eitaa logo
بُت شناسی
2.1هزار دنبال‌کننده
438 عکس
387 ویدیو
23 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙رضوی در تفسیر آیه: "فبایّ آلاء ربّکما تُکَذِّبان"میگوید : آلاء: بالاترین نعمت الهی یعنی ولایت. ربّ: امیرالمومنین علیه السلام تُکَذِّبان: ظاهر و باطن دارد. میگویند چرا رب را به علی [ علیه السلام] تفسیر کردی! در تفسیر فرات کوفی آمده.... @BotShenasi
🔍 نقد تفسیر به رای رضوی | ✍آقای رضوی که بر روی منبر امام حسین علیه السلام به ترویج تفسیر به رای میپردازد، او میگوید: خداوند به ظاهر به جن و انس میفرماید: بالاترین نعمت که ولایت اهل بیت علیهم السلام است را تکذیب میکنید؟ اما در باطن به آن دو نفر (اولی و دومی) میگوید بالاترین نعمت ربتان یعنی امیرالمومنین علیه السلام را تکذیب میکنید؟ ✍ درادامه میگوید: اقا شما رب را میگویید علی؟ بله چون در تفسیر فرات کوفی امام صادق علیه السلام فرمود: اولی و دومی که بر ربشان امیرالمومنین کافر شدند! ❌ متاسفانه تفسیر به رای در کلام رضوی مشهود است. برای انکه اثبات کند امیرالمومنین علیه السلام رب است متوسل به دروغ میشود و ان دروغ را به امام صادق علیه السلام رییس مذهب تشیع نسبت میدهد! سبحان الله! ✍ اما تفسیر آیهء «فَبِأَیِّ آلاٰءِ رَبِّکُمٰا تُکَذِّبٰانِ» چند روایت ذکر شده است که محمّد بن منکدر از جابر بن عبد اللّٰه روایت کرده است گفت: هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه و آله سورۀ الرحمن را بر مردم می‌خواند ساکت بودند و چیزی نمی گفتند، حضرت فرمودند: هنگامی که من بر جنّیان آیۀ (فَبِأَیِّ آلاٰءِ رَبِّکُمٰا تُکَذِّبٰانِ)؟ را می خواندم آنان از شما بهتر جواب می‌دادند، می‌گفتند: لا و لا بشیء من آلائک ربّنا نکذّب 📚مجمع البیان ج ۲۳ ص ۲۳ 📗تفسیر علی بن ابراهیم قمی ج ۲ ص ۲۹۹ ✍پس چه کسی مانند این چهار نفر را علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را دیده است و ایشان را دوست ندارد مگر مؤمن و دشمن ندارد مگر کافر، پس مؤمن باشید و بحب ولایت اهل بیت رسالت علیهم السلام 📗مجمع البیان ج۲۴ ص ۷۹ در حدیثی طولانی امده ....(فَبِأَیِّ آلاٰءِ رَبِّکُمٰا) ای گروه جن و انس تکذیب میکنید بولایت امیر المؤمنین و حب فاطمه زهراء پس لؤلؤ حسن و مرجان حسین است برای آنکه لؤلؤ مروارید بزرگ و مرجان مروارید کوچک است و عجیب نیست که آنها دریا باشند برای فراوانی فضائل و بسیاری خیرشان. 📗 مجمع البیان ج ۲۴ ص ۸۰ و از حضرت ابی عبد اللّٰه صادق علیه السلام «هذه جهنّم التی کنتما بها تکذبان اصلیاها فلا تموتان فیها و لا تحییان» روایت شده است یعنی اینست دوزخی که شما دو نفر (اوّلی و دوّمی) تکذیب میکردید وارد آن شوید و در آن نه می‌میرید و نه زنده خواهید بود. 📗مجمع البیان ج ۲۴ ص ۸۹ ✍در تفسیر قمی از امام صادق علیه السلام در باره آیه «فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ» [پس کدام یک از نعمت‌های پروردگارتان را منکرید]، آمده که: خداوند باری تعالی فرمود: پس به کدامینِ دو نعمت کفر می‌ورزید به محمّد صلی الله علیه و آله یا به علی علیه السلام، و در روایات فراوانی آمده که ایشان آلاء الله هستند که برخی از این روایات ذیل کلمه «النعمة» آمده است. 📗برهان ج ۱ ص ۲۵۱ 📗تفسیر قمی، ج۱، ص ۳۲۲. ✍امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه «فَبِأَیِّ آلاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ» فرمود: در ظاهر خطاب به جنّ و انس می‌باشد، ولی در باطن، منظور فلانی و فلانی است. 📚برهان ج۸ ص۶۴۸ 📚تفسیر قمی، ج ۲، ص ۳۲۱. ✍علی بن ابراهیم، از احمد بن علی، از محمد بن یحیی، از محمد بن حسین، از محمد بن اسلم، از علی بن ابی حمزه، از ابو بصیر نقل کرده است که می‌گوید: از امام صادق علیه السلام در باره آیه: «فَبِأَیِّ آلاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ» پرسیدم. حضرت گفت: خداوند فرموده است: به کدامیک از دو نعمت کفر می‌ورزید. به محمد یا به علی. 📚 برهان ج ۸ ص ۶۵۰ 📚 تفسیر قمی، ج ۲، ص ۳۲۲. ادامه دارد ... @BotShenasi
