◻️علم بدون سیاست، حاشیه است.
▪️اینکه علم نهاد دارد، این را به ما میگوید که علم سیاسی است، اگر حقیقت با سیاست درهم تنیده نبود، چیزی به معنای سلسله مراتب علم که نحوی روابطی سیاسی است، به وجود نمیآمد.
➖علیرضا شفاه
▫️▫️▫️▫️▫️
🔸 کانون اندیشه جوان در پیامرسانها👇
🔹 @canoon_org
📚 قرآن و درام
🔹سادگی و باورپذیری در روش روایت قصههای قرانی با وجود تو در تو بودن برخی از آنها، وجود درون مایههای متعدد معرفتی، انگیزش مخاطب به تعالی و پیشرفت معنوی، معرفی و ترویج آموزههای سبک زندگی الهی و در مقابل تقبیح مولفههای سبک زندگی غیر الهی به بیانی غیر مستقیم و به زبان تمثیل ویژگیهای مهمی است که ضرورت توجه بر قصههای قرآنی را گوشزد میسازد.
🔹عنصر «تعلیق» حکایت از دلواپسی و نگرانی مخاطب نسبت به سرنوشت قهرمان قصه دارد و در واقع همذات پنداری او را تحریک میکند، هر چقدر قصه باورپذیری بیشتری داشته باشد، مخاطب احساس دلهره و تعلیق بیشتری میکند و ارتباط عاطفی دقیقتری با قهرمان قصه برقرار میکند؛ وقتی یوسف(ع) در چاه است، وقتی ابراهیم(ع) به میان آتش افکنده میشود، وقتی موسی(ع) در رود نیل افکنده میشود و… تعلیق آغاز میشود و تا مشخص شدن سرنوشت قهرمان این قصهها ادامه دارد.
🔹در قصههای قرآنی، شخصیت پردازی، گفتگو و فضای نمایشی وجود دارد، شخصیت ها معرفی میشوند، توصیف میگردند و تمامی ویژگیهای موجود و کارکردهای شخصیت را در آثار نمایشی دارا هستند، در این راستا، تضاد و مواجهه شخصیتها با خود یا دیگران و یا جامعه و در نهایت طی کردن مسیری که در آن حوادث و کنشهای بیشماری به وجود میآید و سرانجام پیروزی قهرمان و شکست ضد قهرمان به چشم میخورد..
📖 بخشی کتاب "داستانهای دیدنی"
□جنبههای دراماتیک در قصههای قرآن
👤 تالیف حسین فرخی
📇 انتشارات کانون اندیشه جوان
▫️▫️▫️▫️▫️
🔻در پیامرسانها همراه ما باشید👇
▪️ @canoon_org
🔷 منشأ علوم از کجاست؟
🔹منشا و مولد همه علوم مثبت و مفید ماقبل دوران مدرن، حتی علوم مربوط به ساحت مادی و معیشتی بشر، وحی و تعالیم انبیای الهی بوده است.
➖مهدی نصیری
▫️▫️▫️▫️▫️
🔸 کانون اندیشه جوان در پیامرسانها👇
🔹 @canoon_org
📚 اقتصاد مقاومتی؛ ابزار مقابله با تحریم
🔹تحریم، اهرم فشار شناخته شده غرب و نظام سلطه، بهویژه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی است.
🔹با توجه به پیچیدگی این مسئله در سالهای اخیر، آیتالله خامنهای دوراندیشانه، مفهوم جدید «اقتصاد مقاومتی» را به مثابه رویکرد و الگویی سازگار با اوضاع و اقتضائات موجود اقتصاد کشور برای غلبه بر بحرانهای ناشی از آن به عنوان «الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی» معرفی کرد.
🔹بر اساس سیاستهای کلی معرفیشده اقتصاد مقاومتی، تحقق این الگوی اقتصادی ـ علاوه بر چیرگی بر مشکلات اقتصادی ـ دستیابی به اهداف سند چشمانداز بیستساله کشور را هم مقدور میسازد. نکته مهم آنکه ضرورت اجرای این الگو تنها منحصر به مقابله با وضعیت تحریم نیست، بلکه از آن روست که اقتصاد جهانی همواره با مخاطرات و ناامنیهای ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحرانهای مالی، اقتصادی و سیاسی روبهروست.
