پیشنهاد میدهد مردم به اختیار خود سه نفر را حذف و سه نفر پیشنهادی ایشان را جایگزین کند. طرحی که باعث میشود تمام لیست ائتلاف ضربه بخورد زیرا هر شخصی به تشخیص خود سه نفر و بلکه بیشتر را حذف و جایگزین می کند و این همان عدم ائتلافی است که چند هفته آن را به سر و مغز انقلابیون می کوبیدید! اگر قرار نبود به لیست رای دهیم چرا اصلا ائتلاف کردید! 🔹 سومین نکته این است که ایشان بحثهای سری و درون گروهی را به علن کشانده اند! این امر بسیار خطرناک است که اگر ایشان در مجلس باشند و مثلا اعضای کمیسیون یا اعضای فراکسیون با رای او مخالفت کنند، ممکن است اسرار کشور و مسائل درون مجلس را به رسانه بکشانند و به علت حامیان قوی رسانه ای فضای کشور را به تشنج بکشانند. این سه نکته به قدری مهم است که محسنات زیاد ایشان را تحت الشعاع قرار می دهد و واضح می کند که مسئله سیاست کار دشواری ست و خوب بودن ایشان به این علت بوده که تا کنون در مسئله سیاسی دخالت جدی نداشته اند؛ و در اولین آزمون نمره قبولی نمی گیرند. به قول معروف: دیکته نانوشته غلط ندارد! والسلام @kashfolasrar
🔏 کمی صریح‌تر، تنها چند ساعت مانده تا شروع انتخابات! علی صدری نیا (مسئول طنز دکتر سلام) . 🔹 بگذارید این بار با مثالی ملموس و واقعی توضیح دهم که چرا رای ندادن به کل  خطایی بزرگ است: در طی همین دو روز گذشته، برادر خوبم سجاد صفار هرندی نوشته تنها یک نفر از لیست را حذف می‌کند و آقای یامین پور را جایگزین می‌کند؛ برادر خوبم وحید یامین‌پور نوشته سه نفر از لیست را حذف می‌کند و افراد دیگری را جایگزین می‌کند؛ برادر خوبم حسن روزی طلب پنج نفر خارج از لیست را معرفی کرده؛ برادر خوبم امیرحسین ثابتی ده نفر را تغییر داده و گفته به دو سوم لیست وحدت رای می‌دهد؛ برادر خوبم میثم رمضانعلی نوشته دوازده نفر را عوض می‌کند؛ و این داستان ادامه دارد... . 🔹 خب رفقا وقتی باب تغییر در لیست باز شد، دیگر انتهایی برایش می‌شود تصور کرد؟ با این منطق اصلا لیست وحدتی باقی می‌ماند؟! امت حزب الله کدام یک نفر را حذف کنند؟ کدام سه نفر را؟ کدام ۵ نفر را...؟! اینگونه که هر کس بر اساس سلیقه شخصی افرادی را حذف کند و دیگرانی را اضافه کند نهایتا منجر به راهیابی کاندیداهای بیشتری از جریان غربگرا به مجلس نمی‌شود؟ این روش ممکن است دلمان را خنک کند، ولی به شوخی بیشتر شبیه است تا یک تصمیم هوشمندانه به نفع کشور و انقلاب. . بزرگواران و رفقای عزیز انقلابی! برادران! خواهران! برگه رای ما جای این نیست که با تصمیماتی احساسی بخواهیم مثلا فلان تصمیم صادق محصولی را تلافی کنیم، یا مثلا به باقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل و مرتضی آقاتهرانی درس عبرت بدهیم! یا به جریان اصولگرا دهن کجی کنیم، یا درس عبرتی برای تاریخ بشویم! الان وقت این است که بهترین تصمیم را بگیریم؛ و بهترین تصمیم قطعا حذف و اضافه‌های سلیقه‌ای در لیست و شکستن رای کاندیداهای جبهه انقلاب و کمک کردن به افزایش شانس رای آوردن کاندیداهای رقیب نیست! حالا تصمیم با ماست که می‌خواهیم رای‌مان را، انتخابات را، سرنوشت کشور و انقلاب را به بازی بگیریم یا نه! انتخاب با من و شماست. @Kashfolasrar
🔏 برد دو بر یک 🖋 علی مهدیان 🔹 نتایج انتخابات اسفند 98 را باید درست ببینیم. همه داشته ها و نداشته هایمان را. و الا اسیر روایت این و آن از صحنه خواهیم شد. 🔹 میزان حضور مردم در انتخابات مجلس برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی به زیر پنجاه درصد سقوط کرد. اما شعارهای انقلابی و ناظر به مقاومت رای آورد. 🔹 اگر فرض کنیم که میزان مشارکت حدود چهل و دو درصدی درست باشد. معنایش این است که نسبت به متوسط انتخاباتهای مجلس که شصت و یک درصد بوده است و همینطور آخرین میزان حضور مردم در انتخابات که حدود شصت و دو درصد بوده است، به اندازه بیست درصد ریزش آراء داشته ایم. یعنی یک سوم مردم رفتارشان به این نحو تغییر کرده که وارد انتخابات نشده اند. 