📖 #یک_آیه_تدبر
💠 آیات ۶ و ۷ سوره علق :
به يقين انسان طغيان مىكند، از اينكه خود را بى نياز ببيند...
[ #براکت ]
📚 #معرفی_کتاب
📓 نام : « کاملوزیا »
✍️ نویسنده : « گروه نویسندگان »
📑 ناشر : « انتشارات شهید هادی »
📖 توضیحات :
زندگینامه و خاطرات دانشمند شهید امیر توکل کامبوزیا .
📙 تصورش کمی مشکل است. باورش سخت است اما حقیقت دارد. اینکه سالها پس از فروغ دانشمندان بزرگ ایرانی، نظیر ابن سینا و خیام و... یک دانشمند دیگر، هم وزن و هم رده آنها پا به عرصه وجود گذاشته باشد!
کسی که در دهها رشته علمی، گوی سبقت را از بقیه ربوده و علامهای در علوم مختلف باشد.
شاهدان و شاگردان او هنوز هستند تا شهادت دهند که چگونه انسانی را در قرن معاصر دیده اند.
📘 مردی که در تهران به دنیا آمد، اما گوشه ای از کویر خشک سیستان، محل زندگیاش شد. بزرگمردی که علم و عمل را با هم درآمیخت و تبدیل به الگویی برای دانشمندان معاصر و آیندگان گردید.
📕 سخن از مسلمانی است که حافظ و مفسر قرآن بود. هیچگاه از مسیر بندگی حضرت حق فاصله نگرفت و تمام علم خود را مدیون عمل به قرآن بود...
[ #براکت ]
📖 #یک_آیه_تدبر
💠 آیه ۵ سوره فلق :
و از شرّ هر حسودی هنگامی كه حسد می ورزد !
[ #براکت ]
📖 #یک_آیه_تدبر
💠 آیه ۲۰ سوره فرقان :
در بازارها [براى تهيّهی نيازشان] راه مىرفتند...
[ #براکت ]
📚 #معرفی_کتاب
📓 نام : « بشنو از نی »
✍️ نویسنده : « علی صفایی حائری »
📑 ناشر : « نشر لیلةالقدر »
📖 توضیحات :
استاد علی صفائی حائری رو
که همه میشناسیم. ایشون بر دعای ابوحمزه ثمالی یه مروری کردن و تاملاتی نوشتن که برای درک بهتر از این دعا بسیار به ما کمک میکنه.
📘 استاد صفایی در این کتاب با زاویه دید بدیع و جالبی که به ماهیت دعا و خصوصا دعای ابوحمزه دارن، حتما شما رو شگفتزده میکنن.
[ #براکت ]
💠 رهبر انقلاب: به دانشآموزتان نگاه ملّی بدهید تا خودش را جزئی از اجزای حرکتدهنده مجموعه کشور بداند
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:
معلّم فقط آموزندهی علم نیست بلکه پرورندهی هویّت دانشآموز است. شما دارید شخصیّت این جوان و نوجوان را میسازید. شما هویّتساز هستید. باید به او، هم علم بیاموزید که خب در درجهی اوّل هست، هم اعتمادبهنفس بدهید، هم همّت و انگیزه بدهید، هم شوق به کار و به درس بدهید، تا بتواند این ظرفیّتهایی که در او هست اینها را استخراج کند.
✏️ شما به این دانشآموزتان نگاه ملّی بدهید. این دانشآموز خودش را جزئی از یک مجموعه، از یک کل احساس کند. این را به دانشآموز باید القا کرد. کلاس شما یک نقطهی جداافتادهی از مجموعه نیست. این یکی از اجزای مجموعه است که دارد با حرکت خود این ماشین عظیم را، که اسمش کشور است، اسمش جامعه است، اسمش نظام است، این حرکت دارد میدهد و پیش میبرد. ۱۴۰۳/۲/۱۲
[ #براکت ]