🔶 مدت مدیدی است که تحلیل گران و محققین قلمرو داستان، به منظور آشکار ساختن و شناسانیدن ماهیت حقیقی این نوع ادبی، تلاش بسیار می کنند. آنان به منظور تبیین هر چه بهتر مقصود، بر آن بوده و هستند تا تعریفی مشخص، دقیق و متفق القول از «#داستان» و سایر گونه های آن ارائه دهند.
🔷 داستان، تصویرگر ساحت هستی است؛ و بدین سان است که تعریفی مدون از قالبی که تمام جهان هستی را بتواند در شمول خود قرار دهد، میسر نیست. همین معضل نیز، در ارتباط با داستان کوتاه و تفاوت آن با داستان مینی مال صدق می کند.
🔻 «داستان #مینی_مال، نوعی جریان آگاهانه است در جهت خلق آثار داستانی، که از واژگان اندک پدید آمده، تا از آن طریق، مباحث و مفاهیم بسیار عمیق و پیچیده مطرح گردد.»
💢 یکی از ویژگی های #داستان_کوتاه آن است که خواننده، بیشتر از داستان کوتاه می تواند آن را مطالعه کند. با این همه بسیاری بر این باورند که نویسنده ای بسیار حرفه ای که بتواند داستان مینی مال خلق کند، می تواند رمان های قدرتمند و تاثیرگذار هم پدید آورد.
📖 کتاب #هویت_شناسی_ادبیات_و_نحله_های_ادبی_معاصر به قلم #کامران_پارسی_نژاد
#داستان
#ادبیات
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶 در این عصر، #فلسفه دیگر آن چیزی نیست که میشناختیم؛ شاید ضد خودش است؛ و حتی گاهی به ضد خودش بودن هم راضی نیست! #ادبیات هم همینطور. سردمداران جریانهای نوپدید، دیگر آنچه را در قرن نوزدهم به اسم « #رمان » شناخته میشد، به رسمیت نمیشناسد.
🔷 می توان تطور رمان در این چهارصدساله را به دو بخش مهم «عصر واقع گرایی» و «عصر پساواقع گرایی» تقسیم کرد؛ در قدم بعد، درباره آینده آن می توان حدس هایی زد. در این زمینه، کتاب #سیر_تطور_اکنون_و_آینده_رمان به کوشش #حامد_رشاد توسط انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است. این اثر، ادامه معنایی دفتر اولِ درباره رمان (چیستی و پیدایش رمان) می باشد که از ماهیت رمان و چگونگی پدیدآمدنش روایت کرد.
📖 دفتر پیش رو سه فصل دارد که حکایتگر رمان عصر #رئالیسم، رمان عصر #پسارئالیسم و رمان اکنونِ اکنون، با نیم نگاهی به فردا، بدین شرح می باشد:
🔸فصل اول: داستان زندگی رمان از کودکی تا جوانی؛ #نئوکلاسیسم تا پایان عصر #رئالیسم
🔹فصل دوم: طغیان علیه واقعیت؛ دوران #پسارئالیسم؛ بزرگسالی رمان
🔸فصل سوم: در جستجوی «رمان» از دست رفته؛ اکنونِ رمان و تاملی درباره آینده اش
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷نسیمی حیات بخش وزیدن گرفته ست...
برادران بشتابید که قدس عزیز در انتظار است...🇵🇸
#قدس
#فلسطین
#انتقام_سخت
#تنبیه_سخت
📌@canoon_org
🔶 #آنومی به وضعیتی در جامعه اشاره دارد که با فقدان نظم و هماهنگی در روابط همراه است. از لحاظ دورکیم برخی از شرایط موجود آنومی عبارتند از: تغییرات جمعیتی و افزایش سریع شديد حجم و تراکم جمعیت، بیسازمانی اجتماعی حاصل از شهرنشینی افسارگسیخته شهرهای بزرگ، عدم تعادل در ساختار جمعیت از نظر #سن و #جنس به دلیل پدیدههایی مانند مهاجرت، توسعه سریع وسایل حملونقل و وسایل ارتباط جمعی و عدم همپایی و تغییر فرهنگ غیرمادی با تغییرات سریع فرهنگ مادی.
