eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶در فلسفه ابن سینا اگر شخص مدرک، بعد از شکل گیری علم حسی در مرحله سابق، از نزد آن شی رفته و ارتباط حسی خود را با آن شی قطع کند، هنوز در درون خودش، تصوری از شی ادراک شده، باقی می ماند. به آن تصور باقی مانده در ذهن- که حتی بعد از غیبت مدرک، هنوز هم در ذهن، باقی می ماند- علم خیالی گفته می شود. 🔷در نگاهی دقیق تر می گوییم در ادراک خیالی، قوه خیال مانند قوه حس، محسوسات را درک می کند، ولی ادراک خیالی با ادراک حسی متفاوت است. تفاوت این دو در این است که در ادراک حسی، شی مادی نزد مدرک حضور دارد، ولی در ادراک خیالی، هر چند این ادراک نیز ادراک محسوسات است، اما نیازی به حضور شی مادی نیست. 📌@canoon_org
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شبکه سازی بین المللی ! 🔶دانشجویان علم رغم فرصت ها و ظرفیت ارتباطات بین المللی به این مهم «نه» گفته اند. 🔷اما عوامل کم توانی تشکل های دانشجویی در فضای رسانه بین الملل چه مواردیست؟ چرا تشکل های دانشجویی نتوانسته اند شبکه سازی خود را با سایر تشکل های بین المللی به ویژه در جهان اسلام‌ تقویت کنند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶یکی از مکاتب ادبی مهمی که در قرن نوزدهم پدید آمد و در دهه‌های واپسین این قرن در فرانسه و به میزان کمتری در آلمان رواج داشت، «ناتورالیسم» است. ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی را می‌توان تا حدودی دنباله رئالیسم ادبی و شاید به نحوی رئالیسم افراطی و یا به اعتقاد برخی مورخان، صورت متنزل رئالیسم دانست. 🔷ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی در فرانسه از سال 1867، با انتشار رمان «ترزا راکن» اثر «امیل زولا» پدید آمد، در دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در اوج نفوذ و رونق قرار داشت و در دهه ۱۸۹۰ به تدریج گرفتار افول شد. 💢در چارچوب ناتورالیسم ادبی، بشر به عنوان یک «حیوان بیولوژیک» تعریف می‌شود. در داستان‌های ناتورالیستی، یکی از عوامل موثر بر رفتار قهرمانان داستان، تأثیر محیط است و رفتار بشر در تعامل با وراتث و محیط تعیین می‌شود. 📖کتاب ، نوشته شهریار زرشناس، ص ۶۷ 📌@canoon_org
32.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بازگشت به توازن 🔶شواهد، حقایق و تحولات در عرصه جهانی موید آن است که درگیری میان ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا با روسیه و چین و ظهور قدرت های نوظهوری همچون برزیل و هند به سیستم ژئوپلیتیک جدیدی در جهان منجر شده است که یک ویژگی کلیدی دارد: «در نظم جدید جهانی، دیگر واشنگتن در مرکز جهان نیست». 📌@canoon_org
