📛 #روشنفکری در حوزه علمیه قم #بیمار است!
☘️ شمس الله مریجی
🔻 حجت الاسلام مریجی با اشاره این فرمایش مقام معظم رهبری که "روشنفکری در ایران، بیمار متولد شده است"، گفت: در #حوزه_علمیه هم اوضاع به همین منوال است؛ یعنی من معتقدم در حوزه علمیه هم روشنفکری مبتلای به این بیماری شده است. البته اعتقاد دارم میزان بیماری روشنفکری در حوزه، کمتر از فضای روشنفکری غیرحوزوی است.
🔻روشنفکری در حوزه به معنای اصطلاحی خود حوزه، در حال گذار است. اساسا ما باید روشنفکری دینی را در قالب حوزه تعریف کنیم؛ چون اگر بخواهیم روشنفکری را در قالب چهارچوبهای خارج از حوزه تعریف کنیم، حتی کسانی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری هم در این قالب جا نمیگیرند.
🔻میرزا ملکم خان میگوید ما تلاش کردیم همه آنچه که اندیشه غربی بیان میکند را در لفافه دین مطرح کنیم. این مسئلهای که ملکم خان مطرح میکند بیانگر این است که جریان مذکور اساسا #دغدغه_دین ندارد؛ بلکه دغدغهاش حاکم کردن اندیشه غربی با ظاهر دینی است. یعنی نظیر همان کاری که در دوره #معاویه انجام شد. معاویه، جاهلیت نو را بر منبر و از طریق منبر ارائه کرد.
🔻بنابراین ما باید تعریف روشنفکری و نواندیشی دینی را در خود قالب #حوزه تعریف کنیم. به نظر من مسئله #روشنفکری در حوزه، در حال شکلگیری است؛ ولی روند حرکت آن کند است. البته این را باید گفت که برخی از کسانی که میخواستند وارد مقوله نواندیشی دینی بشوند، دچار آفت شدند.
🇮🇷 @antitez_enqelab
🔸#دانشگاه_باقرالعلوم
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
🎬 مجموعه #مستند
⁉️جامعه شناسی ایالات متحده #آمریکا در خصوص تبعیض های قومی و دینی نسبت به اقلیت های نژادی و مذهبی، نحوه اداره شرکت های بزرگ، انتخابات، بی خانمانی قشر متوسط و ضعیف، معضلات فرهنگی و اقتصادی در آمریکا، و...
📌پرونده ویژه #کلاسیار با عنوان "سیاست و جامعه در آمریکا" به آدرس:
http://ec.nahad.ir/index.php/lib/viewDocument/VDwEZgY3DGE-
@mizemaaref
#دانشگاه_باقرالعلوم
👉 https://eitaa.com/BouNEWS
#پایان_نامه
#صادق_مولایی
#عنوان: فراتحلیل علل و عوامل طلاق در ایران و ارائه راهبردهای فرهنگی مقابله با آن (دوره زمانی ۱۳۹۴-۱۳۸۴)
🔸طبق احادیث پدیده طلاق منفورترین حلال خداوند است؛ بر اساس آمار کشور و میزان رشد سالانه طلاق، این پدیده به معضل اساسی و خطری جدی برای بنیان خانواده تبدیل شده است، با رشد فزاینده طلاق از اواسط دهه ۸۰ شمسی، نظر کارشناسان علوم اجتماعی بهسوی این مسئله اجتماعی و فرهنگی جلب شد؛ لذا بهمنظور شناسایی و تبیین علل آن، صدها تحقیقات پژوهشی، پایاننامههای دانشجویی و مقالات علمی به بررسی این موضوع اختصاص یافت؛ این پژوهشها حالت جزیرهای در کل کشور دارند.
🔸با روش فراتحلیل بهمنظور اولویتبندی علل در جهت سیاستگذاری فرهنگی صحیح و تأثیرگذار، پس از بررسی شرایط ۱۰۰ مقاله علمی _ پژوهشی و ۵۰ پایاننامه علمی معتبر و برجسته، ۵۵ پژوهش برجسته بین سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ جهت بررسی علل طلاق در ایران انتخاب شد.