🔷 به نظر دورکیم این پدیدهها باعث بیسازمانی اجتماعی و بروز مشکلات در حیات جمعی و در نهایت منجر به پدیده آنومی و بروز ناهنجاریها و خشونت میگردند. دورکیم آنومی را معادل آنارشی و شر میداند:«اگر آنومی را شر تلقی میکنیم، بیش از هر چیز به خاطر آن است که #جامعه در رنج است و نمیتواند برای زندهماندن از پیوستگی و انتظام چشم بپوشد».
📖 کتاب #امنیت_در_نظام_سیاسی_اسلام، نوشته #بهرام_اخوان_کاظمی
#معرفی_کتاب
#آموزش_مفاهیم
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
47.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چالش ها و کارآمدی تشکل های بانوان
💢 تشکل های دانشجویی با آگاهی بخشی در چارچوب فعالیت های مدنی در عرصه های مختلف سبب رشد و شکوفایی دانشجویان برای فعالیت های اجتماعی آینده خواهد بود. ساختاری که در بخش های بانوان با ضعف ها و خلل هایی مواجه است و نیاز به توجه جدی دارد...
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به نوزدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#زن
#کالک
#دانشجو
#میترا_قهرمانی
#بسیج_دانشجویی
#تشکل_های_دانشجویی
#نسترن_محمد_حسینی
#انجمن_اسلامی_مستقل
#بسیج_خواهران_دانشگاه_تهران
#نشست_گفتگوی_تشکل_های_دانشجویی
#انجمن_اسلامی_دانشجویان_مستقل_دانشگاه_تهران
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 بر اساس تصریح برخی از فقهای بزرگ اصل ولایت فقیه مورد اتفاق فقیهان شیعه است. ابن ادریس حلی از فقهای قرن ششم هجری می نویسد: «ائمه همۀ اختیارات خود را به فقهای شیعه واگذار کرده اند»
نراقی می نویسد: ولایت فقیه فی الجملة بين شيعيان اجماعی است و هیچ یک از فقها فی الجمله در ولایت فقیه اشکال نکرده است».
🔹 صاحب جواهر می فرماید: «کسی که در ولایت فقيه وسوسه کند، طعم فقه را نچشیده است و معنا و رمز کلمات معصومین (علیهم السلام) را نفهمیده است».
◻️ #امام_خمینی (ره) نیز در این زمینه می فرماید: «موضوع ولایت فقیه، چیز تازه ای نیست که ما آورده باشیم؛ بلکه این مسئله از اول مورد بحث بوده است. حکم میرزای شیرازی در حرمت تنباکو، چون حکم حکومتی بود... همة علماء تبعیت کردند... مرحوم کاشف الغطاء بسیاری از این مطالب را فرموده اند. مرحوم نراقی همه شئون رسول الله را برای فقها ثابت می دانند آقای نائینی نیز می فرمایند این مطلب از مقبوله عمر بن حنظله استفاده میشود... این مسئله تازگی ندارد...».
💢حضرت #آیت_الله_خامنه ای در این زمینه فرموده است: « #ولایت_فقیه و #رهبری #جامعه و اداره کردن شئون اجتماعی در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقه اثنی عشری است و ریشه در اصل امامت دارد. پس اگر کسی از راه دلیل خلاف آن را معتقد شود، معذور است؛ ولی در عین حال برای او جایز نیست که تفرقه و اختلاف ایجاد کند.»
♨️ برخی از دیگر فقیهان برجسته و نامداری که به این مسئله پرداخته اند عبارتند از: #شیخ_مفید، ابو الصلاح حلبی #محقق_کرکی، #محقق_حلی ، #مقدس_اردبیلی ، حسینی عاملی میرفتاح ،مراغی شیخ انصاری، حاج آقا رضا همدانی، سید بحرالعلوم و آیت الله بروجردی. بنابراین، مسئله ولایت فقیه عمری به درازای اصل اسلام و #فقه_شیعه دارد.