🔹ترسیم ابعاد نظری و کاربردی این مفهوم نو بهرغم مطالعات درخور توجه نیازمند پژوهشهای گسترده در ابعاد نظری و کاربردی است و نویسنده در کتاب خاکریز اقتصادی تلاش دارد که با تأکید بر اندیشههای آیتالله خامنهای و تحلیل ریشههای قرآنی و روایی اندیشه ایشان، تبیینی دقیق از مفهوم اقتصاد مقاومتی و اقتضائات آن ارائه دهد.
➖این کتاب در چهار فصل زیر سامان یافته است:
۱ـ چیستی اقتصاد مقاومتی
۲ـ آسیبپذیری اقتصادی
۳ـ مشخصههای اقتصاد مقاومتی
۴ـ راهبردهای افزایش مقاومت اقتصادی
📖کتاب خاکریز اقتصادی (خوانشی بر اقتصاد مقاومتی)
👤 محمدجواد توکلی
🔸 انتشارات کانون اندیشه جوان
➖➖➖➖➖
🔺 همراه ما باشید👇
▪️تلگرام: t.me/Canoon_org
▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org
▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org
▫️آیگپ: Igap.net/Bashgah_net
▪️بله: lish.ir/KoP
▪️ عارف کامل و استاد بزرگ اخلاق، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی درباره تلاوت قرآن و دعا و ذکر در ماه رمضان در توصیهای میفرمود: «از کارهای مهم در این ماه، قرائت قرآن و دعا و ذکر است که باید از هر کدام مقدار معین انتخاب و در هر روز انجام شود. در این انتخاب، اولویت با مواردی است که باعث افزایش نشاط انسان برای عبادت گردیده و در قلب او، فکر و نوری به وجود میآورد.»
#بزرگان_و_ماه_رمضان
➖➖➖➖➖
🔺 همراه ما باشید👇
▪️تلگرام: t.me/Canoon_org
▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org
▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org
▫️آیگپ: Igap.net/Bashgah_net
▪️بله: lish.ir/KoP
📚 نظام سرمایهداری یا اقتصاد اسلامی؟ مساله این است!
🔹در جهان غرب پایههای اقتصاد بر مکاتبی چون امانیسم، لیبرالیسم، نئولیبرالیسم، مدرنیسم و...قرار دارد و جوامع غربی به سمت و سوی انسانمحوری، فردگرایی و لذتمداری کشیده شده است.
🔹اقتصاد اسلامی در مقابل اقتصادهای کمونیستی و سرمایهداری، اقتصادی آخرتاندیش و خدامحور است و توسعه ارزشهای اخلاقی مانند برادری، صداقت، عدالت، احسان، محبت و ایثار و... را در ساحتهای مختلف فرهنگ، اجتماع و حکومت مدنظر قرار میدهد.
✔️ نویسنده در این کتاب و در قالب پنج مقاله «درباره مدرنیته»، «بحران کنونی سرمایهداری جهانی»، «آیا انقلاب اسلامی ایران، بسط انقلابهای فرانسه و روسیه است؟»، «انقلاب اسلامی ایران از منظر حکمت معنوی تاریخ» و «جنگ نرم و رسالت امروز ما» میکوشد مباحثی اندیشهای درباره نسبت اقتصاد با فرهنگ و سیاست به زبان نسل امروز جامعهمان بیان دارد و در این رهگذر به مهمترین شبهات جریانهای غربگرا در اینباره پاسخ گوید.
📖کتاب «گفت و گو با امروز تاملاتی در نسبت اقتصاد با فرهنگ وسیاست»
👤اثر«شهریارزرشناس»
🔸 انتشارات کانون اندیشه جوان
□□□□□
➖ @canoon_org
🖌خون دلی که امام خمینی(ره) از اسلام امریکایی خورد !
🔻امامخمينی(ره) لازمه جدايیناپذير تحجر را اسلام امريكايی دانسته و پيوسته اين دو را با همديگر يادآور میشود و لازمه بهزيركشيدن ابرقدرتها را دستكشيدن از تحجر و تقدسمآبی میداند. او میگويد: «بايد تلاش كنيم زهد و قدس اسلام ناب محمدی را از زنگارهای تقدسمآبی و تحجرگرايی اسلام امريكايی جدا كرده و به مردم مستضعفمان نشان دهيم.»
