[کامل الزیارات] أَبِی عَنْ سَعْدٍ عَنِ الْیَقْطِینِیِّ عَنْ رَجُلٍ عَنْ فُضَیْلِ بْنِ عُثْمَانَ الصَّیْرَفِیِّ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ
🌿 امام صادق علیه السلام فرمود: هر که خداوند خیر او را بخواهد، محبت حسین علیه السلام و حب به زیارت او را در دلش اندازد؛ و هر که خداوند بدش را بخواهد، کینه به حسین و بیزاری از زیارت او را به دلش افکند.
📚 بحارالانوار، جلد ۹۸، صفحه ۷۶
#امام_حسین
در لحظه ولادت هم برای او گریستند...
▪️ قَالَتْ أَسْمَاءُ فَلَمَّا وَلَدَتْ فَاطِمَةُ الْحُسَیْنَ علیه السلام نَفِسْتُهَا بِهِ فَجَاءَنِی النَّبِیُّ فَقَالَ هلم [هَلُمِّی] ابْنِی یَا أَسْمَاءُ فَدَفَعْتُهُ إِلَیْهِ فِی خِرْقَةٍ بَیْضَاءَ فَفَعَلَ بِهِ کَمَا فَعَلَ بِالْحَسَنِ قَالَتْ وَ بَکَی رَسُولُ اللَّهِ
ثُمَّ قَالَ إِنَّهُ سَیَکُونُ لَکِ حَدِیثٌ اللَّهُمَّ الْعَنْ قَاتِلَهُ
🌿 هنگامی که حضرت زهرا علیها السلام امام حسین علیه السّلام را به دنیا آورد من پرستار آن حضرت بودم، وقتی رسول خدا آمد، به من فرمود: پسرم را بیاور! من امام حسین را در حالی که در میان پارچه سفیدی پیچیده شده بود به حضور محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بردم. آن حضرت همان اعمالی را که برای امام حسن انجام داده بود، در مورد امام حسین علیه السّلام نیز انجام داد و گریان شد، آنگاه فرمود: ای پسرم! تو دچار مصیبتی خواهی شد. بار خدایا! قاتل حسین را لعنت کن!
📚 بحارالانوار، جلد۴۴، ص ۲۵۱
#امام_حسین
🔍 همه چیز تحت فرمان ماست ...
▪️ [المناقب] لابن شهرآشوب زُرَارَةُ بْنُ أَعْیَنَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یُحَدِّثُ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام: أَنَّ مَرِیضاً شَدِیدَ الْحُمَّی عَادَهُ الْحُسَیْنُ علیه السلام فَلَمَّا دَخَلَ مِنْ بَابِ الدَّارِ طَارَتِ الْحُمَّی عَنِ الرَّجُلِ فَقَالَ لَهُ رَضِیتُ بِمَا أُوتِیتُمْ بِهِ حَقّاً حَقّاً وَ الْحُمَّی تَهْرُبُ عَنْکُمْ فَقَالَ لَهُ الْحُسَیْنُ علیه السلام وَ اللَّهِ مَا خَلَقَ اللَّهُ شَیْئاً إِلَّا وَ قَدْ أَمَرَهُ بِالطَّاعَةِ لَنَا.
🌿 امام صادق علیه السّلام فرمود: یک روز امام حسین علیه السّلام برای عیادت مردی که دچار تب شدیدی شده بود رفت. وقتی آن حضرت وارد خانه آن مرد شد، تب او قطع گردید. وی به امام حسین گفت: حقیقتا من به آن مقامی که به شما عطا شده راضی شدم، تب از شما فرار میکند.
امام حسین فرمود: به خدا قسم خدا چیزی را نیافریده مگر اینکه آن را به فرمانبرداری از ما مأمور نموده است،
📚 بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۱۸۳
#امام_حسین
🔍 از چهارده عالم گذشته ام ...