📖کتاب #رهبر_و_رهبری به کوشش #حمید_رضا_شاکرین، #محسن_ملک_افضلی_اردکانی و #سید_سجاد_ایزدهی
📌@canoon_org
41.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نسخه اقتصادنا
💢شهید سید محمد باقر صدر، نابغه عرصه اندیشه و علم. عالمی که جامعیت او در مباحث علمی قدرت و نگاهی بلند را به او بخشیده بود. شهید صدر در کتب خود امکان سخن گفتن از "ما" برای انسان مسلمان معاصر را فراهم آورد و نشان داد که به چه صورت و در یک منظومه درست از مفاهیم، می توان نظامی را به وجود آورد که در تعادل کامل قرار دارد...
#صدر
#شابک
#اقتصاد
#فلسفتنا
#اقتصادنا
#شهید_صدر
#معرفی_کتاب
#نظام_اقتصادی_اسلام
#سید_حسین_میرمعزی
#شهید_سید_محمد_باقر_صدر
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نسخه اقتصادنا 💢شهید سید محمد باقر صدر، نابغه عرصه اندیشه و علم. عالمی که جامعیت او در مباحث علمی
نسخه اقتصادنا.mp3
10.31M
🎧 صوت کلیپ «نسخه اقتصادنا» را بشنوید.
📌@canoon_org
💢 رفتار مخاطبان را به چهار دسته تقسیم می شود:
🔶 گروه اول - افراد مراقب این افراد در همان ابتدای پوشش رسانه ای رویدادهای مهم و موج های تولیدی از موضوع مطلع میشوند. آنها به رسانه های مکتوب بیشتر متکی هستند و نیازی نیست تا مطلب در صفحه اول باشد تا جلب توجهشان کند. معمولاً آنها پس از استفاده از رسانه ها وارد بحث با دیگران نیز می شوند.
🔷 گروه دوم- افراد در کمون فاقد انگیزه برای اطلاعات سیاسی و اجتماعی هستند. عملیات برجسته سازی آنها را از کمون در می آورد و فعال می کند پس از آن مشابه افراد مراقب می شوند. آن ها بیشتر مصرف کنندگان رسانه های صوتی تصویری هسنتد.
🔶 گروه سوم-افراد بی مبالات بی سیاست بی علاقه هستند و از میان رسانه ها به تلویزیون بیشتر متکی هستند یادگیری غیر فعال دارند به مرور بخشی از اطلاعات را که اصلی تراست (مثل اسم رئیس جمهوری منتخب آمریکا را یاد می گیرند؛ اما به شناخت دقیق و مستدلی دست نمی یابند بلکه به تصورات مبهمی میرسند که همان مبنای عقاید آنان و رفتار سیاسی آنان میشود.
🔷 گروه چهام - افراد بی تفاوت که هیچ علاقه ای به حوزه سیاسی-اجتماعی ندارند و از رسانه ها نیز به این منظور استفاده نمیکنند اگرچه به تلویزیون متکی هستند اما نه برای مصرف برنامه های سیاسی دارای یادگیری غیر فعال و بی اطلاعی مزمن هستند. معمولاً از پایگاه اجتماعی مردمی پایینی برخور دارند.
📖 کتاب #ویدئو_چک به کوشش #سید_مجید_امامی و #پرهام_روشنایی
#رسانه
#مسئله
#تلویزیون
#معرفی_کتاب
#موج_رسانهای
📌@canoon_org
44.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش های توسعه یافتگی در تشکل های بانوان
💢 بانوان دانشجو به عنوان نیمی از جامعه دانشجویی، با فعالیت در قالب تشکل ها و سازمان های مختلف می توانند علاوه بر آگاهی نسبت به حقوق فردی خود بر مشکلات، چالش های گوناگون فائق آیند اما تحقق این مهم نیازمند بستر سازی، حمایت و برنامه ریزی است...
