کانون اندیشه جوان
🔶مشارکت به معنای اقدام جمعی در انجام کاری است. مشارکت سیاسی عبارت است از: مساعی سازمان یافته شهروندان برای انتخاب رهبران خویش، شرکت مؤثر در فعالیت ها و امور اجتماعی و سیاسی و تأثیر گذاشتن بر صورتبندی و هدایت سیاست دولت.
🔷مشارکت سیاسی را به اقسام و سطوح مختلفی تقسیم کرده اند، از جمله مشارکت سیاسی ساختاری و غیر ساختاری مشارکت سیاسی ایجابی و سلبی، و ... «مک کلاوسکی» در دائرةالمعارف علوم اجتماعی یازده سطح از مشارکت سیاسی را برشمرده که عبارتند از:
۱.رأی دادن
۲.کسب اطلاعات سیاسی؛
۳.بحث درباره موضوعات ومسائل سیاسی؛
۴.شرکت در محافل و مجالس سیاسی؛
۵.کمک مالی به فعالیتهای سیاسی
۶.گفتگو و مذاکره با نمایندگان؛
۷.عضویت در احزاب سیاسی؛
۸.شرکت در ثبت نام افراد و جهت تبلیغ احزاب سیاسی؛
۹.نگاشتن مقالات و ارائه سخنرانی های سیاسی؛
۱۰.شرکت در رقابت ها و مبارزات سیاسی؛
۱۱.رقابت جهت انتخاب شدن برای پست های سیاسی حزبی؛
💢آنچه مسلم است این که مردم سالاری دینی ظرفیت و استعداد وسیعی برای مشارکت مردمی دارد، لیکن باید توجه داشت که مبانی مشارکت در نظام دینی با بنیادهای آن در اندیشه غربی تفاوت های جدی دارد.
📖جلد دوم کتاب #سکولاریسم به قلم #حمیدرضا_شاکرین
#مسئله
#حکومت
#معرفی_کتاب
#حکومت_دینی
#حکومت_اسلامی
📌@canoon_org
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مسئله محوری و دانشگاه تمدن ساز
🔶اهمیت مسئله محوری برای یک دانشگاه تمدن ساز از دیدگاه فعال جنش دانشجویی چیست؟ و چه موضوع چه تقاطع هایی با دانشگاه داشته و باید داشته باشد.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهل و هفتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#تمدن_اسلامی
#مهدی_هاشم_زاده
#محمد_جواد_تسلیمی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست خوانش آیت الله طالقانی از رساله تنبیه الامه
🔷نظر سیاسی آیت الله طالقانی در ادامه میرزای نائینی در کتاب تنبیه الامه است و او با شرح این کتاب، نظرات مخصوص به خود را نیز بیان میکند. شاید بتوان دلیل توجه طالقانی به مشروطیت نائینی را این دانست که او میخواست مشروطه را در زمانه خویش با پیشینهای که برای آن ایجاد شده بود به هدف عالی، یعنی حکومت الهی، نزدیک کند. استنباط آیت الله طالقانی از مقولاتی مانند مسئله شورا برداشت عامی است که در تمام امور مردم جاری است.
🔶نائینی در کتاب تنبیهالامه و تنزیهالمله شور و مشورت را در حد تشکیل مجلس و انتخاب نمایندگان از طرف ملت میداند، اما طالقانی مشورت را در تمام سطوح زندگی مردم لازم و ضروری میداند و تشکیل شوراهای مردمی را یکی از اصول عملی خود قرار میدهد. نزدیکی اندیشه نائینی به تفکر آیتالله طالقانی در امر حکومت، جلوه ویژهای از اثر وی را در ذهن طالقانی منعکس میکرد و این باعث میشد او تنبیهالامه را حتی برای زمان حال خودش هم قابل استفاده بداند و آن را اندیشه سیاسی اسلام عموماً و شیعه خصوصاً قلمداد کرده برای علما به عنوان متنی استدلالی و اجتهادی و برای عموم مردم رسالهای تقلیدی در خصوص وظایف اجتماعی معرفی نماید.