▪️ [الإختصاص] یر، [بصائر الدرجات] مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ الرَّازِیِّ عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ مُوسَی عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ الصَّمَدِ بْنِ عَلِیٍّ قَالَ: دَخَلَ رَجُلٌ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ علیهما السلام فَقَالَ لَهُ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ مَنْ أَنْتَ قَالَ أَنَا مُنَجِّمٌ قَالَ فَأَنْتَ عَرَّافٌ قَالَ فَنَظَرَ إِلَیْهِ ثُمَّ قَالَ هَلْ أَدُلُّکَ عَلَی رَجُلٍ قَدْ مَرَّ مُذْ دَخَلْتَ عَلَیْنَا فِی أَرْبَعَةَ عَشَرَ عَالَماً کُلُّ عَالَمٍ أَکْبَرُ مِنَ الدُّنْیَا ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لَمْ یَتَحَرَّکْ مِنْ مَکَانِهِ قَالَ مَنْ هُوَ قَالَ أَنَا وَ إِنْ شِئْتَ أَنْبَأْتُکَ بِمَا أَکَلْتَ وَ مَا ادَّخَرْتَ فِی بَیْتِکَ
🌿 مردی خدمت زین العابدین علیه السلام رسید. آن جناب فرمود: تو کیستی؟ عرض کرد: منجم هستم. فرمود: پس تو خبر از غیب میدهی؟! سپس حضرت نگاهی به او نموده فرمود: میخواهی شخصی را به تو نشان دهم که در همین فاصله آمدن تو به اینجا، از چهارده عالم گذشت که هر کدام سه برابر دنیا بوده، با اینکه در مکان خود نشسته است.
عرض کرد: چنین شخصی کیست؟
فرمود: من! اگر مایلی، بگویم چه خورده ای و در خانه خود چه اندوخته ای!
📚 بحارالانوار، جلد ۴۶، صفحه ۲۶
#امام_سجاد
🔍 عاقبت کسی که احادیث را مسخره کند...
▪️ [الخرائج و الجرائح]: إِنَّ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ علیهما السلام قَالَ یَوْماً مَوْتُ الْفُجَاءَةِ تَخْفِیفُ الْمُؤْمِنِ وَ أَسَفٌ عَلَی الْکَافِرِ وَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَیَعْرِفُ غَاسِلَهُ وَ حَامِلَهُ فَإِنْ کَانَ لَهُ عِنْدَ رَبِّهِ خَیْرٌ نَاشَدَ حَمَلَتَهُ أَنْ یُعَجِّلُوا بِهِ وَ إِنْ کَانَ غَیْرَ ذَلِکَ نَاشَدَهُمْ أَنْ یُقَصِّرُوا بِهِ فَقَالَ ضَمْرَةُ بْنُ سَمُرَةَ إِنْ کَانَ کَمَا تَقُولُ قَفَزَ مِنَ السَّرِیرِ وَ ضَحِکَ وَ أَضْحَکَ فَقَالَ علیه السلام اللَّهُمَّ إِنَّ ضَمْرَةَ بْنَ سَمُرَةَ ضَحِکَ وَ أَضْحَکَ لِحَدِیثِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فَخُذْهُ أَخْذَةَ أَسَفٍ فَمَاتَ فُجَاءَةً فَأَتَی بَعْدَ ذَلِکَ مَوْلًی لِضَمْرَةَ زَیْنَ الْعَابِدِینَ فَقَالَ آجَرَکَ اللَّهُ فِی ضَمْرَةَ مَاتَ فُجَاءَةً إِنِّی لَأُقْسِمُ لَکَ بِاللَّهِ أَنِّی سَمِعْتُ صَوْتَهُ وَ أَنَا أَعْرِفُهُ کَمَا کُنْتُ أَعْرِفُ صَوْتَهُ فِی حَیَاتِهِ فِی الدُّنْیَا وَ هُوَ یَقُولُ الْوَیْلُ لِضَمْرَةَ بْنِ سَمُرَةَ خَلَا مِنِّی کُلُّ حَمِیمٍ وَ حَلَلْتُ بِدَارِ الْجَحِیمِ وَ بِهَا مَبِیتِی وَ الْمَقِیلُ فَقَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ اللَّهُ أَکْبَرُ هَذَا أَجْرُ مَنْ ضَحِکَ وَ أَضْحَکَ مِنْ حَدِیثِ رَسُولِ اللَّهِ .