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به نوزدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#زن
#کالک
#دانشجو
#میترا_قهرمانی
#بسیج_دانشجویی
#تشکل_های_دانشجویی
#نسترن_محمد_حسینی
#انجمن_اسلامی_مستقل
#بسیج_خواهران_دانشگاه_تهران
#نشست_گفتگوی_تشکل_های_دانشجویی
#انجمن_اسلامی_دانشجویان_مستقل_دانشگاه_تهران
📌@canoon_org
🔶 اين تصوّر كه #کريستف_كلمب تجسّم مجموعهای از افكار و انديشههای علمی و عقلانی جديد است، مسلّماً تصوّری اشتباه است؛ زيرا سفرهای دريايی او (همچون #واسكوداگاما) اساساً با يك ذهنيّت و طرز فكر صليبی #مسيحی #قرون_وسطايی كه آغاز آن به قرن يازدهم باز میگردد، در پيوند بود. كلمب نيز، همچون داگاما و حكومت سلطنتی #اسپانيا در فكر به راه اندازی يك جنگ صليبی عليه اسلام بود.
🔷 هرچند كه او در واقع، در پی يافتن #طلا بود، اين طلا برای تأمين هزينههای مالی، جهت فتح مجدّد سرزمين مقدس [ #فلسطين ] ضروری بود. كلمب در دفترچه خاطرات روزانۀ خود به تاريخ ۲۶ دسـامبـر ۱۴۹۲ چنين نـوشته است كه: «آرزو دارم به قـدری طلا بيابم كه پادشاهان [اسپانيا] بتوانند، ظرف سه سال جهت حمله به سرزمين مقدس [فلسطين] آماده شوند و آن را تسخير نمايند».
💢 گويا او خودش را «فردی برگزيده و صاحب تكليف با رسالتي آسماني» میديد. اين تصادفی نيست كه دقيقاً همـان سـالی كه کريستف كلمب به سفـر دريايی رفت، شاهد تأسيس رسمی دادگاه تفتيش عقايد در اسپانيا و همچنين بازپسگيری غرناطه از دست #مسلمانان هستيم.
📖 #ماهنامه_زمانه، شماره ۱۲۰و ۱۲۱
📌@canoon_org
🔶 یکی از زوایای #مدرنیته و یکی از پیامدهای آن، گسیختگی تاریخی است که ما را از تاریخمان جدا میکند. لذا وقتی ما با نگاه مدرنیته به #تاریخ خودمان نگاه میکنیم این تاریخ برای ما پوچ شده و معنا، ارزش و مفهوم واقعی خود را از دست میدهد و ما خیلی از قسمتهای تاریخمان را نمیتوانیم ببینیم یا بفهمیم؛ چراکه ملاکی بیرون از تاریخ خودمان به آن تحمیل کردهایم.
🔷 اما اگر توانستیم به تاریخ خودمان رجوع کنیم و پیوستگی آن را با امروز خودمان ببینیم، تاریخ مدرن را کنار زدهایم؛ یعنی گسستگی مدرنیته را از ذهنیت تاریخی خودمان کنار زده و این را به یک پیوستگی مبدل کردهایم.
💢 در چنین پیوستگی، مدرنیته در حاشیه تاریخ ما قرار میگیرد نه ما در حاشیه تاریخ مدرن. در چنین وضعی مدرنیته بخشی از تاریخ ما میشود، ولی نه قسمت اصلی تاریخی ما. #تمدن ما مسیر اصلی خودش را طی میکندو اگرچه مدتی مسیر انحرافی و خاکی را پیمودهاست، ولی با این نگاه و عمل به آن به مسیر اصلی خودش باز میگردد.
📖 کتاب #اومانیسم_و_غرب_زدگی، به کوشش #محمد_مهدی_حکمت_مهر
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶 عده ای معتقدند روش #روان_شناسی، روشی علمی-تجربی است و علم نمی تواند حاوی ارزش باشد؛ بنابراین نمی توان از #روانشناسی_اسلامی یا هر نوع روان شناسی آمیخته با ارزش های دینی یا غیر دینی سخن گفت.
