eitaa logo
بسیج خواهران مهدیه
392 دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
9هزار ویدیو
466 فایل
💠 اطلاع رسانی جلسات و برنامه های بسیج خواهران مهدیه 💠 خیابان شهیدان خاندایی؛خ پیام؛ جنب پارک جوان؛ مسجد باب الحوائج؛ پایگاه مهدیه مدیریت @kosaronnabi135 @Ya_hossein99
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼سلام 💗صبح آدینه تون بخیر و سلامتی 🌼آرزو می‌کنم 💗قلبتون پر باشـد 🌼از مهـر و محبت 💗تنتـون سلامت 🌼روحتون سرشار از آرامش 💗و روزی و برکت تون روز افزون 🌼صبح آدینه‌تون دل انگیز و شاد 🌸🍃https://eitaa.com/Bsj_khaharan_mahdieh
بسیج خواهران مهدیه
🎀الحمدالله رب العالمین 🎀 تربیت_فرزند 🍒 📝موضوع: 📌نقش علم و آگاهی در انتقال مفاهیم دینی جلسه چهارم
🎀الحمدالله رب العالمین 🎀 تربیت_فرزند 🍒 📝موضوع: 📌نقش علم و آگاهی در انتقال مفاهیم دینی جلسه پنجم آخرین قسمت صوت دوازدهم 🔸جلسه نود وهشتم⬇️ راه تسهیل انتقال مفاهیم عمیق دینی به فرزندان ونوجوانان 🎁 🍒______🏡_______🍒 🌀حاج آقا ما می خواهیم یک آگاهی رو به فرزندمون منتقل کنیم و این اولویت رو هم در نظر بگیریم 💢 مثلا الان یک مادری پدری یک مربی ای می خواهد فرزندش رو یا دانش آموزش رو با انسان و وجود خودش آشنا کنه ❓یک نکته بگید که اینا بتونن تطبیق بدن و در واقع این براشون منتقل بشه 🔻من به این آیه قرآن علاقه دارم که اشاره کنم و عجیب آیه ای هم هست انسان شناسانه هم هست می فرماید: 🍃بلِ الْإِنسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ وَلَوْ أَلْقَىٰ مَعَاذِيرَهُ🍃 (14و15قیامت) 👈انسان خودشو میشناسه به خودش بصیرت داره ، میدونه چِشه ولو معاذیر بندازه وسط ولو عذر و بهونه بیاره ولو از خودش دفاع کنه 🌀ما تو روان شناسی بحث بسیار زیبایی داریم از مباحث بسیار ارزشمندی است که در روانشناسی بهش خیلی توجه کردند👇🏻 ✅بحث" رفتار دفاعیه " آدم ها در مقام دفاع از خودشون خیلی حق و ناحق می کنند اصلا انگیزه زیادی داشتن در مقام دفاع از خود غلطه و این باید در خانه اتفاق بیفته 💢تربیتی که طرف دچار رفتار دفاعی نباشه زیاد انگیزه نداشته باشه اصلا از خودش دفاع کنه چون آدم انگیزه داشته باشه شدید از خودش دفاع کنه4 مرتبه از خودش دفاع غلط خواهد کرد ⭕️هی عذر و بهانه خواهد تراشید و یک دفعه دفاع درست از خودش خواهد کرد 💥پدر مادر رفتارشون با بچه باید جوری باشه که بچه رو تو موضع دفاع هی نندازن این به جای خودش ولی بچه معاذیر انداخت وسط؛ بهش بگن ببین خودت میدونی دیگه این آیه ی قرآن رو با بچه کار کنند تا بچه یاد بگیره✅ 🌱بلِ الْإِنسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بصِيرَةٌ 🌱 ما خودمون رو میشناسیم و این آیه رو هم بگن👆✅
وبعد بگن اصلا یک ویژگی انسان اینه که معاذیر میندازه وسط هی خودشو پنهان میکنه ✅همین یک معرفت به انسانه دیگه ,یک گزاره انسان شناسانه است در قرآن کریم هم با نام انسان توضیح داده شده ☢شاید جالب باشه برای کسانی که اهل تحقیق اند بگم ، هرجا خداوند متعال در قرآن در اکثر موارد جز یک مورد، بخواد مذمتی از بدی های طبیعی انسان مطرح کند از کلمه انسان استفاده میکنه ⭕️ حالا برعکسه تو ماها وقتی می خواهیم بگیم طرف خیلی آدم خوبی باشه میگیم انسان باش 🔻ولی وقتی خداوند متعال به طبیعت پراز عیب انسان بخواهد اشاره کند از کلمه انسان استفاده میکنه 🍃بلِ الْإِنسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ🍃 آدم خودشو میشناسه ولو القی معاذیره 👈🏻سعی کن زیاد معاذیر نندازی خودت با خودت صادق باش 🌀تو خودت میدونی این کارو برای چی انجام دادی 👈 سعی کنیم که انسان ها این نگاه به خود رو به صورت شفاف و دقیق داشته باشن و