🔸وی ريشه همه ظلمتها و كجفكريها را در تحجر و مقدسمآبی دانسته، خطاب به فرزندان شهدا، مفقودان و جانبازان و... چنين میگويد: «... و علاقمندم كه فرد فرد شما عالم و متخصصی متعهد برای اسلام ناب محمدی(ص) و مبارزی سرسخت عليه اسلام امريكايي و مرفهين، و پرچمدار وفاداری برای ايثارگران و شهيدان خود باشيد و بتوانيد با چراغ علم و عمل و تقوا، ظلمت نفاق و كجفكريها و تحجرها و مقدسمآبيها را از دامن اسلام بزداييد.»
🔸«... روحانيون وابسته و مقدسنما و تحجرگرا هم كم نبودند و نيستند. در حوزههای علميه هستند افرادی كه عليه انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) فعاليت دارند. امروز عدهاي با ژست تقدسمآبی چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام میزنند كه گويي وظيفهای غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدسنمايان احمق حوزههای علميه كم نيست.
🔸طلاب عزيز لحظهای از فكر اين مارهای خوشخط و خال كوتاهی نكنند. اينها مروج اسلام امريكايیاند و دشمن رسولالله(ص)... ضربات روحانيت ناآگاه و آگاه وابسته بهمراتب كاریتر از اغيار بوده و هست. در شروع مبارزات اسلامی اگر ميخواستی بگويي شاه خائن است، بلافاصله جواب میشنيدی كه شاه شيعه است؛ عدهای مقدسنمای واپسگرا همه چيز را حرام میدانستند و هيچكس قدرت اين را نداشت كه در مقابل آنها قد علم كند.
🔸خون دلی كه پدر پيرتان از اين دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختيهای ديگران نخورده است. وقتی شعار جدايی دين از سياست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان، غرقشدن در احكام فردي و عبادی [تلقی] شد و قهراً فقيه هم مجاز نبود كه از اين دايره و حصار بيرون رود و در سياست و حكومت دخالت نمايد...»
🔹بخشی از مقاله «استادان اسلام امریکایی»، «نصرالله سخاوتی»، #نشریه_زمانه ، شماره ۳۳
□□□□□
در سایر پیامرسانها همراه کانون اندیشه جوان باشید! 👇
♦️@canoon_org
🖌اسلام؛ سیاسی یا غیر سیاسی؟!
🔻به عقیده امام، هدف از ایجاد تصوری نادرست از اسلام در اذهان عموم و ارائه ناقص آن در حوزههای علمیه، گرفتن خاصیت انقلابی و حیاتی اسلام بوده است تا نگذارند مسلمانان در کوشش و جنبش و نهضت باشند، آزادیخواه باشند، دنبال اجرای احکام اسلام باشند و در این راستا حکومتی به وجود آورند که سعادتشان را تأمین کند و چنان زندگیای را سامان بخشند که در شأن انسانها باشد.
🔸مثلا برخی تبلیغ میکردند اسلام دین جامعی نیست، دین زندگی نیست، برای جامعه، نظام و قوانین ندارد، طرز حکومت و قوانین حکومتی نیاورده است. اسلام فقط دارای احکام عبادی فردی است. البته مطالب اخلاقی نیز دارد اما در مورد زندگی و اداره زندگی چیزی ندارد. اما از نظر امام:
🔸نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است از یک دوره کتاب حدیث که حدود پنجاه کتاب است و همه احکام اسلام را در بر دارد، سه چهار کتاب مربوط به عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است. مقداری از احکام هم مربوط به اخلاقیات است. بقیه همه مربوط به اجتماعیات، اقتصادیات، حقوق سیاست و تدبیر جامعه است.
🔸فصل الخطاب این مبحث را عبارت زیر میدانیم که جوهره اندیشه سیاسی امام است:
اسلام دین سیاست است (با تمام شئونی که سیاست دارد). این نکته برای هر کس که کمترین تدبری در احکام حکومتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اسلام بکند آشکار میگردد. پس هرکه را گمان بر این برود که دین از سیاست جداست نه دین را شناخته است و نه سیاست را.
🔹بخشی از کتاب «اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» «احمد جهانبزرگی»، انتشارات کانون اندیشه جوان
□□□□□
کانون اندیشه جوان در سایر پیامرسانها 👇
♦️ @canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻«قاب خیال»
🎥روایتی تصویری از ۵۸مین نشریه گلدسته، ویژه سالگرد ارتحال امام (ره).
□□□□□
به کانون اندیشه جوان بپیوندید! 👇
♦️ @canoon_org
🖌رابطه با امریکا؟ الهی به خطر بیفتد !
🔻امريكاييها وجود امامخمينی(ره) و همچنين روحيه انقلابی، ضداستعماری و ضداستكباری مردم كشور را در تقابل با سياستهای دولت موقت میدانستند كه خواهان برقراری روابط حسنه با اين كشور بود: «آيتالله خمينی(ره) علاوه بر بهوجودآوردن سياستها و بيانيههای افراطي در ايران، بهنظر میآيد كه با حرارت زيادی ضد ايالاتمتحده است. توانايی محدود ما [امريكا] براي ارتباط با رهبريت مذهبی و اكثريت ايرانيها موانع اساسی ايجاد رابطه میباشد.»
🔸اما در مقابل، اعضای نهضت آزادی و برخی اعضای دولت موقت سعی داشتند چنين وانمود كنند كه ادامه روابط با امريكا از همان ابتدای پيروزی انقلاب از جانب رهبری، دولت و شوراي انقلاب امری طبيعی تلقی شده بود. بديهی است ولو اين مدعا درست هم باشد، نمیتوان آن را بيانگر دوستی امام نسبت به امريكا دانست.
🔸امام خمينی(ره) حتی با توجه به شرايط پيچيده و بسيار سخت روزهای نخست پيروزی انقلاب اسلامي ـ به اعتراف صريح خود اعضای نهضت آزادی- بارها خطاب به نخستوزير و اعضای دولت موقت فرمودند: «فعلا با آنها [امريكاييها] كجدار و مريض رفتار كنيد.»
🔸بنابر شهادت دكتر يزدی، امام چندينبار از او درخصوص قطع رابطه با امريكا گزارش خواسته بود. هرچند حضرت امام (ره) به لحاظ موقعيت حساس بينالمللي و مطالباتي كه دولت ايران از ايالاتمتحده داشت، در نخستين روزهاي پيروزي انقلاب هيچگاه مساله قطع روابط ديپلماتيك با امريكا را مطرح نكرد، اما همواره منتظر اين فرصت بود كه در موقع مقتضي و با فراهمشدن شرايط، قطع رابطه را اعلام و از اين طريق به دخالتهاي امريكا در كشورمان خاتمه دهد.
🔸بهعنوان مثال، هنگامي كه مجلس سناي امريكا ضمن اعتراض به برخي احكام صادره از سوي دادگاههاي انقلاب در مورد سران رژيم پهلوی تهديد كرد كه چنانچه اين روند ادامه يابد روابط ايران با امريكا به خطر خواهد افتاد، حضرت امام با صراحت اعلام داشتند كه: «الهی كه به خطر بيافتد. ما روابط با امريكا میخواهيم چه بكنيم. روابط ما با امريكا روابط يك مظلوم با يك ظالم است، روابط يك غارتشده با يك غارتگر است.»
🔹بخشی از مقاله «دويستوهشتادوهفتروز رابطه با امريكا»، «علی راکی» ، #نشریه_زمانه شماره ۲۶
➖➖➖➖➖
🔺 همراه ما باشید👇
▪️تلگرام: t.me/Canoon_org
▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org
▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org
▫️آیگپ: Igap.net/Bashgah_net
▪️بله: lish.ir/KoP
کانون اندیشه جوان
📚 فلسطین از منظر حضرت آیتالله خامنهای، کتابی است به زبان فارسی، نوشته سعید صلح میرزائی، که حاوی نظ
...
🔹نویسنده، سخنان آیتالله خامنهای را در مجامع عمومی و خطبههای نماز جمعه، پیرامون مسأله فلسطین طی سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ مورد بررسی قرار داده، و کتاب را به صورت موضوعی در هشت بخش تنظیم نموده است که شامل کلیات، شکستها و پیروزی ها، مسئولیتها، جنایات، راه حل ها، قهرمانان، روشنگری، و آینده روشن است.
🔹دکتر علیاکبر ولایتی، مشاور عالی آیتالله خامنهای، مقدمهای ۱۳ صفحهای بر این کتاب نوشته و مسأله فلسطین را از منظر تاریخی و سیاسی مورد بررسی قرار داده است.
📖 این کتاب در ۴۱۴ صفحه و توسط انتشارات انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۰ به چاپ رسیده و تا کنون چندین بار تجدید چاپ شده است.
➖➖➖➖➖
🔻در پیامرسانها همراه ما باشید👇
▫️ @canoon_org
▪️ آیت اللّه جوادی آملی، به نقل از سیدبنطاووس، دانشمند بزرگ اسلامی، درباره بزرگ داشت ماه مبارک رمضان فرمودهاند: «عدهای اولِ سالشان فروردین است که تلاش میکنند لباس نو در بر کنند، مثل درختها که اول سالشان فروردین است و لباسهای نو و تازه به تن میکنند.