🔷روش شناسی پژوهش در روان شناسی در سه دهه اخیر با تغییر و تحولات بازهم بیشتری رو به رو بوده و نوآوری در این موضوع همچنان ادامه دارد این تحولات به خصوص در گسترش و تعمیق انواع طرح های پژوهش کیفی چون مطالعه موردی طرح های روایتی تئوری زمینه ای روش تاریخی، قوم شناسی، پدیدارشناسی، تحقیق در عمل و تحلیل گفتمان بیشتر دیده می شود ما شاهد هستیم که محققان کنونی از انواع گوناگونی از روش های کمی و کیفی پژوهشی بهره می گیرند.
📖کتاب #انسان_به_زبان_روان به کوشش #محمد_ناصر_رضایی در سه نشست با عناوین زیر به رشته تحریر در آمده است:
🔸نشست اول: زمینه های شکل گیری روانشناسی اسلامی
🔸نشست دوم:روش شناسی تجربی و روانشناسی اسلامی
🔸نشست سوم: روش تحقیق کیفی و روانشناسی اسلامی
#روان
#روانشناسی
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶 نیاز به منابع مالی فراوان موجب شد تا کشورهای اروپای غربی تحصیل فلزات گران بها را «#سیاست_ملی» خود تلقی کنند. کشورهایی خودشان و مستعمراتشان فاقد معادن سرشار طلا بودند، برای دستیابی به آن توجه خود را به اجرای سیاستهایی معطوف کردند که موجب «تراز بازرگانی مثبت» شود و طبق آن، هرگاه در یک کشور مقدار کالای فروختهشده ظرف یک سال به سایر کشورها بیشتر از کالاهای خریداریشده از این کشورها باشد، مازاد این دو مقدار به صورت طلا یا ارز وارد کشور خواهد شد.
🔷 #سوداگران معتقد بودند که وضع عوارض گمرکی برای صادرات زیانآورست و جامعه (مردم) تنها با پرداخت عوارض کمتر، به صادرات خواهد پرداخت. از سوی دیگر، با گرفتن هزینه گزاف گمرکی از واردکنندگان کالاها، از میزان واردات باید کاست.
⭕️ بر پایه اندیشه مرکانتیلیستی، برای تحقق این سیاستها، دولت پدرسالاری باید باشد تا در همه کوششهای اقتصادی کشور و برتری یافتن بر رقیبان دخالت کند. صنعت در این مکتب در سنجش با کشاورزی مهمتر است و زمینه تولید بیشتر را برای صادرات و به دست آوردن منافع خالص فراهم میکند. تجارت بهویژه تجارت خارجی، که موجب ورود فلزات پربها به کشور میشد، بیش از دیگر حرفهها اهمیت یافت.
💢 سوداگران درباره افزایش جمعیت نیز که موجب فزونی نیروی مولّد و پیدایی ارتش بزرگ میشد، نظر مثبتی داشتند و از اینرو، تشویق به افزایش جمعیت، یکی از مبانی مکتب #مرکانتیلیسم به شمار میرود. #منکرتین، #ژتوماس_من و #کلبر از جمله نظریهپردازان این مکتب به شمار میروند.
📖 کتاب #سرمایه_داری؛ بهکوشش #علی_اصغر_هادوینیا
#معرفی_کتاب
#آموزش_مفاهیم
📌@canoo
48.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مجلس انقلابی و چالش های قانون گذاری
💢 از مهم ترین ویژگی های مجلس انقلابی توجه به مشکلات مردم، رفع و قانون گذاری آن ها است. اما آنچه همواره مورد پرسش واقع است ساختار های تصویب یک قانون است، اینکه فرآیند قانون گذاری با چه چالش های مواجه است و مجلس انقلابی باید چگونه از این موانع عبور کند.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به هفدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#متین_فارابی
#محمد_غلامیان
#مجلس_انقلابی
#نماینده_مجلس
#کانون_اندیشه_جوان
#تشکل_های_دانشجویی
#مجلس_شورای_اسلامی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶واژه تمدن از دیرباز وجود داشته است؛ لکن به معنای اصطلاحی و امروزی اش از قرن هجدهم میلادی و بر پایه ی دیدگاه #اومانیستی تدوین و منسجم شد و در همین راستا محققان علوم اجتماعی تعریف هایی مختلف برای تمدن ارائه کردند.