🔍 نقد تفسیر به رای رضوی | ✍ محمد بن یعقوب از حسین بن محمد، از معلی بن محمد، در حدیثی مرفوع از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که در باره آیه: «فَبِأَیِّ آلاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ» فرمود: آیا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را تکذیب می‌کنید یا وصی و جانشینش را؟ سوره رحمن در باره من نازل شده است. 📚 برهان ج ۸ ص ۶۵۱ 📗کافی، ج ۱، ص ۱۶۹، ح ۲. ✍طبق فرمایش معصومین علیهم السلام خداوند خطاب به جن و انس میفرماید: ای جن و انس بهترین نعمت من یعنی رسول الله صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام را تکذیب میکنید؟ و این ایه در شان معصومین علیهم السلام است. از طرفی خداوند با این ایه و تکرار ان میفرماید: بهترین نعمت من ولایت اهل بیت علیهم السلام است. ✍ درروایتی هم خطاب به اولی و دومی میفرماید: چگونه بهترین نعمت من یعنی ولایت امیرالمومنین علیه السلام را تکذیب کردید! در هیچ روایتی نیامده رب خطاب به امیرالمومنین علیه السلام باشد. باب میل مستمعین سخن میگویید؟ و احساسات آن ها را تحریک میکنید؟ ✍اما در مورد ایه کان الانسان کفورا ایشان ربه را خودش به آن اضافه کرده است و در قران ایه اینگونه است. وَکَانَ الْإِنسَانُ کَفُورًا که در تفسیر فرات کوفی چیزی نیامده و ایشان روایتی از پیش خود ساخته. اما در تفسیر فرات کوفی امده: إِنّ الإِنسانَ لِرَبّهِ لَکَنُودٌ قال لکفوروَ إِنّهُ عَلی ذلِکَ لَشَهِیدٌ قال یعنیهما جمیعا قدشهدا جمع وادی[الوادی]الیابس وتمنیا الحیاةوَ إِنّهُ لِحُبّ الخَیرِ لَشَدِیدٌیعنی أمیر المؤمنین ع أَ فَلا یَعلَمُ إِذا بُعثِرَ ما فِی القُبُورِ وَ حُصّلَ ما فِی الصّدُورِ إِنّ رَبّهُم بِهِم یَومَئِذٍ لَخَبِیرٌ ✍که باز هم ادعای اقای رضوی را اثبات نمیکند و ایشان باید از مطلبی که به امام معصوم نسبت داده است توبه کند‌. @BotShenasi
عَلِيّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللّهِ فِي قَوْلِ اللّهِ تَعَالَى الّذِينَ يَتّبِعُونَ الرّسُولَ النّبِيّ الْأُمّيّ الّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التّوْراةِ وَ الْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلّ لَهُمُ الطّيّباتِ وَ يُحَرّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ إِلَى قَوْلِهِ وَ اتّبَعُوا النّورَ الّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ قَالَ النّورُ فِي هَذَا الْمَوْضِعِ عَلِيّ ٌ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمّةُ 📚اصول كافى جلد ۱ صفحه: ۲۷۷ رواية: ۲ امام صادق عليه السلام راجع بقول خداى تعالى (۱۵۷ سوره ۷) [كسانى كه پيروى مى كنند از رسول و پيغمبرى كه درس ناخوانده است و اوصافش را در توراة و انجيل نزدشان نوشته مى يابند، ايشان را بكار نيك وا مى دارد و از كار زشت نهى مى كند و پاكيزه‌ها را براى ايشان حلال و پليدى‌ها را بر ايشان حرام مى سازدتا آنجا كه فرمايد و پيروى كنند از نورى كه با او نازل شده، تنها ايشان رستگارند] فرمود مقصود از نور در اينجا (على) اميرالمؤمنین و ائمه عليه السلام مى باشند.
