eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶اقتصاد تعاونی، سیستمی کارآمد و کم هزینه برای حمایت از تولیدات داخلی است. با نگاه به تعاونی تلفیقی این امر روشن میشود. فعالیت اقتصادی تعاونی تلفیقی در مرحله اول از تشکیل تعاونیهای توزیع و مصرف آغاز میشود. 🔷وقتی تعاونی ها گسترش کافی پیدا کردند، وارد مرحله دوم یعنی تولید کالاهایی میشوند که اعضای تعاونی به آنها نیاز دارند. وقتی شرکتهای تعاونی تولیدی بخواهند کالاهای مورد نیاز تعاونیهای مصرف را تولید کنند، مناسب ترین شرایط برای آنها این است که نزدیکترین مواد اولیه با کمترین قیمت را تهیه کنند. غالباً این مواد اولیه در داخل کشور تولید شده است. 💢در مرحلۀ سوم، شرکتهای تعاونی تلفیقی مواد اولیه کالاها را نیز تولید میکنند. وقتی کالاهای مصرفی اعضای تعاونیها و مواد اولیه آنها را بنگاه های تولیدی وابسته به تعاونیهای تلفیقی تولید کنند، بیشترین استفاده از سرمایه و نیروی کار داخلی صورت خواهد گرفت و در نتیجه تولید ملی متناسب با نیازهای مصرفی جامعه رشد خواهد کرد. 📖کتاب به کوشش احمد علی یوسفی 📌@canoon_org
🔶عده ای معتقدند روش روان شناسی، روشی علمی تجربی است و علم نمی تواند حاوی ارزش باشد؛ بنابراین نمیتوان از روانشناسی اسلامی یا هر نوع روان شناسی آمیخته با ارزشهای دینی یا غیر دینی سخن گفت. روش شناسی پژوهش در روان شناسی در سه دهه اخیر با تغییر و تحولات بازهم بیشتری رو به رو بوده و نوآوری در این موضوع همچنان ادامه دارد این تحولات به خصوص در گسترش و تعمیق انواع طرحهای پژوهش کیفی چون مطالعه موردی طرح های روایتی تئوری زمینهای روش ،تاریخی قوم شناسی، پدیدارشناسی، تحقیق در عمل و تحلیل گفتمان بیشتر دیده میشود ما شاهد هستیم که محققان کنونی از انواع گوناگونی از روشهای کمی و کیفی پژوهشی بهره میگیرند. 📖کتاب به کوشش در سه نشست با عناوین: نشست اول: زمینه های شکل گیری روانشناسی اسلامی نشست دوم:روش شناسی تجربی و روانشناسی اسلامی نشست سوم: روش تحقیق کیفی و روانشناسی اسلامی 💢 با قلمی جذاب و‌ روان به موضوع روش شناسی روانشناسی اسلامی پرداخته و ذهن مخاطب جوان را بهتر و بیشتر با این مقوله آشنا ساخته است. 📌@canoon_org
🔰نشست مجازی هوش مصنوعی و علوم انسانی 🔶در سال‌های اخیر در پرتوی پیشرفت‌های فناورانه و تکنولوژیک، شاهد بروز و ظهور عالم جدیدی در برابر چشمان بشر هستیم که هنوز از جهت نظری و فلسفی به خوبی تبیین و تشریح نشده است: جهان سایبر. یکی از مشخصات اساسی جهان سایبر که در به طور عینی قابل لمس بوده، مسئله هوش مصنوعی است. در این عرصه، محوریت تعامل آدمی با جهان اطراف بر مبنای اطلاعات است؛به طوری که پردازش اطلاعات به‌جای معرفت می‌نشیند و این اطلاعات به مثابه معرفت محسوب می‌گردد؛ به گونه‌ای که انسان به جای پردازش عقلی و رسیدن به معرفت، به اطلاعات مجازی و سایبری به مثابه معرفت می‌نگرد. 🔷بحث ما در این نشست در باب ماهیت فلسفی و معرفتی جهان سایبر و هوش مصنوعی نیست؛ بلکه تمرکز ما بر نحوه تعامل علوم انسانی کنونی با این جهان نوین به ویژه نسبت معرفت انسانی با هوش مصنوعی است: این که علوم انسانی چه تحولاتی را در بلندمدت از هوش مصنوعی خواهد پذیرفت؟ از سوی دیگر علوم انسانی چه تغییرات و تحولاتی را باید در خود ایجاد نماید که خود را متناسب با شرایط جدید سایبری تطبیق دهد؟ شاخه‌های مختلف علوم انسانی چگونه می‌توانند به تبیین ماهیت هوش مصنوعی و فضای سایبر بپردازند؟ 🗓در همین راستا قصد داریم تا در روز یکشنبه 11 تیرماه ساعت 9 صبح با حضور دکتر علیرضا قائمی نیا نشستی مجازی تحت عنوان « هوش مصنوعی و علوم انسانی» به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برگزار کنیم. 📌@canoon_org
🔶اعضای مكتب فرانکفورت را گروهی از نویسندگان و پژوهشگران علوم اجتماعی تشکیل میدادند که علی رغم تنوع دیدگاه ها و برخی اختلافات در چند محور اصلی با هم اشتراک نظر یا همسویی تقریبی داشتند. نام آورترین شخصیتهای مکتب فرانکفورت ماکس هورکهایمر» (م ۱۹۷۳)، «تئودور آدورنو (م ۱۹۶۹)، «والتر بنيامين (م (۱۹۴۱) و «هربرت مارکوزه» (م ۱۹۷۹) میباشند. 🔷آرای مشترک مکتب فرانکفورتيها عمدتاً حول نحوی تفسیر همگی از مارکسیسم و ارائه انتقاداتی پست مدرنیستی نسبت به تکنولوژی و نظام تکنوکراسی، ساختار وهم آلود علوم مدرن سیطره تحمیق آور رسانه ها در جوامع غربی و ماهیت توتالیتاریستی رژیم های لیبرال سرمایه داری و سوسیالیسمهای بوروکراتیک قرار گرفته است. 📖کتاب یادداشت تئوریک به قلم شهریار زرشناس 📌@canoon_org
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰علم آموزی در مسیر زندگی 🔶انسان در بزنگاه مسیر زندگی، آن هنگام که بر سر چند راهی قرار گرفته، از چه طریقی میتواند مسیر نجات بخش خود را پیدا کند؟ جایگاه علم در تشخیص سره از ناسره چیست؟ قرآن‌ و سیره ائمه در این رابطه چه می فرمایند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶تفسیر دیدگاه های مختلف درباره‌ آزادی قتصادی، ناشی از چگونگی نگرش آنها به بحث اصالت فرد یا اجتماع است. مکتب های لیبرالیستی به لحاظ توجه به منافع افراد حداکثر آزادی را برای فرد در نظر می گیرند؛ دیدگاه های مارکسیستی نیز با توجه به اصیل دانستن منافع اجتماع، آزادی افراد را بسیار محدود میدانند. 🔷اسلام در عین اینکه دینی اجتماعی است و به جامعه میاندیشد و فرد را مسئول جامعه می شمارد حقوق و آزادی فرد را نادیده نمی گیرد و فرد را غیر اصیل نمی شمارد. فرد از نظر اسلام، چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی و چه از نظر قضایی و چه از نظر اجتماعی، حقوقی دارد. 💢از نظر سیاسی، حق مشورت و حق انتخاب و از نظر اقتصادی حق مالکیت بر محصول کار خود، حق معاوضه، مبادله، صدقه، وقـف، اجاره، مزارعـه مضاربه و غیره در مایملک شرعی خود دارد و از نظر قضایی حق اقامه و احقاق حق و حق شهادت و از نظر اجتماعی حق انتخاب شغل و دعوی و مسکن و انتخاب رشته تحصیلی و غیره و از نظر خانوادگی حق انتخاب همسر دارد. 📖کتاب به کوشش سعید فراهانی فرد 📌@canoon_org
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰امام هادی (علیه السلام) : 🔶حسد، کار های خوب را از بین می برد و دروغ، دشمنی می آورد. 📜 بحارالانوار، ج. ۶۹، ص۲۰۰. 🌺ولادت امام هادی (علیه السلام) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
29.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سایه های تکامل 🔶در سالیان اخیر به دلیل سیطره بی حد و حصر تجربه گرایی بر علم پزشکی نوین هنوز هم شاهد این هستیم که با وجود انتقادات وارد شده به داروینیسم و با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از طرح این نظریات هنوز هم دیدگاه های داروین طرفداران زیادی در بین هواداران علم پزشکی مدرن دارد، بطوری که زیست پژوهشان و نحله های مختلف فکری با دستاویز قرار دادن این نظریه نوآورانه و منتقدانه سعی دارند شکافی عمیق در بین باورهای خدا پرستان ایجاد کنند. 💢شابک این هفته در این باره میگوید... 📌@canoon_org
🔶گروهی دنیا را منزلگاه انسان تلقی می کنند و خوشبختی و سعادت خود را محدود در همین دنیا می دانند و گروهی دیگر نه تنها زندگی بعد از مرگ انسان را قبول دارند، بلکه آن را حیات اصلی انسان دانسته و رخت بربستن از این دنیا را تولدی دیگر می انگارند. 🔷صدرالمتألهین رویکرد دوم را دارا است. وی در کتاب مبدأ و معاد هدف نهایی بعثت انبیاء را معرفت و رسیدن به خدا میداند و سپس بیان می کند که این مقصد نهایی در زندگی دنیا قابل دسترسی است. صدرا با استفاده از حدیث نبوی (ص) الدنيا مزرعه الاخره بیان میکند که لازم است درباره نفوس و اموال انسانها به گونه ای تدبیر شود که منجر به معرفت و تقرب به خداوند گردد. 💢به نظر صدرا هدف نهایی بعثت انبیاء معرفت الاهی است پس هر آنچه که مانع از آن شود گناه کبیره است. او مرتبه گناهان را با توجه به مقدار مانعیت آنها از هدف نهایی تعیین می کند. 📖کتاب مروری بر زندگی و اندیشه ملاصدرای شیرازی به قلم محمد تقی سهرابی فر 📌@canoon_org
40.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موانع و‌ راهکار‌های مسیر تشکلات 💢مهم ترین نقد هایی که به نیروی جوان تشکلی می توان داشت چیست؟ تشکلات با چه خطرات و تهدید هایی مواجه ست و‌ راه های مقابله با آن چیست؟ مطالعه و‌ کتاب خوانی تا چه اندازه می تواند در جهت رفع موانع رشد تشکلات گام بر بردارد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔰کارآمدی؛ مسئله جمهوری اسلامی؟ 🎞 ویدئو نشست «کارآمدی؛ مسئله جمهوری اسلامی؟» 👤با حضور محمد صادق کوشکی 🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول - بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org