🌿 روزی علی بن الحسین علیهما السلام فرمود: مرگ ناگهانی سبک باری مؤمن و باعث تاسف کافر است. مؤمن غسل دهنده و حامل جنازه خود را میشناسد؛ اگر در نزد خدا امید ثوابی داشته باشد، به کسانی که جنازه اش را میبرند قسم میدهد عجله کنند. در غیر این صورت قسم میدهد او را آرام تر ببرند. مردی بنام ضمرة بن سمره گفت: اگر آنچه شما میگویید صحیح باشد، از تابوت بیرون میآید و میخندد و میخنداند، امام علیه السلام فرمود: خدایا ضمرة بن سمره به حدیث پیامبر خندید و خنداند، او را مؤاخذه تأسف باری فرما. پس از رفتن او، چیزی نگذشت که غلامش آمد و خبر فوت ضمره را به زین العابدین علیه السلام رساند و گفت: ناگهان ضمره مرد!! خدا در مورد او به شما اجر دهد؛ غلام میگفت من صدای او را در زندگی و پس از مرگ کاملا میشناختم. پس از مرگ میگفت: وای بر ضمرة! هر دست آویزی از دستم رفت! وارد جهنم شدم؛ باید همان جا منزل گیرم و ساکن باشم، زین العابدین علیه السلام فرمود: الله اکبر، این است کیفر کسی که حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله را ریشخند و مسخره کند.
📚بحارالانوار، جلد ۴۶، صفحه ۲۷
#امام_سجاد
🔍 در وقت گرفتاری همه بر او پناه می آوردند....
إِنَّ زَیْنَ الْعَابِدِینَ کَانَ یَخْرُجُ إِلَی ضَیْعَةٍ لَهُ فَإِذَا هُوَ بِذِئْبٍ أَمْعَطَ أَعْبَسَ قَدْ قَطَعَ عَلَی الصَّادِرِ وَ الْوَارِدِ فَدَنَا مِنْهُ وَ وَعْوَعَ
فَقَالَ انْصَرِفْ فَإِنِّی أَفْعَلُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ فَانْصَرَفَ الذِّئْبُ فَقِیلَ مَا شَأْنُ الذِّئْبِ فَقَالَ أَتَانِی وَ قَالَ زَوْجَتِی عَسُرَ عَلَیْهَا وِلَادَتُهَا فَأَغِثْنِی وَ أَغِثْهَا بِأَنْ تَدْعُوَ بِتَخْلِیصِهَا وَ لَکَ اللَّهُ عَلَیَّ أَنْ لَا أَتَعَرَّضَ أَنَا وَ لَا شَیْ ءٌ مِنْ نَسْلِی لِأَحَدٍ مِنْ شِیعَتِکَ فَفَعَلْتُ .
🌿 روزی زین العابدین علیه السلام به مزرعه ای که داشت رفت؛ ناگهان مشاهده کرد گرگی موی ریخته و خشمگین راه را بر مردم گرفته. گرگ نزدیک آن جناب رسیده و ناله ای کرد، امام فرمود: برو، ان شاء الله انجام میدهم! گرگ رفت. عرض کردند: چه میگفت؟
فرمود: پیش من آمد و گفت: زایمان بر مادهام سخت شده! به داد من و او برس و دعا کن نجات یابد، من پیمان میبندم که خودم و فرزندانم هرگز متعرض آزار شیعیان تو نشویم، من نیز خواسته او را پذیرفتم.