🔍 محوریت جلسات ... | محوریت جلسات اباعبدالله علیه السلام باید روضه باشد. ما مجلس روضه برپا میکنیم نه مجلس مستی! خط مشی نوع برگزاری مجالس را اهل بیت علیهم السلام تعیین کردند. صاحب روضه ها یعنی اباعبدالله علیه السلام فرمودند: ✍ «قولوا لاوليائنا يهتمون في اقامه مصائبنا». به دوستان و شيعيان ما بگوييد: در اقامه و بر پايي (مجالس) عزا و مصيبت‌هاي ما همت و كوشش نمائيد. اباعبدالله علیه السلام در حدیثی دیگر فرمودند: من کشتهء اشک چشم هستم. میخواهیم از زمان حاج مرزوق بگوییم. میخواهیم از سنت چها پایه خوانی بازار تهران بگوییم. اصلا امثال سید حمیری و دعبل و... را فراموش کنید. اما نوای ای اهل علم میر و علمدار نیامد شما را محزون میکند و یاد مصیبت قمربنی هاشم علیه السلام می اندازد یا قمر قمر این دوره ؟ واقعا جای تاسف دارد که این قدر سطح اشعار و مجالس سخیف شده باشد! جای تاسف دارد که بگوییم سطح اشعار کتب درسی اول دبستان از هیئات ما بالاتر است! اینکه اشعار مستمعین را محزون کند و یاد مصیبت کربلا را در مستمع شعله ور کند، تنها هیجان کاذب به مستمع انتقال میدهد! در ایام شادی که اگر از درب هیئات رد بشوید به یاد عروسی می افتید! کِل میکشند! سبحان الله! آنچه در تاریخ آمده این است که وقتی اهل بیت علیهم السلام را به اسارت بردند! در کوچه های کوفه و شام کِل میکشیدند! وقتی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت صدیقه سلام الله علیها به شهادت رسیدند تاریخ نقل کرده یکی از زنان رسول خدا صلی الله علیه و آله مجلس کف زنی و کِل کشیدن به راه انداخت! امام رضا علیه السلام و تمام اهل بیت علیهم السلام بارها فرمودند: برای جد ما روضه برگزار کنید و اشک بریزید! مجالس امروز اگر در کفهء ترازو قرار گیرد، با کلام اهل بیت علیهم السلام سنجیده شود فاصلهء ان از زمین تا عرش الهی است.به ما دستور دادند در چه مجالسی پا بگذاریم و بنشینیم. هر جا که مجلسی برپا شد به اسم اباعبدالله علیه السلام تقدس ندارد بلکه آن مجلسی مقدس و منور است که طبق فرموده امام رضا علیه السلام باشد. ✍قالَ الرّضا عليه السّلام: مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً يُحْيى فيهِ اَمْرُنا لَمْ يَمُتْ قَلْبُهُ يَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ. امام رضا عليه السّلام فرمود: هر كس در مجلسى بنشيند كه در آن، امر ما احيا مى شود، دلش در روزى كه دلها مى ميرند، نمى ميرد. 📗بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۷۸ ایا امروز مجالس ما با این فرمایش معصوم علیه السلام سازگاری دارد؟ با این فرمایش گهر بار امام رضا علیه السلام کلام را ختم میکنیم که فرمودند: يا دِعبِلُ! اِرْثِ الحُسَيْن عليه السّلام فَاَنْتَ ناصِرُنا وَ مادِحُنا ما دُمْتَ حَيّاً فَلا تُقصِرْ عَنْ نَصْرِنا مَا اسْتَطَعْتَ. ✍امام رضا عليه السّلام فرمود: اى دعبل! براى حسين بن على عليه السّلام مرثيه بگو، تو تا زنده اى، ياور و ستايشگر مايى، پى تا مى توانى، از يارى ما كوتاهى مكن. 📚 جامع احاديث الشيعه، ج ۱۲، ص ۵۶۷ @BotShenasi