🔷 برخی چون #ابن_خلدون معتقد است تمدن ویژگی اجتماعی انسان ها بوده و دوره پسابادیه نشینی را تمدن گویند این گونه که تمدن به دنباله بادیه نشینی رخ می نماید؛ همچنین علامه جعفری با تأکید بر تفاوت #فرهنگ و تمدن بر این باور است که تمدن را تشکل و انسجام هماهنگ انسان ها در زندگی معقول با داشتن روابطی عادلانه در راستای پیشبرد اهداف مادی و معنوی خود می داند؛ بنابراین مخرج مشترک تعاریفی را که از تمدن ارائه شده است می توان سازمان مندی، انتظام اجتماعی و پیشرفت در بعد مادی و معنوی انسان را تمدن گویند.
💢 بر همین اساس تمدن اسلامی تمدنی #ایدئولوژیک است که بنیاد آن بر #توحید بوده و در تلاش است با داشته ها و اندوخته های مادی و معنوی انسان را به سمت کمال مادی و معنوی سوق دهد.
📖 کتاب #انقلاب_و_تمدن_نوین_اسلامی به کوشش #مجتبی_باباخانی_و_جبار_شجاعی
#تمدن
#تمدن_اسلامی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 همواره وام گیری های فکری از سوی وام دهنده بدون بهره نیست. این وضعیت در دو حالت ممکن است پیش آید؛ حالت اول آن جایی است که وام گیرنده فکری در ازای استفاده از انتقادات وارد بر تجدد، مبانی فکری خود را در رهن و گرو وام دهنده (تجدد) می گذارد. وقتی چیزی به عنوان وثيقه واگذار شود، مادامی که آن چیز در رهن دیگری است، از منشأ اثر بودن می افتد.
🔷 ممکن است وام گیرندگان فکری در ازای سود بردن از انتقادات پست مدرنیستی تجدد، مبانی خود را برای مدتی تعطیل کرده، در رهن وام دهندگان بگذارند. طبیعی است که در این شرایط، همواره مصرف کننده این انتقادات خواهند بود، نه تولید کننده آن؛ زیرا مبانی اسلامی را به منظور استفاده از انتقادات پست مدرنیستی تجدد در رهن گذاشته اند.
⭕️ در این شرایط برای تولید معرفت، چاره ای جز استفاده از مبانی تجدد غربی یا مبانی دیگر تمدنها نیست. لذا معرفتی که از این رهگذر تولید می شود، اسلامی نبوده که همان اندیشه مدرن و بسط آن خواهد بود. اما حالت دوم صورتی است که وام گیرنده فکری، مبانی تمدنی خود را در ازای استفاده از انتقادات پست مدرنیستی تجدد، تعطیل نکرده و در رهن تجدد نگذاشته است.
💢 ليکن این مبانی یا در نزد وام گیرنده خاموش است و هیچ التفاتی نسبت به آن نمی شود و یا اساسا توانایی هم آوردی با تجدد را ندارد. لذا به سادگی حاشیه نشین می شود و توليد معرفت غير مدرن، ناممکن است. بنابراین وام گیرندگان فکری باید به این نکته اساسی التفات کنند که نه مبانی خود را تعطیل کنند و نه آنها را به حال تعطیل واگذارند. باید مبانی خویشتن را فعال کرد تا شرایط تولید معرفت ممکن گردد.