📚بحارالانوار، جلد ۴۶، صفحه ۲۷
#امام_سجاد
▪️ کَافِی الْکُلَیْنِیِّ، أَبُو حَمْزَةَ الثُّمَالِیُّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ علیهما السلام فَاحْتُبِسْتُ فِی الدَّارِ سَاعَةً ثُمَّ دَخَلْتُ الْبَیْتَ وَ هُوَ یَلْتَقِطُ شَیْئاً وَ أَدْخَلَ یَدَهُ مِنْ وَرَاءِ السِّتْرِ فَنَاوَلَهُ مَنْ کَانَ فِی الْبَیْتِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ هَذَا الَّذِی أَرَاکَ تَلْتَقِطُ أَیُّ شَیْ ءٍ هُوَ فَقَالَ فَضْلَةٌ مِنْ زَغَبِ الْمَلَائِکَةِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ وَ إِنَّهُمْ لَیَأْتُونَکُمْ فَقَالَ یَا أَبَا حَمْزَةَ إِنَّهُمْ لَیُزَاحِمُونَّا عَلَی مُتَّکَئِنَا
أَبُو عَبْدِ اللَّهِ بْنُ عَیَّاشٍ فِی الْمُقْتَضَبِ عَنْ سَعِیدِ بْنِ الْمُسَیَّبِ فِی خَبَرٍ طَوِیلٍ عَنْ أُمِّ سُلَیْمٍ صَاحِبَةِ الْحَصَی: قَالَ لِی یَا أُمَّ سُلَیْمٍ ائْتِینِی بِحَصَاةٍ فَدَفَعْتُ إِلَیْهِ الْحَصَاةَ مِنَ الْأَرْضِ فَأَخَذَهَا فَجَعَلَهَا کَهَیْئَةِ الدَّقِیقِ السَّحِیقِ ثُمَّ عَجَنَهَا فَجَعَلَهَا یَاقُوتَةً حَمْرَاءَ ثُمَّ قَالَتْ بَعْدَ کَلَامٍ ثُمَّ نَادَانِی یَا أُمَّ سُلَیْمٍ قُلْتُ لَبَّیْکَ قَالَ ارْجِعِی فَرَجَعْتُ فَإِذَا هُوَ وَاقِفٌ فِی صَرْحَةِ دَارِهِ وَسَطاً فَمَدَّ یَدَهُ الْیُمْنَی فَانْخَرَقَتِ الدُّورَ وَ الْحِیطَانَ وَ سِکَکَ الْمَدِینَةِ وَ غَابَتْ یَدُهُ عَنِّی ثُمَّ قَالَ خُذِی یَا أُمَّ سُلَیْمٍ فَنَاوَلَنِی وَ اللَّهِ کِیساً فِیهِ دَنَانِیرُ وَ قُرْطٌ مِنْ ذَهَبٍ وَ فُصُوصٌ کَانَتْ لِی مِنْ جَزْعٍ فِی حُقٍّ لِی
فِی مَنْزِلِی فَإِذَا الْحُقُّ حُقِّی
🌿 ابو حمزه ثمالی میگوید: وارد خانه زین العابدین علیه السلام شدم. ساعتی در حیاط ایستادم و سپس وارد خانه شدم؛ دیدم چیزی را از روی زمین بر میدارد و از پشت پرده به اهل خانه میدهد! عرض کردم: فدایت شوم! چه چیزی را از روی زمین بر میدارید؟ فرمود: ریزههای پر ملائکه است! عرض کردم: فدایت شوم! مگر ملائکه بر شما نیز وارد میشوند؟ فرمود: ابا حمزه! ملائکه چنان به ما نزدیک میشوند که بر بالش ما تکیه میزنند.
