🇮🇷کانال کمیل🇮🇷
⭕️ در لبنان، گروه فساد بزرگتر از دولت است! 🔸حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان: 🔹 فاجعه ای که در ل
⭕️اولویت ما عبور از پیامدهای انفجار بیروت است
🔸حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان (۲):
🔹 برای برخی به جز سیاسی بازی، سخنان پوپولیستی و تخریب بقایای دولت چیز دیگری مهم نیست. آنها باید از خودشان خجالت بکشند؛ فساد آنها فاجعه آفرید. آنها تلاش کردند فساد خود را به گردن دولت بیندازند و دولت را مسئول فروپاشی معرفی کنند.
🔹مهم برای ما نجات کشور است؛ در این راه مسائل بسیاری را تحمل کردیم، اما اقدامات علیه ما متوقف نشد.
🔹برخی طرفها تلاش کردند مسئولیت فروپاشی مالی و اقتصادی را متوجه دولت کنند. واقعیتها را تغییر دادند و مرتکب جنایات بزرگ شدند.
🔹نپذیرفتیم که وارد نزاع عمیق شویم؛ چراکه میخواستیم در دولت کار کنیم. با شرافت و جدیت مبارزه کردیم، اما این نبردی نابرابر بود و آنها از هر سلاحی علیه ما استفاده کردند و به مردم دروغ گفتند.
🔹اولویت ما عبور از پیامدهای زلزلهای است که کشور را در نوردید؛ باید تحقیقات عادلانه و شفاف انجام شود.
🔹امروز استعفای جمعی دولت را اعلام میکنم. خداوند لبنان را حفظ کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در جمهوری اسلامی نامهی یک پیرمرد ناتوان هم باید به دست رئیس قوهی مملکت برسه!!!👆👆👆
احسنت بر شما آقای رییسی!👏👏👏👏👏👏👏👏
خدا حفظت کنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکه ابتکار از دهه هفتاد از امام خاطره میگه اصلا عجیب نیست چند ماه پیش منوتو از آِیت الله بهجت درمورد کرونا نقل قول پخش کرد!
کلا شباهتهای زیادی بین عملههای خارجی و عملههای داخلی هست 😏
⭕️دزد و شاه دزد!
🔸سازمان تعزیرات چند تا کارخونه لبنیاتی رو به خاطر گران فروشی جریمه کرده؛ اما نه قیمتها به قبل بر میگرده و نه جریمه به مردم پرداخت میشه!
🔹در واقع صبر میکنن تا کارخونهها جیب مردم رو بزنن، بعد هم دولت جیب کارخونهها و در واقع مردم رو میزنه!
این وسط هم کارخونه سود میکنه، هم دولت؛ مردم هم که هیچی!
والدینی که از بدرفتاری فرزندشان ناراحتند، باید رفتار خودشان را اصلاح کنند. شاید آنچنان که باید نتوانستهاند الگوی "مبارزه با نفس"برای فرزند خود باشند. همین یک عامل کافی است تا تمام تدابیر تربیتی بیتاثیر شود و فرزند را به بیدینی و بیاخلاقی سوق دهد. مهمترین عامل تربیت، ارائۀ الگوی مبارزه با هوای نفس است.
[استاد پناهیان]
🍁چگونه برای نوجوانان انگیزه ایجاد کنیم؟
دلایل زیادی برای انگیزه نداشتن نوجوانان وجود دارد، البته نوجوانان برای انجام کارهایی که والدین شان از آنان می خواهند ، انگیزه ندارند اما برای کارهایی که خودشان دوست دارند (مثل گفت وگوی تلفنی با دوستانشان ، مهمانی دوستانه ، بازی با دوستان) با انگیزه عمل می کنند.
در اینجا به بعضی از دلایل بی رغبتی نوجوانان به پیروی از دستورات والدین اشاره می کنیم :
✨✨✨
۱) پدر و مادرها وقتی کاری را از نوجوان خود می خواهند عجول و عصبی رفتار می کنند، در نتیجه فرزند خود را دعوت به مقاومت می کنند.
