eitaa logo
[بِراکِت]
198 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
540 ویدیو
1 فایل
[بِراکِت] موضوع و واژه مدنظر خود را جستجو کنید ارتباط با ادمین:⬇️ https://eitaa.com/Mohsen213gh لینک کانال:🆔️
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃  📓 نام : " حسین از زبان حسین " ✍ نویسنده : " محمد محمدیان " 📑 ناشر :  " نشر معارف " 📖 توضیحات : این کتاب زندگی امام حسین علیه‌السلام و واقعه‌ی عاشورا را به تصویر می‌کشد. کتابی که به شما کمک می‌کند تا امام حسین و حرکت ایشان به سمت کربلا و در مقابل دشمن قرار گرفتن‌شان را بشناسید و از هدف این واقعه‌ی عظیم تاریخی مطلع گردید. 📕 این کتاب در هشت فصل تمام زندگی سیدالشهداء را روایت کرده است. زبان کتاب، زبانی ساده و روان است و شما را حتی اگر علاقمند به شنیدن روایت‌های تاریخی نباشید، جذب این متن ساده و صمیمی می‌کند. 📚
اسامی ... ۲
بالاخره هر کسی واکسن کشور خودشو میزنه 😉
پسورد
کلاهبرداری اینترنتی
ایمنی بعد از واکسن
🍃 📓 نام : " آینه در کربلاست " ✍ نویسنده: " محمدرضا سنگری " 📑 ناشر : " قدیانی " 📖توضیحات: کتاب «آینه در کربلاست؛ پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا» می کوشد پنجره هایی برای تماشای دیگر و فهمی تازه تر از این واقعه اندیشه ساز و اندیشه پرور بگشاید.  📗 ترکیبی از روایت، تطبیق، تحلیل و تذکر، سیر تاریخی حوادث و رویدادهای واقعه کربلا است. این اثر، هم چگونگی این واقعه را بیان می کند و هم دلیل آن را.  📕 هرچه نگارش اثر پیش تر می رود مباحث، گسترش بیشتری می یابند و سیر از اجمال به بسط و تفصیل فزونی می گیرد. در حقیقت تکیه گاه نویسنده تحلیل و تبیین وقایع اصلی است نه رویدادهای جانبی و فرعی. 📚 ➡️[Brackets]⬅️ 🆔️BracketsMoharam
⁉️ مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا به چه صورت بوده است؟ مگر در این مسیر، کوفه جلوتر از کربلا نیست؟ مگر امام حسین(ع) قصد نداشتند به کوفه بروند؟ پس چه طور سر از کربلا که تقریباً هفتاد کیلومتر بالاتر از کوفه قرار دارد، درآوردند؟ ✅ : 🔹دو عامل می­تواند در چنین رخدادهایی مؤثر باشد: 1️⃣ اولاً : در زمان‌های قدیم راه‌های ارتباطی ( به دلیل نبود امکانات، صعب العبور بودن، وجود شن‌زار و... ) مانند امروز لزوماً مستقیم نبود و معمولاً پیک‌های خبررسان، راه میان‌بر را برای ارسال هرچه سریع‌تر خبر انتخاب می‌کردند، اما کاروان‌ها (بویژه اگر خانواده همراه آنان بود) از مسیرهای عمومی حرکت می‌کردند که هم دسترسی به آب و استراحتگاه داشته و هم از دستبرد راه زنان در امان باشند. با توجه به عامل جغرافیایی و تاریخی به نظر می­رسد چنین عاملی نیز در رسیدن کاروان امام حسین(ع) به کربلا بی‌تأثیر نبوده است. 2️⃣ ثانیاً : ممکن است به اجبار راهی غیر از راه اصلی برگزیده شود که به نظر می­رسد عامل اصلی تغییر حرکت امام حسین(ع) و رسیدن آنان به کربلا همین اجبار بوده است؛ زیرا لشکر عبید الله بن زیاد به فرماندهی حر بن یزید ریاحی دائماً مسیر حرکت امام حسین(ع) را تغییر می‌داد. که عامل اصلی تغییر مسیر کاروان اهلبیت همین امر است 👌 به عنوان نمونه به دو مورد اشاره می‌کنیم: 🔹️ امام حسین(ع) رهسپار شد تا به منزل «شراف» رسید؛ چون سحرگاه شد همچنان به جوانان دستور داد آب بسیار بردارند، سپس به راه افتاد و تا نیمه روز راه رفت، ... امام حسین(ع) فرمود: ما در این‌جا پناه‌گاهى نداریم که بدان پناه بریم و آنرا در پشت سر قرار داده و از یک رو با این لشکر روبرو شویم؟ ما (اصحاب) به او گفتیم: چرا این منزل ذو حسم است که در سمت چپ شما است، اگر بدان جا پیشى گیرید آن‌جا چنان است که شما می‌خواهید، پس آن حضرت سمت چپ راه را گرفته ما نیز با او بدان سو رفتیم، چیزى نگذشت که گردن‌هاى اسبان پیدا شد و چون نیک نگریستیم‏ از راه به یک سو شدیم، و چون که دیدند ما راه را کج کردیم، آنان نیز راه خود را به سوى ما کج کردند... 🔹️ ... سپس امام(ع) به یاران خود فرمود: برخیزید و سوار شوید. آنان سوار شدند و منتظر ماندند تا بانوان هم سوار شدند و چون سوار شدند دستور حرکت فرمود و همین که خواستند راه بیفتند و برگردند، سپاه حر مانع حرکت ایشان شدند. امام حسین(ع) به حر فرمودند: چه مى‌‏خواهید؟ گفت:مى‌‏خواهم ترا پیش امیر عبید الله بن زیاد ببرم. امام(ع) فرمود: در این صورت به خدا سوگند از تو پیروى نخواهم کرد و این سخن سه بار میان ایشان رد و بدل شد، و چون سخن به درازا کشیده شد، حر گفت: من مأمور جنگ کردن با شما نیستم، بلکه مأمورم از شما جدا نشوم تا شما را به کوفه ببرم. اکنون که از پذیرفتن این موضوع خوددارى مى‌‏کنی راهى را انتخاب کن که نه به کوفه برسد نه به مدینه و این مورد اتفاق من و شما قرار گیرد تا براى امیر عبید الله نامه بنویسم. شاید خداوند کارى پیش آورد که براى من در آن عافیت باشد و گرفتار جنگ با شما نشوم. این راه را بگیر و به سمت چپ راه عذیب و قادسیه برو. امام حسین(ع) حرکت کرد. حر هم با یاران خود از کنار ایشان حرکت مى‌‏کرد. ➡️[Brackets]⬅️ 🆔️BracketsMoharam
➡️[Brackets]⬅️ 🆔️BracketsMoharam
، منهای عکس بالا، صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس در سال ۱۲۹۰ روز عاشوراست. هنگامی که روس ها در حال به دار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند، صدای طبل و سنج از کوچه پس کوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین ابن علی علیه السلام بودند. فرمانده فوج قزاق روس اینگونه تعریف میکند: "خیلی میترسیدیم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی، به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند، در آن صورت چه بر سر ما میآمد !!" اما جمعیت عزادار حسینی، فقط عزاداری و گریه کردند و علم بر دوش کشیدند! و تعزیه خوانی راه انداختند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود هیچ توجهی نکردند!! چون سیاست را از دین جدا می دانستند. و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند، غذاهای نذری خود را گرفتند و به خانه هایشان رفتند !! آیا هدف قیام امام حسین، فقط این بود که مردم گریه کنند؟ یا اینکه درس عبرت بگیرند و هشیار باشند که مورد ظلم اجنبی و منافق خودی قرار نگیرند.
🔶🌼🔶🌼🔶🌼🔶🌼🔶🌼🔶 زِنده‌نِگه‌داشت‍نِ‌یادِ‌شُهدا‌کمتر‌اَز‌شَهادَت‌نیست. 🌼🔶🌼🔶🌼🔶🌼🔶🌼🔶🌼 اگر دوست داری تو راه شهدا و برای شهدا قدمی در فضای مجازی برداری🔻 🔸🔶بِسْم‌ِاللّٰه🔶🔸 http://jahad.mataf.ir 🔷🔹گروه جهادگران گمنام🔹🔷
🍃 📓 نام : " فلسفه عزاداری " ✍ نویسنده : " علی اصغر رضوانی " 📑 ناشر : " مسجد مقدس جمکران " 📖 توضیحات : موضوع کتاب ، ریشه‏یابی مشروعیت عزاداری و فضیلت آن با استفاده از سنت پیامبر اسلام (ص) و اهل‏بیت آن حضرت است. 📗 در این نوشتار سعی شده است جواز و مطلوبیت ذاتی سوگواری و عزاداری از دیدگاه عقل و نقل اثبات گردد و شبهات مربوط به آن نیز پاسخ داده شود. 📕 نگارنده عزاداری برای اولیای الهی به ویژه مصائب اهل‏بیت را مصداقی از تعظیم شعائر الهی دانسته و روایاتی از پیامبر و ائمه (ع) در فضیلت سوگواری و عزاداری برای احباء و اولیای الهی نقل می‏نماید. 📔 وی همچنین با توجه به سیره پیامبر اسلام و اهل‏بیت در گریستن برای مصیبت پدر و مادر و نزدیکان خویش اشاره کرده و آیاتی از قرآن کریم را که اشاره به مسأله گریستن و آثار و فوائد آن دارد نقل و توضیح داده است. 📘 نگارنده به شبهات مخالفان شیعه از جمله ابن تیمیه و وهابیان در مورد عزاداری اشاره کرده و روایات متعددی از پیامبر و ائمه در مورد عزاداری به ویژه سوگواری بر امام حسین (ع) نقل کرده و در پاسخ به این شبهات شرح می‏نماید. 📚
🔹️ عزاداری ظاهر نمودن یک ماتم عمومی ست ؛ چنانچه جشن ظاهر نمودن یه شادی عمومی ست . 🔹️ جشن و عزاداری در واقع اعلام موضع گروهی یا جمعی نسبت به یک موضوع خاص یا جریان خاص است 👌 🔹️فلذا با اقامه عزا در ایام محرم اعلام می کنیم از ظلم و جنایات و مصائب کربلا ماتم زده ایم ، چرا که در جناح حق و پیرو اهلبیت عترت و طهارت هستیم ... و هیچ نسبتی با ظالم نداریم . 🔹️ بنابراین اقامه عزای سید الشهدا علاوه بر تاکیدات دینی و آثار معنوی و حالات قلبی ، بیشتر جنبه فرهنگی ، تبلیغی و ظلم ستیزی و اعلام موضع دارد .