این تمرین می خواهد و چیزی است که تو خونه میشه انجام داد 🔻 و حتی پدر مادر گاهی از اوقات اعتراف کنن اون بصیرتی که به خودشون دارند بدون معاذیر بدون عذر و بهانه بیان کنند بگن من این نقطه ضعف رو دارم با لبخند با آرامش نمی خوان خودشون رو تحقیر کنن👌🏻☺️ 🍃خیلی موارد پیش میاد این انتقال یک مفهوم و گزاره انسان شناسانه هست که قرآنی هم هست و خیلی کلیدیه 🔻من یک شیوه رو عرض کنم ما میدونیم ذهن بچه های ما ذهن ویژه ای است درگیریشون با هر مفهومی ساده نیست ⭕️ما ممکنه خیلی از مفاهیم رو واقعا نتونیم به بچه ها منتقل کنیم 👈 باید بیایم از تمثیل ها و تشبیه ها و از ادبیاتی که بچه ها باهاش درگیر هستند و در محدوده زندگی بچه ها یک زندگی محدودی دارند بچه ها , از اون زندگی استفاده کنیم از مفاهیمی که تو اون زندگی باهاشون درگیر هستند و مفاهیم رو منتقل کنیم👌✅ ☢یک وقت نیایم یک مفاهیمی رو بگیم که این کلمه رو داره میشنوه شاید یک معنای مختصری هم ازش بفهمه و بعد انتظار داشته باشیم این معنا رو ایشون حفظ بکنه بعد خودمون هم ذوق کردیم که یک حرف عالمانه زدیم این بچه رفته حفظ کرده😒😒 🔺مشکل بزرگ در تعلیم معارف دینی این هست که ما زیاد به خودمون زحمت نمیدیم این هارو به زبان کودکانمون تبدیل کنیم و به آن ها منتقل کنیم با زبان خودشون باهاشون حرف بزنیم ⚽️اگر ما با زبان بچه ها حرف بزنیم بچه ها بهتر می فهمند مثلا زبان مسابقه و بازی و بردن و باختن یک زبان قابل درکیه در کودکان و فرزندان ما
🌀و آموزش پرورش ما نباید آموزش پرورشی باشه که فقط دانش اموزان رو تحت تعلیم بده ؛ باید برنامه داشته باشه ⭕️شما معلم رو آموزش میدی میفرستی سرکلاس ولی معلم بچه دو نفرن یکی معلم کلاسه یکی پدر مادر بعد پدر و مادر رو رها کردید 🚫و ممکنه حتی تربیت رو خنثی کنند آن ها و آثار سوءی خواهد داشت 🔻اصلا عصرها مدرسه تبدیل بشه به آموزشگاهی برای پدر و مادرها میشه مشکلاتش رو هم برطرف کرد میشه پیش بینی هایی هم انجام داد این چه ایرادی داره که پدر مادر ها هم مفاهیم کلیدی ای که باید یاد بگیرند اونها رو یاد بگیرند❓ 🌀هفته ای 5 روز دانش آموزان آموزش ببینن یک روز مادرها آموزش ببینند به هیچ کجا بر نمیخوره ✅آموزش مورد نیاز هست ولی ما مهم تر از اینکه چگونه عملیات آموزش رو انجام بدیم دوتا کار باید کنیم 💥انگیزه آموزش رو در همه فراگیر کنیم و تقویت کنیم که یک مقدار سعی کردیم این کارو کنیم 🔻نخبگان جامعه هم در برنامه ریزی آموزشی دقت کنند 💢واقعا برگردند ببینند کدوم مفهوم کلیدیه آن ها رو سر فصل قرار بدهند نه هر چیزی که خودشون یاد گرفتند بگن این علمه ما اینو بنویسیم و بگیم بچه باید اینو بخونه امتحان بده الَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالعَنْ أعْدَاءَهُم🎊 _نباشیم 🏡https://eitaa.com/Bsj_khaharan_mahdieh
. ✅ هفت سال دوم دوران ادب است... اگر دانش آموز در هفت سال اول زندگیش به قدر کافی محبت دیده باشد دیگر در هفت سال دوم دستورات مربی و والدین برای ادب شدن را بی مهری تلقی نخواهد کرد.✔️ 📖طبق روایات هفت سال دوم دوران ادب شدن و دستور اجراکردن نوجوان است. نباید به دلیل محبت از ادب کردن فرزندانمان غافل بشویم.⛔️ ✅ ادب کردن فرزندان با محبت منافات ندارد. 🌷 🏡https://eitaa.com/Bsj_khaharan_mahdieh
EnteghalMafahimDini12-18k.mp3
6.88M