🔸نتایج فراتحلیل به روی ۲۶۰ آزمون استخراجی از این منابع نشان داد میانگین اندازه اثر علل فردی (۳۹۸/۰ R=)، علل ساختاری (۳۸۲/۰ R=)، علل انتخابی(۳۵۳/۰ R=)، علل وارده از سوی خانواده و دوستان(۳۵۸/۰ R=)، علل اجتماعی(۳۹۳/۰ R=) و علل ارتباطی میان زوجین (۴۳۸/۰ R=) است که دارای بیشترین میانگین اندازه اثر است، طبق جدول کوهن این اندازه اثر نزدیک به بزرگ است؛ در پایان با استفاده از نظریه «رشد چهار بُعدی تأثیرات» مدل خروجی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و رابطه میان علل مختلف تبیین گشته است.
🔰#دانشگاه_باقرالعلوم
🇮🇷 https://eitaa.com/BouNEWS
امکان حضور #طلاب در ۸ رشته آزمون #استخدامی #آموزش و #پرورش فراهم شد.
✍معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خبر داد:
❇️ امسال با پیگیریهای صورت گرفته، طلاب متقاضی در ۸ رشته علوم انسانی از جمله دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه میتوانند در آزمون استخدامی شرکت و در صورت پذیرش در همان رشتهای که قبول شدهاند به استخدام آموزش و پرورش در میآیند.
❇️ طلاب سراسر کشور پس از قبولی در آزمون استخدامی که توسط سازمان سنجش برگزار میشود، دوره یکساله مهارتآموزی (ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان) را در این مرکز گذرانده و بعد از پایان دوره یکساله به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام میشوند.
┄┅═══✼📩✼═══┅
http://eitaa.com/joinchat/1305542656Cdf5de8740b
🔰#دانشگاه_باقرالعلوم
🇮🇷 https://eitaa.com/BouNEWS
🎙در گفتگو با #حیدر_همتی
#عنوان_رساله: مؤلفهها وشاخصههای تمدنساز در معرفت دینی حضرت آیت الله خامنه ای
✳️#دست_آوردهای_رساله
✴️ باید اندیشههای رهبر معظم انقلاب به صورت روشمند تبیین و راهبرد سازی شود، امروزه گرفتار رویکردهای اخباری گری از فهم اندیشه رهبری هستیم، این نعمتی که خداوند متعال به جامعه حوزوی و دانشگاهی عنایت فرموده است؛ محصول سیر فکری و تجربه جایگاههای متعدد و متکثر و ذومراتب بوده است که منجر به ظهور انسان جامعی در این عصر و در حوزه اندیشه دینی شده است؛ این روند و سیر حرکتی در طول تاریخ علمای شیعه وجود نداشته است، متأسفانه غلبه نگاههای سیاسی و تحلیل از جنبه صرفا سیاسی باعث حجاب در فهم از اندیشههای رهبری شده است و جنبههای فکری مورد غفلت واقع شده است.
✴️ حیث دوم: مربوط به جریانهای مختلف فکری در حوزه معرفت دینی است، این که انقلاب اسلامی در ایران محصول یک رویکرد فکری در حوزه معرفت دینی است، برای تربیت و آموزش وفرهنگ باید ابعاد این رویکرد را تبیین کرد و در حوزه آموزش و تربیت به کاربست؛ برای تربیت با سه مرتبه، نخست: تربیت انسان خوب؛ دوم: انسان خوب و مؤمن؛ و سوم: انسان خوب و مؤمن و انقلابی مواجه هستیم که هرکدام از آنها نظام معرفت خاصی را درحوزه معرفت دینی دارد؛ از این رو برای تربیت انسان مؤمن انقلابی و تمدن ساز حوزه معرفت دینی مختص خود را می طلبد.
✴️ حیث سوم: اندیشه های حضرت آیت الله خامنه ای در سیر حرکت معرفت دینی شیعه است که در طول تاریخ در ملاصدرا به وحدت نظری جمع میان عرفان و برهان و قرآن رسید و در امام خمینی به وحدت حکمت نظری و عملی و حرکت از نظر به عمل بود که به انقلاب اسلامی منجر شد و در ادامه بسط اجتماعی و تمدنی در حوزه حکمت عملی توسط حضرت آیت الله خامنه ای به وقوع پیوست.