🔹اول سال یک کشاورز، اول پاییز است که درآمد مزرعه را حساب میکند. تاجری که کارگاه تولیدی دارد، اول سال را در فرصت دیگری تعیین میکند ولی آن ها که اهل سیر و سلوکاند، اول سالشان ماه مبارک رمضان است. آنها به حسابرسی خود میپردازند که ماه رمضان گذشته، چه درجهای از معنویت داشته و امسال چه درجهای دارند؟ ماه مبارک رمضان، برای سالکان کوی دوست، ماه محاسبه است.»
#بزرگان_و_ماه_رمضان
➖➖➖➖➖
🔺 همراه ما باشید👇
▪️تلگرام: t.me/Canoon_org
▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org
▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org
▫️آیگپ: Igap.net/Bashgah_net
▪️بله: lish.ir/KoP
✔️ وجوب جهاد بر ضد اسرائیل
🔹در طول دهه پنجاه خورشیدی، حضرت امام رحمهالله در اعلامیههای گوناگون در پاسخ به نامههای مردم، دانشجویان و علما، مبارزه برای آزادسازی فلسطین و حمایت از گروههای مبارز فلسطینی را بر تمام مسلمانان واجب دانست و در تاریخ هفدهم مهر ماه سال ۱۳۵۷، اسرائیل را «غده سرطانی» نامید.
🔹حضرت امام خمینی رحمهالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مصاحبهای با شبکه تلویزیونی سیبیاس امریکا به صراحت فرمود: «ملت مسلمان ایران و هیچ مسلمانی و اصولاً هیچ آزادهای، اسرائیل را به رسمیت نمیشناسد و ما همواره حامی برادران فلسطینی و عرب خود خواهیم بود. ... اسرائیل مطرود ماست و ما برای همیشه نه نفت به او میدهیم و نه او را به هیچ وجه میشناسیم.»
🔹 بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین در پیام برائت از مشرکین در سال ۱۳۶۶ فرمودند:
«ملتهای مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خودفروختهای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمینهای غصب شده و مسلمان این خطه را به تباهی کشیدهاند، به دنیا اعلام کنند. ... ملتهای مسلمان از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشهکن کردن آن دست نخواهند کشید».
➖➖➖➖➖
🔺 همراه ما باشید👇
▪️تلگرام: t.me/Canoon_org
▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org
▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org
▫️آیگپ: Igap.net/Bashgah_net
▪️بله: lish.ir/KoP
🔹 اگر جرات گفتن حرف حق را نداری
دستکم برای آنهایی که حرف ناحق
میزنند، دست نزن!
~~~~~
🔸کانون اندیشه جوان👇
🔻 @Canoon_org
📚 صادق هدایت را بهتر بشناسیم!
🔹 سه دختر علویه خانم معرفی میشوند. بزرگترین آنها عصمتالسادات است، که با چادر، رویش را خیلی محکم گرفته است و صدایی از او در نمیآید. معلوم میشود که دوازده سالش است؛ و تا آن موقع، سه بار صیغه شده، و بار آخر هم بچهدار شده و بچهاش مرده است. الان هم علویه خانم میگوید: قصدم از سفر این است که شوهری برای این دختر پیدا کنم.
➖دختر بعدی، زینتالسادات است. شخصیتهای دیگر، جیران خانم و باجی؛ و بعد، ننه حبیبه هستند.
در آن گاری، چند مرد هم هستند. یکی از آنها، اسمش «پنجه باشی» است. پنجه باشی علاقهاش را به عصمتالسادات نشان میدهد. معلوم است که هنوز در ابتدای راه هستند. صحبتش است که تا سمنان، سه روز راه مانده است....
➖در وسط راه، در یک کاروانسرا اطراق میکنند. روز بعد، قبل از اینکه کاروان راه بیفتد، زنی به اسم صاحب سلطان شروع به داد و بیداد میکند و علویه خانم را متهم میکند که شب پیش، به نزد یکی از مردهای کاروان رفته بوده است. یوزباشی، که قرار بوده است، علویه خانم را بگیرد، تهدید میکند که آنها را رها میکند و با خود به مشهد نمیبرد.