با موضوع ✍نقش علم و آگاهی در انتقال مفاهیم سرفصل های صوت دوازدهم 🎁 🔷جایگاه مهمّ علم در دین اسلام 🔹ارزش و قداست آگاهی‌های دینی 🔶تفاوت علم دین و آگاهی دینی 🔸نقدی بر نظام آموزش دین 🔷اولویت‌های آموزش مفاهیم دینی 🔹تقدم نبوت بر توحید در مقام آموزش 🔶مسائل حکومتی دوران پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) 🔸تقدم انسان‌شناسی بر اخلاق 🔷دنیاشناسی و سنت‌های زندگی 🔹چند راهکار عملی 🔶آموزش در ضمن رفتارها 🔸استفاده از تمثیل، تشبیه و زبان کودکانه 🔷تذکر و یاد آوری سیره پیامبر(ص) و امامان(ع) 🔹لزوم گذراندن دوره‌های آموزشی توسط والدین 🏡https://eitaa.com/Bsj_khaharan_mahdieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه قبل اموزش_تمرین_ادب_درخانه برای_سنین هفت سال دوم ✔️ جلسه پنجم✔️ موضوع "ادب یعنی رفتار ضابطه‌مند؛ رفتاری که بر اساس «دلم می‌خواهد» نباشد💯 🌷 https://eitaa.com/Bsj_khaharan_mahdieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌📌 " حر خراسان " معروف به " مَندلی طلا " آبروی پدر را برگرداند 🔹️ محمدعلیِ پورعلی جوان زیبا و سفیدرویی بود که به خاطر طلائی رنگ بودن موهایش در روستای گُراخک شاندیز، به "مندلی‌طلا" معروف بود. 🔸 مندلی‌طلا تا قبل از شهادت، در روستا اقدام به تولید و پخش مشروبات الکلی به صورت بشکه‌ای می‌کرد، تا این‌که توسط کمیته انقلاب اسلامی آن زمان دستگیر و پس از محاکمه به شلاق محکوم شد. 🔸 وی را جلوی مسجد روستا آورده و روی چهارپایه‌ای خواباندند و در برابر مردم، حدّ شلاق را بر بدنش جاری کردند. 🔸 بعد از اجرای حد، پدر پیرش به او گفت: "خیر نبینی که آبروی منو بردی و از نمازِ تو مسجد محرومم کردی". 🔹️ بعدها مندلی طلا به یکی از دوستانش گفته بود: "از حرف پدرم خیلی تکون خوردم و دلم خیلی شکست. " 🔸 موقعی که زیر بغلامو گرفته بودن و از روی چهارپایه پایین میاوردن، رو به خونه خدا (مسجد) کردم و از خدا طلب بخشش کردم. 🔸 بعد از چند روز هم دلم هوای جبهه کرد. متوسل به ابا عبدالله شدم و تصمیم گرفتم به جبهه برم". 🔸 اهالی روستا می‌گویند: " مندلی طلا عزم جبهه کرده بود اما بسیج روستا به‌خاطر سابقه خرابش، ثبت‌نامش نکرد". 🔸 از پایگاه بسیج شاندیز و اَبَرده هم اقدام کرد، آنها هم ثبت‌نامش نکردند. 🔹️ دوست مندلی‌طلا که از بسیجیان روستای زُشک می‌باشد، او را از طریق پایگاه بسیج روستای زشک ثبت نام کرده و او را به آموزش جبهه اعزام کرد. 🔸 وی می‌گوید: "مندلی‌طلا بعد از طی دوران آموزش و هنگام اعزام به جبهه به من گفت: من بیست و هفت روز دیگه شهید می‌شم و بدنم بیست روز تو بیابون می‌مونه. 🔸 وقتی بعد از چهل و هفت روز جنازمو تو روستا آوردن، تو همون نقطه‌ای که شلاقم زدن، بدنمو رو زمین بذارین و پدرمو بالا سرم بیارین، بگین پدرم کنار سرم وایسه و جلوی مردم حلالم کنه و بگه: مندلی‌طلا توبه کرد تا هم خودش خدایی بشه و هم مایهٔ آبروی پدرش بشه". 🔹️ دقیقا چهل و هفت روز پس از اعزام، پیکر مطهر این شهید را به روستا می‌آورند و تشییع می‌کنند. 🔸 مردم روستا می‌گویند: "با این‌که پیکر این شهید بیست روز تو بیابون رو زمین مونده بود، تو فضای مسیر تشییع جنازه بوی عطری پیچیده بود که همه به هم می‌گفتن تو عطر زدی؟" 🔹️ می‌گوید: " مندلی من زمانی که می خواست به جبهه بره، برای خدافظی پیش من اومد و یک‌ساعت دست و صورتمو می‌بوسید، اما من حاضر نشدم صورتشو ببوسم و الآن تو حسرت یک بوسه‌شَم. 🔹 من هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که مندلی من یک روزی طلا بشه. جنازه پسرم بوی خیلی خوشی می‌داد". 🔹️ تمام اهالی روستای گُراخک در تشییع پیکر این شهید شرکت کرده بودند. الانم قدیمی ها روستا گواهی می‌دهند که تمام کوچهٔ مسیر تشییع را بوی عطر خوشی فرا گرفته بود و تا مدت‌ها این بو را حس می‌کردند. 🔸 تاریخ تولد: ١٣٣٧/٠١/٠٢ 🔸 تاریخ شهادت: ١٣۶۵/٠۴/١٢ ─┅═ঊঈ🍃🌷ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/joinchat/3036479552C806dafabd4 اللهم عجل لولیک الفرج ─┅═ঊঈ🌹ঊঈ═┅─