✳️#علت_انتخاب_موضوع:
✴️ ابتدا با بحث جریان شناسی اندیشه های مختلف در حوزه بیداری اسلامی آغاز گردید؛ نهایتا این که در این حوزه متوجه شدیم گفتمانی در انقلاب اسلامی شکل گرفته است که در عین شباهت با جریانهای فکری و معرفتی، تمایزاتی دارد، بیشتر تمایزات در حوزه سیاست تبیین شده بود؛ اما واقعیت این است که این تمایزات از یک ریشه عمیق برخوردار بوده و از سیر فکری 1400 ساله در شیعه نشات گرفته است و پشتوانه های معرفت کلامی فلسفی دارد؛ تا این که در این سیر رهبر معظم انقلاب به عنوان آخرین حلقه سیر حرکتی اندیشه شیعی مورد لحاظ قرار گرفت، ابتدا با نگاه اولیه و اجمالی به تک گزارهایی که از دیدگاه رهبری در موضوعات مختلف بود، گردآوری شد؛ این تفاوت در سیره وبیان مشهود بود، اما از یک عمق معنایی برخوردار بوده ویک پشتوانه معرفتی برخوردار بوده است، برای رسیدن به این عمق معنایی حوزه مبانی ایشان در حوزه اصول اعتقادی ودین شناسی و رویکرد به فقه واخلاق مورد توجه قرار گرفت، در مقایسه تاریخی در نوع فهم وبرداشت از دین تفاوت و عمق معنایی را شاهد بودیم که زمینه ای برای تبیین نظام فکری ایشان ایجاد گردید.
✳️#خلأها_مشکلات:
✴️ آنچه که دغدغه داشتیم تبیین بنیان های معرفتی ای بود که در انقلاب اسلامی درحوزه دین شناسی شکل گرفته بود، اما اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی ذهنشان معطوف به حوزه عینیت، اجتماع و سیاست است یا عده ای گرفتار انتزاعیات و ذهنیات شده اند، حوزه فلسفه و کلام در جدال بحثهای تکراری خارج از حوزه نیاز جامعه در حال شکل گیری است و حوزه سیاست و اجتماع از حوزه اندیشه جدا شده است، این که در ربط و نسبت میان این دو ایستادن و سخن از ارتباط حکمت نظری و عملی گفتن در این حوزه با مشکلاتی مواجه است.
🔰#دانشگاه_باقرالعلوم
🇮🇷 https://eitaa.com/BouNEWS
#جشنواره_مطبوعاتی «مثل گوهرشاد»
💢 شبکه فعالان فراگیر عفاف و حجاب کشور با همکاری مرکز تامین و تحلیل محتوای مطبوعات انقلاب اسلامی(متمم) به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد برگزار میکند: «جشنواره مطبوعاتی #مثل_گوهرشاد»
✍️ از تمامی تحلیلگران، نویسندگان و خبرنگاران دعوت میشود آثار خود را در سه قالب «گزارش، یادداشت و مصاحبه» از طریق شبکههای اجتماعی به شماره 09301666087 حداکثر تا تاریخ 27 تیرماه ارسال نمایند.