۲) نوجوانان احساس می کنند عشق والدینشان به آنان عشقی مشروط است (اگر مطابق خواسته های آنان عمل کنم مرا دوست دارند). این حس آسیب زننده است و نوجوان را دچار سرخوردگی و مقاومت بیشتر می کند.
۳) پدر و مادر اجازه نمی دهند فرزندشان چیزهایی را که به خودش مربوط می شود و برایش اهمیت دارد کشف کند.
۴) والدین به فرزندان خود اجازه نمی دهند از شکست خود درس بگیرند. یکی از راههای آموزش مسؤولیت پذیری به نوجوانان ، بی مسؤولیتی آگاهانه است. به آنان اجازه دهید کاری را شروع کنند ، در آن شکست بخورند ، سپس با آنان همدردی نشان دهید ، به آنان کمک کنید بفهمند چه اتفاقی افتاده ، اشکال کار در کجاست ، چه درسی از آن گرفته اند و در آینده چه باید بکنند که در چنین موقعیتی موفق شوند.
۵) والدین در اکثر موارد به جای آنکه از فرزند خود بخواهند با منطق و استدلال صحیح ، راه حل مسأله را پیدا کند ، به فرزند خود «می گویند» چه باید بکند. نوجوانان بیشتر دوست دارند برنامه ای را که در طراحی آن کمک کرده اند دنبال کنند.
۶) والدین انتظار دارند فرزند نوجوانشان فراموش نکند کارها و وظایف شخصی خود را در منزل انجام دهد، گویی این کار نشان دهنده مسؤولیت پذیری اوست. نوجوانان حتی وقتی خودشان در طراحی برنامه ای همکاری کرده اند بازهم فراموش می کنند برنامه را به طور منظم و مستمر دنبال کنند ، چون این کارها در فهرست اولویتهای آنان مقام اول را ندارند. این به معنی بی مسؤولیتی آنان نیست. بلکه به این معناست که آنان نوجوان هستند. یک یادآوری دوستانه مشکل بزرگی ایجاد نمی کند. از حس شوخ طبعی خود برای این کار استفاده کنید و سعی کنید زیاد بحث نکنید. مثلاً یادداشتی بنویسید. اگر مجبور شدید حرف بزنید می توانید فقط از او بپرسید : «چه قراری باهم داشتیم؟»
۷) لازم است والدین در عین قاطعیت، مهربان باشند. در فضایی به دور از عصبانیت و ایجاد تنش ، همه بهتر و راحت ترکار می کنند.
۸) والدین معمولاً «مهارتهای حل مسأله» را به فرزندان خود آموزش نمی دهند. این مهارتها را می توان درحین ملاقاتهای خانوادگی و صحبتهای فردی با نوجوان به وی انتقال داد.
۹) مهارتهای «مدیریت زمان» را با انجام کارها و فعالیتهای روزانه به کودکان و نوجوانان یاد دهید. کلید موفقیت شما در «مشارکت» نهفته است.
۱۰) وظایفی بیش از حد توان به فرزند خود واگذار نکنید. حواستان به تعداد وظایف محوله و سنگینی آنها برای نوجوانتان باشد.
۱۱) اکثر والدین نمی دانند چگونه به فرزند نوجوان خود بگویند : «دوستت دارم. اما با این خواسته ات موافق نیستم.»
۱۲) والدین بیشتر به دنبال نتایج کوتاه مدت و سریع هستند تا نتایج درازمدت و ماندنی. مثلاً ، نوجوان را وادار می کنند در همان لحظه تکالیف خود را حتی با بی دقتی و عجولانه انجام دهد. به جای اینکه به او فرصت دهند پس از استراحتی کوتاه ، با دقت و علاقه بیشتر به انجام کارها یا تکالیف مدرسه خود بپردازد.
کانال نور دیده
🔰لوح | قاتل تولید
🔻رهبر انقلاب: «آن کسی که برای منافع حقیر خودش از واردات، جنسی را که در داخل تولید میشود، میرود از خارج میآورد و کارخانه داخلی را به خاک سیاه مینشاند، خیانت میکند.» ۹۸/۵/۱۰
💻 @Khamenei_ir