📖 کتاب #پارادوکس_روشنفکرانه به قلم #داوود_مهدوی_زادگان
#مسئله
#اسلام
#مدرن
#مدرنیته
#پست_مدرن
📌@canoon_org
27.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مشارکت سیاسی مردم
💢 کاهش مشارکت سیاسی در ادوار گذشته انتخابات، پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت، آینده نظام سازی توجه به این پیامدها و وضعیت به وجود آمده را طلب می کند.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به هفدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#متین_فارابی
#محمد_غلامیان
#مجلس_انقلابی
#نماینده_مجلس
#کانون_اندیشه_جوان
#تشکل_های_دانشجویی
#مجلس_شورای_اسلامی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷 شکاف نسلی بین والد و فرزند توسط عوامل مختلفی از جمله عوامل مدرسه ای (بالأخص معلم) نزديكان، #رسانه، #فرهنگ جامعه و غیره تعدیل یا تشدید می گردد؛ مثلاً وقتی معلم یا دوستان فرزند ما بتوانند خلأهای شناختی، عاطفی و رفتاری بچه ای را پرکنند و او بتواند با آنها هم زبانی (در راستای اهداف تربیتی داشته باشد این شکاف نسلی و در نتیجه آسیب های تربیتی تعدیل می گردد.
🔶 از سوی دیگر در مواردی این شکاف نسلی به عنوان یک بحران در تربیت فرزند محسوب می شود. به این نحو که همۀ عوامل مؤثر در تربیت؛ نظیر خانواده، نظام آموزشی ،فرهنگ جامعه و ... با این گونه بچه ها شکاف نسلی داشته باشند؛ در این صورت ،زبان افکار و گرایش های این بچه را کسی درک نمی کند.
💢 لذا، بچه احساس تنهایی در بین جمع خانوادگی و کلاس درس و ... خواهد کرد که می تواند آسیب های تربیتی نیز برای این فرزند در پی داشته باشد. البته، در چنین مواردی، مسئله تهاجم فرهنگی این بحران های تربیتی را تشدید می کنند. آن ها با استفاده از روشهای متفاوتی این گونه بچه ها را با اهداف خود همراه می سازند و در بلندمدت افکار و گرایشهای آنها را جهت دهی خواهند کرد.
📖 کتاب #تربیت_آسیب_زا اثر #امیر_نوری_زاده
#تربیت
#خانواده
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔷 هر یک از علوم گوناگون با ویژگی های خاص خود، اهداف و مقاصد معینی را مد نظر داشته اند. تنوع و گوناگونی علوم و رشد و تکامل آن، به موازات پیشرفت های اعجاز آمیز بشر در عرصه های مختلف، تا اندازه زیادی معلول تنوع و گوناگونی غایاتی است که انسان ها از طریق پژوهش در رشته های مختلف علوم، به جست و جوی آنها پرداخته اند.
🔶 هر مقدار که نیازها، خواست ها و مقاصد بشر افزوده شده است، به همان میزان رشته ها و تخصص های موجود در علوم نیز افزوده شده است. این افزایش به طور منطقی مبتنی بر این حقیقت است که هر حوزه علمی، به تناسب توان و قلمرو و ویژگی های خاصش، تنها از عهده اهداف و مقاصد مشخص و مورد انتظار همان حوزه بر می آید و اهداف و مقاصد تازه، به اقتضای نوعشان، نیازمند تأسیس حوزه جدید علمی یا شاخه جدیدی هستند.
💢 بنابراین تفاوت نوع خواست ها، مقاصد و هدف ها از یک سو، ایجاد و تأسیس حوزه ها، رشته ها و شاخه های جدید علمی را در پی دارد و از دیگر سوی، کارآیی و نتیجه بخشی مفید و مستقیم هر حوزه را در حدود اهداف و مقاصد همان حوزه، محدود می سازد.
📖 کتاب #تکامل_زیستی_و_آیات_آفرینش به قلم #ابراهیم_کلانتری
#علم
#انسان
#تکامل
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔷 وقوع #انقلاب_اسلامی در ایران موجب شد صاحب نظران و تحلیل گران #انقلاب به تکاپو افتاده و هر کدام تلاش کنند یکی از نظریه های ارائه شده از سوی اندیشمندان غربی را بر انقلاب اسلامی ایران تطبیق دهند؛ از این رو ضرورت وقوع انقلاب اسلامی ایران را در عواملی همچون توطئه خارجی #مدرنیزاسیون مسائل اقتصادی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی می دیدند؛ در حالی که با واکاوی دقیق زمینه ها، اندیشه ها و چگونگی انقلاب اسلامی در ایران به خوبی میتوان تطبیق ناپذیری این نظریه ها بر انقلاب اسلامی ایران را شاهد بود #امام_خامنه_ای بر این باورند که انقلاب ضرورتی طبیعی بر مبنای سنن الهی بود.