⁉️ چرا بعد از گذشت سالیان متمادی هنوز برای حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و دیگر معصومین (علیهم السلام) عزاداری میکنیم؟؟؟ جواب عقلی ✅ : 1⃣حفظ مکتب اهل بیت : ‏ ♦️به اعتراف دوست و دشمن مجالس عزاداری عامل فوق‌العاده نیرومندى براى بیدارى مردم است و راه و رسمى است که آن حضرات را به پیروان خود آموخته تا ضامن تداوم و بقاى ا‌سلام باشد.   ❗️اهمّیّت برپایى این مجالس و رمز تأکید ائمّه اطهار علیهم‌السلام بر حفظ آن، آنگاه روشن‌تر میشود که ملاحظه کنیم شیعیان در عصر صدور این روایات امر به عزاداری کردن به شدّت در انزوا به سر مى‌بردند و تحت فشارهاى گوناگون حکومت امویان و عبّاسیان چنان گرفتار بودند که قدرت بر انجام کوچکترین فعّالیّت و حرکت سیاسى و اجتماعى نداشتند و چیزى نمانده بود که به کلّى منقرض شوند ولى مجالس عزاى امام حسین آنان را نجات داد و در پناه آن، تشکّل و انسجام تازه‌ ای یافتند و به صورت قدرتى چشمگیر در صحنه جامعه اسلامى ظاهر شده و باقى ماندند.  2⃣ بسیج توده ها: ♦️ائمّه اطهار با تأکید بر برگزارى مراسم عزادارى حسینى برنامه آن حضرت را «محورى» براى وحدت و اتحاد مردم قرار دادند به گونه‌ ای که امروزه در ایّام شهادتش میلیون‌ها انسان با اختلاف طبقات و نژاد و مذهب در هر کوى و برزن به عزادارى آن حضرت بپاخاسته و گرد بیرق حسینى اجتماع مى کنند.   ❗️هر ملّتى براى بقا و موفّقیّت خویش محتاج به عامل وحدت و اجتماع است. بدون شک بهترین عامل وحدت پیروان اهل بیت که با کمترین زحمت و کمترین هزینه مى‌توانندتوده‌ های میلیونى را حول یک محور جمع کند، همین مراسم عزادارى حسینى است.   ❗️به یقین اگر ملّتى از چنین قدرتى برخوردار باشد که بتواند در کوتاه‌ترین فرصت و با کمترین تبلیغات، نیروهاى متفرّق خویش را گردآورى کرده و سازماندهى کند، میتواند هر مانعى را از سر راه پیشرفت خود بر دارد.   🔷در واقع ائمّه اطهار با ترغیب مردم به اقامه مجالس حسینى از پراکندگى نیروها جلوگیرى به عمل آوردند و توده‌ هاى متفرّق را بسیج کردند و با ایجاد وحدت و یکپارچگى در میان آنها قدرت عظیمى را به وجود آوردند.   3⃣ خودسازى و تربیت دینى (الگوپذیرى) ❗️مجالس عزاى اهل بیت خصوصا امام حسین مجالس تحوّل روحى و مرکز تربیت و تزکیه نفس است. در این مجالس مردمى که با گریه بر مظلومیّت اهل بیت آن حضرات را الگو قرار مى‌دهند در واقع زمینه تطبیق اعمال و کردار خویش و همرنگى و سنخیّت خود را با سیره عملى آن حضرات فراهم مى‌سازند   🗯تأثیر عمیق این مجالس به قدرى است که افراد زیادى در این مجالس، دگرگونى عمیقى یافته و تصمیم بر ترک گناه و معصیت مىگیرند و چه بسا اشخاص گمراهى که با شرکت در این مجالس تنبّه حاصل کرده و راه نجات را پیدا مى‌کنند.   ❗️این مجالس به آدمى درس عزّت، آزادگى، ایثار، فداکارى و درس تقوى و اخلاق مى‌اموزد . این مجالس مهد پرورش انسانهای حق طلب و عدالت گستر و شجاع است.   ❗️اضافه بر این، در طول تاریخ این جلسات به مثابه کلاس‌های درس و دانشگاهی براى مردم بوده است و آنان را با معارف و حقایق دینى، تاریخ، رجال، احکام و موضوعات گوناگون دیگر آشنا میکرده است و یکى از مؤثّرترین پایگاه‌ های خودسازى و تهذیب نفوس و تربیت اخلاق بوده است.   💢ائمّه اطهار با گشودن این باب، و تشویق مردم به شرکت در این محافل در واقع همه را به تحصیل و تربیت در این دانشگاه اهل بیت دعوت کردند. شور و هیجان جوانان بسیجى در جبهه‌ های ى نبرد در جنگ تحمیلى هشت ساله به ویژه در شبهاى عملیّات و لحظه شمارى آنان براى فداکارى و ایثار و نیل به شهادت، گواه روشنى بر تأثیرعمیق مجالس حسینى است.   4⃣تجلیل از مجاهدت امامان خصوصا امام حسین و تعظیم شعائر: ❗️اساساً سوگوارى در مرگ اشخاص یک نوع تعظیم و احترام به آنان و رعایت موقعیّت و شخصیّت شان محسوب میشود   ❗️مخصوصاً سوگوارى در مرگ مردان الهى، از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهى بوده و تجلیل از عقیده و راه و رسم و مجاهدت و تلاش آنان محسوب مىیشود از این رو، رسول خدا هنگام بازگشت از جنگ احد وقتى که مشاهده کرد خانواده‌ های شهداى قبیله «بنى اشهل» و «بنى ظفر» براى شهیدان خود گریه مى‌ کنند ولى عموى بزرگوارش حضرت حمزه گریه کننده‌ ندارد، فرمود: « امّا امروز حمزه، گریه کننده‌ ای ندارد».  📚استیعاب ج1 ص275   ❗️زنان مدینه با شنیدن این سخن در خانه حضرت حمزه اجتماع کرده و به سوگوارى پرداختند و بدین وسیله شخصیّت عظیم حضرت حمزه مورد تجلیل و تکریم قرار گرفت. 🔷بنابراین، اقامه عزادارى براى امام حسین و اهل بیت علاوه بر تجلیل از مقام شامخ آنان ه از مصادیق روشن تعظیم شعائر الهى است که: «هر کس شعائرالهى را بزرگ‏ دارد، این کار نشانه تقواى دلهاست» 📓حج32 🔵برگرفته از کتاب عاشورا ،ریشه ➡️[Brackets]⬅️ 🆔️BracketsMoharam
⁉️ شارلوت والرِ " گاندو۲ " کیست؟! 🔻 شارلوت، افسر اطلاعاتی انگلیس (۳۲ساله) با نام مستعار لوتی بود که در پوشش بخش سیاسی سفارت انگلیس در شهریور ۹۴ وارد ایران شد. 🔻 او دارای سطح اطلاعاتی بالا بود به طوری که سفیر انگلیس در تهران و هیچ کدام از اعضای سفارت حق پرس‌وجو از اقدامات وی را نداشتند و به طور مستقل وارد عمل می‌شد. 🔻 اهانت به سایر دیپلمات ها و معطل نمودن آنها در امور دیپلماتیک، از شاخصه های رفتاری اوست. 🔻 لوتی با دیپلمات کشورهای مصر، پاکستان، کویت، گرجستان، آلمان، فرانسه ارتباط داشت و شبکه جمع آوری گسترده اطلاعات را از دیپلمات‌های سایر کشورها فراهم کرده بود. 🔻 شارلوت در انتخابات سال ۹۴ ایران به صورت مخفیانه اقدام به فیلمبردای از مجموعه های حساس کشور کرده بود. 🔻 وی همچنین در زمان حضور خود در ایران به طور جدی پیگیر بورسیه چونینگ (برای جذب نخبگان ایرانی توسط سرویس انگلیس) بود. ⭕ پی نوشت: تصویر سمت راست، تصویر اصلی شارلوت والر است. ۲
محورهای بیانات رهبر انقلاب در مورد وضعیت کرونا