ام سلیم در یک روایت طولانی گفت: حضرت سجاد علیه السلام به من فرمود: مقداری ریگ بیاور! من از زمین ریگ جمع نموده آوردم. آنها را گرفت و مانند آرد نرم و سپس خمیر کرد و آن را تبدیل به یاقوت سرخ کرد،ام سلیم گفت: سپس با چند کلمه مرا صدا زد! عرض کردم چه میفرمایید؟ فرمود: بیا! دیدم در بلندی وسط حیاط ایستاده است. در این هنگام دست راستش را دراز کرد و از تمام خانهها و دیوارها و بازارهای مدینه گذشت. من دیگر دستش را ندیدم. در این موقع به من فرمود: بگیر! دست دراز کردم و دیدم کیسه ای محتوی چند دینار و گوشواره و چند نگین انگشتر از سنگ قیمتی است که داخل جعبه ای در منزلم بود. ناگاه متوجه شدم این همان جعبه من است و این اشیاء همان اشیا من است که در منزل گذاشته بودم.
#امام_سجاد
📚 بحارالانوار، ج ۴۶، ص ۳۳
May 11
🔍 نزلونا عن الربوبیه
🌿 غلات برای اثبات عقاید کفرآمیز و شرک آلود خود به حدیث نزلونا عن الربوبیه و قولوا فینا ما شئتم استدلال می کنند. اما استدلال آنقدر ضعیف و سست است که جای تعجب دارد! هرچند کسانی که دست از دامن اهل بیت علیهم السلام شستند و دست بیعت با غلات دادند باید چنین شوند. آنها مدعی هستند که اهل بیت علیهم السلام فرمودند: ما را از مقام ربوبیت پایین بیاورید، سپس هر چه خواستی بگو! در پاسخ به این استدلال باید گفت:
✍ ابتدا باید دانست ربوبیت چیست؟ اگر شخصی مدعی شود که من اهل بیت علیهم السلام را رب خود نمی دانم و آنها خدا نیستند اما خالق و رازق هستند، ازلی هستند! دارای زمان و جسم نیستند! شهید نشدند! و... ! آیا چنین شخصی به حدیث عمل کرده است؟ یا فقط گفته من اهل بیت علیهم السلام را خدا نمی دانم اما تمام صفاتی که برای خداوند متعال است را برای اهل بیت علیهم السلام قائل شده است و به نفس خود عمل کرده است؟ ابتدا باید دانست ربوبیت چیست؟ سپس آن صفات را برای اهل بیت علیهم السلام قائل نشد.
🚩 نزلونا عن الربوبیه و قولوا فینا ما شئتم، قرینه ای هم دارد که آن هم حدیث اجْعَلُونَا مَخْلُوقِينَ وَ قُولُوا بِنَا مَا شِئْتُمْ فَلَنْ تَبْلُغُوا، نزلونا عن الربوبیه یعنی، ازلی نیستیم ،خالق و رازق نیستیم! و... در نقطه مقابل اجْعَلُونَا مَخْلُوقِينَ یعنی خط بطلان بر تفکرات غلات که صفات خداوند متعال را برای اهل بیت علیهم السلام قائل می شوند. اما این عده معتقدند که معنای ماشئتم یعنی هر چه که دوست داریم به رای و نظر خودمان برای اهل بیت علیهم السلام قائل شویم.! که این سخن خلاف صریح روایات اهل بیت علیهم السلام است. زیرا در اعتقادات ما باید به یقین عمل کنیم نه ظن! ان الظن لایغنی من الحق شیئا
⬅️و در منابع معتبر آمده است:
"حق الله علی العباد ان یقولوا ما یعلمون و یکفوا عما لا یعلمون"
حق خدا بر بندگان اين است كه آنچه می دانند بگويند و از هر چه ندانند دست بدارند، و دم فرو بندند.
و در روایات متعدد اهل بیت علیهم السلام فرمودند که:
.... مَا عَلِمْتُمْ أَنَّهُ قَوْلُنَا فَالْزَمُوهُ وَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَرُدُّوهُ إِلَيْنَا.