🔶 مقصود هم این است که نظام هستی به عنوان مظهر و تجلی اراده و مشیت خداوندی، سنت ها و قوانینی در خود جای داده است که نه قابل تغییرند و نه می توان جایگزینی را برای آنان در نظر گرفت. در این نگاه بشر چه بخواهد و چه نه و چه قدرتهای استکباری راضی باشند و چه نباشند این سنت ها قابل تغییر نبوده و تحقق خواهند یافت یکی از این سنن، ظهور حق و پیروزی آن بر باطل است؛ جریان هستی و اداره امور جهان و اقدام های اختیاری انسان باید با تدبیر الهی و با اتکا به معرفتی درست اداره گردد تا در نهایت سعادت انسانی تأمین و تضمین شود.
📖 کتاب #انقلاب_و_تمدن_نوین_اسلامی به کوشش #مجتبی_بابا_خانی و #جبار_شجاعی در سه فصل نگارش یافته است:
🔸فصل اول: چارچوب مفهومی نظری
🔹فصل دوم: انقلاب اسلامی ایران و نظم نوین جهانی
🔸فصل سوم: انقلاب اسلامی ایران در گستره تمدن نوین اسلامی
📌@canoon_org
🔷 #گلوبالیسم، یکی از فراگردهای مهم و تأثیرگذار بر قلمروهای گوناگون زندگی اجتماعی می باشد که در محافل دانشگاهی، رسانه ها و کانون های اقتصادی کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. برخی، جهانی شدن را با بین المللی شدن برابر می دانند؛ از این منظر جهانی شدن با جریان گسترده و فزاینده تجارت و گردش سرمایه در میان کشورها تعریف می شود.
🔶 گاهی مقصود از گلوبالیسم، طرح #غربی_سازی است که برای تضعیف و نابودی #فرهنگ های دیگر، در حال اجراست. هنگامی که نیروهای #جهانی_شدن، با استفاده از شیوه های غیرشخصی و سازمان یافته مانند #ماهواره و #اینترنت، با افرادی از فرهنگ ها و کشورهای دیگر، به اجتماع محلی، خانه ها و حریم خصوصی انسان ها نفوذ می کنند، زندگی شخصی نیز از تغییر و تحول در امان نمی ماند.
💢 گلوبالیسم اشکال جدید و بی سابقه ای از مخاطره و تهدید همچون مخاطره های #صنعتی_شدن، سلاح های کشتار جمعی، زیست محیطی و بهداشتی را به بار آورده است که تفاوت چشمگیر کمی و کیفی با مخاطره های موجود در دوره های پیش دارند؛ به گونه ای که اکنون از جامعه مخاطره آمیز صحبت می شود.
📖 ماهنامه #زمانه، شماره 4 و 5 ، ص 35
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
51.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 عدالت آموزش در آموزش مجازی
💢 امروزه, آموزش مجازی به عنوان یکی از کاربردهای مهم فن آوری های جدید اطلاعات و ارتباطات در جهان مطرح و فعالیت های گسترده ای در این راستا آغاز گردیده است. اما، همچنان که این روش از آموزش، در حال رشد است؛ بحث های گسترده ای در رابطه با عدالت آموزشی مطرح است که مزایا و معایب آن را با چالش مواجه کرده است...
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به شانزدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#کالک
#حامد_ضمیری
#مهدی_هادی_زاده
#گفتگوی_تشکلهای_دانشجویی
#آموزش_مجازی_در_ایام_کرونا
#انجمن_اسلامی_دانشگاه_تهران
#گفتگوهای_تشکل_های_دانشجویی
#مرکز_مطالعات_بسیج_دانشگاه_فرهنگیان
📌@canoon_org