♻️ محورهای جشنواره بدین شرح است:
1️⃣ بررسی ابعاد و زوایای کشتار وحشیانه مردم در مسجد گوهرشاد به دست رژیم پهلوی
2️⃣ تلاش همهجانبه رژیم پهلوی در استحاله هویت ایرانی – اسلامی و نقش استعمار خارجی در این روند
3️⃣ نقش عفت و حجاب در افزایش عزت نفس و کرامت بانوان
4️⃣ نقش عفت و حجاب در شکلگیری و حفظ کیان خانواده
5️⃣ نقش و وظیفه دستگاههای حاکمیتی و مجموعههای خودجوش فرهنگی در خصوص حجاب
6️⃣ لزوم چرایی و چگونگی انجام وظیفه شهروندی امر به معروف و نهی از منکر و نقش آن در اصلاح رفتار اجتماعی
7️⃣ بررسی نقش مقولههایی چون «غیرت» و «ناموس» در فرهنگ ایرانی
8️⃣ بررسی دلایل برخی از روندهای کشورهای غربی در خصوص تصویب قوانین مربوط به پوشش در محیطهای اداری، مدارس و دانشگاهها
9️⃣ بررسی تجارب موفق در خصوص تبلیغ حجاب
🔟 بررسی دلایل پابرجا باقیماندن باور عمومی نسبت به عفت و حجاب
1️⃣1️⃣ تبیین الگوی رفتاری حضرت معصومه(س) به عنوان اسوهی عفت و حیا برای دختران
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم🎋
🇮🇷 https://eitaa.com/BouNEWS
✴️ قابل توجه #دانش_آموختگان_دانشگاه_باقرالعلوم_علیه_السلام
🔸در صورتی که پایاننامه یا رساله شما در جشنوارهها، همایشها و... برگزیده شده است یا حائز رتبه و مقام شده است؛ لطفا به اداره پژوهش دانشگاه اطلاع دهید، شماره تماس 32136633 - 0253
✳️ اداره پژوهش #دانشگاه_باقرالعلوم(ع)🎋
🇮🇷 https://eitaa.com/BouNEWS
#پایان_نامه
#روح_الله_عباس_زاده
#عنوان: بررسی نقش #تبلیغ_سنتی_دین در جامعه کنونی (کارشناسی ارشد)
🔸انتخاب شیوه مناسب تبلیغی همواره از دغدغه های اصلی مبلغین دین بوده است با ظهور فناوری های نوین ارتباطی، این سؤال ایجاد می شود که آیا با وجود رسانه های جدید، ادامه تبلیغ به شیوه سنتی کارآمد هست؟ یا بر مبلغین لازم است که سراغ شیوه های نوین رفته و با تبلیغ سنتی وداع نمایند؛ تبلیغ سنتی دین به دلیل برخورداری از ارتباط چهره به چهره و مستقیم همچنان بهترین شیوه تبلیغی محسوب می شود که بر پایه فرهنگ و ارزش های های موجود جامعه بوده و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن در مقایسه با تبلیغ رسانه ای از اثرگذاری عمیق تر و ماندگارتر برخورداراست.
🔸در این تحقیق به روش تحلیلی توصیفی و با مراجعه به کتاب ها، پایان نامه ها و مقالاتی که ارتباط مستقیم با تبلیغ داشته اند و همچنین بهره گیری از متون جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی و ارتباطات که امکان بهره گیری از آن ها در جریان فعالیت تبلیغی فراهم بود؛ عمل نموده و همچنین با بهره گیری از مشاهدات عینی نگارنده که در طول چندین سال تجربه تبلیغی، و برای یافتن راهکارهای کارآمدتر نمودن و آسیب شناسی تبلیغ صورت گرفته است به تدوین تحقیق اهتمام نمودیم.
🔸در این تحقیق به دست آمد که تبلیغ سنتی دین به دلیل ویژگی ارتباطی چهره به چهره، تناسب بیشتری برای انتقال پیام های دینی داشته و اقتضائات رسانه ها، زمینه کمتری برای تبلیغ مستقیم فراهم می نماید. و این شیوه همچنان دارای کارکردهای فراوان در عرصه فردی، گروهی و سازمانی می باشد، با نگاهی دوباره به کارکردها و بایسته های این شیوه و آموزشی نمودن تبلیغ، زمینه بهره گیری از پتانسیل های عظیم آن در فعالیت های گروهی و جنبش های اجتماعی و همچنین مقابله با جنگ نرم دشمنان فراهم خواهد شد.
🔸بنابراین پیشنهاد می شود که حوزه های علمیه تمرکز اصلی خود را بر تبلیغ سنتی قرار داده و با ارائه آموزش های لازم به مبلغین و برنامه ریزی جامع جهت ایجاد جریان های فرهنگی در کشور که در نهایت به صیانت و تقویت ارزش های اصیل اسلامی منجر خواهد شد؛ اقدام نمایند.
