31.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ
📽 | نماهنگ مهربان ترین مرد دنیا منتشر شد.
🌺بااجرای گروه سرود یاوران مهدی ( عج ) قم
🌼سرپرست گروه سرود: یوسف دهقان
🌱شاعر: مجتبی رمضانی
💛تنظیم: مصطفی القیس
🔶تصویر: سیمای قم
❤️تهیه شده در شعر و موسیقی و سرود مرکز قم
🛑با هم دیگه ببینید و تا می تونید پخش کنید، هفته وحدت مبارک😉
🌷#گروه_سرود_یاوران_مهدی
🌱#شعر_موسیقی_سرود_قم
🔰#مهربان_ترین_مرد_دنیا
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بازتاب حمله موشکی یمن به تلآویو در رسانههای عربی
🔻شکست سامانههای پدافندی آمریکا و اسرائیل!
🔹الجزیره: هدف این حمله یک مرکز مهم استراتژیک در منطقه تلآویو بوده و سامانههای پدافندی در رهگیری موشک ناکام ماندند.
🔸الحدث: سامانه ناکارآمد در این حمله، سامانه مهمتر و دقیقتر اسرائیل یعنی سامانه پیکان است.
🔹القاهره الاخباریه: تمام سامانههای راداری و پدافندی حتی آمریکایی چه در دریای سرخ چه در مناطق دیگر در رهگیری موشک شکست خوردند.
╰❀🌸❀╯
20.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بسته تحلیلی #ثامن
🔹بسیج پیشرو در وفاق ملی
🔹یک دلیل واضح برای ناکارآمدی سیستمهای بینالمللی
🔹برآورد یک نهاد امنیتی از عملکرد ۶ کانال تلگرامی اصلاحطلب
╰❀🌸❀╯
🌱 فرزندتان را شاکر تربیت کنید
❇️ اگر میخواهید بچهتان را مسلمان تربیت کنید او را شاکر تربیت کنید او را طوری تربیت کنید که اگر کسی یک لیوان آب به دستش داد آن را به رسمیت بشناسد و نگوید وظیفهاش بود.
🔹 اگر کسی سنگی را از جلوی پایش برداشت یا یک قدم عقب رفت و گفت تو برو یا کمترین خدمتی به او کرد یادش نرود و از آن یاد کند.
🌕 خدا این صفت را دوست دارد میگوید اینکه این بنده خدمت این شخص را به رسمیت شناخت و از آن تشکر کرد صفت خوبی است.
✳️ چون اگر بفهمد من چه نعمتهایی به او دادهام از من هم تشکر میکند. ممکن است امروز کسی منتقد خدا باشد و فردا بنده خوبی باشد، چون متوجه نیست آن کسی که شکور است بالاخره بیدار میشود و به یاد نعمتهای خدا می افتد و بیتاب میشود و آن کسی که ناشکر است و هر کاری که برایش میکنی میگوید وظیفهاش بود، یک روز همین حرف را نسبت به خدا هم میزند.
╰❀🌸❀╯
نکته تفسیری صفحه ۱۴۲:
شیاطین جنّ و انس:
دو واژهی شیطان و شیاطین، بارها به گوش ما خورده است. بیشتر ما گمان می کنیم که شیاطین، موجودات پلیدی هستند که ما را به کارهای بد وسوسه می کنند و از چشمان ما پنهان هستند. البته این تصّور اشتباه نیست؛ زیرا بخش عمده ای از شیاطین، از جنّیان هستند. جنّیان، موجودات ناپیدایی هستند که به فرمودهی قرآن، دارای عقل و شعورند، و برخی از آنان، مؤمن و نیکوکار، و بعضی کافر و شرور هستند.[1] از نظر قرآن کریم،[2] جنّیان کافر و شرور، جزء شیاطین محسوب می شوند؛[3] زیرا شیطان به معنای موجود شروری است که از خیر و خوبی دور شده [4] و از فرمان خدا سرپیچی می کند[5].
بر اساس قرآن، بزرگِ شیاطینِ جن، «ابلیس» است؛ جنّی که در ابتدا به سبب عبادت فراوانش، در صف فرشتگان وارد شده بود؛ ولی سرپیچی او از فرمان خدا و سجده نکردنش به حضرت آدم باعث شد که از آن مقامِ والا رانده شود. او نیز از آن به بعد تصمیم گرفت که تمام تلاش خود را برای گمراهی انسانها به کار بندد. به همین سبب، همراه جنّیان شرور دیگر تلاش می کند که با وسوسهی انسان ها و زیبا جلوه دادن کارهای بد در نظر آنان، آنها را به گمراهی و بیچارگی بکشاند. این آیه امّا علاوه بر شیاطین جنّی، از شیاطین انسانی نیز سخن می گوید؛ انسان هایی پلید و شرور که از فرمان خدا سرپیچی می کنند و در پی گناه و لجاجت با حق و حقیقت، تمام وجودشان تاریک و ظلمانی شده، و بزرگترین هدفشان در زندگی، شکست دادن پیامبران و نابودی دین خدا شده است. به همین علت، وسوسه های افراد شیطان صفت را می شنوند و این افکار پلید و توطئه آمیز را در ظاهر سخنانی زیبا و فریبنده به انسانهایی که مانند آنان می اندیشند، منتقل می کنند و می کوشند مردم دیگر را نیز به خود جلب کنند، و در راه مبارزه با حق، از هیچ خلاف و جنایتی کوتاهی نمی کنند. اینان، موجوداتی خبیث اند که به فرمودهی امام صادق(ع)، صورت هایشان مانند انسان است، ولی دل و جانشان، دل و جان شیاطین است[6]. خداوند در آیات دیگری از قرآن نیز به این حقیقت اشاره کرده است. مثلاً در آیهی 14 سورهی بقره، از جلسات مخفیانه ی منافقان با شیاطین انسانی گفته است. همچنین در آیهی 6 سورهی ناس، به شیاطین جنّی و انسی اشاره شده است. امام صادق(ع) فرموده است: «دل و جان هر انسانی، دو گوش دارد؛ در کنار یک گوش، فرشته ای هدایتگر نشسته، و در کنار دیگری، شیطانی دروغ پرداز. آن یکی، او را به کارهای خیر وا می دارد، و این یکی، او را از کارهای خوب بازمی دارد، و همانطور که برخی از شیاطین جنّی انسان را به کارهای بد وا می دارند، بعضی از شیاطین انسانی او را به گناه تشویق می کنند.» [7]
[1] - برای اطلاع بیشتر ر.ک به سورة مبارکة جن
[2] - مفردات راغب، ص 454
[3] - تفاسیر اطیب البیان و المیزان، ذیل آیة 37 ص
[4] - برای اطلاع بیشتر ر.ک به مفردات راغب اصفهانی و قاموس ذیل مادة «شطن»
[5] - برای اطلاع بیشتر ر.ک به تفسیر مجمع البیان، ابتدای تفسیر فاتحه الکتاب، توضیح استعاذه
[6] - تفسیر کنز الدقائق و بحرالغرائب، ج 4، ص 427
[7] - بحارالانوار، ج60، ص 246
@Boshra_pb