🔹 اگر این نکته را ملاک وضعیت کلی کشور بخواهیم قرار بدهیم باید بگوییم یک سوم از مردم برایشان اتفاقی افتاده است که قبل از آن نبوده، اما دو سوم دیگر نیز رایشان معنای روشنی پیدا کرده است دال بر مقاومت. 🔹 خیلی وقتها معنای انتخابات مهمتر است از اینکه چه کسی انتخاب شده است؟ معنای اراده دو سوم مردم گزینه مقاومت است اما معنای اراده یک سوم دیگر چیست؟ بعد از فهم معنای اراده میتوان به علل آن نیز اندیشید. 🔹 آیا معنای رای ندادن، قهر کردن با نظام به منظور ادب کردن آن است؟ البته بخشی از رای ندادن ها به این معنا است اما این معنا آیا عمومیت دارد؟ این معنایی است که برخی از عدالتخواهان انقلابی و بهاری و همینطور برخی از جریان تند سبزی و سابقا بنفشی آن را دنبال میکردند، رفتاری شبیه دختران فراری که برای ادب کردن خانواده خودشان را بیچاره میکنند. 🔹 آیا معنای رای ندادن، بی اعتمادی به نظام است؟ به این معنا که مردم احساس میکنند ساز و کار نظام مانع آنها است؟ این معنایی است که اکثرا دولتیها برای آنکه خود را بی تقصیر جلوه دهند به آن دامن میزدند. مقوله بی اعتمادی به نظام تقریبا در کشور ور افتاده است لذا حتی خاتمی و بهزاد نبوی هم در انتخابات شرکت کردند. این مشکل را کشور بالکل بعد از هشتاد وهشت حل و فصل کرد. 🔹 آیا معنای این تغییر رفتار بی خیالی و بی توجهی به انقلاب و نظام است؟ این هم بعید است. حتی کسانی که رای ندادن را ادب کردن نظام میدانستند، این رفتارشان نشان میداد که از سر بی خیالی و بی توجهی به انقلاب و نظام نبوده. به نظر میرسد ما بقی کسانی که رای ندادند نیز چنین حالی نداشتند. 🔹 من معتقدم معنای این رای ندادن نا امیدی این بخش از مردم، از نخبگان موجود در صحنه است. این جماعت از مردم احساس میکنند از دایره نخبگانی که میشناسند کاری بر نمیاید. همه شان مثل هم هستند. 🔹 اگر چه این رفتار به هر معنی که بود اشتباه بوده ولی باید توجه کنیم که این معنا حکایت از نکات درستی دارد که نمیتوانیم از کنار آن عبور کنیم. دالان شناسایی نخبگان جوان برای مردم نباید از قبل یک حزب و یک جریان و یک گروه باشد. باید گروه‌های جوان انقلابی با اندیشه رهبری حول خدمت به مردم شکل بگیرند. تا نخبگان تازه نفس انقلابی پیش چشم مردم رو بیایند. این مشکلات را به نحو ریشه ای حل و فصل میکند. 🔹 از منظر علت یابی اما در کنار این، علل دیگری نیز وجود داشت؛ فشارها و تحریمها و بی لیاقتیها و نا کارآمدیها که بعد از دولت اصلاحات و مجلس ششم نیز باعث ریزش جدی آرا در انتخابات شورا و مجلس و غیره شد. همینطور خدا را شکر کم شدن و حذف چهره های دو قطبی ساز که با آمدنشان فضای پرسپولیس استقلالی را در جامعه جدی میکردند و البته آرا را بالا میبردند لکن زخم دو قطبی جامعه را جدی میکردند. اعلام قضیه کرونا و ایجاد جو ترس و ارعاب در جامعه برای حضور در تجمعات و همه و همه به هر حال موثر بودند اما 🔹 آنچه از همه بیشتر تاثیر داشت همین چالش ذهنی است. راه چاره این یک سوم نا امید این است که به داشته های خود برگردند و کمک نیروهای جوان انقلابی به این جریان آن است که بیش از احساس آسودگی ناشی از پیروزی احساس تعهد کنند و جدی تر از قبل بیایند وسط. 🔹 راه چاره همان است که رهبری برای انقلابیون طرح کردند. باید حلقه های میانی شکل بگیرد. باید جریان انقلابی جدیدی پیش رو تر از اصولگرایان موجود، شکل بگیرد. باید نخبگان جدید و جوانی به جامعه معرفی شوند، نخبگانی که کارآمدی و برجستگیشان را در عمل برای مردم به اثبات رسانده اند. 🔹 البته در مجموع آنانکه باید پیام این انتخابات را میفهمیدند فهمیدند. فهمیدند کل ایران زیر جدی ترین و نهایی ترین فشارها، اراده اش مقاومت بود. دو سوم مشارکت کنندگان همیشگی مجلس این را فریاد زدند فارغ از آنکه به چه کسی یا جریانی رای دادند. و این اتفاق فوق العاده ارزشمندی است. @ali_mahdiyan @KashfolAsrar