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم🎋
🇮🇷 https://eitaa.com/BouNEWS
گفت و گو با استكبار؟.docx
23.4K
🔶 گفت وگو و تعامل سازنده با جهان در نگاه اسلامي نه يك ايده جديد كه اصلي ترين و ريشه دارترين ايده دين اسلام است و تمام حكمت ارسال پيامبران و ائمه اجرايي كردن همين اصل و آماده نمودن شرايط گفت وگوي عاقلانه و منطقي ميان ابناي بشر براي رسيدن به هدايت و سعادت است.
@feckrat
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم🎋
🇮🇷 https://eitaa.com/BouNEWS
🎙#حجت_الاسلام_والمسلمین_شمس_الله_مریجی
✴️ طرح ملی مشق اجتهاد با هدف آشنایی طلاب نخبه سطح سه و چهار با روش شناسی اجتهاد برگزار میشود
🔹 طرح ملی مشق اجتهاد با هدف عملیاتی کردن و آشنایی طلاب نخبه سطح سه و چهار حوزه های علمیه با روش تحقیق و روش شناسی اجتهاد از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام در سراسر کشور برگزار می شود.
🔹 استفاده از اساتید مبرز و توانمند، رایزنی و انعقاد تفاهم نامه با مراکز مختلف و تخصصی حوزوی جهت به کارگیری فعالان در این طرح از مزیت های طرح مشق اجتهاد است.
🔹با توجه به این که در گذشته، برخی از طلاب، توانایی اجتهاد را پیدا می کردند؛ هدف از طرح مشق اجتهاد این است که رسیدن به درجه اجتهاد بعد از گذراندن سطوح عالی حوزه به یک فرهنگ تبدیل شود.
🔹دوره دوم مشق اجتهاد، دوره تفصیلی و تکمیلی است که طلاب سطح سه و چهار می توانند به سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام مراجعه کرده و جهت شرکت در این دوره ها ثبت نام کنند.
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
#پایان_نامه
#سمیه_شهباز_بروجنی
پوشیدن عمامه و عبا بخشی از سنت پیامبر و امامان معصوم (علیهمالسلام) است؛ این نوع پوشش خصوصاً عمامه، همیشه به عنوان یک لباس اسلامی مطرح بوده است و امروزه بهمثابه نمادی از صنف روحانیت، نشانه و امری معنادار از کرامت و تشخّص عالمان دینی است. ازاینرو روحانیون با پوشیدن این لباس در جامعه، تصورهای قالبی متفاوتی را نسبت به خود برمیانگیزانند.
در این میان همسران روحانی با حضور در جامعه و تعامل با افراد مختلف، متوجه نگرشهای متفاوت مردم نسبت به نقش خاص و لباس متمایز آنان میشوند، این امر موجب میشود که به ارزیابی کارآیی نقش، جایگاه اجتماعی خود و همسرانشان بپردازند، نقش متصور شده از نگاه خانواده و اطرافیان، در پذیرش و درک جایگاه همسر و به دنبال آن در شکلگیری شناخت، احساس و تمایل رفتار آنان نسبت به لباس روحانیت تأثیرگذار خواهد بود.
در این پژوهش به منظور بررسی عوامل زمینه ساز اجتماعی در شکلگیری نگرش همسران طلبه نسبت به لباس روحانیت از روش کیفی نظریه زمینهای استفاده شده است؛ بدین منظور با استفاده از نمونه گیری «هدفمند نظری»، ۲۴ مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته از همسران طلاب صورت گرفت.
یافتههای پژوهش حاکی از آن است که خانواده مهمترین عامل ایجادی و تأثیرگذار در نگرش همسران طلاب نسبت به روحانیت و لباس آنان است، «عوامل شناختی» در نگرش همسران طلاب نسبت به لباس روحانیت شامل «نقش استاد روحانی به عنوان دیگران مهم»، «طلبه نمادی از باورهای مذهبی» و «اعتقاد به تقدس لباس روحانیت» است، «عامل احساسی» نیز «احساس محبوبیت از تلبس» است. عواملی که در همراهی کردن همسر در تلبس تأثیرگذار است شامل «عوامل زمینه ساز» و «عوامل مداخله گر شناختی» نسبت به روحانیت و لباس آنان است.