♦️ هدف اصلی هدایت از نوشتن این قصه، حمله به تشیع بوده است. چون این زن اسمش «علویه خانم» است. و معمولا زنهای سادات این اسم را روی خودشان میگذارند. بچههایش هم که سید هستند عصمتالسادات و زینتالسادات و...).
➖در حقیقت، هدایت، اینها را نمادی از تشیع گرفته است. مخصوصا جایی میگوید : «همه اسرار این خانواده، روی پردهای که نمایش میدادند نقش شده بود؛ و به نظر میآمد که این پرده، مربوط به زندگی آنها، و باعث اهمیت و اعتبارشان شده بود.»
➖بعد می گوید: اگر این پرده را از زندگی اینها میگرفتند، یک مشت لجن و آدم کثیف و... میماند. همه زندگیشان این پرده بود.
➖در واقع میگوید: همه آن آدمها به این صورت نفرت انگیز، زندگی و اعتبار خودشان را از تاریخ شیعه میگیرند و اینها، نمادی از تاریخ شیعه هستند یعنی یک ارتباط دو طرفه است. حتی یکجا اشاره میکند که همه کسانی که در گاریها و در یک کاروان بودند، از نوع گدایی اینها تعجب میکردند.
کار اینها را به گدایی تشبیه می کند. پردهخوانی، پوششی است بر شغل واقعی آنها؛ که در واقع همان تکدیگری است.
📖بخشی از کتاب «نقد آثار داستانی صادق هدایت _ جلد دوم»
👤بهکوشش «محمدرضا سرشار»
🔸 انتشارات کانون اندیشه جوان
□□□□□
💠 کانون اندیشه جوان👇
➕ @canoon_org
🔰 هولوکاست؛ حریم ممنوعه
🔹 هولوکاست از دو واژه هولو به معنای همه و کاست به معنای سوزاندن با آتش، تشکیل شده است و در اصطلاح به کشتار یهودیان در زمان هیتلر در کورههای آدمسوزی یا اتاقهای گاز گفته میشود که برای نخستین بار از سوی فردی به نام الی ویزل ابداع شد.
🔹مدعیان هولوکاست به گزاف معتقدند شش میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم در اتاقهای گاز با گاز سمی کشته و در کورههای آدم سوزی اردوگاههای ارتش آلمان سوزانده شدهاند. نکته جالب توجه اینکه هولوکاست در زبان لاتین با حروف بزرگ نوشته میشود و به بیان صهیونیستها، علت نوشتن اینگونه واژه هولوکاست، اختصاص آن به یهودیان است.
🔹 گروههای صهیونیستی درصددند با بزرگنمایی دردها و رنجهای جمع اندکی از یهودیان، از این مسئله بهرهبرداری سیاسی کنند. آنان با طرح مسئله هولوکاست در طول دهههای اخیر کوشیدهاند هر گونه مخالفت با برنامههای توسعهطلبانه خود را خنثی سازند.
🔹در تاریخ سیزده ژوئیه سال ۱۹۹۰، قانونی درباره آزادی رسانهها در فرانسه وضع شد که بر اساس مفاد آن، زیر سؤال بردن مسأله هولوکاست در سه فرضیه اساسی مربوط به آن، یعنی کشتار ادعایی یهودیان، اتاقهای ادعایی کشتار با گاز و آمار ادعایی شش میلیون کشته یهودی در جنگ جهانی دوم، جرم است و هر کس در فرانسه از این قانون سرپیچی کند، به یک ماه تا یک سال زندان و پرداخت جریمهای بین دو تا سیصدهزار فرانک محکوم میشود.
🔹 به تدریج، بر اثر اعمال فشار سازمانهای یهودی بین اللملی، به تقلید از فرانسه، در کشورهایی همچون آلمان، اتریش، بلژیک، سوئیس و اسپانیا نیز قوانین مشابهی به تصویب رسید.
🔹 پس از جنگ جهانی دوم، دانشمندان و پژوهشگران بسیاری با تحقیق درباره مسئله هولوکاست، به نتایجی غیر از گفتههای مدعیان آن رسیدند. البته بسیاری از آنها، یا کرسی تدریس را در دانشگاهها از دست دادند یا برای سالها به زندان افتادند. تا بیاموزند که در اروپای آزاد نباید بر خلاف آنچه صاحبان زر و زور میگویند، سخن راند.
~~~~~
🔺 همراه ما باشید👇
▪️تلگرام: t.me/Canoon_org
▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org
▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org
▫️آیگپ: Igap.net/Bashgah_net
▪️بله: lish.ir/KoP