🔶بشر موجودی متناهی است؛ لذا ،صفات ،قیود وجوه و نسبتهای وجودی او نیز لاجرم متناهی است. در هیچ دوره ای از ادوار تاریخ بشری و نیز در هیچ یک از ایدئولوژیهای مدرنیستی آزادی به عنوان امری فاقد هرگونه قید و حد، تعریف نشده است. 🔷مفهوم لیبرالی آزادی یک مفهوم تماماً نفسانیت مدار و متوجه وجه دانی و نازل وجود آدمی و به عبارتی یک آزادی غیر انسانی است. 🔻اگرانسان را بر پایه «انسانیت» و با رجوع به آن لحاظ نماییم است؛ حتی ایدئولوگ ها و تئوریسینهای لیبرال و نئولیبرال نیز در تلقی فردانگارانه، کاپیتالیستی اتمیستی و کالایی شان از آزادی، آزادی فرد در مفهوم مدرن آن که در ادامه این رساله بدان پرداخته ایم را امری نامحدود و نامشروط تلقی نمیکنند و آزادی نفسانیت مدارانه هر فرد را محدود و مشروط به عدم مزاحمت برای آزادی نفسانیت مدارانه فرد دیگر میدانند. 🔺بدین سان مدعای آزادی نامحدود مطلق و بدون قید و شرط، یک شعار بی پایه وهم آلود و ذاتاً متناقض است که افراطی ترین لیبرالها نیز دعوی دفاع از آن را ندارند. 📖کتاب به قلم شهریار زرشناس 📌@canoon_org
🔰هوش مصنوعی و علوم انسانی 🎞 ویدئو نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی» 👤با حضور علیرضا قائمی نیا 🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰انقلاب جهانی اسلام 🔶جهان بینی انقلاب اسلامی از جهات مختلفی قابلیت این را دارا ست تا در عرصه بین المللی پیاده سازی شود و کشور ها را در مسیری تازه قرار دهد. با توجه به این مهم، تشکل های داخلی چه وظایفی برای آشنایی تشکل های دانشجویی در حوزه بین الملل با این جهان بینی و پیاده سازی آن دارند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه تاریخ 🔷فلسفه تاریخ به مثابه دانش قوانین عام و کلان بر رویدادها و رخدادهای گذشته است که به فلسفه نظری تاریخ یا فلسفه جوهری تاریخ مشهور است. 🔶پرسش اساسی که مطرح می‌شود این است که سیر تحول تاریخ چگونه است؟ آیا تاریخ در خط سیر معینی حرکت می‌کند یا در دوره‌های متوالی تکرار می‌شود یا نظم و شکل ندارد؟ آیا بر سیر تاریخ قوانینی حاکم است؟ آیا تاریخ آغاز پایانی دارد؟ فلسفه تاریخ سعی دارد به این پرسش‌ها پاسخ دهد. اما فلسفه تاریخ در عصر مدرن، پیش‌فرض این نوع نگرش به تاریخ را دارد که انسان می‌تواند بر انسان مسلط شود و با تکیه بر فلسفه خودبنیاد بشری، روند حرکت تاریخ و غایت آن را شناسایی کند. 💢بنیان اساسی تمام نظریات مطرح‌شده در علوم انسانی مدرن ریشه در نگرش آنها به فلسفه تاریخ دارد و فلسفه تاریخ نقش زیربنایی برای نظریات علوم انسانی ایفا می‌کند. هگل نقطه اوج فلسفه تاریخ مدرن است. فلسفه تاریخ مدرن بر محور نظامات فلسفی فیلسوفان بزرگ دوره مدرن شکل گرفته است. از جمله آن‌ها، ویکو، هردر، هگل و مارکس است. آرای متفکران مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ پس از هگل و مارکس، عمدتا متاثر از آرای این دو بوده است. 📌از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با آراء و دیدگاه‎‌‌های متفکران دوره مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ، دوره «فلسفه تاریخ» را با حضور علی مرادخانی طی 10 جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم برگزار خواهد شد. ♨️محورهای دوره: 🔸تعریف دو مفهوم از فلسفه تاریخ در دوره مدرن، موضوعات و پرسش‌های فلسفه نظری تاریخ 🔹درآمدی بر پارادایم‌های گوناگون در فلسفه نظری تاریخ (اسطوره‌ای، مسیحی، مدرن) 🔸آشنایی با آموزه‌ها و نظریات فلسفه نظری تاریخ مطرح‌شده از سوی اندیشمندان و فیلسوفان دوره مدرن 🔹سیر تحول و تغییر این نظریات (ویکو، بوسوئه، ولتر، هگل، هردر، مارکس) 🔸تفاوت نگاه مدرن به تاریخ به مثابه یک سیر کلان با نگاه قرون وسطی، یونانی و الهی 🔹نگاه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به مقوله تاریخ به مثابه رویدادها و رخدادها 👤استاد دوره : دکتر علی مرادخانی دانش آموخته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. از مرادخانی کتاب‌هایی نظیر «هگل و فلسفه مدرن» و «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پست‌مدرن» و نیز مقالات و درس‌گفتارهای متعددی درباره هگل و فلسفه منتشر شده است. 🗓شروع جلسات از دوشنبه 26 تیر 1402 هر هفته ساعت 15 الی 17 💠 هزینه: هزینه شرکت در دوره: 120هزارتومان. 💯تخفیفات: 🔸برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: 60 هزار تومان 🔹شرکت در یکی از دوره‌های جاری کانون: 60 هزار تومان 🔸ثبت نام به صورت گروهی(3نفر یا بیشتر): 60 هزار تومان 🔸با اعطای گواهی حضور در دوره ☎️ پشتیبانی : 09120656447 💢علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/ 📌@canoon_org
🔷شمول گرایان معتقدند که خداوند و لطف و عنایت او به شکل های گوناگون در ادیان مختلف تجلی یافته است. هر کسی می‌تواند رستگار شود؛ حتی اگر از اصول اعتقادی آن دین حق، چیزی نشنیده و ناآگاه باشد. 🔶به این ترتیب، شمول گرایی از انحصارگرایی فراتر می‌رود؛ زیرا به رغم پذیرفتن این مدعای انحصار گرایانه که یک دین خاص، حق مطلق است می‌پذیرد که پیروان دیگر ادیان نیز می توانند رستگار شوند. 💢برای نمونه، مسیحیت با عیسای ناصری آغاز شد اما پیشینه تاریخی نیز دارد. بنابر عهد جدید، در دوران پیش از مسیحیت، بسیاری از بنی اسرائیلیان و پیروان دیگر ادیان، به ظاهر در نتیجه ی ایمان خویش و در واقع به دلیل اطاعت از مسیح موعود، رهایی یافتند. 📖کتاب به قلم سید محمود نبویان 📌@canoon_org
🔶یکی از راه‌های کنترل خشم، عاقبت اندیشی است.هرگاه یک انسان عاقل و عاقبت اندیشی بخواهد درباره کاری تصمیمی بگیرد طبیعتاً به عواقب و پیامدهای آن توجه کافی و لازم را خواهد داشت.در مورد هیجان‌ها نیز باید تفکر لازم انجام شود؛ چراکه گاهی کنترل برخی هیجان‌ها،سختی خاص خود را دارند،علاوه بر اینکه گاهی درگیر شدن فیزیکی با موضوعات هیجانی، باعث به وجود آمدن برخی مشکلات و ناراحتی‌ها می شود. 🔷در مورد هیجان خشم نیز، شایسته است که در سرانجام آن، یعنی رفتارهای پرخاشگرانه، تفکر و عاقبت اندیشی لازم انجام شود تا به رنجش و ضررهای غیرقابل جبران منجر نشود.در صورتی که منافع دنیوی و اخروی مهار خشم و ضررهای دنیوی و اخروی ابراز انفجاری خشم یا سرکوب خشم را فهرست کنیم، توجه به پیامدهای آن می‌تواند کمک خوبی برای مهار آن باشد که به طور خلاصه می‌توان به فواید آن مانند حفظ بهداشت روانی، مقبولیت اجتماعی، عدم ندامت و آسیب جسمانی و ضررهای آن مثل طردشدن،آسیب زدن به خود و دیگران اشاره کرد. 📖کتاب به قلم رضا مهکام و جواد مصلحی 📌@canoon_org