از جمله عوامل زمینه ساز شناختی؛ «تلقی تلبس در میان مردم به عنوان نماد لباس پیامبر(ص)»، «لباس روحانیت به مثابه یکی از شعائر اسلامی»، «رضایت از زندگی و تصور قالبی نسبت به روحانیت»، «شخصیت معنوی همسر و رضایت از زندگی» و «سنخیت با خانواده همسر» است و از جمله عوامل مداخله گر که مانع پذیرش و همراهی کنشگر به پوشش لباس روحانیت همسر در مکانهای عمومی میشود؛ «رفتار روحانی به منزله مرجع شکل گیری تصور قالبی نسبت به روحانیت»، «عدم آگاهی نسبت به جایگاه اجتماعی و اقتصادی روحانیت» و «پیشداوری منفی نسبت به محدودیت اقتصادی روحانیت» است.
#دانشگاه_باقرالعلوم🇮🇷
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
#نشست_علمی:
✴️ حقوق بشر دوستانه با رویکرد یمن و ظرفیت بین المللی #فقه_شیعه
🎙#حجت_الاسلام_پورنوروز
🔹رهبر معظم انقلاب در سال ۷۶ در ابتدای درس خارجشان، بر سه مسأله تأکید کردند؛ مسأله نخست برنامه ریزی برای مسائل و دروس حوزه است که پاسخگوی مسائل جامعه و نظام اسلامی باشد و پیشنهاد کردند لجنهای جهت شناسایی اولویتها و نیازهای جامعه تشکیل شود.
🔹مسأله دوم پاسخگویی به شبهات و سؤالات است که حوزه با رویکرد فعال و غیرتدافعی به استقبال شبهات برود و مسأله سوم مطالعات تطبیقی در حوزه برنامه ریزی شود؛ یعنی مسائل اسلامی با رویکرد تقریبی با دنیا مورد توجه قرار گیرد.
🔹رییس صلیب سرخ در سال ۲۰۰۶ دیداری با علمای تراز اول قم داشت که در ارتباط با علمای شیعه متوجه شد فقه شیعه از پتانسیل بسیار قوی جهت اجرا و حمایت از حقوق بشر دوستانه با رویکرد اسلامی برخوردار است؛ در آخرین همایش در سال ۲۰۱۶، از ۲۲ کشور، هیأت علمی دعوت شد و آنقدر پتانسیل فقه شیعه و مبانی اسلام برای آنها جذاب بود که مشاور صلیب سرخ در جلسه ای پیشنهاد داد، کنوانسیونهای ژنو و پروتکلهای الحاقی آن با رویکرد فقه شیعه بازنویسی شود.
🔹ویژگی مهمی که فقه شیعه داشت و از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد، این بود که حقوق بشر دوستانه با رویکرد اسلامی و برگرفته از فقه شیعه به صورت کاربردی و مصداقی در جنگ هشت ساله به صورت عملیاتی در مواجهه با اسرای عراقی یا در قالب مطالبه گری تعدادی از جانبازان شیمیایی حقوقدان و محکوم کردن فروش تسلیحات شیمیایی وجود داشت.
#دانشگاه_باقرالعلوم🇮🇷
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
🎙#امین_الحاکم_مسئول_روابط_عمومی_مؤسسه_بنیان_یمن
🔸مردم یمن در یک تحریم جهانی به سر می برند و این جنگ به تعبیر سیدحسن نصرالله بزرگترین جنگی است که بر مردم یمن تحمیل شده که طائفه ای و مذهبی نیست؛ بلکه عربستان برای آغاز کردن آن از واشنگتن اجازه گرفته است.
🔸منابع نفت و گاز یمن با ظرفیتی بالاتر از نفت عربستان و عراق هنوز دست نخورده است؛ یکی از معادن یمن، معدن طلایی است که در صنعا و نزدیک دریا قرار دارد که استخراج و غارت کردن آن یکی از آرزوهای آمریکا و عربستان است؛ باب المندب یکی از مناطق استراتژیک جهان است و جمعیت یمن که معادل کل جمعیت شبه جزیره است.