💢در همین راستا قصد داریم تا در روز پنج شنبه ۳۰ شهریور ماه ساعت ۱۶ عصر با حضور دکتر علی شیرخانی نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان « نشست خوانش آیت الله طالقانی از رساله تنبیه الامه » برگزار نماییم.
🌐این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#فقه_سیاسی
#گفتگوی_زنده
#میرزای_نائینی
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#نشست_حضوری
#آیت_الله_طالقانی
#رساله_تنبیه_الامه
#خبر_نشست_علمی
📌@canoon_org
🔶سیره در لغت عرب از ماده «سیر» به معنای حرکت و راه رفتن است و در اصطلاح به معنای نوع و سبک رفتار است. شیعیان دارای سرمایه ای هستند که اهل تسنن از این سرمایه بی بهره اند. اهل تسنن دوره ای را که در آن معصوم حضور داشته و می توان از سیره آن به طور جزم بهره برد فقط بیست و سه سال می دانند آنها تنها معصوم را شخص پیامبر می دانند؛ اما شیعیان اضافه بر این بیست و سه سال به ۲۵۰ سال دیگر دوران عصمت معتقدند.
🔷دوره عصمت از زمان بعثت پیامبر اکرم و تا زمان وفات حضرت امام عسکری یعنی سال ۲۶۰ هجری و ابتدای غیبت صغرا است که عموم به امام دسترسی ندارند این ۲۶۰ سال به علاوه سیزده سال از بعثت تا هجرت برای شیعه دوره عصمت است. در این ۲۷۳ سال شرایط و اوضاع به صورت های مختلف عوض شده و در تمام این دوره ها معصوم وجود داشته است؛ بنابراین شیعیان در شرایط مختلف می توانند روش صحیح را استنباط بکنند. مثلاً امام صادق در دوره بنی عباس هم بوده اند در صورتی که دوره ای شبیه بنی عباس برای پیامبر رخ نداده است. از این جهت سرمایه های شیعه غنی تر و جامع تر است.
📖کتاب #تاریخچه_شیعه به قلم #محمد_حسین_پورامینی
#شیعه
#عصمت
#اهل_بیت
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔶زن در اروپا تا قبل از قرن بیستم، از نظر قانون و در مقام عمل، فاقد حقوق انسانی بود. از زبان کلیسا گفته اند: «زن باید از اینکه زن است شرمسار باشد. زن موجودی است با گیسوان بلند و عقل کوتاه». در قرون وسطا، زن را انسان کامل و تمام عیار نشناخته و در نتیجه، او شایسته زندگی مستقل و آزاد نبود.
🔷با آنکه در اروپا از قرن هفدهم به بعد، بحث «حقوق بشر» آغاز شد و اعلامیه های گوناگونی از جمله اعلامیه ۱۶۸۸ انگلستان، ۱۷۷۶ آمریکا و ۱۷۸۹ فرانسه صادر شد، اما چون زن را فاقد هویت انسانی و یا حداقل جنس پست تر می دانستند، مقصود از بشر، مردان بود. تنها برای اولین بار در قرن بیستم، مسئلۀ حقوق زن در برابر مرد مطرح شد و دول اروپایی و آمریکایی تسلیم این امر شدند.
💢با این حال، اساساً در فلسفه و تفکر غربی، با انکار استقلال روح و قابلیت بقای آن، انسان دارای هیچ وجه تمایزی با حیوان نیست بلکه نوعی حیوان است با قوه تعقل بیشتر. همچنان که با اعتقاد به حاکمیت اصل تنازع بقا در روابط انسانی، مفاهیم اخلاقی مانند عدالت، نیکی، تعاون و معنویت، خودساخته و بی معناست.
📖کتاب #منزلت_و_حقوق_زن به قلم سید ابراهیم حسینی
#زن
#بانوان
#حقوق_زن
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰"ما " در راه ظهور
🔶زیارت اربعین در کلام امام حسن عسکری یکی از نشانه های مومن است؛ و حال این زیارت یکی از نشانه ها و سبک زندگی جامعه مسلمین شده است و در این مسیر جلوه هایی از عصر ظهور تجلی یافته است.
🎥 گفتگوی اول برنامه همقدم را کامل مشاهده کنید:
🌐 https://www.aparat.com/v/XGxJW?playlist=7363484
◼️امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: «عَلامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ: صَلاةُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیَمِینِ وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ؛مؤمن (شیعه)، پنج علامت و نشانه دارد: اقامۀ نماز پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین حسینی، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتنِ بسم الله الرحمن الرحیم».
📜«حدیقه الشّیعه، ج ۲، ص ۱۹۴»
🏴 شهادت امام حسن عسکری را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت بقیه الله اعظم عجل الله تعالی و تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض میکنیم🏴
#کربلا
#اربعین
#همقدم
#عطاءاالله_بیگدلی
#کانون_اندیشه_جوان
#آیت_الله_علیاکبر_رشاد
📌@canoon_org
🔶فراغت بخشی از ساختار نظام اجتماعی است که مطابق با موقعیت های اقتصادی - اجتماعی جوامع مختلف شکل میگیرد فراغت و فعالیت کار رسمی و اصلی) مکمل و مرتبط با هماند و همواره در زندگی بشر کیفیت زندگی او را تعیین می کرده اند. اما سرگرمی هر چیزی است که موجب اشتغال و بذل توجه شود و سبب وقت گذرانی و تفریح باشد و شامل انواع ،بازی ،ورزش ،سینما، تئاتر و ... شود.
🔷 پس سرگرمی را میتوان اگر نخواهیم خیلی فلسفی بنگریم و آن را موجودیت و صورتی غربی از تفریح انسان بدانیم که تکنیک زده است یکی از مهمترین مشغولیت های انسان در دوره یا مرحله فراغت دانست که وی با انتخاب و لذت بردن از آن تمدد اعصاب و لذت گرایی و لحظه های خلاقانه تر را تجربه می کند.
💢سرگرمی ها نسبت تام با زمانه و جامعه دارند و بر همین اساس دست خوش تطور و تحول می شوند ما شاهد کنش متقابل کار و سرگرمی در جوامع هستیم. در واقع با تحول در معنای کار مثلاً از جامعه کشاورزی به جامعه صنعتی یا سرمایه داری ... - فراغت هم عوض شده است.
📖کتاب #پشت_فرمان_مانیتور به قلم سید مجید امامی در چهار فصل نگاشته شده است. عناوین این فصل ها:
فصل اول:#از_مسئولیت_تابطالت_کدام_سرگرمی
فصل دوم: #ماهیت_رسانه
فصل سوم: #ارتباط_رسانه_با_سرگرمی
فصل چهارم: #سرگرمی_رسانه_ای_در_ایران
#رسانه
#تلویزیون
#ارتباطات_جمعی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️امام حسن عسكرى عليه السلام فرمود:
◾️قلب و دل احمق در دهان اوست و دهان انسان حكيم در (اختيار) قلب اوست.
▪️بحارالانوار 78: 374 ح 21
🏴 شهادت یازدهمین سپهر فروزان آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر همه منتظران حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه تسلیت باد.
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
🔶برترين كارهاى امّت من ، انتظار فرج از خداوند عزّ و جلّ است.
📜بحار الأنوار:52/122/2.
🌸آغاز ولایت و امامت آخرین سحاب رحمت، حضرت مهـدی مـوعـود (عج) بر منتظران ظهــورش تبریک و تهنیت باد.🌸
📌@canoon_org
🔶به اعتقاد بسیاری از انحصارگرایان رستگاری صرفاً در گرو لطف و عنایت الاهی است. کوشش شخصی ما برای رستگار شدن و نجات یافتن، به شکست محکوم است؛ بنابراین لازمه رستگاری، آن است که پی ببریم نیروی رستگاری بخش الاهی در کجا متجلی شده است و هنگامی که فهمیدیم خداوند، غایات منحصر به فرد خویش را به واقع در کجا در کدام دین متجلی کرده، حماقت آمیز است که برای رستگاری به جای دیگر روی آوریم.
🔷برای مثال کارل بارت (١٨٨٦ - ١٩٦٨) در مقالهٔ پروتستان، «شریعت» و «تجلی» را در مقابل یکدیگر قرار میدهد به نظر او «شریعت»، کوشش متمردانه و تکبر آمیز انسان است و با «تجلی» و انکشاف خداوند تضاد دارد.
💢شریعت، سعی محال و گناه آلود ما است. برای آنکه خداوند را از نگاه خویش بشناسیم و بر فراق خویش از او فایق آییم محال بودن این کوشش به دلیل آن است که آشتی» ! فقط از سوی خداوند امکان دارد و گناه آلود بودن این سعی از آن رو است که مصنوع خود را به جای خداوند می نشانیم و این کاری خود پرستانه است. رستگاری به طور انحصاری در گرو تجلی راستین خداوند قرار دارد. خداوند به این طریق خود را به ما می نمایاند و عرضه میکند. فقط یک تجلّی وجود دارد تجلّی میثاقی، تجلی اراده اصیل و بنیادین خداوند....
📖کتاب #پلورالیزم_دینی به قلم #محمود_نبویان
#انحصارگرایی
#معرفی_کتاب
#شمول_گرایی
#آموزش_مفاهیم
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
38.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشگاه کارآمد
🔷 مسیر رشد علمی در کشور چگونه بوده است و چرا با وجود رشد مذکور، این مسئله با شاخص های پیشرفت و رشد اقتصادی به درستی گره نخورده است؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهل و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#امیر_حسین_اعزازی
#محمد_مسعود_فخاری
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷این شاخص دارای ده نماگر شاخص آزادی اقتصادی است که میتوان آنها را در چهار دسته زیر طبقه بندی نمود.
🔸حاکمیت قانون( حق مالکیت و آزادی از فساد)
🔸اندازه دولت (آزادی بودجه ای و مخارج دولت)؛
🔸کارآیی مقررات (آزادی کسب و کار، آزادی نیروی کار ، آزادی پولی)؛
🔸آزادی بازار (آزادی تجاری، آزادی سرمایه گذاری، آزادی مالی).
🔶از میان این شاخص ها، شاخص آزادی تجاری، بیشتر از همه به بحث قاچاق مربوط است. شاخص آزادی تجاری، انعکاسی از آزادی ورود و خروج کالا و خدمات از سراسر دنیا و توانایی خرید و فروش آزاد در بازار بین المللی است. محدودیت های تجاری می تواند به صورت مالیات، تعرفه بندی، تعیین سهمیه واردات یا صادرات و سایر مواقع قانونی باشد.
💢طبق گزارش مؤسسه هریتیج در سال ۲۰۱۸ امتیاز ایران از این معیار ۵۰/۹ بوده است که این امتیاز ایران را در رتبه ۱۵۶ از بین ۱۷۱ کشور و رتبه ۱۳ از ۱۴ کشور در منطقه غرب آسیا قرار داده است. بر اساس این آمار محدودیت های قانونی تجارت در ایران از جمله تعرفه های بالا سهمیه بندی صادرات و واردات و سایر موانع ،قانونی نقش اثرگذاری بر میزان فساد در گمرک داشته است.
📖کتاب #روسیاهی_با_یقه_سفید به قلم جواد کجوری
#اقتصاد
#بازار_آزاد
#آزادی_اقتصادی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست تعارض تصمیم سیاسی با ساختار حقوقی
🔶بحث ما در این نشست، تعارض تصمیم سیاسی سیاستمداران با ساختار حقوقی است. وقتی یک نظام سیاسی روی کار آمده و قدرت را در یک سرزمین مشخص به دست میگیرد، برای اینکه تصمیمات و اقداماتی که میخواهد انجام بدهد، دارای مقبولیت توسط مردم شده و با کمترین مناقشهای در جامعه تحقق پیدا کنند، از ابزارهای حقوقی استفاده میکند. در واقع، حقوق در اینجا هموارکننده مسیرِ تحقق و پیشبرد اهدافِ نظام سیاسی و حکمرانی قرار میگیرد.
🔷سوالی که در این بین همواره مثل معضلی حل نشده مطرح میشود این است که آیا حقوق تنها مثل ابزاری برای حکمرانهاست که هر تصمیمی را بخواهند بگیرند، برای مردم موجه کرده و آنها را سر جای خودشان نشانده تا تصمیمات سیاستمداران پیاده شود یا اینکه حقوق، حد و حدودِ تصمیمات حکمران را هم تعیین کرده و عین مرزی هست که هر تصمیم و اقدامی خارج از آن مرز، بیاثر و غیرقابل انجام است؟ اصلاً اگه حقوق یک مرزِ مشخصِ پیشینی برای تصمیم و عملکرد سیاسی ایجاد کرده باشد، دیگر اصلاح ساختاری و انقلاب کردن چه معنایی میتواند داشته باشد؟
💢دقیقاً برخی حقوقدانها معتقدند انقلاب کردن هیچ معنای خاصی نمیتواند داشته باشد و هر نظام سیاسی که روی ارابه قدرت مستقر بشود، باید اصولِ پیشینی حقوقی را که از قبل، میدانِ عملِ حکمرانی را مشخص کردند، بپذیرد و در آن زمین به ایفای نقش بپردازد. از سمت دیگر، گروهی از حقوقدانها به باور قبلی خدشه وارد کرده و معتقدند خودِ مشروعیتِ این اصول حقوقی بواسطه قراردادی است که بین مردم در جهت ایجاد یک نظام سیاسی و حکمرانی جدید پیدا میشود و برای مردم یک سرزمین، خودش را موجه نشان میدهد.
🗓در همین راستا قصد داریم تا در روز چهارشنبه ۵ مهر ماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور دکتر ابراهیم دهنوی نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «تعارض تصمیم سیاسی با ساختار حقوقی» برگزار نماییم.
🌐این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#حقوق
#تعارض
#سیاست
#گفتگوی_زنده
#ابراهیم_دهنوی
#نشست_علمی
#ساختار_حقوقی
#تصمیم_سیاسی
#نشست_مجازی
#خبر_نشست_علمی
📌@canoon_org
🔰 انقلاب اسلامی و نظام حقوقی
🎞 ویدئو نشست «انقلاب اسلامی و نظام حقوقی»
👤با حضور حامد نیکو نهاد
🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول - بخش دوم ببینید.
#نظام_حقوقی
#فقه_و_حقوق
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#انقلاب_اسلامی
#نشست_مجازی
#نشست_حضوری
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰 انقلاب اسلامی و نظام حقوقی 🎞 ویدئو نشست «انقلاب اسلامی و نظام حقوقی» 👤با حضور حامد نیکو نهاد 🔶و
انقلاب اسلامی و نظام حقوقی.mp3
35.71M
🎧صوت نشست « انقلاب اسلامی و نظام حقوقی» را بشنوید.
👤با حضور حامد نیکو نهاد
📌@canoon_org
39.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰در کشاکش سیاست و حقوق
🔶حقوق ابزاری برای حکمرانهاست یا خود چهارچوبی برای سیاست ورزی آنان می باشد؟
🔷تعامل نظام سیاسی و نظام حقوقی موضوعی مهم در حکمرانی جوامع است، در این مقاله تصویری ارتباطات این دو نظام و مواضع اندیشمندان در اینباره بررسی شده است.
#شابک
#حقوق
#سیاست
#حکمرانی
#معرفی_کتاب
#نظام_سیاسی
#مقاله_تصویری
#کانون_اندیشه_جوان
#سید_مهدی_منصوری
#حقوق_مبانی_و_فلسفه_آن
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰در کشاکش سیاست و حقوق 🔶حقوق ابزاری برای حکمرانهاست یا خود چهارچوبی برای سیاست ورزی آنان می باشد؟
در کشاکش سیاست و حقوق.mp3
6.28M
🎧 صوت کلیپ «در کشاکش سیاست و حقوق» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶یکی از ویژگی های دین اسلام جاودانگی و خاتمیت است . جهانی و جاودانگی بودن اسلام به معنای این است که دین اسلام ، دین همه مردم روی زمین و دین همه اعصار تا روز قیامت است. این مسأله که جزو اعتقادات ضروری مسلمانان میباشد دلایل قرآنی بسیاری دارد. برخی از آنها عبارتند از :
۱. آیاتی که می فرماید قرآن برای هدایت مردم است؛ مانند آیه ۱۸۵ سوره مبارکه بقره.
۲. آیاتی که مخاطب خود را همه انسان ها قرار داده است؛ مانند آیه ۱۰۸ سوره مباركه يونس
۳. آیاتی که گویای عمومیت رسالت پیامبر اسلام(ص) است؛ مانند آیــه ۲۸ سوره مبارکه سبأ.
🔷جهانی و جاودانگی بودن اسلام ثابت می کند که دین اسلام توسط پیامبر دیگری نسخ نخواهد شد و آخرین دین اللهی است. خاتمیت کـه یکی دیگر از ویژگی های اسلام است به معنای آن است که پس از ظهور اسلام، سلسله پیامبران به نهایت رسیده و پس از پیامبر اسلام هیچ پیامبری نخواهد آمد. از این رو خاتمیت به معنای پایان یافتگی پیامبری است و حتی پیامبری که اسلام را ترویج کند مبعوث نخواهد شد.
💢مسأله خاتمیت نیز که جزو ضروریات اسلام است، دارای مستند قرآنی می باشد. آیه ۴۰ سوره مبارکه احزاب بر خاتمیت دین اسلام دلالت می کند از نظر پرسش گر لازمه خاتمیت و جاودانگی یک دین ثبات آن است ورود تحول و تغییر در اسلام را با خاتمیت و جاودانگی آن ناسازگار می داند... از سوی دیگر در زندگی انسان ها علاوه بر وجود یک سلسله اصول و ضوابط کلی موارد متغیر و متحول بسیاری وجود دارد که در اعصار و زمان های مختلف به وجود می آیند و لازم است که آدمیان درباره این فروعات و جزئیات تصمیم بگیرند و اقدام مناسبی انجام دهند.
♨️نتیجه آن که لازمه خاتمیت و جاودانگی یک دین، ثبات و عدم تغییر در آن است اسلام که دین خاتم و جاودانه است نباید به جزئیات و فروعات زندگی که دائم متغیرند بپردازد. از سویی لازمه گستردگی قلمرو دین آن است که به فروعات و متغیرات زندگی انسان ها نیز بپردازد. با توجه به آن چه گذشت اکنون پرسش این است که چگونه ادعای گستردگی قلمرو اسلام با خاتمیت و جاودانگی آن قابل جمع است؟
📖کتاب #قلمرو_دین به قلم #محمد_داعی_نژاد
#دین
#اسلام
#مسئله
#خاتمیت
#خاتم_الانبیا
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
26.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ایده دانشگاه های ما چیست؟
🔶ایده های مختلفی درباره کارایی و کارکرد دانشگاه در تعامل با جامعه وجود دارد که جایگاه دانشگاه را در زمان های مختلف تحت تاثیر خود قرار داده است. در ایران نیز این ایده وجود داشته و اجرا شده است، در ادامه تحلیلی از فعال دانشجویی در این حوزه را ببینید.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهل و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#امیر_حسین_اعزازی
#محمد_مسعود_فخاری
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷در دوره #محمد_رضا_شاه، او در راستای روحیات جاه طلبانه خود و با نمایش چهره های دموکراتیک از ایران احزاب سیاسی دولتی را بنا نهاد و این، آغاز مرحلهای جدید در مسیر فعالیت های حزبی ایران بود. تحزب در ایران قدمت زیادی ندارد. اولین بار پس از مشروطه بود که به تبع وقوع تغییراتی در ساختار سیاسی ایران و شکل گیری مجلس، زمینه تشکیل احزاب فراهم آمد. اما دوران حکومت رضاشاه به رکود و در نهایت فروپاشی احزاب منجر شد.
🔶با سقوط #رضا_شاه وقوع #جنگ_جهانی_دوم و اشغال ایران از سوی #متفقین، تغییراتی جدید به وجود آمد و سبب احیای مجدد فعالیت احزاب در ایران شد؛ چنانکه از زمان سقوط رضا شاه تا کودتای بیست و هشتم مرداد ۱۳۳۲، شاهد فعالیت های گسترده ای از احزاب هستیم اما احزاب علیرغم رسالتی که بر عهده گرفته بودند و باید به منافع کلی کشور توجه میکردند، متأسفانه اهداف و منافع شخصی گروهی و طبقه ای و حتی نفوذ خارجی را برگزیدند و همین مساله باعث تضعیف احزاب شد.
📖 #ماهنامه_زمانه شماره ۳۸
#احزاب
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org