🔶اثر حاضر در سه فصل و در قالب پرسش‌وپاسخ تنظیم شده است. فصل نخست به ذکر کلیاتی در خصوص چیستی، چگونگی و ویژگی‌‌های فضای مجازی و تفاوت‌های آن با دنیای واقعی اختصاص می‌یابد. 🔷مولف کتاب در فصل دوم با عنوان «سودها و سورها»، به ابعاد و انواع مختلف سودها و فرصت‌های فضای مجازی پرداخته است. در این فصل، فواید گوناگون فضای مجازی در ابعاد اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دینی و علمی بررسی شده است. هم‌چنین در این فصل، مزایا و فواید فضاهای سایبری سالم تشریح می‌شود. 💢فصل سوم با عنوان «سوگ‌ها و سوزها»، مولف در این فصل، به اقسام آسیب‌هایی اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، ذهنی و روانی فضای مجازی می‌پردازد که خانواده و جامعه را تهدید می‌کند. ولگردی اینترنتی، بی‌اخلاقی پژوهشی و علمی، اعتیاد به اینترنت، عشق سایبری، معاشرت‌ها و دوستی‌های مجازی و اعتیاد هرزه‌نگاری از جمله آسیب‌هایی هستند که در این فصل بررسی و راهکارهای مناسب برای آن‌ها ارائه شده است. 📖کتاب به‌قلم محمدحسین قدیری و به‌همت کانون اندیشه جوان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. 📌@canoon_org
‌ 🔰نشست منازعه الگو های حکمرانی در ایران 🔶در نگاه کلاسیک به مفهوم حکومت، با نگاهی ساختاری به جامعه و دولت مواجهیم؛ یک ساختار سلسله‌مراتبی به نام «بورکراسی» وجود دارد که منشأ اقتدار یعنی کیفیت اعمال قدرت را در تمام سطوح و اجزای حکمرانی توزیع کرده است. اما در سیر تطور مفهوم حکمرانی در ادبیات مدیریت دولتی، به نوعی شاهد عبور از مفهوم دولت هستیم تا جایی که در ادبیات حکمرانی در اروپا از «حکمرانی بدون دولت» سخن گفته می‌شود که در آن تأکید بر «شبکه»، «مشارکت» و «بازارها» است 🔷نفی دولت به تمامه، علی‌الظاهر موید هیچ مشرب و مکتب فکری نیست اما خنثی‌سازی دولت از آثار اساسی‌اش، خواسته یا ناخواسته در طرح‌های نوین حکمرانی دنبال شده است. مهم آن است که با این واقعیت موجود صحنه حکمرانی جهانی چه باید کرد؟ در وضعیتی که الگوی شبکه‌ای حکمرانی در سراسر اندیشکده‌های دنیا دنبال می‌شود، این الگوی نوین چه نسبتی با حکومت دینی خواهد داشت؟ آیا الگوی دولت محور دینی در ایران با الگوی شبکه‌ای قابل جمع است؟ 🗓در همین راستا و با همیاری انتشارات سروش قصد داریم تا در روز یکشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۹ صبح با حضور دکتر حسین بابایی مجرد نشستی حضوری تحت عنوان «منازعه الگو های حکمرانی در ایران » در محل کانون اندیشه جوان به آدرس خیابان قدس، کوچه فرهنگی داشته باشیم. 💢همچنین این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org
🔶عـلـم جدید، بویژه در سطح علوم پایه هیچ گاه در ایران تثبیت نشد و صرف نظر از معدودی نوابغ که با خوش اقبالی درخشیدند؛ فضای تربیتی ایران مطلوب عالم پروری نگشت و نهال علوم جدید در آن به بار ننشست، چون از ابتدا در شناسایی مبانی علم جدید اشتباهی فاحش رخ داد و در انتقال فراورده های آن نیز، عجله بر گزینشها و تصمیم گیریها حاکم بود. 🔷جریان علم گرایی در تعلیم و تربیت به گونه ای بود که نه تنها ظهور و گسترش علوم پایه را ممکن نساخت که در علوم کاربردی هم به توسعه نوعی وابستگی علمی انجامید و بر بندهای وابستگی افزود. وانگهی میدان تعلیم و تربیت را چنان بوق و کرنای آموزشهای علمی(تقلیدی و سطحی) پر کرد که جایی برای تربیت مذهبی اخلاقی و یا تربیت اجتماعی باقی نماند و ضمن معطل ماندن نیازهای گریزناپذیر آموزشی - پرورشی زندگی روزمره، وقت و انرژی فرزندان این مرز و بوم مصروف حفظ تعدادی فرمول اثبات گشت شده و یا قضایای منطقی و نظریه های تأیید شده شد‌. 💢چند رشته علمی بی آنکه میان آنها و ضروریات و مسائل زندگی حال و آینده ایشان ارتباطی وجود داشته باشد و این وضع همچنان ادامه دارد. 📖کتاب به قلم جمیله علم الهدی 📌@canoon_org
50.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تنظیم گری فضای مجازی و چالش های آن 🔶اهمیت فضای مجازی به نحوی است که طبق آمار هر ایرانی به طور متوسط روزانه ۳ ساعت از وقت خود را صرفا به فعالیت در رسانه ‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد. 🔷با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین بستر سیال و کنترل ناپذیری که فضای مجازی ایجاد میکند، حکمرانی این فضا را برای حاکمیت با چالش ‌های جدی رو ‌به‌ رو کرده است؛ به‌ نحوی ‌که نمی‌توان برای حکمرانی این فضا صرفا به فرآیندهای تقنین و اعمال قانون بسنده کرد؛ بلکه نیازمند تنظیم‌گری های مخصوص به خود است. 💢اما پرسشی که همواره در این مورد مطرح است این است که حاکمیت چگونه میتواند تنظیم گری و نظم دهی کند تا کاربران، قانون، تعارضات فرهنگی و ... کمترین اصطکاک را با یکدیگر داشته باشند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶ایمان یکی از موضوع هایی است که عمری به درازای زمانه انسان دارد و همواره جزء مؤلفههای مهم حیات انسانی به شمار رفته است. 🔷هر چند در برهه هایی از تاریخ ،بشر عده ای کوشیدند که این مؤلفه را از حیات آدمیان بزدایند اما به اعتراف تاریخ نگاران و جامعه شناسان، هیچگاه نتوانستند به چنین هدفی نائل شوند بلکه هر روز بر جایگاه ایمان افزوده شد به گونه ای که امروزه ایمان به یکی از محوری ترین مسائل زندگی جوامع بشری تبدیل شده است و تاریخ با پشت سر نهادن رویکردهای سکولاری به سمت بازسازی دوباره ایمان ورزی و دین داری در زندگی فردی و جمعی انسانها پیش میرود 💢شهید مطهری که همواره در پی تبیین مؤلفه های مهم دینی بوده اند و کوشیده اند که با زبانی امروزین به تبیین معارف اسلامی بپردازند از مسئله ایمان غفلت نورزیده، بلکه توجه به این موضوع در جای جای آثار ایشان وجود دارد. 📖چلچراغ حکمت دفتر بیست و یکم سید محمد علی داعی نژاد 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰 تمدید ثبت نام درسگفتار فلسفه تاریخ 💢به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند درس‌گفتار «فلسفه تاریخ» با تدریس دکتر علی مرادخانی به علت درخواست‌های دوستان؛ شروع دوره از بیست‌ و ششم تیرماه به دوم مرداد ماه موکول شده است و فرصت ثبت‌ نام تا یکم مرداد ماه تمدید می‌شود. 🔷فلسفه تاریخ به مثابه دانش قوانین عام و کلان بر رویدادها و رخدادهای گذشته است که به فلسفه نظری تاریخ یا فلسفه جوهری تاریخ مشهور است. 🔶پرسش اساسی که مطرح می‌شود این است که سیر تحول تاریخ چگونه است؟ آیا تاریخ در خط سیر معینی حرکت می‌کند یا در دوره‌های متوالی تکرار می‌شود یا نظم و شکل ندارد؟ آیا بر سیر تاریخ قوانینی حاکم است؟ آیا تاریخ آغاز پایانی دارد؟ فلسفه تاریخ سعی دارد به این پرسش‌ها پاسخ دهد. اما فلسفه تاریخ در عصر مدرن، پیش‌فرض این نوع نگرش به تاریخ را دارد که انسان می‌تواند بر انسان مسلط شود و با تکیه بر فلسفه خودبنیاد بشری، روند حرکت تاریخ و غایت آن را شناسایی کند. 💢بنیان اساسی تمام نظریات مطرح‌شده در علوم انسانی مدرن ریشه در نگرش آنها به فلسفه تاریخ دارد و فلسفه تاریخ نقش زیربنایی برای نظریات علوم انسانی ایفا می‌کند. هگل نقطه اوج فلسفه تاریخ مدرن است. فلسفه تاریخ مدرن بر محور نظامات فلسفی فیلسوفان بزرگ دوره مدرن شکل گرفته است. از جمله آن‌ها، ویکو، هردر، هگل و مارکس است. آرای متفکران مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ پس از هگل و مارکس، عمدتا متاثر از آرای این دو بوده است. 📌از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با آراء و دیدگاه‎‌‌های متفکران دوره مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ، دوره «فلسفه تاریخ» را با حضور علی مرادخانی طی 10 جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم برگزار خواهد شد. ♨️محورهای دوره: 🔸تعریف دو مفهوم از فلسفه تاریخ در دوره مدرن، موضوعات و پرسش‌های فلسفه نظری تاریخ 🔹درآمدی بر پارادایم‌های گوناگون در فلسفه نظری تاریخ (اسطوره‌ای، مسیحی، مدرن) 🔸آشنایی با آموزه‌ها و نظریات فلسفه نظری تاریخ مطرح‌شده از سوی اندیشمندان و فیلسوفان دوره مدرن 🔹سیر تحول و تغییر این نظریات (ویکو، بوسوئه، ولتر، هگل، هردر، مارکس) 🔸تفاوت نگاه مدرن به تاریخ به مثابه یک سیر کلان با نگاه قرون وسطی، یونانی و الهی 🔹نگاه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به مقوله تاریخ به مثابه رویدادها و رخدادها 👤استاد دوره : دکتر علی مرادخانی دانش آموخته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. از مرادخانی کتاب‌هایی نظیر «هگل و فلسفه مدرن» و «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پست‌مدرن» و نیز مقالات و درس‌گفتارهای متعددی درباره هگل و فلسفه منتشر شده است. 🗓شروع جلسات از دوشنبه 2 مرداد 1402 هر هفته ساعت 15 الی 17 💠 هزینه: هزینه شرکت در دوره: 120هزارتومان. 💯تخفیفات: 🔸برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: 60 هزار تومان 🔹شرکت در یکی از دوره‌های جاری کانون: 60 هزار تومان 🔸ثبت نام به صورت گروهی(3نفر یا بیشتر): 60 هزار تومان 🔸با اعطای گواهی حضور در دوره ☎️ پشتیبانی : 09120656447 💢علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%aa%d9%85%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰"حسین شهادت می دهد" را دوباره ببینیم 🔷بررسی گفتمان عاشورا از دیدگاه اندیشمندان معاصر 👤 کارشناسان برنامه: آیت الله سید محمد قائم مقامی، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، دکتر محمدرضا سنگری، دکتر محمد دزفولی، دکتر عادل پیغامی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، حجت الاسلام سید احمد رهنمایی 🎞برای مشاهده این مجموعه به بسترهای های زیر مراجعه فرمایید: 🌐https://canoon.org/category/%DA%AF%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1/hossein_shahadat_midahad/ 📽https://www.aparat.com/v/WyPjw?playlist=599439 📌@canoon_org
🔰نشست مجازی اندیشه دکتر مدد پور در هنر اسلامی 🔶با ورود فرهنگ جدید در هر جامعه‌ای و ایجاد تعارض و تضاد فرهنگی در آن کشور، نخستين جرقه‌های پرسش‌های فلسفی و حکمی درباره فرهنگ سنتی ‌زده می‌شود. هنگامی که انسان در بستر فرهنگي خود زیست می‌کند هرگز به راحتی نمی‌تواند از فرهنگ خود پرسش کند مگر اینکه این فرهنگ به بحران گرفتار شود و با خرده‌فرهنگ‌ها یا کلان‌فرهنگ‌های دیگر در تعارض جدی قرار گیرد. 🔷در این صورت انديشمندان جامعه به شرح و بسط اصول حاکم بر فرهنگ سنتی آن جامعه دست مي‌زنند. در ایران نیز با ورود هنرهای غربی به صورت جدی، هنرمندان و انديشمندان این قوم با این پرسش روبه‌رو شدند که هنر و فرهنگ سنتی ایران دارای چه اصول و ارزش‌هایی بوده که با این هنر و فرهنگ جدید در تعارض قرار گرفته است؟ طرح این پرسش آغاز راهی بود که انديشمنداني همچون مرحوم مددپور آن را ادامه دادند. 🗓در همین راستا قصد داریم تا در روز چهار‌شنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۶ عصر با حضور دکتر علیرضا بلیغ نشستی مجازی تحت عنوان « اندیشه دکتر مدد پور در هنر اسلامی» برگزار نماییم. 💢این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org
30.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بت پرستی مدرن 🔶سندروم پرستش سلبریتی به اشخاصی اطلاق میشود که به صورت افراطی روزانه بیش از چندین ساعت از وقتشان را صرف پیگیری و حمایت از سلبریتی محبوبشان می کنند که این کار امروزه در قالب فن پیج ها صورت می گیرد. 🔷حتماً کسانی را میشناسید که به اینفلوئنسرها و سلبریتی ها علاقه شدیدی دارند و از تاثیری که بر زندگی آنها می گذارند بی خبرند هر چند در واقعیت مدل آنها لباس می پوشند، شبیه آنها خرید می کنند، شبیه آنها فکر می کنند و شبیه آنها رفتار میکنند. براستی راه چاره چیست؟ 📖برای مطالعه بیشتر به کتاب به قلم مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔶در پاسخ به این پرسش که یکی از مسائل اساسی سیاسی در طول تاریخ بوده است با دو پاسخ متفاوت مواجه می،شویم ،برخی حکومت را از آن خدا دانسته و مردم را در این مورد صاحب هیچ حقی ندانسته اند. در مقابل عده ای حق مردم را به جای حق خدا نشانده و با تلقی تقابل بین این دو ،حق نظام های لائیک را تجویز کرده.اند چنان چه در جمهوری های غربی با این ادعا که حکومت های گذشته استبدادی موروثی و متکی بر تغلب و قدرت یک فرد یا یک جمع بر امور کشور بوده اند به دمکراسی و مردم سالاری رو آورده اند. 🔷از دیدگاه ،اسلام پاسخ به این پرسش در پرتو آگاهی از ادله شرعی به خوبی روشن است در منابع اسلامی حق خداوند در مقابل حق مردم مقرر نشده است و این دو حق کاملاً با سازگارند. 💢توضیح و تبیین بهتر ،موضوع در گرو ایضاح موضوع حاکمیت و منشأ آن از دیدگاه اسلام است. بنابراین باید در ابتدا منشأ حاکمیت را مشخص و سپس باید مسأله حکومت را بررسی کرد 📖کتاب درآمدی بر به قلم سید محمد رضا شریعتمدار 📌@canoon_org