26.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔍 سماع | سماع فرقهء قادریه! اشعار می و میخانه و هو کشیدن! آیا اعمالی که این ملاعین انجام میدهند باید در هیئات نفوذ کند؟ @BotShenasi
🔍 صوفیه در کلام امام هادی علیه السلام | ابن حمزه و سید مرتضی رازی از شیخ مفید رحمه اللّه به واسطه ای نقل کرده اند که او به سند خود نقل نموده از محمد بن الحسین بن ابی الخطاب که از خواص اصحاب چند امام معصوم است که او گفت: «کنت مع الهادی علی بن محمد علیهما السّلام فی مسجد النبی فاتاه جماعة من اصحابه منهم ابو هاشم الجعفری و کان رجلا بلیغا و کانت له منزلة عظیمة عنده علیه السّلام ثم دخل المسجد جماعة من الصوفیه و جلسوا فی جانب مستدیرا و اخذوا بالتهلیل فقال علیه السّلام: لا تلفتوا بهؤلاء الخدّاعین فإنّهم خلفاء الشیاطین و مخرّبوا قواعد الدین یتزهّدون لراحة الاجسام و یتهجدون لصید الانعام، یتجوعون عمرا حتی یدبخوا للایکاف حمرا لا یهللون إلاّ لغرور الناس و لا یقللون الغذاء إلاّ لملاء العساس و اختلاس قلب الدفناس، یکلمون الناس باملائهم فی الحب و یطرحونهم باذلالهم فی الجب، اورادهم الرقص و التصدیة و اذ کار هم الترنم و التغنیة؛ فلا یتبعهم الا السفهاء و لا یعتقدهم الا الحمقاء فمن ذهب الی زیارة احد منهم حیا و میتا فکأنّما ذهب الی زیارة الشیطان و عبادة الاوثان و من اعان احدا منهم فکأنما اعان یزید و معاویة و ابا سفیان. فقال رجل من اصحابه: و ان کان معترفا بحقوقکم؟ قال فنظر الیه علیه السّلام شبه المغضب و قال: دع ذا عنک من اعترف بحقوقنا لم یذهب فی عقوقنا، أ ما تدری انهم اخسّ طوایف الصوفیة و الصوفیة کلّهم من مخالفینا و طریقتهم مغایرة لطریقتنا و ان هم الانصاری و مجوس هذه الامة اولئک لا یریدون لِیُطْفِؤُا نُورَ اللّٰهِ بِأَفْوٰاهِهِمْ وَ اللّٰهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکٰافِرُونَ » با حضرت علی النقی علیه السّلام بودم و آن حضرت نشسته بود در مسجد پیغمبر خدا در مدینه، پس جماعتی از اصحاب آن حضرت در آمدند و یکی از ایشان ابو هاشم جعفری بود و او مردی بود فصیح و بلیغ و او را نزد آن حضرت منزلتی عظیم بود، بعد از آن داخل مسجد شدند جماعتی از صوفیه و در یک جانب حلقه زده نشستند و به لا اله الا اللّه گفتن مشغول شدند؛ پس امام علیه السّلام رو به اصحاب خود نموده فرمود که التفات نکنید به این فریبندگان که ایشان خلیفه‌های شیاطین اند و خراب کنندگان قواعد دین اند اظهار زهد می‌کنند از برای آسایش دادن جسمها و شب بیداری می‌کشند بجهت شکار کردن چهار پایان، یعنی مسخّر کردن آنهائی که مانند چهارپایانند؛چنانکه حق تعالی می‌فرماید: إِنْ هُمْ إِلاّٰ کَالْأَنْعٰامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلاً گرسنگی می‌خورند عمری که تا رام کنند از برای پالان کردن خری چند را و لا اله الا اللّه نمی گویند مگر از برای فریب دادن مردمان، کم نمی خورند مگر از برای پر کردن کاسه‌های بزرگ و ربودن دل مرد احمق، سخن می‌گویند با مردمان به املاء خود در دوستی خدا و می‌اندازند ایشان را نرم نرم و پنهان در چاه گمراهی خود و اوراد ایشان است رقص کردن و دست زدن و اذکار ایشان سرائیدن و غنا کردن است، پیروی نمی کنند ایشان را مگر سفیهان و اعتقاد نمی دارند به ایشان مگر بی خردان و احمقان؛پس هرکس برود به زیارت یکی از ایشان در حالتی که زنده باشد یا به زیارت یکی از ایشان برود در حالتی که مرده باشد، یعنی بر سر قبر یکی از ایشان به دعا کردن برود حکم آن دارد که به زیارت شیطان و عبادت بتان رفته باشد و هرکس که یاری نماید و مدد کند یکی از ایشان را حکم آن دارد که یزید و معاویه و ابو سفیان را یاری کرده باشد و مدد نموده باشد. پس مردی از اصحاب آن حضرت گفت که اگر چه آن کس معترف به حقوق شما باشد، یعنی به امامت شما اگر چه اعتراف داشته باشد؟ پس آن حضرت مانند کسی که غضبناک باشد بر او نگریست و فرمود: این گفتار را بگذار! آن کس که معترف به حقوق ما باشد به راه نافرمانی ما نمی رود و مخالفت ما نمی کند، آیا نمی دانید که این طایفه خسیس ترین طایفه‌های صوفیه اند و صوفیه همه از مخالفان مایند و راه و روش ایشان غیر راه و روش ماست و نیستند ایشان مگر نصاری و مجوس این امت! بعد از آن، آن حضرت آیه یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللّٰهِ بِأَفْوٰاهِهِمْ... را تا به آخر تلاوت فرمود و ترجمه اش این است که کوشش می‌نمایند در فرونشانیدن نور خدا و حضرت اللّه تعالی تمام می‌کند نور خود را و اگر چه مکروه می‌دارند ناگرویدگان. سوره اعراف، آیه ۱۷۹. سوره صف، آیه ۸. سوره صف، آیه ۸. حدیقه الشیعه ج۱ ص ۷۹۹ @BotShenasi
🔍 با مجالسمان چه تداعی میشود | لطفا با حال معنوی مطالعه کنید مجالس ما برای امام عصر روحی فداه چه چیزی را تداعی میکند؟ برای حضرت صدیقه سلام الله علیها چه صحنه ای را یاد آوری میکند؟ کافیست در تاریخ کمی گذر کنید تا متوجه شوید. بعد از عاشورا که اهل بیت علیهم السلام را به اسارت بردند، در کوفه و شام به راس اباعبدالله علیه السلام و اصحاب جلیل القدر حضرت اهانت شد! چه در کوفه و چه در شام در پای نیزه ها کف زدند و هلهله کردند! به نظر شما در موالید معصومین علیهم السلام صحنه کف زنی و هلهله چه چیزی را برای معصومین علیهم السلام تداعی میکند ؟ با توجه به مذمت قرآن در مورد کف و سوت زدند، آیا معصومین علیهم السلام پا به مجالس ما میگذارند؟ کمی در تاریخ ورق میزنیم بعد از هلهله و رقص و دست، اهل بیت علیهم السلام را به مجلس یزید لعنه الله بردند! یزید لعنه الله در مجلس بساط مِی خواری راه انداخت! مست شد! با شرابی که میخورد به سر مقدس اباعبدالله علیه السلام جسارت کرد! آن کسانی که دنبال مِی و مستی هستند، آن صحنه که از اباعبدالله علیه السلام مِی میخواهند و مست میشوند چه صحنه ای را برای ذوات مقدس معصومین علیهم السلام تداعی میکنند؟ آنچه در اشعارشان میخوانند همان مواردی است که با آنها هتک حرمت معصومین شده است. اعمالی که انجام میدهند مانند کف زنی و... همان عملی است که با آن جسارت به اهل بیت علیهم السلام شده است. در ادبیات اسلام ما کلمات مِی و سبو، باده و باده پرستی، خال لب یار، چشمان شهلا و... نداریم این ادبیات برای چه وارد هیئات شده است؟ لطفا نظراتتان را برای ما بنویسید @BotShenasi
🔍 هو کشیدن | کلمه هو که امروزه در هیئات ما کاربرد اساسی دارد و از شعائر جدایی ناپذیر هیئات میباشد، تا حدی که هوکشان هیئات مخالفینِ هو کشیدن را به حرامزادگی و دشمنی متهم میکنند! اما سوالی که پیش می اید این است که در ادعیه و روایات ما چیزی به نام ذکر هو نیست. آنچه که ذکر امیرالمومنین علیه السلام بوده است: : یَا هُوَ یَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ است. در روایات نداریم که معصوم راه می رفتند هو هو میکردند! یا به اصحاب یاد داده باشند ذکر هو هو را! در تاریخ شیعه هو هو کردن نداریم. اما آنچه در تاریخ ما آمده این است که به امیرالمومنین علیه السلام عرض کردند: انت هو! حضرت سه روز مهلت دادند برای توبه، ان اشخاص توبه نکردند و حضرت آن ها را با دود مجازات کردند! توجیه جماعت هو کش این است چون امیرالمومنین علیه السلام آیت الله است و برای این ما میگوییم هو! اما هو یا امیرالمومنین علیه السلام را اگر ترجمه کنید میشود: او ای امیرالمومنین علیه السلام! جمله ای نامفهوم! پس مشخص است که به قصد الوهیت امیرالمومنین علیه السلام هو میکشند. در ایات قران هم لا اله الا هو یعنی خدایی نیست جز او، یعنی الله سبحانه و تعالی. بیست سال پیش اگر کسی در خیابان میگفت هو همه میگفتند درویش است. در پاسخش هم میگفتند: خدایا درویش را جلوه بده بحق هشت و چهار! امروز چه شده که شعائر دراویش ذکر لب شیعیان شده است؟ در هیئات ما رسوخ کرده است. مگر شیعیان درویشند که هو میکشند؟ اصلا هو هو یعنی چه؟ جز برای الوهیت هو میکشید؟ امام عصر روحی فداه تشریف بیاورند و در هیئتی هو بکشند مانند جدشان سه روز مهلت توبه میدهند اگر توبه کردند که هیچ، اگر توبه نکنند در همان هیئت با دود مجازاتشان میکند. بپرهیزید از شعائر دشمن. چه شده ذکر شیعه که یاعلی بود را از دهان ها گرفتند و هو را جایگزین ان کردند؟ جز برای این است که از امیرالمومنین علیه السلام دورمان کنند؟ نظراتتان را برای ما بنویسید @BotShenasi
قابل توجه هیئتی ها!!! هو کشیدن از شعائر دراویش و صوفیه است. هو ۱۲۱ یعنی الوهیت امیرالمومنین علیه السلام! هرکس خودش را شبیه قومی کند با آنها محشور میشود. @BotShenasi