🔸بعد از شکست آمریکا و عربستان در سوریه و عراق از سوی محور مقاومت، تلاش برای گرفتن یمن به عنوان یکی از بزرگترین ضربه ها به محور مقاومت تلقی می شود؛ از این جهت بزرگترین جنایات در یمن در بایکوت خبری و رسانه ای در حال وقوع است؛ بنابراین وضعیت مردم یمن همچون امام حسین علیه السلام انتخاب سلطه یزید و ایستادگی در برابر آن است که ملت یمن با انتخاب شعار «هیهات من الذله» نمی خواهند تسلیم شوند.
🔸یش از پانزده هزار از غیرنظامیان در این جنگ به شهادت رسیده اند و در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر از لحاظ غذایی و دارویی در وضعیت اسفباری به سر می برند؛ ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده و بسیاری از مردم روزانه یک وعده غذا مصرف می کنند؛ اما با این حال در معرکه جنگ، پیروزی با انصارالله است، مناطق شهرنشین که مردم یمن سکونت دارند، در اختیار انصارالله است و امروز مجاهدان به خاک عربستان وارد شده اند.
🔸از کارهای انصارالله، راه اندازی مؤسسه بنیان است که هدف آن الگوگیری از بنیاد مستضعفان ایران و پیروی از اقتصاد مقاومتی است، تا مردم یمن با کشاورزی و خودکفایی اقتصادی منتظر سازمان های بین المللی و بیرونی نباشند؛ با توجه به این که اخیرا انصارالله متوجه شده است که سازمان جهانی غذا در همکاری آشکار با آمریکا و عربستان، غذاهای مسموم را در میان مردم پخش می کند.
#دانشگاه_باقرالعلوم🇮🇷
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
کارگاه آشنایی با تاریخ تشیع به زبان انگلیسی برای گروهی از میهمانان خارجی
حضور دانشجویان علاقمند در این جلسه بلامانع است.
چهارشنبه 26 تیر 1398
ساعت 10 تا 13
سالن جلسات حوزه ریاست
👉 https://eitaa.com/BouNEWS
🔰 دوره تربیت پژوهشگر #امداد_فرهنگی
❇️ میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میکند.
🔸مهلت ثبت نام: تا ۲۱ تیرماه
🔸زمان: ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه
🔸مکان: وسف؛ ثبت نام در سامانه
👈 لینک ثبت نام: https://el.balagh.ir/news/1887
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
🌷محبوب رضاست هرکه دل ریشتر است
🌷از کعبه صفای این حرم بیشتر است
🌷اینجاست طبیبی که ندارد نوبت
🌷هر دل که شکسته تر بود پیشتر است🎋
💐 میلاد #ثامن_الحجج حضرت علی بن موسی #الرضا (علیه السلام) مبارک🌺
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
#نشست_علمی_مؤسسه_امام_رضا_علیه_السلام
🎙#حجت_الاسلام_والمسلمین_غفاری_فر
✴️ مواجهه دوگانه برخی مسؤولان با قانون اساسی به ویژه موضوع #حجاب_اسلامی
🔹طبق قانون اساسی نوع مواجهه مسؤولان با احکام الهی باید اصلاح شود، به عنوان مثال درباره حفظ محیط زیست یا در قوانین راهنمایی و راهنمایی، جرایم سنگین و نوع تنبیه بسیار شدید و غیرفرهنگی است و به عواقب این جرایم و بازخورد این گونه رفتارها در چهره نظام اسلامی هیچ اندیشیده نمی شود؛ اما درباره جرایم فرهنگی و امنیتی مثل #بی_حجابی، ترویج فساد یا نفوذ برخی از اجانب در نظام اسلامی،(#جیسون_رضاییان) مسامحه می شود؛ با توجه به این که دشمن در این گونه موارد برنامه ریزی کرده و مسؤولان در نظام اسلامی وظیفه صیانت از قوانین اسلامی را دارند، نباید تسامح و تساهل داشته باشند یا این که در برابر #مدافعان_فرهنگ و دلسوزان نظام اسلامی (#گاندو) موضع بگیرند.
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS