eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶در مبانی معرفت شناختی و نتایج و برون دادهای آن نیز دو عنصر و اصالت ریاضیات را طرح خواهم کرد زمان با موج دوم شکاکیت مصادف بود که برخاسته از افکار بود. دکارت برای رسیدن به پایگاهی ،امن استوار و قوی در اندیشه شک دستوری را طرح می کند و در همه چیز شک میکند تا به خود و اندیشیدن خود می رسد و میگوید در هر چیز که شک کنم در خودم نمیتوانم شک کنم من شک میکنم پس هستم یا من فکر میکنم پس هستم» (Cogito Ergo Sum). 🔷او این اصل را یقینی ترین اصول می داند و میخواهد یقین خود را بسط دهد. دکارت با این کار سنگ بنای عالم جدید را «من» اندیشور قرار داد. هر چیز دیگری نیز زمانی حقیقی است که به صورت واضح و متمایز به یقین من درآید. در اینجا «من» اندیشنده اصل شده و قوام همه چیز به اوست؛ یعنی چون «من» هستم که می اندیشم و وجود با اندیشه من اثبات می شود، بنابراین من هستم که به آنها وجود می دهم البته نه وجود خارجی آن؛ زیرا ما اصلاً از خارج آن خبر نداریم و در ذهن خود به آن وجود می دهیم. 💢بدین ترتیب همه چیز قائم به شخص شد شخص اندیشه ورز با اندیشه خود همه چیز را سامان میدهد و این امتداد تا خدا نیز می رسد؛ چنان که فیلسوفان بعدی مثل و هگل می گویند: خدا را ما می سازیم. 📌@canoon_org
48.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مسئله محوری دانشجویان 💢 از مهم ترین مولفه هایی که دانشجویان پس از برخورد با مسائل مختلف با آن مواجه هستند؛ شناسایی آن مسئله و رویکرد مقابله با آن است. مسائل دانشجویان به طور کلی در دوسته تقسیم می شوند: 1- نخبگانی 2- کف جامعه. دانشجویان با شناخت مسائل و رویکرد های مواجه با مسائل به راه حل آنها بسیار نزدیکتر می شوند. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام حسین علیه السلام : 🔶 «خوش‏خويى، عبادت است و سكوت، زينت». 📖تاريخ اليعقوبى، ج ۲ ص ۲۶۴ 🌺ولادت سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔶 طی تاریخ خود مکرر اندیشه هایی را از بیرون گرفته و درونی کرده است. ژاپنی ها آنچه را می گیرند، با ابتکار در جهت استفاده بهتر و تطابق بیشتر با بومی خویش تغییر می دهند؛ به طور مثال، در ژاپن کمالات و ارزش های فداکاری، وفاداری و حکم فرمایی روح جمعی بخشی از جنبه ثابت فرهنگ به شمار می رود که به آن نسبت به دیگر فرهنگ ها ویژگی و تمایز می بخشد. 🔷 این ارزش ها ثابت اند؛ زیرا در بافت فرهنگی ژاپن از دیر باز تاکنون پیوسته وجود داشته اند، اما اینکه ارزش ها ثابت اند به آن معنا نیست که ایستا و منجمدند، بلکه بی گمان محتوای آنها، بر اثر جنبه تحول پذیر که با ضروریات زندگی روزمره و آمیزش با فرهنگ های دیگر ارتباط دارد، دستخوش دگرگونی می شود. 💢اگر فداکاری و روح جمعی در گذشته با شخص یا و دسته های پیوند داشت. امروز با میهن و کار و تلاش، که مفاهیمی نو هستند، پیوند دارد. 📖 ماهنامه ، سال هفتم، شماره 70 📌@canoon_org
50.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هوش مصنوعی؛ از امنیت تا نظارت 💢هوش مصنوعی می‌تواند سطح و درجه حکمرانی دولت‌ها را با چالش مواجه کند؛ این فناوری به رغم آن‌که اختیار و اقتدار دولت‌ها را در برخی حوزه‌ها بیشتر می‌کند؛ اما امکان فهم و ادراک امنیت ملی را از انحصار دولت‌ها خارج می‌نماید و تعریف جدیدی از حدود و قواعد امنیت ملی ایجاد می‌کند... . 📌@canoon_org
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢ای اهل حرم میر و علمدار خوش آمد 💢سقای حسین سید و سالار خوش آمد 🌺ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز مبارک باد🌺 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 ایمان: یکی از مباحثی که در لوازم سیاست ورزی با اخلاق اسلامی، از دیدگاه امام خمینی(ره) می توان دنبال کرد بحث ایمان، آن هم از منظر اخلاقی اش است. البته اگرچه امام خمینی (ره) ایمان را از کمالات روحانی دانسته که کمتر کسی می تواند از حقیقت آن آگاه شود و حتی خود مؤمنان هم تا وقتی در عالم دنیا و ظلمت طبیعت هستند، از نورانیت ایمان خود و کرامت خویش نزد خدا مطلع نیستند. با این حال؛ به بحث ایمان از منظر ،اخلاقی آن هم با رهیافت و مشرب عرفانی پرداخته است. 🔷 حلم: حلم یکی دیگر از لوازم سیاست ورزی مبتنی بر اخلاق اسلامی است. حلم از جنود عقل و از شاخصه های اخلاق سیاسی است؛ یعنی انسان بهره مند از عقل و تدبیر و موفق در اداره امور جامعه دارای شاخصه حلم است. به نظر امام حلم، ملکه ای است که به واسطه آن در نفس طمأنینه ای حاصل می شود. ⭕️ صداقت: یکی از ویژگی ها و صفاتی که حضرت امام برای مسئولان و سیاست مداران ضروری می داند صداقت است صداقت از فضیلت های اخلاقی فردی و اجتماعی_سیاسی است که آحاد ملت خواهان آن هستند. مفهوم صدق در بردارنده معانی راستی، ثبات استواری و قوت است و این معنا فراتر از مفهوم راستگویی صرف است. پس صداقت در سیاست ورزی معنای عام است که معانی ضمنی امانت و درستی را در بر می گیرد و رعایت آن موجب اصلاح جامعه می شود به عبارت دیگر صداقت در سیاست، به معنای روراست بودن با مردم و پایبندی به پیمان ها و امانت داری است سیاست مدار صادق کسی است که در جهت حق و حقیقت حرکت می کند و هرگز از اعتماد مردم سوء استفاده نمی کند و از اعتراف به اشتباه هراسی ندارد؛ چون آن را نه تنها نشانه ضعف نفس نمی داند بلکه نتیجه اعتماد به نفس می داند در واقع اعتراف به اشتباه از جلوه های صداقت و از فضیلت های اخلاق سیاسی است. 💢امام خمینی (ره) معتقد است اعتراف به خطا موجب می شود تا در نظر ملت ها بزرگ شوید اینکه گفتم باید بشود ولو اینکه کشور را به تباهی ببرد از بزرگترین دیکتاتوری ها است. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
47.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موانع و چالش های نشریات دانشجویی 🔶 نشریات دانشجویی از مهم ترین تولیدات دانشجویی است که دانشجویان را در فضای قلم و نویسندگی قرار می دهد. اما در سال های اخیر تولید این نشریه ها با چالش های گوناگونی مواجه شده است. چالش هایی که با توجه به مشکلات گوناگون، نیاز به پاسخ های متناسب دارد... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰امام سجاد علیه السلام : 🔶بهترین گشایندۀ کارها، راستی و بهترین پایان برندۀ آن، وفاداری است. 📜 بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۶۱ 🌺ولادت حضرت سجاد (علیه السلام) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔷 با توجه به شواهدی در آثار مختلف می توان گفت وی این نظریه را برای حل معمای مرگ به کار گرفته است. در توضیح این آموزه باید گفت نیچه در صدد معنای زندگی بود. نیچه بر اساس امیال و غرایز حیوانی و همچنین با توجه به اراده معطوف به قدرت و نظریه در صدد معنا دهی به زندگی است؛ اما او با یک مشکل مواجه است: مرگ. اگر ما زندگی را معنا می بخشیم و باید را در خود سرزنده کنیم و به سمت قدرت بیشتر برویم. با سد سترگ مرگ مواجه می شویم. 🔶 نیچه چون زندگی را زندگی دنیوی می دید و گستره اخروی زندگی را قبول نداشت. برای او معمای بزرگی بود. اگر بگوییم با مرگ پرونده زندگی انسان بسته می شود، ناامیدی بر انسان مستولی می شود؛ اما اگر بگوییم با مرگ زندگی انسان خاتمه نمی یابد، بی تردید این نومیدی رخت بر می بندد. هر چند در این مرحله پایان می گیرد. اما با همین شرایط و به قول نیچه با همین آفتابی که در حال تابش است، زندگی همواره تکرار می شود و این روند تکراری هیچ وقت پایان نمی پذیرد. 📖 ، به کوشش 📌@canoon_org