آن چه را که دانستید گفتار ماست، بدان ملتزم باشید، و آن چه را که نمی دانید، علم آن را به ما وا گذارید. (و بر آن حکم نکنید)
و در مقابل در روایات زیادی ما را از شبهات و امور مورد خلاف نهی کرده اند:
✅ الْأُمُورُ ثَلَاثَةٌ أَمْرٌ تَبَيَّنَ لَكَ رُشْدُهُ فَاتَّبِعْهُ وَ أَمْرٌ تَبَيَّنَ لَكَ غَيُّهُ فَاجْتَنِبْهُ وَ أَمْرٌ اخْتُلِفَ فِيهِ فَرُدَّهُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
▪️علامه بزرگوار مجلسی رحمه الله در این زمینه گفته است:
لعل المراد بآخر الخبر أن کل ما رویتم فی فضلنا فهو دون درجتنا لأنا نکلم الناس علی قدر عقولهم أو المعنی أنا کلفنا بذلک و لم تکلفوا بذلک فقولوا فی فضلنا ما شئتم و هو بعید.
شاید منظور قسمت آخر روایت این است که هر چه در فضل ما بگویید کم تر از درجه ماست؛ زیرا ما با مردم به اندازه عقلشان صحبت میکنیم. یا معنی این باشد که، ما مأموریم با مردم چنان صحبت کنیم، اما شما که چنین دستوری ندارید، پس در فضل ما هر چه میخواهید، بگویید. ولی این معنی بعید است.
در فضائل اهل بیت علیهم السلام باید به همان فرمایشات نورانی خودشان رجوع کنیم که راهگشا می باشد نه کلام غالیان و صوفیه! باید در زمینه فضائل به کلام اهل بیت علیهم السلام رجوع کرد نه تمایلات نفسانی خودمان، آنچه که فرمودند، بگوییم، آنجا که چیزی نفرمودند، سکوت کنیم.
📚بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج۱، ص: ۵۲۵
📚بحارالانوار، جلد ۲، صفحه ۲۴۱ و جلد ۲۵ ص ۳۸۴
#غلات
@BotShenasi
آنچه که امروز از شیعه دیده می شود جز مشتی هیجان و ذوق نیست! متاسفانه جامعه شیعه به سمتی رفته که بیشتر در پی ذوق و هیجان خود است تا یادگیریِ استدلال و برهان! قطعاً این رویه در سالهای آینده باعث می شود که از فضای علمی شیعه چیزی نماند و اهل علم منزوی شوند و اهل هیجان و ذوق بر مرکب نفس خود میراث شیعه را به تاراج ببرد! آن وقت است که هرکس از علم و برهان و استدلال صحبت کند، رو به هیجان کاذب می آورد! آن وقت شاید مجلسی و صدوق و... را هم العیاذ بالله کافر بدانند! آن وقت است که همه در پی اینکه ذوق جامعه برانگیخته شود به هر سخنی روی آورند! آن وقت است که مذهب شیعه یک مذهب بی منطق و باری به هر جهت می شود! این هیجان باعث شده که جای دینداری بر اساس معرفت، دینداری بر اساس کرامت باشد! برای همین امروزه بازار خواب و مکاشفه و کرامت تراشی داغ است! الان ابتدایِ راه هستیم و می توانیم جلوی آن را بگیریم و جامعه شیعه به سمت معرفت افزایی و استدلال برگردد! اما فضای هیجانی باعث شده کسانی که عقاید صحیح را می گویند به انواع تهمت و بی آبرویی متهم شوند! بازار فحاشی و دخالت در کروموزوم های افراد داغ است. دینداری بر اساس کرامت باعث می شود که ما دین را طبق سلیقه و ذوق خود بسازیم! و مخالف ذوق خود را کافر بدانیم! آن وقت است (که البته الان هم همین است) که امیرالمومنین علیه السلام خلاصه در جنگ آوری می شود ( ما به شجاعت مولایمان افتخار می کنیم) اما امیرالمومنین علیه السلام غیر از شجاعت، عبادت، حلم، فصاحت، بلاغت، نصیحت و بکاء و.. بسیار دارد. هر چند آن شجاعت را هم درست و در شان امیرالمومنین علیه السلام بیان نمی کنند! در نزد ذوقگرایان اگر قمر بنی هاشم علیه السلام خوشگل! و قد بلند، چشم و ابروی کمان نداشته باشد، خالق و رازق نباشد، اصلا قمر بنی هاشم علیه السلام نیست! در حالی که در زیارت قمر بنی هاشم علیه السلام جاهلین به مقام ایشان مورد لعن هستند! این دینداری بر اساس توهم است، نه بر اساس معرفت، نه برگرفته از لسان اهل بیت علیهم السلام! وقتی رو به ذوق گرایی آورده شود، در مقابل کلام اهل بیت علیهم السلام هم می ایستیم! در همین روزگار که نحلهء منحوس ذوقگرایی ابتدایِ امرش می باشد، در مقابل روایات صریح و صحیح اهل بیت علیهم السلام مبنی بر عدم خالقیت و رازقیت و الوهیت اهل بیت علیهم السلام می ایستند و پای روی احادیث می گذارند! حال کمی دور اندیشی کنید و تصور کنید چند سال آینده چه می کنند؟ کسی که دینش را از اهل بیت علیهم السلام نگیرد، قطعاً از دین خارج می شود و این کلام اهل بیت علیهم السلام است. پس جای اینکه دینمان را از هوا و هوس خودمان بسازیم و ذوق خویش را افضل بر کلام اهل بیت علیهم السلام بدانیم، یقین بدانیم که دیر یا زود از دین خارج می شویم! چون اعتقادات ما برگرفته از معدن وحی نیست! اما اگر دین را از سرچشمه آن اخذ کنیم، شاید کوه ها از جای کَنده شود، اما ما در دینمان ثابت قدم می مانیم. قبل از انکه ملک الموت بالای سر ما آید و پشیمان شویم که چرا تابع کلام اهل بیت علیهم السلام نبودیم، به دامن اهل بیت علیهم السلام برگردیم که ذوقگرایی آفت دین ماست.
#ذوقگرایی
@BotShenasi
🔍قابل توجه اشخاصی که ادعایِ الوهیت برای اهل بیت علیهم السلام می کنند:
بنابر احکام شرعی در فقه اهل بیت علیهم السلام اگر شخصی مدعی الوهیت برای امیرالمومنین علیه السلام شود، گوسفندی را ذبح کند گوشت آن حرام است.
⬅️ هیئتی ها و هیئات خوب دقت کنند ...
📚 رساله آیة الله وحید خراسانی/ مسئله ۲۶۵۸
#احکام_شرعی #ذبح #غلات
@BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنج سال پیش وقتی اللهیاری در میان جامعه شیعه مقبولیت و محبوبیت داشت او را نقد کردیم و گفتیم، بزرگترین آفت شیعه به زودی اللهیاری است! آن زمان گفتیم او پنجه در صورت مذهب و علما می کشد! وقتی امر به او مشتبه شد که یگانه دهر است و می تواند در همه زمینه ها اظهار نظر کند! کسی که مرجعیت شیعه را می زند! اما خود مصداق اجتهاد مقابل نص است! همان وقت که نقد انقلاب ایران می کرد گفت: من هیچگاه کاری نمی کنم حکومت ایران براندازی شود! اما حال فتوا می دهد و اذهان را آماده اشغال نظامی می کند!
پنج سال پیش چقدر فحش خوردیم چون حقیقت را گفتیم!!!!
#الهیاری
@BotShenasi